@Charllize (30.03.2020 17:33): Tak třeba zmíněný Mass Effect to zvládá celkem líp, Shepard je jantar, ale nepůsobí, že se v tom světě vylíhnul společně s tebou, nepůsobí jak říká Lister z Červeného trpaslíka "A co je ten váš pozemský zvyk...líbání?" :)) i takový Pathologic 2, Shadowrun, Tyranny, Witcher, KOTORy nebo Metro mají dost vlastní světy s vlastními pravidly, vlastní historií a zvyklostmi a hráč je do nich vhozen s postavou, skrz kterou svět poznávají a ony postavy nepůsobí, jako zrovna vylíhlé kuře z vejce.
Ale to je taková známka těchto her, jakýsi počáteční neustálý údiv nad čímkoli. Ale věřím, že snad se odbyde a od části ve stylu "aha...peníze jsou na směnu věcí...zajímavé, děkuji" se to posune k jádru věci. Ono je to právě častá chyba fantasy děl: world-building a lore-building se často pletou za vyprávění příběhu a velmi často se to s nimi přehání, to je takové ohavné nezamýšlené dědictví Tolkiena. Tou změnou u Mathiase jsem si dost jistý, ostatně je vidět, že Sara Valestein na tom už pracuje stejně, jako ta tropa velí :)) ale to je právě hezké, je to takový návrat k tomu, co člověk už moc nevidí.
Abych ale i tu chválu zakončil: rozhodně mi to třeba ze začátku přijde zajímavější a s větším potenciálem než třeba Mass Effect a dostává to plusové body i za ten setting. To nakročení do industriální epochy tam je hodně zdařilé, ta orb technologie je tam zapracována dobře a skutečnost, že to vůbec nějaký třídní konflikt řeší, to jsou všechno docela dost nevídané kroky. A ty komorné začátky, co se týká úkolů a děje jsou přesně to, co mám rád a ne nějaké hned "ty krávo, no, našels něco dobrého, musíš hned odkrýt prastaré tajemství a zachránit svět" jako to dělá třeba Mass Effect.
Já se k tomu stavím pozitivně, byť kritiku mám (a ta někdy nejde jen odpustit, protože je to teen, protože i v rámci toho to jde udělat lépe), ale to už tak je. Jako už teď můžu říct, že bych před 13 lety raději asi hrál tohle než Mass Effect, protože to bych se do toho vnořil uplně nejvíc.
Ale to je taková známka těchto her, jakýsi počáteční neustálý údiv nad čímkoli. Ale věřím, že snad se odbyde a od části ve stylu "aha...peníze jsou na směnu věcí...zajímavé, děkuji" se to posune k jádru věci. Ono je to právě častá chyba fantasy děl: world-building a lore-building se často pletou za vyprávění příběhu a velmi často se to s nimi přehání, to je takové ohavné nezamýšlené dědictví Tolkiena. Tou změnou u Mathiase jsem si dost jistý, ostatně je vidět, že Sara Valestein na tom už pracuje stejně, jako ta tropa velí :)) ale to je právě hezké, je to takový návrat k tomu, co člověk už moc nevidí.
Abych ale i tu chválu zakončil: rozhodně mi to třeba ze začátku přijde zajímavější a s větším potenciálem než třeba Mass Effect a dostává to plusové body i za ten setting. To nakročení do industriální epochy tam je hodně zdařilé, ta orb technologie je tam zapracována dobře a skutečnost, že to vůbec nějaký třídní konflikt řeší, to jsou všechno docela dost nevídané kroky. A ty komorné začátky, co se týká úkolů a děje jsou přesně to, co mám rád a ne nějaké hned "ty krávo, no, našels něco dobrého, musíš hned odkrýt prastaré tajemství a zachránit svět" jako to dělá třeba Mass Effect.
Já se k tomu stavím pozitivně, byť kritiku mám (a ta někdy nejde jen odpustit, protože je to teen, protože i v rámci toho to jde udělat lépe), ale to už tak je. Jako už teď můžu říct, že bych před 13 lety raději asi hrál tohle než Mass Effect, protože to bych se do toho vnořil uplně nejvíc.