Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

Zdar, chtěl bych poprosit i radu. Mám už letitej i7 960, přemýšlím o něčem novém, předběžně jsem koukal na i7 8700, i7 7700, i7 6700, abych řekl pravdu nejsem v tom tak zběhlej, cenově velmi podobné, v obecném popisu prakticky bez rozdílu. Nebo jít do něčeho jiného? Investice max do ceny té i7 8700, musím živit rodinu. Nechám si poradit. :)
@Jab (26.08.2018 11:46): I kdyby to dorovnalo Pascal tak NP ... Freesync monitory stojí 1/2 ceny co nenasytnej g-sync.
Já prostě už nehodlám dávat za solidní g-sync monitor 16-20 tis ... s tím si můžou vys*** oči :)
@Jab (26.08.2018 11:46): to já doufám taky. Stejně jako v Ryzen 7nm. :) Konečně by duo Intel Nvidia mohlo dostat na prdel.
Vega na trhu je ale s výjimkou APU je cena hodně vysoko. :(
No, doufám, že AMD s Vegou a Navi uspěje. Nvidia si dělá co chce. Gsync patří třebas na smetiště dějin. Alespoň dokud je kvůli němu tak vysoká přirážka k ceně monitorů. Ale zatím to s Vegou vypadá, že jen dorovnají výkon odcházejících Pascalů, přičemž ale budou více žrát. :/
@mazar1234 (24.08.2018 20:46): Vidím to podobně. Nikdy už bych si nekoupil první generaci nové technologie. Druhá přináší obvykle dost zásadní optimalizace. Navíc je tu riziko, že se to vůbec nechytne. Kde je dneska Mantle nebo Vulcan? Kolik her to využívá?
@Kwoky (25.08.2018 11:33): Je pravda, že to od Nvidie je vlastně chytrý krok.

Protlačit tyhle nové technologie není jednoduché a ted je na to ideální doba - někteří si ty karty koupí i přes vyšší cenu a nižší skok ve výkonu a pak je tady druhá skupina, která bude brblat a nadávat - a ti nakonec koupí zlevněné Pascaly, kterých Nvidia kvůli těžařům vyrobila nadbytek a má jich stále plné sklady.

A potom, až vyjde další generace, na to už bude ready daleko více her.
@mazar1234 (24.08.2018 20:46): JJ, to je přesné. Valčík má pravdu, že ten boost ve výkonnosti už v něčem uvidíme v rámci téhle generace. Nicméně výrobci her se budou muset s těmi novými technologiemi naučit pracovat. A pak když kupuji něco za deset či více tisíc, tak chci, abych výhody téhle drahé hračky mohl používat od prvního dne. Tedy žádné za pět měsíců, až s tím bude nějak pracovat pět AAA titulů.

Z toho, co zatím víme (a víme toho velmi málo), to nevypadá na must have generaci. U Pascalů byl ten skok ve výkonu ohromný. Teď přichází spíše jen nové fičury a hry pro ně přijdou až později. Uvidíme, co AMD a jejich chystané grafiky na 7 nm. Zatím to ale vypadá, že si nedovolí na úplný high end, což je škoda, neb ten nechytá sice nejvíce prodejů, ale počape marketingovou pozornost, která pak citelně ovlivňuje prodeje celého portfolia.
@Jab (24.08.2018 20:22): Otázka znie, či sa oplatí kupovať !prvú generáciu! nejakej technológie, čas ma naučil, že až od 3. generácie to za niečo stojí, pričom 4. generácia je už relatívne dobrý kauf.

Krásne to vidieť na LCD-monitoroch, i7-CPU-SSD Diskoch-Augmentáciach (ou šit to bolo len v Desusexoch)....
@Paul (24.08.2018 19:33), @Jab (24.08.2018 19:45): Ja akurát vysvetľujem, že aj keď teraz necháme ray tracing v jeho súčasnej podobe bokom, nárast vo výkone uvidíme už pri tejto generácii a bude zaň zodpovedná technológia NGX. Vo chvíli, keď sa objaví hra ktorá nahradí bikubické filtrovanie novým Up-Res a TAA novým DLSS, nechá Turing v testoch pri 4k@60Hz s plnými detailami Pascaly ďaleko za sebou pretože až vtedy začne využívať 125 teraflopový koprocesor tensor core. Ray tracing využíva vlastný koprocesor RT core, nebeží na tensor core.
@Paul (24.08.2018 19:33): +1

Za nějaké další dva roky už nová řada RTX karet systém vylepší a zároveň už bude tuna her, kde to využijeme. Je to cesta dobrým směrem. Samozřejmě pro Nvidii je to riziko. Ale tenhle moloch je pro mě obtížné litovat, už jen kvůli tomu, jen se snažili vycukat své potenciální zákazníky s tím, že nová generace karet je ještě daleko a ať kupují Pascaly. Jakkoliv to chápu z "byznys hlediska", tak je asi zároveň jasné, že kdyby měli větší konkurenci, tak si to nelajsnou.
@valcik (24.08.2018 18:39): jako, v týhle první generaci to zatím paradigm shift nebude, jasně, ale nazvat raytracing reklamním gizmem je trochu silný kafe, vzhledem k tomu jak dlouho se používá v CGI filmech (pixar atd) a v realtime grafice nebyl jen kvůli náročnosti na výkon a neexistenci dostatečně silného/schopného hardwaru. To se teď konečně změnilo, a ikdyž v první generaci her to bude využito jen na extra efekty, je docela možný že by ta další generace mohla vypadat takhle, a to už je na úrovni CGI, něco co by rasterizace nikdy dokázat nemohla.
@Jab (24.08.2018 18:02): Nezapoň na ty stíny a světlo, to ovšem se umí taky napodobit fejkově a ve většině her a situací je to naprosto nepotřebné, prostě tohle bude vhodné vzít v úvahu za pár let.
Raytracing je hlavné reklamné gizmo, ale okrem neho dostaneme deep learning softvérové moduly na rátanie nových post-processing efektov, ktoré pobežia na silnom Tensor koprocesore. Tie ocenia asi len majitelia monitorov so 4k rozlíšením, kde bude všetky jemné detaily najviac vidno.
@Gordon (24.08.2018 17:18): Imho je to hodně pěkný. Ale není to nutnost. Pokud máš někde spoustu skla, zrcadel a vodních ploch, tak to bude značná změna k lepšímu. U spoustu jiných her ne až tak. Nadto to vypadá, že si to sežere valnou část výkonu nových karet. Počítal bych i tak u celého RTX portfolia s nárůstem výkonu 15-30% oproti pascalům. A ten Ray Tracing bych asi nechal až na další generaci, kde už na tom rovnou pojede spousta her a snad se u nich příští řada dostane i nad těch 60 fps ve vyšších rozlišeních než FHD.
@Paul (24.08.2018 17:11): za takovou "prkotinu" mi to pořád přijde jako mrhání pěnězmi a NVidia se to pořád snaží prodat jako super revoluci. Prostě efekt navíc, no... Je sice hezký že je to čupr ťupr realistické a podle skutečnosti, ale za tu cenu by si to pořád koupil jen high-ender co neví co s pěnězi.
@Kwoky (24.08.2018 16:37): Presne tak. Staršie programy, ktoré napríklad na rátanie vyhladzovania hrán využívajú doterajšiu technológiu, nezaznamenajú na Turingoch až taký nárast výkonu, ako nové programy ktoré dostanú NGX knižnice v novom vývojárskom kite a hrany budú vyhladzovať novou DLSS metódou. DLSS bude vďaka dedikovaným tensor core rýchlejší a zároveň vyrobí v porovnaní so staršími metódami vyhladzovania lepší obraz. Chce to skrátka nové hry, ktoré využijú NGX, dovtedy sa výkon nového čipu neprejaví.
Už to vidím, jak se bude výkon takových grafik blbě měřit. Na všechno speciální obvody, některé hry to využijí a jiné ne, to bude maglajz...
@Bursoft (24.08.2018 07:20): Evidentně ten nárůst výkonu ve hrách nebude velký, protože Nvidia neukázala konkrétní grafy.

Tady je hezky vidět kde je zakopaný pes. Ten nový čip je velký (754mm2 vs 471mm2), protože obsahuje další 2 core, ale ten výpočetní výkon "shaderu" se zvýšil jen z 13 na 16 TFLOPS. Takže to je tak 20 % výkonu navíc. A kvůli velikosti čipu to stojí kolik to stojí.

Navíc předpokládám, že když se zapnou ray-tracing efekty, tak to sežere nějaké FPS navíc.
No počkal bych si na reálné testy, nějak se mi nezdá, že bysme 2 roky čekali na žravější a skoro stejně výkonné předražené Pascaly. Už se píše něco o těch jejich střevech, všelijaké podpůrné cores na výpočty, který by měli ulehčit CUDA cores a sama nvidia mluví až o 50% nárůstu (ne všude a za všech) situací, ale marketing, tak těžko říct. Vypadá, že za měsíc bude jasno, jak půjdou do prodeje.
@Rapier (23.08.2018 20:59): Také vzhledem k tomu, kolik žerou navíc, bude případný skok u notebooků možná jen obtížně patrný. 2070 si bere o 25 W více proti 1070. Pravděpodobně tak i v herních noteboocích nepůjdou přes 2060. Ta ale vtipně nemá být výkonnější než 1070. No uvidíme. Samozřejmě notebookové verze budou jiné a třebas to zachrání jejich Max-Q verze.
Tak jsem si po návratu od moře početl o nových Nvidia RTX. Tohle, že jako má být grafická revoluce?! No nic ve zlém ale rozdílu mezi bez 3dfx a s 3dfx nebo HDR (viz Oblivion) se to prostě nevyrovná. Ne, že by to vypadalo špatně to zas ne. Ale ty přemrštěné ceny.... To je fakt mazec! 11 tis je max. co jsem ochoten dát. To si koupí jen fanoušek Nvidia nebo někdo co neví co s penězi (a věřím, že takoví se najdou i tady).
@Gordon (23.08.2018 13:37): Fakt si zahraj toho Baldura, aspoň sa presvedčíš či nie je chyba vo frekvencii alebo napätí zbernice. Ak náhodou zhorí aj ďalšia, nech je to radšej tá kancelárska.
@Charllize (23.08.2018 13:20): neupek, holt už měla stáří. mám tu ještě ve vedlejším kompu R 285, která sice v zátěži cvaká jak kdybych tam drtil lidské kosti ale je o 10 % výkonější, tak mám čas na rozmyšlenou. každoprdně odešla v ten nejméně vhodný moment a mě čekání zabijí. :-D
Taky bych počkal. Místo GTA 5 si sežeň San Andreas, to dáš i na integrované... Oh wait :D