Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Fatality (04.11.2019 18:24): Na mě to také nefunguje, ale Forbidden Siren hluboko v noci byl opravdu zajímavý (velkou část ale dělají zvuky a prakticky bezbranný hrdina - a to nejstrašidelnější co jde, gamepad ve spojení s nutností rychlých reflexů při útěku). I když mechaniku s přepínáním pohledů nepřátel a zrnící kamery jsem nepochopil, takže jsem se daleko nedostal.

Konagihishoka
Hiding from the Crazy Cop

Fatal Frame už mi přišlo vždy méně děsivé a spíš komerční, takže jsem ani nevyzkoušel. A pokud jde o PS2, opravdu zajímavou a tíživou vizi má Rule of Rose. Silně psychologický horor s estetikou vikoriánské doby a tématem šikany. Zmínit lze ještě Haunting Ground.
Já skončil u Alone in the Dark (první díl). Tam jsem se obča leknul :) Jinak horrorvé hry jdou úplně mimo mě (podobně jako gta/mafie/saintrows a spousta dalších žánrů) :)
Hororové hry mě nebaví (ani filmy nebo literatura), zkusil jsem první Amnesii. Vůbec hry typu Silent hill nebo Resident evil jdou úplně mimo mně a nějaké utkání před zombiky mi přijde jako úplná antiteze hraní, kterou rád přenechám tem, které to baví.

V sérii Thief byli zombici to úplně nejhorší...
@BUMTARATA (04.11.2019 14:22): V každém směru je to (dle mě) lepší hra než první díl, ale také ji ke konci dochází dech a má své problémy. Jednoznačně bych Outlast 2 nedoporučil, ale jak jsem nic nečekal, tak to pro mě bylo veskrze pozitivní překvapení.
@BUMTARATA (04.11.2019 14:22): Problém dvojky je, že je to bez jakýchkoli hratelnostních změn. Pro mě ale prostředí rurální komunity sužované náboženským fanatismem funguje daleko lépe než poněkud populárně klišoidní prostředí léčebny. Ta atmosféra, krajina a skoro antipastorální étos vytváří atmosféru žánru americké gotiky a to je za mě plus.

@S4TW (04.11.2019 14:47): Bu bu bu!
@S4TW (04.11.2019 14:47): Až udělají horor, kde tvý děti bude nahánět anarchokapitalista, tak se bude bát i Shoggot. Což mi btw připomíná, že většina herních hororů jsou sólovky, a to je škoda.
Osobně moc tyhle scary hry nehraju. Třeba ze Silent Hillů jsem hrál jen 2 (a bohužel ji tenkrát ani nedohrál), ale rozhodně mi nepřišla ta hra moc strašidelná, byla to spíš taková adventura. AvP 2 byla spíš akce, zato u AvP jedničky jsem se málem posral, to zase jako jó. Super hororovou atmosféru měl i System Shock 2, Condemned nebo Undying.
1. Silent Hill 2
2. Silent Hill 1
3. Silent Hill 3
4. Resident Evil 2 (1998)
5. Alan Wake
6. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
7. Aliens vs. Predator (1999)
8. Aliens vs.Predator 2
9. Nocturne
10. Cryostasis

Zas tolik jsem jich nehrál a možná na něco zapoměl.
Asi nebudu psát vyloženě nějaký žebříček, ale určitě bych zmínil Soulsovky. U nich jsem se občas docela dost bál. Taky dodnes pamatuji na katakomby v Return to Castle Wolfenstein. :D Ale to je spíš nostalgické.

Nic však nebylo děsivější než STALKER s mody na reálnou tmu a realistické zvuky zbraní. Každý střet s nepřítelem byl jumpscare. A to i v pitomé aréně.

A nejlepší z nejlepších je samozřejmě ten Silent Hill 2 - o tom není pochyb.
1. Silent Hill 2
2. Alien: Isolation
3. Pathologic 2
4. Outlast 2
5. SOMA

Horor ve smyslu, že dobře pracujou s napětím, nejistotou z neznáma, pocitem úzkosti a někdy snad dokonce i opravdovým strachem, byť se hry s hrůzou a strachem perou trochu po svém (ohrožení hráčova života, jumpscares) a přece jen se přímo bát u hry...kolik nám je? S hororovými elementy ale podle mě pracují dobře.
@Coldplaz (03.11.2019 23:26): Pokud "hororové" momenty v různých formách,

1. Silent Hill 2 (2001)
2. Umineko no Naku Koro ni (2007)
3. System Shock (1994)
4. Thief II: The Metal Age (2000)
5. Outlast 2 (2017)
6. Pathologic (2005)
7. Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder (2007)
8. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl (2007)
9. The Cat Lady (2012)
10. Alien: Isolation (2014)
11. Scratches (2006)
12. Harvester (1996)

AvP 2 byl moc akční, a oproti jedničce méně napínavý Manhunt spíš vtipný a Cthulhu plné immersion breaks vzhledem k bugům.
8 First Person Horror Games Everyone Should Play

Aké hry by ste vy dali na zoznam top 5/10 horrorových hier? Pre mňa by bol

1. Silent Hill 2
2. Amnesia
3. Penumbra Black Plague
4. Aliens versus Predator 2
5. Condemned Criminal Origins
6. Metro 2033
7. STALKER
8. The Suffering
9. Call of Cthulhu
10. Afraid of Monsters/Nightmare House 2
Resident Evil REmake, System shock 2 a Alien Isolation som ešte nehral a Alan Wake je skôr thriller ako hororová hra a a Dead Space a FEAR je tiež skôr akcio ako surival horror.
Všimli jste si také že Steam knihovnička teď zobrazuje hezké krabičkové art (čisté) covery a né jen obrázky ze shopu?
@Charllize (31.10.2019 23:10): Jo, jen zabira hafo mista a nakonec ti to stejne sezere Mickey Mouse :)

Jo to je znamej problem :) 1000 je jeste v poho, ale nekde kolem 3k to uz zacina bejt neunosne. Kdysi jsem nasel nejakej script, kterej to fixnul a bylo to ok, ale chytre jsem si to zalozil jen do hlavicky a uz jsem to znova nenasel :(
@Paul (31.10.2019 21:40): Jde o to ze ty blby ikonky se nacitaj a pak to lagne... a jelikoz je to 10K tak je to znat mno :(

Proc musi bejt kazda zmena od Valve k horsimu :D Po tom co udelali s Dota Underlords, jsem prisel o oblibenou hru... ot toho noveho update jsem to pustil 2x.. Ted tam behaj panackove, milion barvicek a efektu, vsechno male.... vubec netusim, co se na te obrazovce deje :)
Na novou Steam knihovnu bude třeba si zvyknout, ale narazil jsem na dost zásadní problém. Když nejsou zařazené hry v žádném seznamu nebo kolekci, jak se to nově jmenuje, tak se smíchají s hrami sdílejících uživatelů. Tedy s těmi, které tito uživatelé mají a já ne. Normálně je vše zařazené, ale když jsem teď přidával toho Draculu zdarma, musel jsem ho tam hledat a dříve měly nezařazené hry svůj seznam a sdílející uživatelé také svůj. Jde to nějak přenastavit, aby to tak fungovalo i nadále, protože tohle se nedá.
@Paul (31.10.2019 20:39): Za prvé, proč by dělali práci za někoho jinýho, obzvlášť když se to může týkat bůhvíkolika her a potřebná grafika ani nemusí být v požadovaném formátu dostupná? Otázka také je, jestli to vůbec můžou udělat, i kdyby chtěli, tj. zasahovat do způsobu, jakým se vývojáři prezentujou. Ale rozumím ti, taky mě to trochu sere.
@Zx Atari 500 (31.10.2019 20:05): teda, sice nemám 10K her ale jen necelejch 800, ale to scrollování jak her v seznamu tak těch obrázkovejch grid ikon je u mě mnohem rychlejší a responzivnější než to bylo ve staré verzi. Co mě ale irituje že spousta her nemá upravenej art na vertical, absolutně nechápu proč tohle Valve nemůžou upravit sami. Většina developerů se na to u starších her vykašle.
Tak se mi svěřila ségra, že by chtěla k Vánocům Guitar Hero na PC. S kytarou-ovladačem. Tak jsem si naivně myslel, že to přece nemůže být žádný problém... Tak už pátrám druhý den a už to jako problém docela vypadá...

Nejprve mě překvapilo, kolik jednotlivých her (a rozšíření) bylo v relativně krátkém intervalu vydáno (a velká část jich na DH není). Už méně pak to, že na PC jich vyšlo jen pár. Naopak nepříjemně mě překvapilo, že poslední hra vyšla v roce 2015 (Guitar Hero Live) a ne na PC.

V místním herním shopu se zdá být dostupná pouze kytara pro PS3 a 4 pro to GH Live, která ale prý není s PC kompatibilní.

Starší kytary pro různé platformy jsem viděl tak od 80 EUR výše, nějaké noname kytary jsem nezaregistroval vůbec...

Nejlehčí by bylo kouit to Guitar Hero Live pro PS3 nebo 4 a k tomu nějaký ten dongle, ale když to prý není kompatibilní... nebo s tím někdo má zkušenosti?

(prosím nepsat, že to mám dát do profilu hry - jsou tu hned / jen čtyři a Guitar Hero LIve ne).
@musa (30.10.2019 10:16): Tak to tu rozpisovať fakt nebudem. :D Každopádne tam sú ešte informácie ohľadom kontextu vzniku daných hier, ich ciele, iná esej od Rolanda Barthesa ohľadom spôsobu vnímania umenia, ktoré obsahuje prednes (performance), estetické pripomenutie základov toho ako vnímame a hodnotíme estetické kvality na teoretickej úrovni a tak.
@orromis (29.10.2019 19:12): Má to postavené na Foucaltovi, Barthesovi a Wallaceovi, na to někdy mrknu.

David Foster Wallace má překvapivě k hrám docela dost co říct. Byť stále musím najít člověka, kterému by se podařilo Infinite Jest přečíst...
@Tulareanus (30.10.2019 00:56): jasně chápu. Já holt hru beru hodně z toho neurobio hlediska.

Jinak zajímavá esej, asi bych některé věci rozporoval. Ale ten konec je až básnická óda.

Ještě jsem teď narazil na zajímavý počin na Steamu Brukel. Zpracování se zdá klasické, ale zajímavý námět.
@orromis (29.10.2019 19:12): Je to viac prednášok. Ja osobne nemám bohužiaľ žiaden hardware na urobenie kvalitného záznamu.

The Beginner's Guide som tiež hral, ale v prípade daného autora mi asi stačí použiť The Stanley Parable. Tú videoesej som taktiež videl.

@Kunick (29.10.2019 19:24): Výukové hry a simulátory sú iná téma. Každopádne hry a hračky ako substitúcia iných činností je téma, ktorú som so študentami už riešil a to prostredníctvom Rolanda Barthesa a jeho eseje Toys z knihy Mythologies. On popisuje dieťa ako zdrobneninu dospelého človeka (homunculus) a činnosť hrania ako simulácia úloh a stereotypov dospelých jedincov (opatera o domov a deti, rôzne povolania atď..). Osobne by som túto tému zvažoval už použiť len v prípade toho, ak by sme chceli viac riešiť otázku, čo nás vlastne učia hry.