@
Tulareanus (29.07.2019 20:05): Hej, asi recht. Ale v rámci RPG mi nepřišla pravidla složitá. Nicméně mám know how (stran lektvarů) z knih. Dát to na nejvyšší obtížnost a přidat pár modů k tomu, tak je to celkem těžké. Ale pak mi trochu vadí, že je každý souboj přespříliš dlouhý. Takže jsem hrál raději na nižší obtížnosti a to se pak hrálo v pohodě.
Spíše bych řekl, že je to otázka definice. Já mám nějak v hlavě "casual RPG" definováno. Tzn. klasický fantasy svět, vysoká míra hratelnosti (a široké možnosti vytváření hlavní postavy), snadno uchopitelná pravidla (kolikrát se nám na Sigilu u IE her stávalo, že se lidé ptali, proč je potvoráci trefují, když mají skvělé AC +10...). Witcher 3 může být méně přístupný pro fandy z jiných žánrů. Ale pro mě, jako primárně hráče RPG, bylo pochopení soubojů a vývoje postavy dost jednoduché. Koneckonců kamkoliv najedu (i na ty lektvary), tak dostanu pochopitelné vysvětlivky.
Samozřejmě hra je komplexnější, než RPG našeho dětství. To se dá těžko popřít. Ale to dnes skoro všechna RPG. Větší rozpočet holt znamená, že "tam toho je víc".