Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Jab (17.07.2018 10:35): Že tam nejsou nějaké střílečky jako Battlefield 3, Counter Strike: Global Offensive nebo Far Cry. Zato jsou tam hry kde primární není jen násilí jako Witcher 3, Mafia 2 nebo Assassins Creed 2 (proč tam je jen dvojka je záhadou). U Witcher 3 mě taky udivuje že tahle hra byla až doposud v Saudské Arábii povolena kvůli nahotě :).

Že Saudské úřady naletí na hoax neexistující hry Modrá velryby ukazuje na potřebu si ověřovat všechny informace na internetu. Vsadím se že se objeví v ČR mnoho mravokárců, kteří na tomhle případě budou chtít zakázat některé počítačové hry. Přitom jde o evidentní HOAX.

Už jenom to že název, který údajně odkazuje na „fenomén sebevražedného chování plejtváků obrovských" je nesmysl. Nemusíte být přírodovědec ani expert na velryby aby tě napadlo že je to blbost.
Koho by to zajímalo, tak zde je Kickstarter pro Stay Awhile and Listen: Book II:
https://www.kickstarter.com/projects/dav ... e-and-listen-book-ii

Popisuje vývoj Starcraftu a Diabla 2, a některých zrušených titulů, a taky jak fungovaly a nefungovaly Blizzard Entertainment a Blizzard North. Navazuje na první díl, který popisoval vznik obou Blizzardů a vývoj Warcraftu 1 a Diabla 1. Líbilo se mi to, bylo to čtivé. Kickstarter zatím vypadá, že pokud bude úspěšný, tak docela natěsno. Kniha by měla vyjít i tak, ale takto se dá získat kniha bez DRM.
@Jab (15.07.2018 12:18): Jedna z hlavních věcí, kvůli které odsouvám hraní Zaklínače, je právě ta ohromná časová investice. Jednou na něj ale řada přijde.

Jinak já jsem to s těmi DLC nemyslel všeobecně. Vím, že jsou kvalitní výjimky. Ale to vyhrávání obsahu jen kvůli dalšímu výdělku mě prostě štve.
Trojka je síce hrateľná aj samostatne, ale na druhej strane si myslím, že vynechať jednotku aj dvojku je škoda minimálne z toho pohľadu, že hráčovi uniknú viaceré príbehové nuancie a nebude sa ani tak orientovať v lore.

PS: A hlavne sú to kvalitné hry. :)
@Jumas (15.07.2018 11:53): DLC nejsou apriori špatný. U Mass Effectů je podle mě jen pár DLC vyloženě násilně odebraných ze hry v čele s Mass Effect 3: From Ashes, ale většina jich jen doplňuje příběh a dokonce jich je i několik celkem kvalitních zdarma. Nejlepší DLC co jsem zatim hrál jsou 2 "datadisky" k Dishonored, který jsou defacto novou hrou, ač "násilně" rozdělenou na 2 kusy. Na Witchera 3 jsem zvědav, ale to nejdřív budu muset odehrát jedničku i dvojku :D
@Jumas (15.07.2018 11:53): Jo. Ale občas se najdou výjimky. Z většinou jsou velmi dobrá DLC k Fallout New Vegas. A vysloveně špičková jsou právě u třetího Witchera. Tam klobouk dolů, neb jde o datadisky jak se patří. HoS je ještě taková línější forma, která přidává do původních map (příběh a jeho atmosféra je ale famózní). Ale BaW... Za mě sice příběhově lehce slabší, ale míra propracovanosti překonává původní hru. Už jen tím, že jsou konečně ty "otazníčky" navázané na questy. Beauclair je pak s přehledem nejkrásnější město historie RPG. A pak ta možnost dát Geraltovi krásný domov... I na druhé hrání to byla jízda. I jsem si říkal, že už tu hru mám víceméně v malíku, tak ji projdu rychle... Nicméně když jsem se podíval, tak mi to trvalo měsíc a to jsem měl i týden dovolené, kdy jsem poměrně často hrál. Neskutečné, jak se povedlo udělat něco tak rozsáhlého a propracovaného. Své chyby to tedy má (naposledy mně více vadil i inventář a třebas strašně pomalé překládání věcí z a do truhly), ale je to zatím nejpropracovanější "herní svět", co jsem viděl. Nadto velmi poutavý a obsazený skvělými postavami.
@Jab (15.07.2018 11:45): Nehodnotím, dokud komentář nepřečtu celý až do konce. U her, se kterými nepočítám, že je budu hrát, tak si rozklikávám i spoilery. Zaklínače plánuju, ale tady si jasně napsal, že jde o návod, tak jsem se juknul.

Ty DLC jsou hroznej byznys. Nejhorší je, že to není obsah navíc, ale je to vytržený z původní hry a prodávaný samostatně. Alespoň u těch Mass Effectů jsem o tom všude čet. Za to by měli zavírat.
@Jumas (15.07.2018 11:34): To tě chválím, žes to přečetl. Ale zatím to fakt nebylo třeba. :)

Je to dané tou onlajnovkou. Tam logicky prachy létají rychle. Ale celkem jsem naskládal subscription tak kolem cca jednoho roku. To tu jsou určitě i náruživější SWTOR hráči, kteří do toho investovali více. Zbytek se už rozloží. Byť ME 2 a 3 i se všemi DLC mě stály cca patnáct stovek. Což je za přece jen starší hry i tak hodně.
@Jab (14.07.2018 20:19): Já si taky dělám poznámky (u větších titulů, u Chuchla jsem to ani nestih :)) a někdy si říkám, jestli jsem to stou délkou nepřehnal, ale evidentně ne :) Chápu však důvody, proč se to tak natáhlo. Já jsem blázen a přečet sem i ten tvůj návod na Gwent u The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine, i když vůbec nevím, o co jde. Až se k tomu dostanu, tak to snad pochopím.

@Jab (15.07.2018 09:30): No vidíš, k jakýmu zjištění jsem tě přivedl, to jsi asi největší podporovatel EA na DH.
Teď jsem zjistil, že jsem na EA hrách utratil v posledních letech 4,5 tisíce. Což je jen o pár stovek méně, než můj celkový gog účet. Pravda, většinu toho tvoří SWTOR subscription, nicméněž i tak mě až šokovalo, kolik jsem narval EA hydře do chřtánu. Za často nedodělané hry, jejichž záchranou jsou jen doplnění předraženými DLC (Mass Effect 3). Brr.
@Jumas (14.07.2018 19:26): ;)

Většinou si během hraní dělám poznámky a pak to postupně sepisuji, než mi ty poznámky dojdou. U Mass Effectu 3 to bylo složitější. Je to hra "nepochopená". Resp. odsuzovaná, jelikož lidé ji hráli bez za mě naprosto nutných DLC. Jejich kritičtější hodnocení je samozřejmě relevantní, nicméně pak je třeba vysvětlit, proč se v něm od mnohých liším. A také v čem vidím hlavní pozitivum hry, které nakonec v mých očích překonává četné chyby (ve zkratce jde o atmosféru totální války, kdy civilizace Citadely ztrácí jednu soustavu za druhou).

U SWTOR je to dáno tím hodnocením jednotlivých classů. Hodně lidí tohle imho zajímá. Samozřejmě takové hodnocení je vždy nutně subjektivní. Třebas Republic Trooper dostává od mnohých dost na frak. Ale mě ta vojácká atmosféra naprosto vyhovuje. Shrnuje pro mě přitažlivé složky hrdinského patosu, určité vygumovanosti a z toho vyplývající směšnosti (Mass Effect se mi v tomhle líbí také btw). Standardně prostě neplatí, že by jeden voják během pěti minut zlikvidoval padesát až sto nepřátel. Když ale vojákovi umožníš být RPG hrdinou, tak mu logicky nemůžeš vyměřit ten krátký čas, jaký často připadá nováčkům v první linii. Nebo jej nemůžeš nechat hnít v stovky herních hodin v zákopu. Logicky se tím RPG dostává do rozporů s realitou. Vedle uvedeného i tím, že paradoxně (a pro mě vtipně) ten patos vlastně funguje a takový casual voják s jedním či dvěma kompaniony skutečně může prorazit sám nepřátelské linie, vymlátit celou základnu i s padouchem a navrch dojednat mír mezi stovky let znesvářenými stranami.
Mně chybí tuším dva do třicítky u New Vegas a Baldurs Gate. Ale občas se cca jednou za rok najde někdo, kdo starší komenty čte a pluskuje. Tak se na ty třicítky často dostanu až po letech.

Čtyři mi chybí u KotOR 2. Tam mě to mrzí více, páč jsem poprvé na DH přinesl info o tom restoration projectu a zhodnotil jej. Imho kdokoliv by to dnes hrál, tak musí hrát s ním (pokud tedy ví, že mod existuje).

Ale KotOR 2 holt už nedosáhl oblíbenosti jedničky. Tak tu hru moc lidí na DH nenavštěvuje a ještě méně čte komenty.
Tak já to zkusím taky, nějaké pluska k Black Mesa komentáři kvůli ačívu? Plsky Plsky smutně čumím... :-D
Sledge to postoval přímo ke hře Doom 2, ale dávám to i do zdejší diskuse, ať si toho všimne víc lidí:

Na serveru High-Voltage.cz byla spuštěna soutěž v tvorbě map pro Doom 2.
Uzávěrka je 31. 8. 2018.
V porotě zasednou já, Sledge, Dave de Sade a hlavně Bludr - Jan Modrák ze Score.

Bližší info:
https://www.high-voltage.cz/2018/soutez-...ro-doom-2/
http://doom.starehry.eu/?p=5368

Pokud se zajímáte o tvorbu levelů. přihlaste se, ať to stojí za to a máme co hodnotit :-)