@
Chuck (25.04.2020 23:44): ale no tak Chucku. :) Nějak nám stárneš. Co tak si rozšířit obzory a trochu vyjít z komfortní zóny?!
Když pominu fakt, že mám nedohrané (některé, opakovaně, dlouhé roky rozehrané) všechny díly Thief (I-IV) + Splinter Celly (I-VI), tak zde máme další zástupce stealth žánru jako např.: Metal Gear Solid (1+2 a novější V), Dishonored (I-II), Hitman (I-VII).
Určitě existuje celá řada dalších her ze stealth žánru, třeba ten Garionem zmíněný Styx: Master of Shadows, na který jsem poprvé narazil při procházení MS store na Xbox One.
Osobně mezi ty pravé
stealth hry řadím ty ve který jde mise vyřešit bez zabíjení, s výjimkou misí kde zabít je hlavní úkol. Do tohoto úzce vyprofilovaného zadání kategorie
stealth se nejspíš vejde jen Thief série a Splinter Cell série. Nejsem si zcela jist, zdali jde u všech dílů Thiefa (nevím jak ten poslední novější díl) a především Splinter Cell skutečně dohrát hru bez zabití ale min. u Thief I-II to jde a u prvních dílů Splinter Cell také.
Každopádně na stealth žánr se dá dívat z různých úhlů pohledu. Není
stealth jako
stealth.
Pro mě je
stealth i plnění misí v oblíbených taktických 3D akcí (možná je lepší výraz: policejních a vojenských simulátorů) jako např. série Rainbow Six (I-III), SWAT 3/4, Ghost Recon I (nejspíš i ty nové GR díly), Operation Flashpoint, ArmA I-III, Hidden&Dangerous I-II (
Chucku, chucky slyšíš ten název?! Skrytý a nebezpečný.).
Ve všech případech musíš volit opatrný, rozvážný a obvykle pomalý pohyb, na jehož konci je pravda někoho zabít nebo něco zničit, případně někoho zajmout ale prvky
stealth jsou zde jak vyšité! Dokonce jsou pro hru naprosto klíčové.
A zrovna takový SWAT 3/4 kde je cílem policejní jednotky aby
suspect přežil je to stealth jak vyšitý! V těchto hrách se stejně jako v Thiefovi hodnotí když všichni přežijí (oběti i zločinci) a nejlépe jsou zatčení bez zranění.
Stealth je ale mnohem dál než se domníváš. Třeba v leteckých simulátorech od DID:
EF2000,
F-22 Air Dominance Fighter a
F-22 Total Air War jde přímo uplatnit taktika
stealth. V druhém jmenované případě, tzn. ADF+ TAW, je to prakticky jediný nástroj jak přežít misi ze začátku letecké kampaně, zůstav většinu času
stealth, pak krátce zaútočit, a opět
stealth se dostat živý domů.
Zkrátka kdo hledá, najde. :)
PS: po pořízení nové nadupané sestavy jsem měl také krizi. Ale už jsem ji překonal a létám na tom letecké simulátory ostošest! :)