@Sarno (29.02.2020 08:27): Oba systémy mají něco do sebe. Tahové umožňují taktizovat, vymýšlet kombinace a občas fungují jako svého druhu hlavolam. Ale většinou neporazíš výrazně silnějšího soupeře. Realtime soubojáky jsou náročné na schopnost se rychle rozhodovat. Třeba v Dungeon Masterovi - udeřit, udeřit, uhnout, vyrobit léčivý lektvar, udeřit, uhnout, poslat fireball, uhnout. Je to jako když diriguješ orchestr. S trochou cviku umlátíš kohokoliv. Ale taktika je hodně omezená.
RPG
@Sarno (29.02.2020 08:27): Tak ono, každému sadne niečo iné. To máš to isté ako turn-bases stratégie a realtime stratégie. Obidvoje majú odlišnú hrateľnosť a zážitok a svoje miesto. Tak je to aj pri RPG. Ja mám zase turn-based hry a predovšetkým RPG veľmi rád. Ako píše Charllize, pre komplexnejšie taktizovanie je ten formát ako stvorený. Ťahové RPG posledných rokov ako Darkest Dungeon, Fell Seal: Arbiter's Mark alebo Slay the Spire patria medzi moje hrateľnosťou najobľúbenejšie hry, ktoré som za posledné roky hral. A v každom z nich treba fakt poriadne taktizovať a vážiť každý ťah, lebo pri nepozornosti/odklikávaní môžeš rovno prehrať. Čiže nesúhlasím s tým, že by ťahovky boli predvídateľné.
A na BG 3 som dosť zvedavý a povedal by som, že sa aj teším. BG 2 je mimochodom moja najobľúbenejšia hra, čiže mi ako fanúšikovi nevadí, že to bude iné.
A na BG 3 som dosť zvedavý a povedal by som, že sa aj teším. BG 2 je mimochodom moja najobľúbenejšia hra, čiže mi ako fanúšikovi nevadí, že to bude iné.
@Sarno (29.02.2020 08:27): pro komplexni rpg systemy se realtime moc nehodi. Minimalne u souboju se to pak jakoby nestiha a musi se to resit berlickama jako takticka pauza a podobne a hra pak pripomina prerusovanou souloz.
Taky treba japonska rpg maji spoustu soubojovych systemu ktere jsou hybridni (ATB) nebo davaji ciste tahovemu systemu grady jinak (turn press battle). Ale je pravda ze zrovna u Original Sin jsou ty souboje dlouhe jak tyden pred vyplatou a jista odtucnovaci kura by jim mozna neuskodila. Ono je ted dost v mode davat do her systemy oba. Spis staronova moda, mely to tak treba i MM od sesteho dilu.
Taky treba japonska rpg maji spoustu soubojovych systemu ktere jsou hybridni (ATB) nebo davaji ciste tahovemu systemu grady jinak (turn press battle). Ale je pravda ze zrovna u Original Sin jsou ty souboje dlouhe jak tyden pred vyplatou a jista odtucnovaci kura by jim mozna neuskodila. Ono je ted dost v mode davat do her systemy oba. Spis staronova moda, mely to tak treba i MM od sesteho dilu.
@Sarno (29.02.2020 08:27): No to že Ti tahový souboje nešmakujou není nic divnýho, já se pozastavil nad tím označením "zvrácenost" :) Taky nehraju FPS, nebaví mě, ale asi bych to takto nenazval.
@Richmond (29.02.2020 08:20): Promiň ale takhle to citím. Samozřejmě je to můj názor a jiní hráčí to třeba vidí jinak, ale obecně k turn-based souboji v RPG nemám moc dobrý vztah. Myslím, že jsem snad ani žádné turn-based RPG (Původní Fallouty, D:Original Sin2 atd..) nedohrál do konce, většinou právě kvůli souboji, který mi přišel jako extrémně nudný a předvídatelný a prakticky mi zabil většinu požitku ze hry. Ale jak píšu, je to jen můj názor a pocit.
@Sarno (29.02.2020 08:18): No tahové souboje se určitě nehodí do každého rpg a taky není lehké udělat je zábavné, ale to cos napsal, je trochu blbina :)
Baldur's Gate 3 je pro mě zatím(!) velké zklamání. Už jen tím, že se z nějakého důvodu rozhodli jít pro turn-based souboj, který já obecně v počítačových RPG považuji za zvrhlost a zvrácenost (tímhle si pravděpodobně vysloužím hromadu hate), ale i tím, že snad kromě lore si z původní Baldur's Gate série nevzali snad skoro nic.
Jelikož se jedná o pre-alpha verzi, tak snad dostanou rozum a předělají to, ale upřímně, zatím mi to vypadá spíš jako nějaký nepodařený reskin pro Original Sin 2, než jako pokračování Baldur's Gate série....
Jelikož se jedná o pre-alpha verzi, tak snad dostanou rozum a předělají to, ale upřímně, zatím mi to vypadá spíš jako nějaký nepodařený reskin pro Original Sin 2, než jako pokračování Baldur's Gate série....
Tak zapadni produkce ten pohyb postav mela v te dobe skoro vzdy jako po obrne. Gamebryo bych z toho nevinil :)
@special_plan (27.02.2020 11:49): Pohyb postav v Divinity 2 mi teď dává o dost lepší smysl. :)
@special_plan (27.02.2020 11:49): tak kydleni zastupu priser v Divine Divinity bylo lobotomicke samo o sobe v tom obecnejsim pohledu. Ale jo, taky mam prvni Divinity o fous radsi nez dvojku.
Divinity II mi přišlo dost jako lobotomie po Divine Divinity. Navíc jsem čekal hru v otevřeném prostředí ve stylu Oblivionu, když už to běží na stejném enginu.
@Redfield (27.02.2020 11:38): tak ja se Divinity II v dobe kdy vysla nemohl nabazit, sedla mi. Grafika mi prisla super a celkove jsem k tomu nemel moc vyhrad. Snad jen toho draka si mohli odpustit. OS1 jsme zvykal jak ztuhle maso. A to mam tahove souboje radsi. OS2 jsem taky nemohl prijit na chut, ale nakonec to nejak slo, i kdyz mnou spatne zvolena obtiznost z toho udelala dlouhodobejsi zalezitost :)
@Charllize (27.02.2020 11:26): Přišlo mi to jako odladěnější Gothic 3 v tom "larianím stylu", ale stejně wonky a nijak zvlášť zapamatováníhodné. Izometrie a tahový combat jim jde podstatně líp.
(IMHO IMHO IMHO)
Jinak to "BA" bude nejspíš Bonus Action, což je fíčura 5E.
(IMHO IMHO IMHO)
Jinak to "BA" bude nejspíš Bonus Action, což je fíčura 5E.
@Redfield (27.02.2020 11:24): Co dopadlo? Divinity II je super. Urcite lepsi nez OS1.
IMHO IMHO IMHO
IMHO IMHO IMHO
@Charllize (27.02.2020 10:57): A taky jak to dopadlo...
Tak logicky, engine je stejný jako OS2. Hrát se to tedy bude obdobně. Dokonce i to nesmyslně krátké oddálení vypadá stejně. Na pohled to tedy vůbec nevypadá, že do toho enginu nějak víc hrábli.
@Redfield (27.02.2020 10:53): vsak je tech Larianu uz jak malych mysi, a s takovym fajn sefem jako Vincke to musi jit samo :)
Uz udelali Divinity II plne 3D a to jich bylo daleko min.
Uz udelali Divinity II plne 3D a to jich bylo daleko min.
@Charllize (27.02.2020 10:26): Výkonu je možná dost, ale taky je s tím neporovnatelně víc práce.
@MickTheMage (27.02.2020 10:49): Teoreticky to může být, že se v některých situacích out-of-combat pohyb, který je normálně real time, přepne na tahový (myslím, že třeba Shadowrun to tak dělal?). Ale vzhledem k tomu, že OS2 bylo mimo combat vždy real time, tipoval bych to spíš na přepínání mezi turn based a RTwP.
@MickTheMage (27.02.2020 10:49): Teoreticky to může být, že se v některých situacích out-of-combat pohyb, který je normálně real time, přepne na tahový (myslím, že třeba Shadowrun to tak dělal?). Ale vzhledem k tomu, že OS2 bylo mimo combat vždy real time, tipoval bych to spíš na přepínání mezi turn based a RTwP.
@MickTheMage (27.02.2020 10:49): ok, to jsem prehledl :) Ale tak dnes je modni u techto her ze tam davaji oba systemy, coz bych se tady nedivil.
@Charllize (27.02.2020 10:26): Na tomto screene, uplne hore, v strede je napisane turn-based :) Nech to znamena cokolvek.
Jo nejaky hodiny tam jsou, ale to muze byt takticka pauza klidne. AP tam je ale i nejaky BA. Ale jo tahove by to byt mohlo.
jen ta izometrie zase...sakra koho zajima videt pet metru pred sebe v dnesni dobe. Haloo lariani, vykonu na vyhledy do dalky je dost..sakra
@Charllize (27.02.2020 10:26): diky
jen ta izometrie zase...sakra koho zajima videt pet metru pred sebe v dnesni dobe. Haloo lariani, vykonu na vyhledy do dalky je dost..sakra
@Charllize (27.02.2020 10:26): diky
Cesky eurogamer to stihol este zverejnit :)
@SilentWolf (27.02.2020 10:14): no, to jsem si nevsiml...ale koukal jsme na to docela pozorne? Uvidime. Samo by to byl vyrazny plus, aspon pro me.
Ach, jedni z mala co to videli..lol
Ach, jedni z mala co to videli..lol
@Charllize (27.02.2020 10:01): ty screeny jsou smazané, ale nebyly tam "AP" ? A přesýpací hodiny jako "čeká na tah" ?
@SilentWolf (27.02.2020 09:47): podle ceho jsi to poznal ?
@MickTheMage (27.02.2020 07:57): takže, tahový režim potvrzen? Jupíí!
@MickTheMage (27.02.2020 07:57): hmm, nejak z tech obrazku nnei moc poznat jestli to bude full 3D nebo ne. Nebo jestli se kamera prepne seshora jen na souboje. Doufam ze to nebude zase cele omezene izometrii.
No tak dneska uvidime (konecne) ako bude treti Baldur vypadat :)
A mozno este skor, ak su tie screeny legit. V tom pripade to vyzera ako reskinovane Dvinity
A mozno este skor, ak su tie screeny legit. V tom pripade to vyzera ako reskinovane Dvinity
@kurcatovium (25.02.2020 21:40): Dobrá je za 3, Shadowrun je "Výborná" voľba :-D
Shadowrun je dobrá volba :-)
Díky, půjdu do nejdřív toho Shadowrun, úplně jsem na tu hru zapomněl a přitom mám všechny díly :).
@R4ynor (24.02.2020 21:20): Tak v takom prípade je Tyranny pre teba ako stvorené. Sériu Shadowrun môžem tiež odporučiť. A Shadowrun Returns by som nepreskakoval. Myslím, že tým, že je najlineárnejšie z trojice, ti môže kľudne vyhovovať a je to škoda nezahrať, lebo sa to hrá po väčšinu hry ako príjemná cyberpunková detektívka.
Každopádne nezahrať si Pillarsy je škoda, ale myslím si, že to je asi otázka, ktorú budeš riešiť asi až potom, keď tie "jednoduchšie" izometrické hry budeš mať za sebou. :)
Každopádne nezahrať si Pillarsy je škoda, ale myslím si, že to je asi otázka, ktorú budeš riešiť asi až potom, keď tie "jednoduchšie" izometrické hry budeš mať za sebou. :)
@R4ynor (24.02.2020 21:20): Myslím, že by se ti líbila série Shadowrun.
A Icewind Dale je vlastně takový velký lineární BG dungeon:)
A Icewind Dale je vlastně takový velký lineární BG dungeon:)
@R4ynor (24.02.2020 20:04): Tyranny je stravitelnější než PoE, navíc nijak moc dlouhé a díky popiskům klíčových slov přímo v konverzacích se do toho dobře naskakuje, když na nějakou dobu odložíš. Ale combat je takový nijaký a v některých pasážích je ho až moc. Kromě toho ještě Shadowrun (Returns klidně můžeš přeskočit a začít od Dragonfallu). Taky relativně krátké, nijak se to netáhne a podle délky misí docela ideální pro rozkouskované hraní.
@Tulareanus (24.02.2020 20:15): Určitě hlavně tím příběhem, množstvím postav a desítkami questů. Spousta questů se nabalí i v DOS, ale tam mi to nějak nevadilo.
@R4ynor (24.02.2020 20:04): Pillars ide dosť v štýle BG 1. Tyranny je v tomto prístupnejší a jednoduchší aj hernými mechanizmami a aj tým, že je lineárnejší.
Prístup je ale individuálny, osobne som práve hry typu BG alebo Pillars vedel zapnúť aj na dve hodiny, lebo som nemal viac času a pokračovať neskôr, ale samozrejme škodí to zážitku a tie hry sú lepšie na dlhšie sedenia pri pc. Otázkou je, čím si sa cítil zahltený, pochopením a zapamätaním si herných mechanizmov alebo príbehom, questami a postavami?
Prístup je ale individuálny, osobne som práve hry typu BG alebo Pillars vedel zapnúť aj na dve hodiny, lebo som nemal viac času a pokračovať neskôr, ale samozrejme škodí to zážitku a tie hry sú lepšie na dlhšie sedenia pri pc. Otázkou je, čím si sa cítil zahltený, pochopením a zapamätaním si herných mechanizmov alebo príbehom, questami a postavami?
Čaute lidi. Chci naskočit do těch izometrických RPG, mám za sebou pár desítek hodin ve Wastelandu 2 a v Divinity1. Ty mi přišly dobře přístupné. Taky jsem odehrál Mutant Year Zero: Road to Eden, to mi vyhovovalo právě tou délkou. Zkoušel jsem starý BG 1 nebo Torment, bohužel nemám tolik času na jednu herní session a musel jsem to odložit na jiný čas. Chtěl bych něco, co si můžu zahrát o víkendu na pár hodin s tím, že si po týdnu budu pamatovat, kde že jsem to skončil.
Najdu něco vhodného mezi staršími kousky nebo spíš hledat mezi nedávno vydanými? Jako třeba Tyranny nebo Pillars of Eternity?
Najdu něco vhodného mezi staršími kousky nebo spíš hledat mezi nedávno vydanými? Jako třeba Tyranny nebo Pillars of Eternity?
@Fritol (21.02.2020 21:21): Hm mne tam nesedí tá gumená komiksovosť ala sw clone wars. Zápletka sa tvári vážne, ale v tej štylizácii neviem, neviem. Ale uvidíme.
Othercide letos v létě. Tohle vypadá parádně :)
https://store.steampowered.com/app/798490/Othercide/
https://store.steampowered.com/app/798490/Othercide/
Zopár menej nápadných zaujímavých RPG, ktoré by mali vyjsť tento rok:
Alaloth - Champions of The Four Kingdoms - izometrické akčné RPG s dôrazom na príbeh, na ktorom sa podieľa Chris Avellone
Realms Beyond: Ashes of the Fallen - izometrické RPG s družinou a ťahovými súbojmi
We are the Plague - ručne kreslené ťahové RPG v temnom fantasy svete a so zaujímavým netradičným vizuálom
The Waylanders - RPG odídencov z BioWare inšpirované práve BioWare hrami ako Baldur's Gate, Dragon's Age a podobne. Hru opäť spolupíše Chris Avellone. Herný svet je postavený na keltskej mytológii a hráč bude mať k dispozícii družinu v boji v reálnom čase s možnosťou pauzy.
Alaloth - Champions of The Four Kingdoms - izometrické akčné RPG s dôrazom na príbeh, na ktorom sa podieľa Chris Avellone
Realms Beyond: Ashes of the Fallen - izometrické RPG s družinou a ťahovými súbojmi
We are the Plague - ručne kreslené ťahové RPG v temnom fantasy svete a so zaujímavým netradičným vizuálom
The Waylanders - RPG odídencov z BioWare inšpirované práve BioWare hrami ako Baldur's Gate, Dragon's Age a podobne. Hru opäť spolupíše Chris Avellone. Herný svet je postavený na keltskej mytológii a hráč bude mať k dispozícii družinu v boji v reálnom čase s možnosťou pauzy.
@Richmond (15.02.2020 21:57): Já ho občas čtu. Hlavně teda proto, že to bere jako kombajn a můžu si přečíst i o věcech, ke kterým se v životě nedostanu. Přijde mi, že v poslední době už ani nehraje, ale aplikuje naučené postupy na momentální problém.
@Jab (16.02.2020 08:59): Tak on nezačal hrát hry/cRPG před deseti lety, přeci jen už mu táhne na padesát. Před startem toho projektu hrával normálně hry.
@Richmond (16.02.2020 08:50): Čili ty už někdy dohrál? Ona je ta jeho zapálenost obdivuhodná. Ale jak říkáš, kvůli tomu může minout spoustu dalších skvělých RPG.
@Jab (15.02.2020 22:24): cca v půlce roku 1992, aktuálně dohrál Blade of Destiny. Ale už jako píše, že by někdy rád do konce života dal ještě jednou Morrowind nebo BG, což nevím, jak si ale představuje že chce stihnout :)
@Richmond (15.02.2020 21:57): To je ten, co hraje RPG vždy daného roku? Kde teď je? :)
crpgaddict dnes slaví 10-leté výročí svého blogu. Ač mu občas nemůžu přijít na jméno, stále pro mě největší osobnost posledních dekády v tomto žánru. A vida i ten jeho automapping v excelu se mu hodil, když se člověk podívá na jeho nové logo :) Stále mu za řadu věcí vděčím. Navíc už brzo začně pokrývat tu vůbec nejlepší tříletku v historii žánru! :-D
@HEX (04.02.2020 18:05): ted koukam ze jsou to rusove. Ani to moc na te hre neni videt. I kdyz nektere portrety co jsou v Kingmakeru mi ted docvakli ze maji trosku rusky kukuc :D
Zrovna dneska jsem si koupil krabicovku Kingmakeru za 399 korun, ale nevim kdy se k tomu dostanu, takze podporit dalsi dil mi neprijde jako dobry napad, kdyz jeste nevim jestli to za to stoji. A nez Kingmakera zacnu hrat a pripadne dohraju tak bude po kampani. Ale stejne to nejspis vyberou, ta hra je mezi lidma co tohle radi dost popularni.
Zrovna dneska jsem si koupil krabicovku Kingmakeru za 399 korun, ale nevim kdy se k tomu dostanu, takze podporit dalsi dil mi neprijde jako dobry napad, kdyz jeste nevim jestli to za to stoji. A nez Kingmakera zacnu hrat a pripadne dohraju tak bude po kampani. Ale stejne to nejspis vyberou, ta hra je mezi lidma co tohle radi dost popularni.
Kdyby to někdo chtěl hodit pokračování Pahfindera
https://www.kickstarter.com/projects/owl ... very&term=pathfinder
https://www.kickstarter.com/projects/owl ... very&term=pathfinder
@Charllize (02.02.2020 14:45): Vagrant Story a Wizards & Warriors jsou výborné RPG hry, ale je problém, že jsou až příliš úzce profilované. Proto bych je osobně nevybral (tak vysoko), ale určitě, pokud by váha byla spíše na konečné kvalitě než na hratelnosti z dnešního pohledu a historické důležitosti, by bylo oprávněné je zařadit (napísto Pillars a Arxu). Podobné to je třeba u Shin Megami Tensei: Nocturne, ale to je je z mého pohledu až příliš významné série, aby nebyla zastoupena (ač by tam klidně mohl být více přeběhový Devil Summoner nebo DDS). TES sérii (kde byl vybrán jako nejlepší Morrowind) máš dokonce více než vysoko :).
No a DDDA jsem stále nezapl, takže to na rozdíl od jinak zmíněných nepíšu, ale podle názorů napříč spektrem hráčů by tam asi být mohl. I když ani mě to neláká, takže tam se pravdu o kvalitě nedozvím.
No a DDDA jsem stále nezapl, takže to na rozdíl od jinak zmíněných nepíšu, ale podle názorů napříč spektrem hráčů by tam asi být mohl. I když ani mě to neláká, takže tam se pravdu o kvalitě nedozvím.