Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

@Kwoky (27.08.2018 09:45): proč stejně jako gordon ignoruješ druhou část věty - "který udrží 60" ? je významově dost zásadní :)
Samozřejmě že musí být v rovnováze v závislosti na tom jaký framerate chce člověk mít. Pokud někomu stačí 30fps tak mu postačí dneska i ta i3, pokud 60 tak i5, pokud 60+ bez dropu, tak i7.
@Bursoft (26.08.2018 21:21): https://www.finance.cz/makrodata-eu/trh-prace/statistiky/mzda/ a https://www.kurzy.cz/kurzy-men/historie/rok-1999/

Uz je na me sice docela pozde, ale myslim si, ze kurz v tomhle prikladu nehraje roli, zajima te proste jen prepocet nakupni ceny pro koncoveho uzivatele vzhledem k prumerne mzde. Pro uvedene rozmezi 2700-2900 je to cca 6350-6850. Za tu cenu si myslim, ze lze kartu podobneho relativniho vykonu koupit i dnes (v 1920x1080 nektere nove AAA na 60FPS a jine na 30+FPS), napriklad 1060 3GB by to mela rozumne splnovat.
Kurňa, já chci GPU jako bylo v roce 1999 STB Velocity 100 8 MB SDRAM (alias Voodoo 3 2000 s poloviční pamětí). Za pouhé 2700-2900 Kč! (nevím proč jsem žil v domnění že stála 4k), člověk jednoduše aktivoval druhou TMU v registrech (paradoxní je, že to 3Dfx vyplo jen v Glide a OpenGL ale druhá TMU byla zapnutá v D3D, které už v té době pomalu začínalo kralovat) a měl tak s lehkým přetaktovaním výkon jako Voodoo 3 2000 16MB. Fór je ale v tom, že tenkrát high-end představovavaný Vooodoo 3 3000/3500 a Riva TNT2 PRO/ULTRA byl asi tak 3x dražší než to STB Velocity 100.
Dalo se na tom v 1024*768 na 15-17" CRT krásně hrát na plné detaily Need For Speed III/IV, nebo Quake 2 (47 fps) a dokonce to zvládlo i Quake 3 (38 fps), tzn. lepší než tehdejší Riva TNT2 M64 s 32MB SDRAM!

No řekněte mi, existuje dnes GPU za 2700-2900 Kč která zvládne totéž?! Zkuste tam dosadit moderní hry odpovídající těm tehdejším technologickým peckám výše.
Ok, díky moc za rady. Ještě pár měsíců počkám na novou generaci a pak se rozhodnu jestli jestli nacpat víc prachů do nových, nebo jestli klesne s příchodem nové generace cena předešlé.

Ješte jednou díky
Já bych řekl, že do nové generace nic extra za CPU dát nemůžou, většina nákladu bude tvořit GPU.
Těžko si představit, že by se prodávala za 1-2 roky krabice od bot, která by byla schopná utáhnout 60 FPS / 4k a stála by 12 tisíc .... To by pak PC byl zatraceně drahej špás :)
@Gordon (26.08.2018 15:34): tam je důležitá ta druhá část "který udrží 60", tzn je jedno jakej procesor, dokud udrží 60.

Ale vzhledem k tomu, že nový konzole vyjdou do dvou let a budou mít velmi pravděpodobně 8core ryzen a nároky na CPU půjdou strmě nahoru, tak bych být @MarezCZE (26.08.2018 14:06): počkal dva měsíce na nový i7/i9 9700/9900 a rozhodl se na základě jejich benchmarků a poměru ceny/výkon. Rozhodně bych se do novýho CPU nehnal teď.

(taky už chystám upgrade a čekám až vyjdou)
Jinak je docela zajímavé porovnání I5-8400 s Ryzen 2600.
Ryzen je levnější o 400 kč.
Ryzen má o 0.6 GHz větší takt.
Ryzen má navíc Hyperthreading
výkonově jsou v podstatě stejné.
odkaz
@kuler91 (26.08.2018 15:29): to je pravda jen částečně. Např. DCS World ve verzi 2.5 umí vyždímat i moje přetaktované CPU, nezávisle na tom zdali hraji v Full HD nebo 2k. Záleží na typu hry. U zmíněného leteckého simulátoru si CPU moc neodpočine, bo fyzika, AI, jednotky, avionika, a miliarda dalších věcí na výpočty včetně dráh střel, výbuchů.
@MarezCZE (26.08.2018 14:06): pokud nechces zrujnovat rodinný rozpočet tak vol Ryzen 2600X (6 cores + HT) nebo i5-8400 (6 cores), s tím, že ten první je lépe vybaven do budoucna a obecně na práci (12 vláken) ale ten druhý je v některých hrách o něco rychlejší (těch které stále těží s výkonu na 1 core).
@Kwoky (26.08.2018 15:04): To si řekl trochu blbost ... čím vyšší rozlišení tím spíš ti stačí horší procesor, který udrží 60 +60 .. na to nepotřebuješ žádná káčka.
Vyšší rozlišení neznamená vyšší zátěž pro procesor ...
Otázka do pranice. Je možné, aby hra jela jen na 45 fps a přitom Gpu load byl jen 70% a Cpu load taky? Když bude v PC SSD a dostatek rychlých RAM, co by to mohlo brzdit? Napadá mě jedině špatná optimalizace hry. Napadá vás ještě něco jiného?
Zdar, chtěl bych poprosit i radu. Mám už letitej i7 960, přemýšlím o něčem novém, předběžně jsem koukal na i7 8700, i7 7700, i7 6700, abych řekl pravdu nejsem v tom tak zběhlej, cenově velmi podobné, v obecném popisu prakticky bez rozdílu. Nebo jít do něčeho jiného? Investice max do ceny té i7 8700, musím živit rodinu. Nechám si poradit. :)
@Jab (26.08.2018 11:46): I kdyby to dorovnalo Pascal tak NP ... Freesync monitory stojí 1/2 ceny co nenasytnej g-sync.
Já prostě už nehodlám dávat za solidní g-sync monitor 16-20 tis ... s tím si můžou vys*** oči :)
@Jab (26.08.2018 11:46): to já doufám taky. Stejně jako v Ryzen 7nm. :) Konečně by duo Intel Nvidia mohlo dostat na prdel.
Vega na trhu je ale s výjimkou APU je cena hodně vysoko. :(
No, doufám, že AMD s Vegou a Navi uspěje. Nvidia si dělá co chce. Gsync patří třebas na smetiště dějin. Alespoň dokud je kvůli němu tak vysoká přirážka k ceně monitorů. Ale zatím to s Vegou vypadá, že jen dorovnají výkon odcházejících Pascalů, přičemž ale budou více žrát. :/
@mazar1234 (24.08.2018 20:46): Vidím to podobně. Nikdy už bych si nekoupil první generaci nové technologie. Druhá přináší obvykle dost zásadní optimalizace. Navíc je tu riziko, že se to vůbec nechytne. Kde je dneska Mantle nebo Vulcan? Kolik her to využívá?
@Kwoky (25.08.2018 11:33): Je pravda, že to od Nvidie je vlastně chytrý krok.

Protlačit tyhle nové technologie není jednoduché a ted je na to ideální doba - někteří si ty karty koupí i přes vyšší cenu a nižší skok ve výkonu a pak je tady druhá skupina, která bude brblat a nadávat - a ti nakonec koupí zlevněné Pascaly, kterých Nvidia kvůli těžařům vyrobila nadbytek a má jich stále plné sklady.

A potom, až vyjde další generace, na to už bude ready daleko více her.
@mazar1234 (24.08.2018 20:46): JJ, to je přesné. Valčík má pravdu, že ten boost ve výkonnosti už v něčem uvidíme v rámci téhle generace. Nicméně výrobci her se budou muset s těmi novými technologiemi naučit pracovat. A pak když kupuji něco za deset či více tisíc, tak chci, abych výhody téhle drahé hračky mohl používat od prvního dne. Tedy žádné za pět měsíců, až s tím bude nějak pracovat pět AAA titulů.

Z toho, co zatím víme (a víme toho velmi málo), to nevypadá na must have generaci. U Pascalů byl ten skok ve výkonu ohromný. Teď přichází spíše jen nové fičury a hry pro ně přijdou až později. Uvidíme, co AMD a jejich chystané grafiky na 7 nm. Zatím to ale vypadá, že si nedovolí na úplný high end, což je škoda, neb ten nechytá sice nejvíce prodejů, ale počape marketingovou pozornost, která pak citelně ovlivňuje prodeje celého portfolia.
@Jab (24.08.2018 20:22): Otázka znie, či sa oplatí kupovať !prvú generáciu! nejakej technológie, čas ma naučil, že až od 3. generácie to za niečo stojí, pričom 4. generácia je už relatívne dobrý kauf.

Krásne to vidieť na LCD-monitoroch, i7-CPU-SSD Diskoch-Augmentáciach (ou šit to bolo len v Desusexoch)....
@Paul (24.08.2018 19:33), @Jab (24.08.2018 19:45): Ja akurát vysvetľujem, že aj keď teraz necháme ray tracing v jeho súčasnej podobe bokom, nárast vo výkone uvidíme už pri tejto generácii a bude zaň zodpovedná technológia NGX. Vo chvíli, keď sa objaví hra ktorá nahradí bikubické filtrovanie novým Up-Res a TAA novým DLSS, nechá Turing v testoch pri 4k@60Hz s plnými detailami Pascaly ďaleko za sebou pretože až vtedy začne využívať 125 teraflopový koprocesor tensor core. Ray tracing využíva vlastný koprocesor RT core, nebeží na tensor core.
@Paul (24.08.2018 19:33): +1

Za nějaké další dva roky už nová řada RTX karet systém vylepší a zároveň už bude tuna her, kde to využijeme. Je to cesta dobrým směrem. Samozřejmě pro Nvidii je to riziko. Ale tenhle moloch je pro mě obtížné litovat, už jen kvůli tomu, jen se snažili vycukat své potenciální zákazníky s tím, že nová generace karet je ještě daleko a ať kupují Pascaly. Jakkoliv to chápu z "byznys hlediska", tak je asi zároveň jasné, že kdyby měli větší konkurenci, tak si to nelajsnou.
@valcik (24.08.2018 18:39): jako, v týhle první generaci to zatím paradigm shift nebude, jasně, ale nazvat raytracing reklamním gizmem je trochu silný kafe, vzhledem k tomu jak dlouho se používá v CGI filmech (pixar atd) a v realtime grafice nebyl jen kvůli náročnosti na výkon a neexistenci dostatečně silného/schopného hardwaru. To se teď konečně změnilo, a ikdyž v první generaci her to bude využito jen na extra efekty, je docela možný že by ta další generace mohla vypadat takhle, a to už je na úrovni CGI, něco co by rasterizace nikdy dokázat nemohla.
@Jab (24.08.2018 18:02): Nezapoň na ty stíny a světlo, to ovšem se umí taky napodobit fejkově a ve většině her a situací je to naprosto nepotřebné, prostě tohle bude vhodné vzít v úvahu za pár let.
Raytracing je hlavné reklamné gizmo, ale okrem neho dostaneme deep learning softvérové moduly na rátanie nových post-processing efektov, ktoré pobežia na silnom Tensor koprocesore. Tie ocenia asi len majitelia monitorov so 4k rozlíšením, kde bude všetky jemné detaily najviac vidno.
@Gordon (24.08.2018 17:18): Imho je to hodně pěkný. Ale není to nutnost. Pokud máš někde spoustu skla, zrcadel a vodních ploch, tak to bude značná změna k lepšímu. U spoustu jiných her ne až tak. Nadto to vypadá, že si to sežere valnou část výkonu nových karet. Počítal bych i tak u celého RTX portfolia s nárůstem výkonu 15-30% oproti pascalům. A ten Ray Tracing bych asi nechal až na další generaci, kde už na tom rovnou pojede spousta her a snad se u nich příští řada dostane i nad těch 60 fps ve vyšších rozlišeních než FHD.
@Paul (24.08.2018 17:11): za takovou "prkotinu" mi to pořád přijde jako mrhání pěnězmi a NVidia se to pořád snaží prodat jako super revoluci. Prostě efekt navíc, no... Je sice hezký že je to čupr ťupr realistické a podle skutečnosti, ale za tu cenu by si to pořád koupil jen high-ender co neví co s pěnězi.
@Kwoky (24.08.2018 16:37): Presne tak. Staršie programy, ktoré napríklad na rátanie vyhladzovania hrán využívajú doterajšiu technológiu, nezaznamenajú na Turingoch až taký nárast výkonu, ako nové programy ktoré dostanú NGX knižnice v novom vývojárskom kite a hrany budú vyhladzovať novou DLSS metódou. DLSS bude vďaka dedikovaným tensor core rýchlejší a zároveň vyrobí v porovnaní so staršími metódami vyhladzovania lepší obraz. Chce to skrátka nové hry, ktoré využijú NGX, dovtedy sa výkon nového čipu neprejaví.
Už to vidím, jak se bude výkon takových grafik blbě měřit. Na všechno speciální obvody, některé hry to využijí a jiné ne, to bude maglajz...