Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Gordon (15.10.2019 21:00): Btw v některých FPS máš možnost zastřelit v rámci kampaně mediky, to mi taky nepřijde moc ok a přesto to nikdo neřeší.
To mi připomnělo, jak jsem vždycky v moment, kdy mi došel populačák v Rise of Nations začala popravovat vědce, aby mohlo být víc vojáků.
@Richmond (15.10.2019 20:09): Na ja, když já no DLC systém a importy postav mezi hrami (jak tohle bylo časté?) nevidím jako kapitalismus s lidskou tváří, ale jako přizpůsobení struktury prodeje potřebám trhu.
Technika (vývoj) nějak vypadal, distribuce nějak vypadala, propagace nějak vypadala = a s tím šel ruku v ruce i vzhled her. Kdyby byla distribuce DLC v roce 1990 tak snadná jako teď, bych se dost vsadila, že by nějaký tehdejší Paradox taky sypal jedno za druhým.

@Kunick (15.10.2019 20:24): Nevím, jestli bugů měly víc, ale když byly, otravoval ses nimi rozhodně delší dobu.
Nicméně, co se týče těch tabletop RPG licencí... nevím, jak to se značkou D&D vypadalo na začátku 90. let, ale koncem 90. let levná prý nebyla. Imho to nebylo ani tak usnadnění, jako zaměření se na určitou skupinu a to byli hráči tabletop RPG.
@Charllize (15.10.2019 21:09): Druhá světová a současnost začala hráče nudit, z jejich pohledu to bylo celkem logický a taky se jim to vyplatilo. Ani ten novej COD z WW2 nebyl výdělkem taková špica, jakou očekávali a to i přesto, že hráči vyjadřovali sympatie k tomu, aby se do té doby vrátily, to téma je už vyčerpaný.
@Kwoky (15.10.2019 21:03): kdyz bych prispechal s alobalovou cepickou tak bych dokonce mozna rekl ze to byl jeden z duvodu proc se skoro vsechny vyznacnejsi FPS serie ktere se druhe svetove venovali na urcity cas presunuli nekam do budoucnosti a podobne.
@Kwoky (15.10.2019 21:03): Ano, ale podívej se na to i z pohledu markeťáka. :)
I negativní reklama je reklama.
Imho nechápu, co by na té hře mohlo být tak kontroverzní, moderní Wolfenstein, kde hraješ skoro až za maniákálního psychopata, svou ujetou šíleností není kontroverzní?

Navíc BFV jasně ukázal, že to není problém, mluvilo se o tom, nikde jsem ale nepochytil, že by se mluvilo negativně,
@Kunick (15.10.2019 20:35): Achjo, moc se mi to nechce řešit, protože mi to přijde jako flame-like citlivoučké téma, navíc mi skoro přišlo, jako kdybys mě chtěl do nějaké té skupinky vyholených hlav zařadit, ale tak dobře.

Nevím jestli má cenu to diskutovat, každý máme jiný názor, který si navzájem nejspíš moc neovlivníme.
Strategie mohou působit realisticky i bez dobových pozdravů, insignií apod.
V strategiích máš tohle i normálně. Například v Hearts of Iron můžeš hrát za všechny historicky negativní lídry. A ano, dobové pozdravy a insignie, kde většinu času ČUMÍŠ NA MAPU EVROPY, jaksi nejsou třeba.
Vynechat je u FPS, tak to hra schytá v recenzi za nevěrohodnost. Dát je tam, tak neprojde přes soud.
Ano, moderní hry skutečně schytávají kritiku za cenzuru věrohodného nacismu v FPS, bravo. Nechápu, co by se u těch které necenzurují, mělo měnit, když se jen otáčí strana. Soud by v takovém připadě byl velice pokrytecký, neb ve filmech se tohle neřeší a není přece problém, aby postava za kterou hraješ, neměla žádný ideologický postoj, nebo naopak, citíla k režimu odpor, podobně jak v "srdcervoucí" dvacetiminutovce za džermány v Battlefieldu V.
Prostě je to zbytečné.
Není, toto téma nabízí spoustu kreativních a neotřelých nápadů.
nicméně si všimni, že i u dokumentů, které se zabývají nacisty je tenhle prvek potlačen a hned v prvních minutách je nacizmus odsouzen.
To něčemu vadí? Jsou to dokumenty, né umělecká nebo zábavná tvorba. Btw dokumentů jsem viděl opravdu hodně a né vždy to je tak, jak píšeš a ničemu a nikomu to nevadí.
Z druhého odstavce odpovím jen na toto, neb zbytek mi přijde ryze "in my opinion". Marketingově nedává smysl pro větší herní společnost.
Nesouhlasím, naopak je to vynikající materiál na to jak šokovat, udělat si dosah mezi lidmi zadarmo a zároveň jako potenciál k naprosto originální hře, kde má tvůrce naprosto volnou ruku, neb se nemusí bát, že udělá po padesáté sedmé vylodění v normandii a i kdyby ho udělal, bude to z parádního úhlu pohledu. (lol)

Btw v některých FPS máš možnost zastřelit v rámci kampaně mediky, to mi taky nepřijde moc ok a přesto to nikdo neřeší. Protože nejsou zaujatí či citlivoučký hovádka.
@Kunick (15.10.2019 20:24): No jelikož her vycházelo mnohem méně, tak bych neřekl, že by byl problém prodat těch "pár" her v žánru. Ten import z jiné hry bych určitě nepovažoval za akt nějaké snahy přetáhnout hráče od konkurence (ale těch her je fakt pár, které toto uměly, v žádném případě to není převažující jev).
Datadisky v té době normálně vycházely, akorát u cRPG to byla popelka. Příběhy se prostě dokončovaly :) Když už, dělal se další díl.
Samozřejmě že vychcanost byla do jisté míry limitována tím, že řada věcí nebyla technicky možná nebo ještě nebyla "objevena".
Bugy? Ano i ne...Hrál jsem třeba Might and Magic 1, strávil v něm snad 150-200 hodin a nezaznamenal jsem jedinej bug, jedinej překlep. A dělal to jeden člověk :) Ale aby nebyla mýlka, fakt se nebavím o kvalitě her, šlo mi o tu míru vyčůranosti výdavatelských domů.
Pamatujete tady někdo časopis PlayOn? Když jsem byl malej špunt, tak jsem ho objevil v nějaké zapadlé trafice mezi profláklými herními časopisy a se svojí cenovkou (20 korun) mě hrozně překvapil. Co si pamatuju, tak i obsah byl dost kvalitní a já od té doby vyhlížel každé číslo. Pak ale někam zmizel. Nevíte, co se s ním stalo?
@Richmond (15.10.2019 20:09): a není to tím, že to co ty popisuješ jako výhody, byla omezení daná dobou? Vzhledem k tomu, že hráčská komunita byla menší, tak jediná šance jak získat hráče bylo umožnit mu přejít z jiné hry. To yblo usnadněno i tím, že tvůrců bylo méně, a proto si usnadňovali práci přejímáním existujících pravidel pro tabletop her.
Datdisky se domnívám nevycházely proto, že pro malý tým je časová investice do datadisku tak aby byl obhájitelný srovnatelna s investicí do nového dílu (odpadají problémy s kompatibilitou s původní hrou, konzistencí příběhu apod.)

Apropo - nebyli náhodou dřív hry daleko víc zabugované?
@Sadako (15.10.2019 18:09): No vidíš a já dospěl k opačnému názoru (nepodloženému žádnými fakty, jen hraním moře her z té doby, čtením příběhů z historie tehdejších vývojářských firem, vydavatelských domů) :) Zuřivě Tě ale přesvědčovat nebudu. Já jen, že třeba rpgčka v podstatě neměla žádný pitomý datadisky (ačkoliv už tenkrát vycházely pro strategie) - protože na co taky, hra má být ukončená, do některých rpg šly dokonce importovat postavy z jiných konkurenčních her (což mi přijde až neuvěřitelné) atd. I ten byznys se dá dělat nějak normálně.
@Richmond (15.10.2019 17:56): kdy se primárně hledá, co jako nejvíc lidi baví a to uděláme, dokud se z toho dá vydělat (čest výjimkám).
Já si myslím, že přesně takhle to bylo, jenom pro spoustu věcí ještě neexistovala efektivnější či odladěná (nebo jak to říct) řešení, dost často i z technických důvodů, ale hry jsou součástí zábavní průmyslu.
Že někdo ujíždí na hrách z určitých období, jako proč ne, ale upínat se k tomu období jako ke zlatému věku, kdy všem nešlo tolik o prachy, mi přijde trochu úsměvné, neb si myslím, že o prachy šlo vydavatelům a distributorům vždycky a to dost zásadně.
@Gordon (15.10.2019 17:58): Strategie mohou působit realisticky i bez dobových pozdravů, insignií apod. Vynechat je u FPS, tak to hra schytá v recenzi za nevěrohodnost. Dát je tam, tak neprojde přes soud. Prostě je to zbytečné. Tak rád je mít můžeš, nicméně si všimni, že i u dokumentů, které se zabývají nacisty je tenhle prvek potlačen a hned v prvních minutách je nacizmus odsouzen.

Už vidím, jak hra za nacistu začíná úvodem (nepřeskočitelným aby to prošlo jako výukový program), kde pul hodiny poslloucháš jak byli špatní. Marketingově nedává smysl pro větší herní společnost. Co se týče "nadšeneckých" neonacistických kruhů, tak tam nepochybuju, že s dnešní snadnou přístupností herních enginů, něco podoného existuje a šíří se to v jejich uzavřených skupinách.
@Sadako (15.10.2019 17:47): Charita to dřív (bavím se o 70., 80. a části 90.let) nebyla určitě nikdy, to snad tu nikdo netvrdí. Ale dost pochybuju, že se jelo podle dnešního scénáře, kdy se primárně hledá, co jako nejvíc lidi baví a to uděláme, dokud se z toho dá vydělat (čest výjimkám). Koneckonců kurnik v něčem ten rozdíl musí bejt!! :)
@Samariel (15.10.2019 17:42): tak zrovna tyhle knihy jsou hodně nereálné (bere si jen historické kulisy). Takže jako důvod hraní za nacisty to uplně nevidím.

@Gordon (15.10.2019 17:41): Hlavně to je něco, co by bylo hodně náročné na zpracování tak, aby to neporušilo zákon o propagace hnutí směřujících k potlačení práv a svobod. A tudíž, je to příliš velký risk. Z hlediska hratelnosti to pak nepřináší žádné přidané hodnoty. Kdy dobová technika je ve hrách zahrnuta.

Nebo bys chtěl meme press 8 to hail? Ten už bohužel existuje
@Jab (15.10.2019 12:03): LOL, až teď jsem si všimla (složku promotions mám za druhý spam a vůbec ji nečtu), že mi to přišlo taky.

Jinak tady ty nářky, že hry dřív nebyly byznys a teď jsou - haha. Hry jsou v celosvětovém (primárně tedy západním a japonském) kontextu byznys už pěkných pár desítek let, že tady to chvíli kvůli úchylným poměrům cena her/počítače versus kupní síla obyvatelstva v 90. letech vypadalo poněkud nepříčetně je věc úplně jiná.
A upřímně řečeno, ani ty hry, které vycházely v roce 1998 etc. nedělal nikdo z čistého srcce a ryzí dobré vůle, byla to normální součást zábavního průmyslu, tehdy jako teď.
@Shoggot (15.10.2019 11:04): On je v mailu i aktivní countdown s koncem slevy. Ono to není směřováné na ty, kteří mají případně pocit, že to uráží jejich inteligenci. Nebo kterým to přijde manipulativní.

Co mi přijde fascinující pak ale je, že CDPR jsou "dobráci" proti fuj lootboxům. Tohle jim tedy jejich fandové mají dát sežrat. Páč je to stejně tak zacíleno na ty, kteří snáze podlehnou manipulaci nebo nemají dost sebekontroly.
@Zx Atari 500 (15.10.2019 09:50): To je opravdu HODNĚ zvrácenej pohled na svět, ale šlechtí že, že jsi o tom self-aware :)

@Jab (15.10.2019 10:16): ač GOG považuju za golden standard v rámci digi distra, tak v tomhle s tebou souhlasím, tyhle slevy taky nemusím. Nicméně...slevy, všechny slevy, obecně využívají lidskou psychologii. Extrémně oblíbený flash sales na steamu byly to samý.
@Kwoky (15.10.2019 10:05): Mně na Pillars of Eternity II: Deadfire - Obsidian Edition (o 5 % větší sleva jak ta stávající) a k X4 a Thronebreaker. Musíš odebírat newsletter. U těch druhých dvou aj prý mít Freespace a Witchera 3.

Problematická je ale pro mě ta behaviorálně psychologická forma. Kdy přijde mail s jakoby tajnou exkluzivní slevou jen pro mě (nadepsán "Psst... Don't tell anyone! Here's your HIDDEN DISCOUNT") a "sleva" (oněch 5 % proti té veřejné) je navíc tlačena ještě dojmem časové tísně (zítra vyprší).

Nevím, zda si někdo přečte mou odpověď. Ale napsal jsem jim, ať si ty "exkluzivní tajné jen pro mě slevy" nechají od cesty a už mi je na mail neposílají nebo přestanu odebírat jejich newsletter. A v případě obdobných agresivních reklam budu preferovat jiné platformy. Asi mi neodpoví ani. Tak při případném dalším obdobném mailu zruším minimálně ten newsletter.
Vite jakej mam problem s gogem? :) A budu fakt uprimenej. Je to prave to drm free :) Protoze neni nic jednodussiho, nez si vsechny goged hry stahnout nekde z torrentu, nemusim to crackovat, rovnou hrat a vyjde me to na stejno. Tim nerikam , ze to delam ( nestahnul jsem hru z netu uz minimalne 8 let), ale mam to proste podvedomne zafixovane a nakup tam, mi neudela radost. Je to zvracene, ale je to tak :)

Gog je samo super vec, ale v mem moralne zvracenenem svete, to proste neni sluzba pro me :) Potrebuju mit nad sebou nejakeho policajta :D
Ty "exkluzivní slevy", co gog nedávno začal posílat na mail, to je dost velký marketingový hnus.
@Coldplaz (15.10.2019 01:31): "Zdá sa mi že za posledných 12 rokov nielen klesla kvalita a variabilnosť hier ale prudko narástol počet anti-konzumentských praktík od DLC, preorder bonusy, mikrotransakcie až po doslova gambling."

"No ja hry posledných 5 rokov ani tak nesledujem a skôr som len občas hral staršie veci."

Když něco nesleduješ a nerozumíš tomu, tak to nekomentuj, vypadá to pak směšně.
@Coldplaz (15.10.2019 01:31): když si někdo kupuje lootboxy, tak se mi to sice nelíbí, ale moje prachy to nejsou. Jeho věc. Ty si kupuj a podporuj koho chceš, studií a her je spousta.
Samozřejmě, problém s lootboxy je jinde, a to v učení dětí/teenagerů "oblíbit si" principy gamblingu. Takže tam bych se rozumný regulaci nebránil. Škoda že často maj podobný "good intentions" regulace i negativní neviděný následky, snad by to nebyl zde ten případ.
@Coldplaz (15.10.2019 01:31): Já zrovna stealth a horor úplně ignoruju, takže jsem se poslední roky nezajímal jestli něco solidního vyšlo, ale co třeba Deus Ex série, Dishonored, Plague Tale nebo Alien Isolation (splňuje i horor). Z menších mě napadá třeba Echo nebo Invisible Inc. Něco se v těch Indie hrách ještě najde. A třeba nový Breakpoint jde taky hrát dost stealth co jsem viděl nějaké gameplaye. Stejně tak na tom bude i chystaný Death Stranding a Last of Us 2 určitě.

No a horory třeba nové Blair Witch, Outlast, SOMA... Tam toho je hodně hlavně co se Indie her týče, stačí projet Steam tag horor.

Neviděl bych to tak černě zas. Ač je pravda, že stealth žánr zažil i lepší období, ale tak není se čemu divit. Restart Thiefa dopadl špatně, poslední Deus Ex selhal komerčně a podobně na tom bude i poslední Splinter Cell. Po selhání tak velkých značek se do toho nikomu nechce no.
@Kunick (14.10.2019 21:57): Indie hry sú fajn, ale teraz je naozaj príliš veľa tých retro plošinoviek a medzi mnohými sú nepodarené kickstarter projekty a ten Star Citizen bude asi najväčší podvod storočia ak to už nevydajú.
No možno existujú a predtým ich bolo viac a mnoho z nich bolo odkúpených. Deep Silver ani ja moc nesledujem
Neviem či sprístupnenie hrám prospelo, v minulosti boli hry len zábava pre nerdov, teraz sa z toho stal veľký biznis.
No ja hry posledných 5 rokov ani tak nesledujem a skôr som len občas hral staršie veci.

@Paul (14.10.2019 21:57): Tieto praktiky sú len ukážkou že slobodný neregulovaný trh nefunguje. Aký má význam voliť s vlastnou peňaženkou keď nejaký závislák minie na lootboxoch v hre tisíce eur?

@Fritol (14.10.2019 22:07): Steam vďaka svojim veľkým zľavám a výberu hier tiež rozhodne pomohol a bez neho by PC gaming v súčasnosti zanikol. No to je pravda, že o rok vyjdu kompletné edície, ale predtým ak si kúpil hru tak bola väčšinou kompletná a nepotreboval si sťahovať ďalšie patche a namiesto krátkych DLC boli plnohodnotné rozšírenia (neviem teraz či ich má nejaká moderná hra okrem Witcher 3). Väčšina ľudí čo poznám aj tak kupuje hry po zľave a nie hneď po vydaní.

Ja som si hlavne posledné roky všímal tie veľko rozpočtové a indie hry, takže tie stredné som až tak nevidel. Je pekné že sa veľké spoločnosti snažia financovať aj zaujímavejšie tituly,ktoré až tak nezarábajú, ale to nie je pre tie veľké firmy veľa oproti tomu koľko zarábajú z veľých hier.

Dobré hry stále vznikajú ale žiadny z posledných 10 rokov sa nedá porovnať s rokmi 1998, 2004 a 2007 keď vzniklo množstvo klasických hier jedna za druhou.
Napríklad moje obľúbené žánre sú stealth a horror a okrem Hitman a Resident Evil skoro nič zaujímavé s obidvoch žánrov za posledné roky nevyšlo. Je stále smutné koľko milovaných herných sérií a talentovaných štúdií zaniklo.