@BINGMAN (21.03.2019 08:09): To jsem si potřeboval potvrdit. Dík... Předpokládám, že s freesync to problém mít taky nebude a vsync se ve hře vypíná...
Hardware
@Korbitch (21.03.2019 06:08): DisplayPort 1.2 (což by měl být standart) zvládne ve 2k i 144hz. Těch 60hz je uváděno, předpokládám, pro 4k rozlišení.
Dokázal by mi někdo doporučit display port, který umí zaručeně 2560x1080 75hz? Prodejci uvádí všude 60hz.
@Charllize (21.03.2019 00:21): Píšu snad, že je něco špatně? Ne. Píšu "pro zajímavost".
@Kwoky (21.03.2019 00:02): A co je na tom spatne?
Pro zajímavost - velkoobchodní ceny kabelů a redukcí: Krup.cz. Z toho si můžete udělat zhruba představu, jakou marži na tom mají prodejny v maloobchodu.
Svoboda rozhodování je peklo :)
@Luky_Luk (20.03.2019 20:30): "A Falcony šly vždy líp s Intelama."
No, k tomu bych jen dodal, že šly lépe s Intelem v dobách PII/PIII (Celeron 300+) do vydání prvního Duron 600/Athlon a během celé zlaté éry AMD, která trvala do vydání Core 2 Duo. Tam jednoznačně válcovalo AMD Intel, prakticky naprosto ve všem.
Od té doby šel Falcon opět lépe s Intelem (a speciálně s nástupem řady i3/i5/i7 Sandy Bridge), což stále platí dodnes ale rozdíl už není tak markantní (s příchodem Ryzen) jako cca posledních cca 8 let (AMD Phenom II + AMD FX Buldozer/Vishera).
Hm s tou Armou mě to netěší, před týdnem jsem málem koupil i5-9600K, teď jsem uvažoval na Ryzenem ale Arma a Xplane-11 jsou zdá se těžce závislé na výkonech Intel CPUs. To opět vrací v mém případě Intel zpět do hry.
No, k tomu bych jen dodal, že šly lépe s Intelem v dobách PII/PIII (Celeron 300+) do vydání prvního Duron 600/Athlon a během celé zlaté éry AMD, která trvala do vydání Core 2 Duo. Tam jednoznačně válcovalo AMD Intel, prakticky naprosto ve všem.
Od té doby šel Falcon opět lépe s Intelem (a speciálně s nástupem řady i3/i5/i7 Sandy Bridge), což stále platí dodnes ale rozdíl už není tak markantní (s příchodem Ryzen) jako cca posledních cca 8 let (AMD Phenom II + AMD FX Buldozer/Vishera).
Hm s tou Armou mě to netěší, před týdnem jsem málem koupil i5-9600K, teď jsem uvažoval na Ryzenem ale Arma a Xplane-11 jsou zdá se těžce závislé na výkonech Intel CPUs. To opět vrací v mém případě Intel zpět do hry.
@Rapier (20.03.2019 19:39): to srovnávací video jsem tu už níže postoval.
Když si přečteš diskuzi pod videem, tak to tak jednoznačně nevyplývá - někteří říkají, že Ryzen je celkově plynulejší, další, že Arma3 fps počítadlo je "proven random number generator" :D
Další věc je, že to Intelí okno se občas pocukává, narozdíl od Ryzena...ale je to "capture" a mě spíš zaujalo to menší užívání paměti u Ryzenu.
Já dal na toho známýho - to psal svoji zkušenost přímo mě, nikde jsem to nevygoogloval....
A Falcony šly vždy líp s Intelama.
Když si přečteš diskuzi pod videem, tak to tak jednoznačně nevyplývá - někteří říkají, že Ryzen je celkově plynulejší, další, že Arma3 fps počítadlo je "proven random number generator" :D
Další věc je, že to Intelí okno se občas pocukává, narozdíl od Ryzena...ale je to "capture" a mě spíš zaujalo to menší užívání paměti u Ryzenu.
Já dal na toho známýho - to psal svoji zkušenost přímo mě, nikde jsem to nevygoogloval....
A Falcony šly vždy líp s Intelama.
Osobně se domnívám (a jsem tím v obci renegád), že jak podléhají modeláři tlaku komunity na co nejjemnější modely a co největší/detailní textury (jako DCS voe!)...engine jede na hraně. Dřív byly dlaždice světa 128, pak 256....teď už 1024+, je jich přes 4000, k tomu hi-poly modely nesmyslů s 2048+ texturama. Co si myslíš, že to udělalo s VRAM mojí HD3000, než jsem se nasral :D Slideshow hadr.
U Army mi trvalo roky vychytat nastavení. Defaultní konfig je hrozně telecí - např. detect 1000 frames ahead a spousta dalších věcí. Člověk to prostě musí milovat a nevzdat.
Jinak si užij i ty příběhový kampaně, nejsou špatný. Já jen, že tyhle věci dělám, protože mě baví simulovat a ne konzumovat ;-)
--------------------
Ale jo, věřím, že Ti to ztěžuju.
Taky jsem četl o tom "Spoilerovi", těsně než jsi to tu postnul. Chtěl jsem jít do Ryzena, 99% času pracuju. Ale prdím na to, práci je to jedno a simulátory si žádají hrubou sílu.
U Army mi trvalo roky vychytat nastavení. Defaultní konfig je hrozně telecí - např. detect 1000 frames ahead a spousta dalších věcí. Člověk to prostě musí milovat a nevzdat.
Jinak si užij i ty příběhový kampaně, nejsou špatný. Já jen, že tyhle věci dělám, protože mě baví simulovat a ne konzumovat ;-)
--------------------
Ale jo, věřím, že Ti to ztěžuju.
Taky jsem četl o tom "Spoilerovi", těsně než jsi to tu postnul. Chtěl jsem jít do Ryzena, 99% času pracuju. Ale prdím na to, práci je to jedno a simulátory si žádají hrubou sílu.
@Luky_Luk (20.03.2019 19:25): hm děláš mě ten upgrade CPU težší. Arma II a Arma III jsou hry které vlastním a mám v hledáčku chtěl bych si zahrát.
Hele Falcon BMS na mém přektaktovaném i5-2400 Sandy Bridge (1 core na 3,8 Ghz) s GTX 1060 6GB bez ohledu na rozlišení, tedy zdali nativ QHD nebo FHD mám na startu v Soulu stejně "jen" okolo 30 FPS na max. detaily, což mě hlava nebere. Stejný výsledek má s AMD Phenom II X4 955 (1 core na 4Ghz) a ATI HD 6750 1GB v FHD nebo HD Ready. Optimalizace Falcona je fakt mizerná.
EDIT: k té Arma III mám určité pochybnosti o tom že i7 3770 (Ivy Bridge) je v IPC na jádro na tom lépe než Ryzen 2700. To se mi moc nezdá. Beru, že Kaby Lake, Coffe Lake/Refresh má lepší IPC na jádro a tudíž vyšší výkon v CPU náročných hrách a v MP. Tady bude asi zakopaný pes jinde. Něco se mi na tom nezdá. Že by špatná optimalizace pro Ryzen?
Hele Falcon BMS na mém přektaktovaném i5-2400 Sandy Bridge (1 core na 3,8 Ghz) s GTX 1060 6GB bez ohledu na rozlišení, tedy zdali nativ QHD nebo FHD mám na startu v Soulu stejně "jen" okolo 30 FPS na max. detaily, což mě hlava nebere. Stejný výsledek má s AMD Phenom II X4 955 (1 core na 4Ghz) a ATI HD 6750 1GB v FHD nebo HD Ready. Optimalizace Falcona je fakt mizerná.
EDIT: k té Arma III mám určité pochybnosti o tom že i7 3770 (Ivy Bridge) je v IPC na jádro na tom lépe než Ryzen 2700. To se mi moc nezdá. Beru, že Kaby Lake, Coffe Lake/Refresh má lepší IPC na jádro a tudíž vyšší výkon v CPU náročných hrách a v MP. Tady bude asi zakopaný pes jinde. Něco se mi na tom nezdá. Že by špatná optimalizace pro Ryzen?
Jo Rapiere, v tom se shodneme, že Falcon je o výkonu jednoho jádra. Vždyť jsem to vlastně sám na začátku napsal.....já jen, aby lidi nemysleli, že je to furt kód z roku 1998 (lecos jo:)....a pak, že jsou taky šílenci, kteří to roztahnou s max detaily na tři obří obrazovky. Fakt by 70 fps z HD 3000 nevymáčkli
A hlavně, Arma je sandbox a ve Falconu je zase obří kampaň a silný missionbuilder....takže je to o tom, kolik je ve světě jednotek. Sposta lidí se v takových testech vyžívala (hlavně u Army)...a tohle je vždy o CPU
A hlavně, Arma je sandbox a ve Falconu je zase obří kampaň a silný missionbuilder....takže je to o tom, kolik je ve světě jednotek. Sposta lidí se v takových testech vyžívala (hlavně u Army)...a tohle je vždy o CPU
@Rapier (20.03.2019 19:22):
:/
"Yeah ARMA3 was the most prominent victim when i switched to Ryzen, it runs it much worse than my i7 3770 - ended up uninstalling out of frustration but kept the Ryzen , i hardly do any gaming anymore and i definitely enjoy all the extra cores for my current workloads. "
"By personal experience with parity of video card ( moved the GTX-1060 to the newer system ) i had better frame rates on a 2012 i7 3770 3.4GHz than on a 2018 Ryzen 2700 3.2GHz. Single core performance is definitely a weak spot. We'll see with the Ryzen2 microarchitecture, it's supposed to improve on that front and be socket compatible with the current generation. I ran some benchmarks and the 2700 seemed to be on par with the 3770 in the worst cases, so to me Arma3 had some gross optimization issues with Ryzen. "
:/
"Yeah ARMA3 was the most prominent victim when i switched to Ryzen, it runs it much worse than my i7 3770 - ended up uninstalling out of frustration but kept the Ryzen , i hardly do any gaming anymore and i definitely enjoy all the extra cores for my current workloads. "
"By personal experience with parity of video card ( moved the GTX-1060 to the newer system ) i had better frame rates on a 2012 i7 3770 3.4GHz than on a 2018 Ryzen 2700 3.2GHz. Single core performance is definitely a weak spot. We'll see with the Ryzen2 microarchitecture, it's supposed to improve on that front and be socket compatible with the current generation. I ran some benchmarks and the 2700 seemed to be on par with the 3770 in the worst cases, so to me Arma3 had some gross optimization issues with Ryzen. "
@Luky_Luk (20.03.2019 18:21): bez ohledu na verzi Falcon x32 nebo x64 autoři to přímo zmiňují v manuálu k BMS 4.33.
Arma, ok v MP to beru, MP obecně zvyšuje nároky na HW a to dost rapidně i v DCS World. Jako chceš říci, že s Ryzenem tvoji přátelé zabalili hraní MP Army II, protože to nestíhalo CPU? To jako fakt?!
Arma, ok v MP to beru, MP obecně zvyšuje nároky na HW a to dost rapidně i v DCS World. Jako chceš říci, že s Ryzenem tvoji přátelé zabalili hraní MP Army II, protože to nestíhalo CPU? To jako fakt?!
@valcik (20.03.2019 18:35): dík...tak jsem to známýmu naposílal a kdyžtak si trošku připlatím :)
@Kwoky (20.03.2019 15:56): JonnyGuru jsem neznal, díky za tip
@Luky_Luk (20.03.2019 17:23): Karty od AMD sú dosť žravé a rovnako aj high-end karta z bazáru si vypýta svoje, vezmi radšej nejaký silnejší zdroj. Buď rokmi osvedčený Seasonic ako radil Kwoky, ale aj mladší 650W Enermax SFX s 54A dvanásťvoltovou vetvou si nevedie zle:
http://www.jonnyguru.com/blog/2017/04/10 ... 650w-power-supply/6/
http://www.jonnyguru.com/blog/2017/04/10 ... 650w-power-supply/6/
@Rapier
S tím Falconem by se dalo třeba souhlasit...akorát s poznámkou, že BMS se už dělá ve dvojí verzi x32 i x64 a spousta věcí je přepsaných nebo se přepisuje. Je dost lidí, co to lítají na třech obřích monitorech a do grafik investují nemalé peníze. Ale dejme tomu.
U Army s Tebou ale nemůžu souhlasit. Resp. je to zase na úhlu pohledu. Když si to někdo pořídí, aby si na max užil GFX, projde si singelplayer kampaň a pak jde za novějším/lepčejším/hezčejším/raytraycčejším....možná je to o GPU. Mě ale popravdě ty jejich přiblblý příběhový kampaně vůbec nezajímají. Jsem s Armou roky a to jen kvůli mulťáku a ještě těm nejnáročnějším modům, jako je warfare/CTI. Hraju to jak 3D Dunu2. Takže si představ území 15x15km, kde máš třeba 25 vs 25 velitelů družstev(+ 2 hlavní volené). Každý si nabrnkne 16 AIček, k tomu je z 30+ měst vyspónowaná třeba třetina (i víc), kde v každým z nich bojují desítky OPFOR vojáků a techniky třetí strany s těmi červenomodrými. Když to do sebe začnou prát dvě družstva, počítá to balistiku, penetraci zdí, pancířů a bůhví čeho všeho. Tahle simulace je strašně moc o CPU. Neznám snad nic víc CPU závislého, jak sérii Arma/Take on heli (prostě VBS)....to je palič procesorů. A bohužel mám přátele, kteří ji kvůli novému Ryzenu odinstalovali...takže asi tak.
Proto jsem hrdý, že jsem to byl schopen na svém Y570 SandyBridge roky ustát a velet týmům, příp. kosit mladý borce ať už na zemi nebo ve vzduchu ve svým 1024*576 :D Ale to jen díky tomu, že headless clienti to počítali na serverech a můj komp jen lokální AI. Ale i tak - přepastováno, velkej větrák a odpáraný dno laptopu.....
S tím Falconem by se dalo třeba souhlasit...akorát s poznámkou, že BMS se už dělá ve dvojí verzi x32 i x64 a spousta věcí je přepsaných nebo se přepisuje. Je dost lidí, co to lítají na třech obřích monitorech a do grafik investují nemalé peníze. Ale dejme tomu.
U Army s Tebou ale nemůžu souhlasit. Resp. je to zase na úhlu pohledu. Když si to někdo pořídí, aby si na max užil GFX, projde si singelplayer kampaň a pak jde za novějším/lepčejším/hezčejším/raytraycčejším....možná je to o GPU. Mě ale popravdě ty jejich přiblblý příběhový kampaně vůbec nezajímají. Jsem s Armou roky a to jen kvůli mulťáku a ještě těm nejnáročnějším modům, jako je warfare/CTI. Hraju to jak 3D Dunu2. Takže si představ území 15x15km, kde máš třeba 25 vs 25 velitelů družstev(+ 2 hlavní volené). Každý si nabrnkne 16 AIček, k tomu je z 30+ měst vyspónowaná třeba třetina (i víc), kde v každým z nich bojují desítky OPFOR vojáků a techniky třetí strany s těmi červenomodrými. Když to do sebe začnou prát dvě družstva, počítá to balistiku, penetraci zdí, pancířů a bůhví čeho všeho. Tahle simulace je strašně moc o CPU. Neznám snad nic víc CPU závislého, jak sérii Arma/Take on heli (prostě VBS)....to je palič procesorů. A bohužel mám přátele, kteří ji kvůli novému Ryzenu odinstalovali...takže asi tak.
Proto jsem hrdý, že jsem to byl schopen na svém Y570 SandyBridge roky ustát a velet týmům, příp. kosit mladý borce ať už na zemi nebo ve vzduchu ve svým 1024*576 :D Ale to jen díky tomu, že headless clienti to počítali na serverech a můj komp jen lokální AI. Ale i tak - přepastováno, velkej větrák a odpáraný dno laptopu.....
@Luky_Luk (20.03.2019 16:48): tak třeba Falcon BMS (postaven na původním jádře MicroProse Falcon 4.0 z roku 1998 kdy o vícejádrových CPU nebylo ani vidu ani slechu) dokáže reálně využít jen 1 core (vyšší frekvence, tedy IPC jednoznačně vede), tady je i5-9600K Coffe Lake Refresh s boostem na 4,6Ghz dobrou volbou a to obzvláště v dnes už lehce "obstarožním" FHD rozlišení.
Arma III od BIje to hlavně o grafické kartě (možná pro někoho překvapivě). Paradoxně na Arma III není třeba high end CPU ale high end GPU. Nicméně u jeho předchůdce Arma II platily i vysoké nároky na CPU ale opět jen u FHD.
Nicméně z těch grafů jde jasně vidět, že stačí mít 1440p (QHD) monitor a je v ten moment je takřka jedno zdali tam máš overlocked i5-9600K nebo Ryzen 2600.
Dokonce i uživatelé DCS World 2.5 potvrzují že je takřka jedno zdali máš super výkonný (a super drahý) Intel (ale ve starších verzích DCS World tomu tak nebylo) nebo AMD Ryzen 1xxx nebo 2xxx ve finále bude a je vždy bottleneck na straně GPU a to obzvláště v 1440p+. Více méně to ale platí i pro FHD rozlišení, nicméně tam se silnější CPU projeví (vyšší min. FPS s patřičnou GPU pochopitelně jinak bude bottleneck na straně GPU) na rozdíl od 1440p (QHD). DCS engine umí pracovat asi jako jediný letecký simulátor na trhu s více cores (min. využije dle mých měření všechna 4 cores mé i5-2400). Možná umí více cores využít i IL-2 Sturmovik Battle of xxxx, neboť ten má také moderní engine ale třeba takový X-Plane 11 v roce 2019 stále jede na single core! Nicméně příští update X-PLane 11 by měl přinést podporu multi core CPUs.
Kdysi jsem v CAD kreslil denně a jsem si na 100% jistý, že bych chtěl min QHD nebo 4K 32" (ne ultra-wide) monitor na CAD (zvyk je železná košile, viz FHD) ale máš pravdu DOS hry na QHD/4K vypadají hrozně (tedy pokud je nepouštíš v okně).
Arma III od BIje to hlavně o grafické kartě (možná pro někoho překvapivě). Paradoxně na Arma III není třeba high end CPU ale high end GPU. Nicméně u jeho předchůdce Arma II platily i vysoké nároky na CPU ale opět jen u FHD.
Nicméně z těch grafů jde jasně vidět, že stačí mít 1440p (QHD) monitor a je v ten moment je takřka jedno zdali tam máš overlocked i5-9600K nebo Ryzen 2600.
Dokonce i uživatelé DCS World 2.5 potvrzují že je takřka jedno zdali máš super výkonný (a super drahý) Intel (ale ve starších verzích DCS World tomu tak nebylo) nebo AMD Ryzen 1xxx nebo 2xxx ve finále bude a je vždy bottleneck na straně GPU a to obzvláště v 1440p+. Více méně to ale platí i pro FHD rozlišení, nicméně tam se silnější CPU projeví (vyšší min. FPS s patřičnou GPU pochopitelně jinak bude bottleneck na straně GPU) na rozdíl od 1440p (QHD). DCS engine umí pracovat asi jako jediný letecký simulátor na trhu s více cores (min. využije dle mých měření všechna 4 cores mé i5-2400). Možná umí více cores využít i IL-2 Sturmovik Battle of xxxx, neboť ten má také moderní engine ale třeba takový X-Plane 11 v roce 2019 stále jede na single core! Nicméně příští update X-PLane 11 by měl přinést podporu multi core CPUs.
Kdysi jsem v CAD kreslil denně a jsem si na 100% jistý, že bych chtěl min QHD nebo 4K 32" (ne ultra-wide) monitor na CAD (zvyk je železná košile, viz FHD) ale máš pravdu DOS hry na QHD/4K vypadají hrozně (tedy pokud je nepouštíš v okně).
@Luky_Luk (20.03.2019 17:23): Tak to jsi vyloženě adept na nákup HW z druhé ruky. Za pár šušní si na tom dobře zahraješ. A monitor si na to připoj klidně patnáctku, to už je fuk :)
Dík za info....ale mám pocit, že teď už je v kurzu nějaká modernější technologie než zmiňovaný Shadowplay, případně ta konkurenční od AMD. Před časem jsem na to narazil....možná se to týkalo Streamování, ale myslím, že to byl i "capture".
@Luky_Luk (20.03.2019 17:23): AMD má podobnou funkci.
O to mi jde, díky...moje předchozí Nvidie právě byl model těsně před Shadowplay (asi 8 let dozadu?) a trochu mě mrzelo, že to neumí - snímat "zadarmo" video z 3D obrazovky mi přijde dobře využitelný. Čili musím mít model od Nvidie, aby mi to šlapalo. Tím pádem buď nějakou jinou nenašlapanou NVidii nebo počkat.
OK, já to taky bral jako nějaký spíš dedikovaný low-end. Jde o to že za pár let si třeba od někoho jako Paul koupím cosi žravějšího - to byl smysl dotazu. Já se totiž před lety vnitřně zařekl, že nekupuju nový hw, pokud mi starý neklekne nebo neshoří. Celkem se mi to daří, ale ženě shořelo cosi v laptopu, tak jí dám svůj starý Y570 a sám si udělám po dlouhý době radost. Ale tím, že dělám i terény, nechci mít hned max dělo (spíš slabší ešalón:)....další věc je, že raději pošlu děti víckrát za sezonu na hory, než bych si kupoval grafiku za desítky táců.
OK, já to taky bral jako nějaký spíš dedikovaný low-end. Jde o to že za pár let si třeba od někoho jako Paul koupím cosi žravějšího - to byl smysl dotazu. Já se totiž před lety vnitřně zařekl, že nekupuju nový hw, pokud mi starý neklekne nebo neshoří. Celkem se mi to daří, ale ženě shořelo cosi v laptopu, tak jí dám svůj starý Y570 a sám si udělám po dlouhý době radost. Ale tím, že dělám i terény, nechci mít hned max dělo (spíš slabší ešalón:)....další věc je, že raději pošlu děti víckrát za sezonu na hory, než bych si kupoval grafiku za desítky táců.
@Luky_Luk (20.03.2019 16:33): Kdykoliv někdo poskytne odkaz na userbenchmark, tak se mi otevírá kudla v kapse. Jsou to odhadnuté hodnoty a syntetické testy. Můžeme se bavit o tom, že "pro základní přehled to stačí", ale i tak tu stránku nemám rád, protože neukazuje výkon, jaký to v reálu bude mít.
Jo a HD 630 není našlapaná grafika :)
Shadowplay to neumí. To je technologie nVidie.
Jo a HD 630 není našlapaná grafika :)
Shadowplay to neumí. To je technologie nVidie.
simulace jako Falcon4 BMS nebo Arma.....to je hlavně o procáku (když nejedeš na nějaký velký monitor)
A na ten já nejedu, protože z toho zblbneš, v CADu se na nich dělá pomalu (výlety myší :) a dosboxový hry na nich vypadají hnusně.
A na ten já nejedu, protože z toho zblbneš, v CADu se na nich dělá pomalu (výlety myší :) a dosboxový hry na nich vypadají hnusně.
@Luky_Luk (20.03.2019 16:33): Záleží, co na tom chceš hrát, ale napíšu ti to takhle: To co máš teď patří do kanclu nebo odpadkového koše.
@Kwoky (20.03.2019 15:56): 2560x1080 monitor, 75hz, takže by to mělo být ok.
https://gpu.userbenchmark.com/Compare/AM ... y-Lake/3924vsm178724
Je fakt, že proti té integrované je v porovnání výkon o dost vyšší.
Umí to Shadowplay nebo nějakou tu novou technologii ukládání videa přímo z grafiky? (bez FRAPS či jiných žroutů)
SRY za banální dotazy, ale já se o tyhle věci přestal zajímat v době, kdy jseu upgradoval z Riva TNT na TNT2...
EDIT jsem se přehmát a nakopčil tam tu obludu za 30K mmt...už je to ok
Je fakt, že proti té integrované je v porovnání výkon o dost vyšší.
Umí to Shadowplay nebo nějakou tu novou technologii ukládání videa přímo z grafiky? (bez FRAPS či jiných žroutů)
SRY za banální dotazy, ale já se o tyhle věci přestal zajímat v době, kdy jseu upgradoval z Riva TNT na TNT2...
EDIT jsem se přehmát a nakopčil tam tu obludu za 30K mmt...už je to ok
@Kwoky (20.03.2019 15:56): To je moc pěkná cena na dnešní poměry.
@Paul (20.03.2019 15:09): Podle JonnyGuru je to sakra dobrý kousek.
@Korbitch (20.03.2019 15:40): Fungovat to bude. Jen 1.2 je pomalejší, takže zvládne menší rozlišení/frekvenci. Pokud chceš hrát ve FullHD@60 fps, tak tě to nemusí vůbec tížit.
@Luky_Luk (20.03.2019 15:09): Bylo to CZC: odkaz
Ale na tu slevu se nedívej. Ta karta 10 tisíc nikdy nestála :)
@Korbitch (20.03.2019 15:40): Fungovat to bude. Jen 1.2 je pomalejší, takže zvládne menší rozlišení/frekvenci. Pokud chceš hrát ve FullHD@60 fps, tak tě to nemusí vůbec tížit.
@Luky_Luk (20.03.2019 15:09): Bylo to CZC: odkaz
Ale na tu slevu se nedívej. Ta karta 10 tisíc nikdy nestála :)
@Korbitch (20.03.2019 15:40): Pokud je slot stejný, nevidím důvod, proč ne.
Hello, boys. Kontrolní otázka...Karta má display port 1.4, monitor 1.2. Bude to makat?
@Rapier (20.03.2019 15:25):
jo, dal mi tam tenhle: SilentiumPC Fera 3 HE1224
jo, dal mi tam tenhle: SilentiumPC Fera 3 HE1224
jo, ještě nějak prošťouchnout ten seklý Discord, ať se můžu dostat dál než do lobby. :)
Ale bacha, já můžu lítat už teď. Jsem si upravil základní i další tyátry (downsize textur a pár dalších věcí), že mi v SP misi běží okolo 90 FPS na HD3000 a v kampani těch 30+ FPS...o železe to moc není Rapiere
Ale bacha, já můžu lítat už teď. Jsem si upravil základní i další tyátry (downsize textur a pár dalších věcí), že mi v SP misi běží okolo 90 FPS na HD3000 a v kampani těch 30+ FPS...o železe to moc není Rapiere
@Luky_Luk (20.03.2019 10:54): nádhera. Když jsi vezmu na jaké plečce jsi lítal na sletu, tak to bude skok o 1000%. :)
Tak doufam, že Tě brzy uvidíme na discordu online a budeš teď s námi pravidelně létatl alespoň jednou týdně.
EDIT: ty Luku nezapomeň si k tomu CPU přibrat chladič, není v balení. :)
Tak doufam, že Tě brzy uvidíme na discordu online a budeš teď s námi pravidelně létatl alespoň jednou týdně.
EDIT: ty Luku nezapomeň si k tomu CPU přibrat chladič, není v balení. :)
@Kwoky (20.03.2019 11:56): ve zdrojích se nevyznám, ale k 2080Ti mám
https://www.alza.cz/corsair-rm750x-2018-d5281117.htm?o=1
A zatím to jede hezky stabilně. Je tohle dobrej zdroj?
https://www.alza.cz/corsair-rm750x-2018-d5281117.htm?o=1
A zatím to jede hezky stabilně. Je tohle dobrej zdroj?
Díky za reakce.
On už známý počítá s něčím okolo těch 550W, jak mi říkal.
Tak pro mě bude namakaná už ta integrovaná HD630 na procáku, která je cca 2x výkonnější, než Nvidie 550M, kterou mám ve stávajícím laptopu a kterou málo využívám, protože děsně topí. Ve výsledku všechno jelo na HD 3000 a to teď budu o 300%+ nahoře. Proto nespěchám s dedikovanou grafikou....ale nějak nemůžu najít tu z Alzy ve slevě, jak jste jí tu postnuli (sleva z 10K na 3.6K a dvě hry?)
Každopádně časem nevylučuju i něco dost silnýho a nechce se mi měnit zdroj.
On už známý počítá s něčím okolo těch 550W, jak mi říkal.
Tak pro mě bude namakaná už ta integrovaná HD630 na procáku, která je cca 2x výkonnější, než Nvidie 550M, kterou mám ve stávajícím laptopu a kterou málo využívám, protože děsně topí. Ve výsledku všechno jelo na HD 3000 a to teď budu o 300%+ nahoře. Proto nespěchám s dedikovanou grafikou....ale nějak nemůžu najít tu z Alzy ve slevě, jak jste jí tu postnuli (sleva z 10K na 3.6K a dvě hry?)
Každopádně časem nevylučuju i něco dost silnýho a nechce se mi měnit zdroj.
@Luky_Luk (20.03.2019 10:54): Zrovna Zalman není nic moc značka.
Co je pro tebe nějaká namakaná grafika? RTX 2060 nebo RTX 2080 Ti? Rozdíl ve spotřebě je dost velký. Pokud mám odpovědět obecně, tak bych vybíral 600 W zdroj s jednou napájecí větví 12 V. Něco jako tohle: Seasonic Focus Plus Gold - 650W. Na to můžeš navěsit prakticky jakékoliv CPU i grafiku a zdroj to zvládne s rezervou. Pokud bys bral nějakou méně žravou grafiku, nemusí být zdroj tak silný.
Co je pro tebe nějaká namakaná grafika? RTX 2060 nebo RTX 2080 Ti? Rozdíl ve spotřebě je dost velký. Pokud mám odpovědět obecně, tak bych vybíral 600 W zdroj s jednou napájecí větví 12 V. Něco jako tohle: Seasonic Focus Plus Gold - 650W. Na to můžeš navěsit prakticky jakékoliv CPU i grafiku a zdroj to zvládne s rezervou. Pokud bys bral nějakou méně žravou grafiku, nemusí být zdroj tak silný.
@Luky_Luk (20.03.2019 10:54): 550W s jednou 42A 12V vetvou musí stačiť, teda hociktorá bronze séria od dobrého výrobcu.
mám na cestě tohle se zdrojem Zalman (po 20ti letech nový desktop):
Intel Core i5 9600K
MSI Z390-A PRO
2x 8GB DDR4 3000MHz
240GB Crucial SATA + 2TB SATA, 7200prm
Nemám v plánu to taktovat, ale jak silný by ten zdroj měl být, aby tam byla rezerva i na taktování (se započtením nějaké namakané grafiky v budoucnu)?
Intel Core i5 9600K
MSI Z390-A PRO
2x 8GB DDR4 3000MHz
240GB Crucial SATA + 2TB SATA, 7200prm
Nemám v plánu to taktovat, ale jak silný by ten zdroj měl být, aby tam byla rezerva i na taktování (se započtením nějaké namakané grafiky v budoucnu)?
@valcik (19.03.2019 20:52): CPU je celkom odolný komponent, ja mám 10 rokov staré prvogeneračné i7 a stále v pohode idem, čo sa týka GPU mám už 3-tí kus za tie roky.
Ale upgradoval som RAM zo 6 na 12 GB (lebo to má triple channel).
Takže rada za milión, najviac investujte do komba Motherboard+CPU, všetko ostatné vymeníte aj 10 krát v toku času. Ešte prípadne Case+Zdroj, to sú tiež blbo vymeniteľné hardwéry.
Ale upgradoval som RAM zo 6 na 12 GB (lebo to má triple channel).
Takže rada za milión, najviac investujte do komba Motherboard+CPU, všetko ostatné vymeníte aj 10 krát v toku času. Ešte prípadne Case+Zdroj, to sú tiež blbo vymeniteľné hardwéry.
@Thellwin (19.03.2019 19:23): Stane sa, zrejme výrobná chyba pri nanášaní. Intelácka silikónovo-keramická TIM pasta si aj pri nepretržitých vysokých teplotách a 24/7 maximálnej záťaži procesora zachová dobré teplovodivé vlastnosti najmenej 5 rokov. Pri bežnom domácom používaní, kde sa mašina na noc vypína a procesor beží často v podtaktovanom režime alebo v idle, je to dvojnásobok.
Máš pravdu. i5-9600K zdá se je skutečně pájený. Některé zdroje to nepotvrzují ani nevyvracení, některé to vyvracejí. Ne že by to tak moc pomohlo s teplotami a spotřebou co jsem tak četl. Jde vidět že 14 nm a vysoké frekvence v základu jsou na limitu výrobních možností.
95W i5-9600K je schopen udržet spotřebu do 95W jen v single tread, v multi-treads leze vysoko k 160+W. Tam tam jsou ty energeticky úsporné Intel CPUs. Nechci ani vědět kolik musí být spotřeba po přetaktování na 5,0-5,2Ghz. No určitě někde okolo 190-210+W na 6 cores.
EDIT: ta spotřeba je za celou sestavu, nikoliv jen CPU, tak sorry. Tady naštěstí není tak zlé. Už jsem se lekl. :)
"Compared to the Ryzen 5 2600X, the i5-9600K is 15% faster at the CPU-limited 720p resolution, 7% faster at 1080p, 4% faster at 1440p, and within 1.5% at 4K UHD. The AMD chip isn't slower by much at higher resolution, but it's the 720p performance that concerns us. Sure, you'll probably never game at 720p, but numbers obtained at that resolution highlight the minimum FPS the machine is capable of in a scenario where the GPU is not a bottleneck."
Zdroj
Hm z to kvalitní šedivkou u i7-8700K to jsi překvapil. Po necelém roce. Hm.
95W i5-9600K je schopen udržet spotřebu do 95W jen v single tread, v multi-treads leze vysoko k 160+W. Tam tam jsou ty energeticky úsporné Intel CPUs. Nechci ani vědět kolik musí být spotřeba po přetaktování na 5,0-5,2Ghz. No určitě někde okolo 190-210+W na 6 cores.
EDIT: ta spotřeba je za celou sestavu, nikoliv jen CPU, tak sorry. Tady naštěstí není tak zlé. Už jsem se lekl. :)
"Compared to the Ryzen 5 2600X, the i5-9600K is 15% faster at the CPU-limited 720p resolution, 7% faster at 1080p, 4% faster at 1440p, and within 1.5% at 4K UHD. The AMD chip isn't slower by much at higher resolution, but it's the 720p performance that concerns us. Sure, you'll probably never game at 720p, but numbers obtained at that resolution highlight the minimum FPS the machine is capable of in a scenario where the GPU is not a bottleneck."
Zdroj
Hm z to kvalitní šedivkou u i7-8700K to jsi překvapil. Po necelém roce. Hm.
Tak ještě jednou - 9600K, 9700K i 9900K jsou pájené.
@valcik (19.03.2019 17:22): Btw pasta šedivka u mého 8700K šla do hajzlu po necelém roce, takže bych byl s tímhle tvrzením opatrný ...
@valcik (19.03.2019 17:22): Btw pasta šedivka u mého 8700K šla do hajzlu po necelém roce, takže bych byl s tímhle tvrzením opatrný ...
Ano je to tak jen i7/i9-9000 mají pájení (musí jinak by tam Intel dal opět pastu), ne tak ale i5-9000/K. Bez ohledu na to kde budou 6 cores CPU za pár let dá se vzhledem k faktu, že stále jsou použitelná po 10 letech 4 cores CPUs (na stream a práci to moc není) jako i5-2000 nebo Phenom II X4, že těch 6 cores bude klidně stačit.
Budu se muset nad tím CPU vážně zamyslet v QHD stejně bude bottleneck spíše GPU než CPU a začínám mít pocit, že by to klidně uživil i5-8400 nebo Ryzen 2600. Ostatně zmiňují to i na anadtechu. Když si vezmu co na PC dělám primárně tak hraní CPU náročných her (rozuměj leteckých simulátorů) provozuji asi tak 1-2x per week v nejlepším případě. Dobře na tom anadtechu mluví o 1440p (4K) ale QHD má k tomu rozhodně blíže než k 1080p.
"Do I Buy AMD or Intel at $260?
If we directly compare the two, we see a mix and match approach. AMD, with two extra cores and hyperthreading, absolutely dominates in multithreaded testing, by almost 2x performance in some cases. For single threaded tests, Intel has the win. For gaming, Intel wins at low 720p/1080p resolutions more often than not, but at 1440p/4K gaming the results are practically identical across most of our tested titles since these resolutions are most commonly GPU-limited.."
EDIT: 1440p není 4K ale těch QHD co mám doma. Sorry spletl jsem se.
BTW i5-9600K není tak úplně přeznačený i5-8600 Coffe Lake má totiž opravané chyby Foreshadow a Meltdown ale ani jeden z Intel CPU Coffe Lake Refresh nemá HW opravu (a pokud chápu tak ani nemůže mít) na tu novou chybu co postihuje jen Intel CPUs.
Budu se muset nad tím CPU vážně zamyslet v QHD stejně bude bottleneck spíše GPU než CPU a začínám mít pocit, že by to klidně uživil i5-8400 nebo Ryzen 2600. Ostatně zmiňují to i na anadtechu. Když si vezmu co na PC dělám primárně tak hraní CPU náročných her (rozuměj leteckých simulátorů) provozuji asi tak 1-2x per week v nejlepším případě. Dobře na tom anadtechu mluví o 1440p (4K) ale QHD má k tomu rozhodně blíže než k 1080p.
"Do I Buy AMD or Intel at $260?
If we directly compare the two, we see a mix and match approach. AMD, with two extra cores and hyperthreading, absolutely dominates in multithreaded testing, by almost 2x performance in some cases. For single threaded tests, Intel has the win. For gaming, Intel wins at low 720p/1080p resolutions more often than not, but at 1440p/4K gaming the results are practically identical across most of our tested titles since these resolutions are most commonly GPU-limited.."
EDIT: 1440p není 4K ale těch QHD co mám doma. Sorry spletl jsem se.
BTW i5-9600K není tak úplně přeznačený i5-8600 Coffe Lake má totiž opravané chyby Foreshadow a Meltdown ale ani jeden z Intel CPU Coffe Lake Refresh nemá HW opravu (a pokud chápu tak ani nemůže mít) na tu novou chybu co postihuje jen Intel CPUs.
@Thellwin (19.03.2019 16:54): Mám pocit, že pájka je jen i7 a i9, a to jen kvůli tomu, že s pastou by se ty CPU uvařily. Zbytek je jen přeznačenej původní Coffee lake.
@Kwoky (19.03.2019 16:03): Kvalitná šedivka dekádu vydrží a o desať rokov budú súčasné šesťjadrá na dve veci.
@Rapier (19.03.2019 15:26): Kde jsi přišel na to, že 9600K má jenom pastu? Celá 9xxx série by měla být pájená,
@Rapier (19.03.2019 15:26): Přibal si k tomu i vyloupávač a až se to stane, tak můžeš kutit :)
Tak se tak znovu dívám na i5-9600K a co mé oči nevidí. Bohužel jen pasta, nikoliv pájený rozvaděč tepla jako u i7-9700K+. :( Vyřazuji z potencionálních kandidátů na koupi. Fakticky to znamená, že pasta bude časem degradovat a to se podepíše na vyšší teplotě. A přitom stačilo tak málo.