@
Jumas (14.07.2018 19:26): ;)
Většinou si během hraní dělám poznámky a pak to postupně sepisuji, než mi ty poznámky dojdou. U Mass Effectu 3 to bylo složitější. Je to hra "nepochopená". Resp. odsuzovaná, jelikož lidé ji hráli bez za mě naprosto nutných DLC. Jejich kritičtější hodnocení je samozřejmě relevantní, nicméně pak je třeba vysvětlit, proč se v něm od mnohých liším. A také v čem vidím hlavní pozitivum hry, které nakonec v mých očích překonává četné chyby
(ve zkratce jde o atmosféru totální války, kdy civilizace Citadely ztrácí jednu soustavu za druhou).
U SWTOR je to dáno tím hodnocením jednotlivých classů. Hodně lidí tohle imho zajímá. Samozřejmě takové hodnocení je vždy nutně subjektivní. Třebas Republic Trooper dostává od mnohých dost na frak. Ale mě ta vojácká atmosféra naprosto vyhovuje. Shrnuje pro mě přitažlivé složky hrdinského patosu, určité vygumovanosti a z toho vyplývající směšnosti (Mass Effect se mi v tomhle líbí také btw). Standardně prostě neplatí, že by jeden voják během pěti minut zlikvidoval padesát až sto nepřátel. Když ale vojákovi umožníš být RPG hrdinou, tak mu logicky nemůžeš vyměřit ten krátký čas, jaký často připadá nováčkům v první linii. Nebo jej nemůžeš nechat hnít v stovky herních hodin v zákopu. Logicky se tím RPG dostává do rozporů s realitou. Vedle uvedeného i tím, že paradoxně (a pro mě vtipně) ten patos vlastně funguje a takový casual voják s jedním či dvěma kompaniony skutečně může prorazit sám nepřátelské linie, vymlátit celou základnu i s padouchem a navrch dojednat mír mezi stovky let znesvářenými stranami.