Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2025

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
@Kunick (02.01.2020 23:13): BS je dost lineární, události se stanou vždy na stejných místech tvého putování. Chápu tedy argument, že se putování dá brát jen jako pěkná loading animace, ve které je ukázaný i čas, dokud nenarazíš na další souboj (i když ti postupně klesá morálka). Když cestuješ, můžeš opravdu jen rozbít tábor, vylevelovat hrdinu a den si odpočinout a zlepšit si tak morálku (můžeš odpočívat klidně tak dlouho, dokud neuvidíš game over). Jak jsem říkal, jsem na vážkách. Pokud to uznáte, nebudu protestovat, ale sám bych si to do výzvy nedal.

@Tulareanus (02.01.2020 23:09): Ano, většinu hry strávíš v tahovém režimu, ale z podobných důvodů se neuznal ani X-Com, i když tam je ta real-time část mnohem výraznější.
Zdravím v novém roce, nerad bych byl za srágoru tak bych rád splnil na HC, něco jsem již vybral, ale hudební 3 a naruby 10 zatím nevím. Byl by tu nějaký relevantní návrh a prosba o zkouknutí zbytku? Děkuji :-)
@Kunick (02.01.2020 23:13): V podstate jediná vec, čo môžeš v Banner Sage v reálnom čase pochodu urobiť, je dať pokyn na rozloženie tábora, ktorý sa dá vnímať podobne ako hrad v heroese, akurát v ňom nestaviaš nové budovy, len budovy a postavy využívaš. Inak to funguje tak, že v reálnom čase akože pochoduje tvoja karavana, plynie čas a vždy keď sa spustí nejaká udalosť, či už boj, náhodná udalosť, stretnutie npc atď...sa čas zastaví a kým nevyberieš niečo, tak tiež hra stojí.
@Tulareanus (02.01.2020 23:09): tak ono je to v podstatě jednoduché - v HoMaM při pohybu mužeš čekat jak dlouho chceš a stejně dokud nevypotřebuješ pohyb nebo nedáš next round tak se nic nestane. Jak je to u BS netuším. Ale pokud chceš HC tak musíš holt trpět!

Obecně jsem rád, že se letos podařilo protlačit HC opravdu naročnější.
@BINGMAN (02.01.2020 23:02): Ja som prvé dva diely prešiel, len si nie som istý, že aká veľká časť hry má byť ťahová. Predsalen väčšina ťahových hier obsahuje aj určitú zložku neťahových prvkov a druhá otázka je, čo pod ťahovosť rátaš. Je nákup predmetov a levelovanie hrdinov neťahové/problematické? Pochod je v podstate asi jediná diskutabilná vec, ale v podstate je to len plynutie času s animáciou, kým sa to prepne do ťahovej udalosti. Pod podobnou optikou sa dá pozerať napríklad aj na Heroes of Might and Magic. Síce nemá ten pochod, ale opäť okrem ťahových bojov a postupu po mape má v podobnom štýle ako banner saga nákup jednotiek a levelovanie hrdinov?
@Tulareanus (02.01.2020 22:06): U Banner Sagy (selé série) jsou tahové pouze souboje. Při putování s Iverovou skupinou čas normálně plyne, dokud se něco nestane (jak plyne čas při obléhání města si teď nejsem úplně jist). Je na debatu, jestli by se to uznat nemohlo, protože během tohoto putování můžeš maximálně rozbít tábor, vylevelovat hrdiny a nic víc, dalo by se to tedy považovat za jakési interaktivní menu. Jsem ale na vážkách. Sám bych si to do výzvy nedal a raději bych bych vybral jinou hru.

edit: Ukázáno třeba tady. Čas plyne real-time a každý uplynulý den ti klesá morálka. Za mě fakt spíš ne.
Zdravíčko tak jsem nějakým způsobem dal seznam her dohromady. Bylo by možné poprosit o nějakou menší kontrolu? Ať vím co a jak.
Chtěl bych to jet na HC verzi ale nejsem si u pár věcí úplně jistý.
Díky.
@RomcaT (02.01.2020 22:28): S tou dvojkou je to celkom otázka, ako je to definované. Napr. ja si pod logickou hrou predstavujem hru, ktorej hlavnou hernou náplňou je riešiť hry logickými pochodmi a nie na základe akcie, reflexov, šťastia alebo len odklikávania (vizuálne novely, walking simulatory). Otázkou teda zostáva, či to má byť naozaj hra len s vyslovene puzzles alebo hádankami alebo v podstate to môže byť aj adventúra zo starej školy, ktorá nehrá na akciu, reflexy/pohyb alebo hru náhody.

Každopádne dík za to potvrdenie Banner Sagy.
Takže, dal jsem si to nějak do kupy a zeptám se na hry, kde si nejsem úplně jistý. Pilgrims do Heuréky se tu řeší, Indiana Jones and the Emperor's Tomb (Reálná virtualita) má sochu sv. Václava (https://www.youtube.com/watch?v=aYciDy5C_Dc&t=1457s), takže jen pro ujištění, Disciples: Sacred Lands (Ještě jeden tah...) jako kopírka HOMAM asi taky v pohodě a u Půl kila mletýho (Výzva na ruby) by taky neměl být problém. Jde mi o HC variantu, základ by měl být (samozřejmě mimo desítky) bez problému. U zbytku kategorií, co mám v profilu nevidím žádný problém.
@Tulareanus (02.01.2020 22:06): The banner Saga 3 tahovka HC za mě ano. Stargare Adventure do normálu určitě, na HC bych si zvolila něco co je opravdu logická hra, ale nechám to na Crashovi.

Adventuru na HC si představuji například Pilgrims, kde opravdu celý herní čas musíš přemýšlet nad tím jaké karty použiješ. Ale ostatní hry od Amanity mi už na HC úplně nepřijdou. Ráda bych na to znala další názor
Asi to tu nejak zapadlo, ale potreboval by som potvrdiť, či The Banner Saga 3 môže byť do HC verzie 6. kategórie.
Zároveň by som chcel dať Stargate Adventure do 2. kategórie ako HC. To by tiež nemal byť problém, ak je to klasická point & click adventúra, kde riešim celý čas len rébusy a kombinujem predmety, nie?
Asi je to blbej dotaz, ale jen pro jistotu (a nikdě jsem to nevyčetl): Musím hrát hry, které jsem ještě předtím nehrál, žejo :)
@Crash (02.01.2020 16:41): Já si stejně myslim, že ta desítka na HC je ta nejlehčí varianta ze všech kategorií :) A proto jí nebudu nijak řešit a předpokldám, že někdy do června jen tak mimoděk něco do ní dohraju ;)
Tak jo, 4 kategorie bych věděla (4,5,8,9), do dalších 3 můžu dát prakticky cokoliv (2,3,7) a 3 ještě vůbec nevím (1,6,10). Teď ještě tak najít čas si i něco zahrát.

Do 10. úplně sedí Brothers, kdo ještě nehrál. Tam je co-op, sníh i logické hádanky :D
Tak mi to nedalo a pustil jsem si gameplay jak Loom tak Musaic Box a obě podle mě splňují podmínky HC, tedy jsou to hry, kde je hlavní herní mechanika založena na hudbě.
@BINGMAN (02.01.2020 14:12): mno, řekl bych, že mezi těmito příklady je poměrně velký rozdíl. Hluchý teoreticky něco rytmického vskutku hrát bezesporu může, ale hádám, že to pro něj bude značný hendikep. Musaic box, jestli jsem to pochopil dobře, je prostě hledačka a skládačka s angažovanějším soundtrackem. Ale možná té hře křivdím a hudba tam hraje větší roli, než si myslím. A i kdyby ne, o ničem nerozhoduju, takže tak či tak cajk.

EDIT: ok, xem se obtěžoval přečíst si popisek hry a finguv koment a asi jsem to věru chápal špatně a hře křivdil. :)
@SyLeBROs (02.01.2020 10:11): hodně štěstí... pokud chceš dohrát kampaň, tak takových 30 hodin počítej, než získáš potřebný skill :-) ... teda asi záleží na šikovnosti, já zatím jsem na hardu, který už zvládám dost obstojně, ale expert, to je dost jiné kafčo :D
Trošičku si hraju s představou, že si ke konci roku k PS5 koupím i PS VR a Beat Saber na 3. kategorii.
Prvním sponzorem Herní výzvy 2020 se stává náš tradiční partner Xzone.cz, můžete se tedy opět těšit na kredity pro nákup na tomto e-shopu.
Jestli se teda počítá Papers, Please, tak mám vybráno.

1. Parťák - Tom Clancy's The Division 2 (Hardcore)
2. Heuréka! - The Talos Principle (Hardcore)
3. ♫♫♫ - Crypt of the NecroDancer (Hardcore)
4. Reálná virtualita - Assassin's Creed: Brotherhood (Hardcore)
5. Moje jméno je... - Alan Wake (Hardcore)
6. Ještě jeden tah... - Into the Breach (Hardcore)
7. Neseď doma - Pokémon Platinum Version (Hardcore)
8. Zimní radovánky - Rise of the Tomb Raider (Hardcore)
9. Základní kameny - Sid Meier's Pirates! (Hardcore)
10. Výzva naruby - Papers, Please (Hardcore)

Teď už jenom sehnat někoho na Division 2. :D
Pro fajnšmekry do hudební kategorie nějaký Just Dance :D myslím, že po Vánocích by to pomohlo i odstranit nějaká ta kila :D