Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@kuler91 (04.05.2020 17:38): Koukal jsem na všechny na resetera. Next-genově to rozhodně nevypadá. Je to slabé i na aktuální generaci. Úroveň grafiky je jedna věc, horší je spíš ta stylizace postav.

Mimochodem fail je dávat odkaz do spoileru, nejde na něj kliknout. :D
@SilentWolf (04.05.2020 13:49): Jako next-gen výsměch, ale tak snad nikdo nečekal nic lepšího, ne? Daedalic je zoufale nudný vydavatel a v podstatě každá jejich 3D hra vypadá špatně. Měli z toho udělat 2D adventuru radši, 2D grafika jim jde.
@SilentWolf (04.05.2020 12:20): Ale jo, ten design je trosku, hmm, zvlastni. Me se taky moc nelibi inventare, popisky a podobne.
Ale vetsinou je ta hra natolik intezivni ze to moc nevnimam. A i za mne to je porad pod kvalitou DS, at delaji co chteji. Vsak uz taky fandove delaji ze to z DS nema nic spolecneho, pac prime srovnani to nesnese. I kdyz to samozrejme srovnat jde. Na Niohu se mi libi vetsi zaber na rozvoj postavy a ze tam jsou ukoly typu z nastenky, coz je pro takovou hru idealni a snesl bych to i v DS :)
@Charllize (04.05.2020 12:03): nevím, mě tam vadí že tam snad chybí kontrast. Nebo nevím jak to říct, ale vůbec tomu nepomáhá, že nepřátelé vylučují tu divně vypadající mlhu, která ho požírá ještě víc. :D

Jako tady jsem našel nějaký extrém, který asi nebude úplně reprezentativní..
https://assets.vg247.com/current//2020/03/nioh-2-evil-kodama.jpg

Ale jde na tom vidět přesně to myslím. Ta dřevěná struktura je po celé své ploše stejná. I spodní strana! Mě to nevadí vyloženě tak, že by to bylo ošklivé (i když je :D ). Spíš to na mě pak působí, jako jeden velký bordel na obrazovce. Jakože spíš mám problém se v tom zorientovat. Vše stéká do sebe, i ten font co hra má.. prostě ne.. Vadí mi to už od jedničky a není to něco, co bych na hře kritizoval, ale je to pro mě důvod proč to asi nedokážu hrát. Celkem malicherný, ale holt je to tak.. :D :D
@Charllize (04.05.2020 11:45): mě tam odrazuje ta grafika. Je na ní prostě něco co nevím, jak nazvat očima laika, ale je to prostě hnus. :D nepřekousnutelný.

A zas tak výzvu nemusím. Mě jde o objevování neznámého. A ten pocit z neznáma mají ty Fromovky nejlepší. Já nejsem zas tak hardcore hráč. Ani jedno DLC ke dvojce jsem nedošel celé. Orphan v Bloodborne žije. Gael z DLC pro DS3 žije, Nameless žije.. protože jak už se dostanu do fáze, kdy jsme na konci a už v tom světě nic k objevování není, tak si řeknu "dohraji to až bude nálada" jenže od té doby tu hru považuji za prakticky dohranou a .. no.. :D :D

Nehledě na to že v DS3 i v DS2 jsem hodně summonoval. Já zas ty soulsovky nevyhledávám kvůli té výzvě. A štvou mě extrémně obtížní bossové, daleko raději mám tu cestu k nim. Doufat v další ohníček. Šetřit s lahvičkami a zvažovat, zda sejít do chodby pod vámi, nebo pokračovat na vyvýšený ochoz. Proto jsem úplně mega natěšený, jestli se jim to podaří ve velkém formátu.
@Charllize (04.05.2020 11:27): No já zas nemusím hrát vše. Tak jsem některé hry už zařízl (Kingdome Come, Shadow of Colossus). Prostě není chuť, třeba někdy bude, třeba ne... ale rád bych se od něčeho zas ponořil na dýl, než 2h týdně. :D Ale to musí prostě fest zaujmout... a to už umí.. fňuk.. jen soulsovky. :(
@Paul (03.05.2020 23:36): no já hlavně o to víc bojuji s tím, zda tyhle věci kupovat ještě na seniorní PC (ale stále dobré, nepotřebuji 4K ani Ray tracing apod,, a zatím zvládám vše). Nebo ty hry z podzimu (chci Assassina, Cyberpunk, Bloodlines 2, případně Elden Ring) už skupovat na PS4, oželet jejich kvalitu, ale jakmile vyjde nová konzole, budu je mít aspoň ready na ni. A ta bude určo lepší, než mé současné PC. Konečně zažiji i ten ray tracing apod.. :D A PC bych třeba zas mohl upgradovat, až se životní cyklus konzole bude blížit ke konci (Jaro 2021 :D :D ).

Je to dilema a bohužel vím, jak taková dilemata dopadají v novém Total Waru.. :D :D
@Paul (03.05.2020 23:36): Za mě první 4 měsíce 2020 docela nabité. Vyšla spousta her, které chci dát a nemám na to čas, tak doufám, že podzim-zima už pak bude slabší, zatím se tam těším akorát na Cyberpunk a možná to nové AC. Ale tak odklady jsou tak nějak běžná věc každý rok i bez pandemie se mi zdá. Vidím i u DH ankety jak se tam ty hry opakují každý rok...

Zatím ale FFVII Remake, který odkládám, jelikož jsem se rozhodl dát originál ještě, Sakura Wars která vypadá neskutečně mile a jako něco, co budu milovat, ač s podobnými hrami nemám vůbec zkušenost, Trials of Mana, což je v té konkurenci spíš takový otloukánek, ale rád si to zahraju, no a již odehraný druhý Ori. Docela bych prubnul aj Beautiful Desolation, MW2 Remaster nebo Cloudpunk.

Léto bude super. Last of Us 2 a Tsushimu nejspíš kupuju hned, Tell Me Why též, remake Trackmanie mě také zajímá a Destroy All Humans! by mohla být prča.

Spíš mě zajímá kam nacpou Tales of Arise a Granblue Fantasy, pokud to vůbec vyjde letos. A také Cris Tales a Eastward.
Tedy, 2020 je (samozřejmě nejen) herně zvláštní rok, v jednu dobu byly na první 4 měsíce 2020 naplánované Cyberpunk 2077, Vampire Bloodlines 2, TLOU2, Doom Eternal, HL Alyx, Dying Light 2..a nakonec vyšel jen Doom, kterej byl docela kontroverzní (a mě osobně vůbec nezlákal), HL Alyx (na kterou zatím nemám hardware)..a tak se teď bavím u Fallout 76, u kterého jsem vůbec nepředpokládal, že bych ho někdy hrál :)

Nakonec si s TLOU2, Ghost of Tsushima a Days Gone počkám na jejich PS5 vydání, tak aspoň že v červenci vyjde Death Stranding, pak v srpnu Control a září ten Cyberpunk.

Jsem zvědav kam budou napasovány Bloodlines a Dying Light. Každopádně snad všechny ty odklady povedou k tomu, že budou při vydání všechny ty hry perfektně odladěny.
@Samariel (03.05.2020 14:38): Nad SG hrou jsem taky přemýšlel. Docela by mě zajímalo, kolik by si řekli za práva. Hádám, že licence spadá pod Metro Goldwyn Mayer, takže něco mezi 5-20%? A Valve si vezme dalších 30% ... hmm
@John Mirra (03.05.2020 13:27): Ak máš viac hier na WL a idú do zľavy, steam to dávkuje a nedáva to naraz, veľakrát to nedáva ani v prvý deň akcie, asi aby to menej pôsobilo ako spam. Ak máš gmail, tak ti to môže chodiť aj do tabu "reklamy".
Je az s podivem jak je hernim prumyslem prohlizena serie filmu Hellraiser. Pritom to universum se da zpracovat vsemi moznymi zanry. Zive si to vim predstavit neco jako Gorky 17, misto priser sou cenobite, coz sou defacto taky prisery. Taky RPG by nebylo marny, pomoci kostky se dostavate do pekla, behem patrani po otci se dostavate k rade dalsich ukolu (pomahani dalsim dusim, likvidace cenobitu), odemykani casti pekla vylepsenimi schopnostmi, atd.

Osobne sem se jeste v davnych dobach didaktiku pokousel na prvni dil udelat textovku (basic+strojak). Hrdinka jde navstivit do noveho domu otce, je konfontovana s cenobity a ukolem je ve zdravi se dostat z domu. Lokaci bylo sice asi jen 15 (taky stredni americky domek), ale dynamicky se menily jako v Silent Hill. Bohuzel ze hry mi zustal jen uvodni obrazek (viz Profil). No mam v plane nekdy to na spectrum udelat znova, samozrejme remastr edici.
@Red (03.05.2020 00:49): Vnést myslím implementovat do hry. Vymyslet gameplayové prvky dokáže takřka každý, s tím souhlasím, ale napsat je do zdrojového kódu rozhodně ne. Nevím, jaké máš o tom představy, nás třeba programování neučil nikdo a rozhodně programovat neumí každý ani co se skriptů týče.

Co jsem si za tu dobu všiml, tak jsou prostě lidi, co jsou více zaměření na techničtější stránku developmentu a pak jsou lidi co mají sklony zase k umělecké složce. A často jedna strana nerozumí moc té druhé a proto je ideální mít tyhle složky oddělené (třeba na programátory a artisty).

Je pravda, že když se člověk hlásí někam, kde pracují např. s Unreal, Unity, Cryengine, Snowdrop atd., tak vyžadují i znalost C# (skriptů), ale většinou to jsou základní operace typu IF apod. U nás to třeba od artistů nevyžadujeme a ty věci co využíváme tak lidi naučíme, jeli to potřeba.

Suma sumárum, z mé vlastní zkušenosti - sám programátor hru dokáže vytvořit, akorát bojuje s uměleckou stránkou, kdežto artista bez znalosti programování vytvoří hru sám jen velice obtížně.
@Red (03.05.2020 00:49): No, právě to téma, kterého se to mělo týkat, nechci moc naznačovat, protože právě v tom mělo být kouzlo. Konec devatenáctého století byl zvolen záměrně, chtěli jsme se oprostit moderních technologií a naopak využít specifik této doby. Celá záhada se samozřejmě motá kolem reálií i z dávnější historie, která ve hrách zatím nebyla moc zpracována (přiznávám, že hlavně v následujících letech jsme trnuli, kdy s tímto zajímavým obdobím někdo přijde). Trošku jsem se prohrabal HDD a jsem překvapený, jak jsme byli daleko. Našel jsem i tu prezentaci, kterou jsme tehdy v únoru 2006 jeli do Prahy představit (a přijeli s dvouhodinovým zpožděním, protože na dálnici byla sněhová kalamita). Našel jsem i rozpracovanou verzi design dokumentu (ano, byli jsme s tím opravdu celkem daleko). Samotného mě překvapuje, co všechno jsme měli vymyšlené. Každopádně jsem našel jednu z verzí, jak jsme měli vymyšlené úvodní intro, tak alespoň krátká ukázka, o co jste přišli :-)

---

Místo: hráči utajeno
Rok: xxxx (nebudu prozrazovat :-)

Krátká situace odehrávající se ve věži hradu. Pohled z vlastních očí, mužská osoba stoupá po točitých schodech, divoce dýchá, do toho sem tam šílený úšklebek. Přijde k dubovým dveřím, které otevře a vejde do bohatě vyzdobeného pokoje. Na posteli leží polonahá dívka. Z vlastních očí muže, polo-rozmazaným a roztřepaným záběrem, sledujeme, jak se tento muž k ženě přibližuje. Slyšíme smích šílence, střídající se tichým voláním „Markétko…“ … žena se začne vzdouvat, bránit, ale najednou uvidíme máchnutí nože, obrazovka zčervená, rozmaže se, v tu chvíli slyšíme křik dívky a ďábelský smích. Poté se volně scéna přepne na další scénu popisovanou níže.

---

Místo: konkrétní malé městečko
Den 0 - 15. března 1878
Čas: 22:30

Je pozdní večer... Chumelí, krajina je zasypána sněhem. Kamera zabírá temnou noční oblohu, v níž září bílý měsíc. Tu do záběru vletí havran. Kamera ho v detailu sleduje, až za pár vteřin přistane na střeše věže kostela. Tím uvolní rampouch, který opět kamera v detailu sleduje, jak dopadne na zem a roztříští se. Poté se kamera přepne zpět na havrana, který vzlétá ze střechy a směřuje k jednomu z domů v uličce nad náměstím. Přibližuje se k oknu domu. Okno je zastíněno plentou. Za ní jsou vidět stíny dvou postav, nejasný křik muže a ženy. Po chvíli nadávky ustanou, dveře domu se otevírají, žena vychází ven a míří ve sněhové vánici někam do neznáma. V rychlých (akčních) prostřizích této sekvence sledujeme jedoucí kočár tažený čtyřmi koňmi, který v závěru zastavuje (detailní záběr na koně a kočár, okolní prostor není vidět). Vidíme, jak z kočáru vystupuje neznámá mužská postava (zabírány jsou pouze nohy). Zároveň ve vhodných okamžicích celé sekvence se na obrazovce objevují úvodní titulky.
@Pluto (02.05.2020 23:58): Vytvořit adventuru za Rakouska-Uherska mi přijde dost jako výzva, tato doba je dost zašlapována, často ve zkratce nesmyslné státní byrokracie a protičeskému útisku. Rád bych si ji rád zahrál, počítám, že by byla ve směru typu Gabriela Knighta, ale co konkrétnějšího, co ve smyslu postav lokace, to tápu. Mě třeba vždycky fascinovaly fenomény doby a technického pokroku typu Františka Křižíka. Pro většinu by asi bylo atraktivnější poznání obrozenců, na tohle by dost možná byla i nějaká dotace a taky by mě to zajímalo:)

@jones1240 (03.05.2020 00:02): To zní trochu jako Higurashi no Naku Koro ni!

@SimonEndt (03.05.2020 00:06): Že by zrovna programátor vnášel vlastní zábavné prvky? Kdybys nebyl profesionál v jedné z největších tuzemských studií tak bych ti to nevěřil. Céčko teď snad umí každý ucho, na tom teď učí programování na každým gympu, ne? :)

@Charllize (03.05.2020 00:06): Soudě podle zkušenosti asi záleží na tom, co je tvým cílem. Taková Cardhalia se stala místním fenoménem a s nějakým dobrým obchodním modelem by šlo tu hru i dobře prodat a neprodělat. Kdybys sehnal někoho, kdo by to dokázal naprogramovat na mobily, tak máš vyděláno.

@Jumas (03.05.2020 00:08): No já bych to moc reálně neviděl, přeci jen zákopová válka a taktika Zaútoč a zmiz mi moc nejde k sobě. Ale uvidíme:)
@Red (02.05.2020 23:51): Kdybych na to mel penize tak bych do toho sel, takze tak trochu cekam jestli se neco v tomhle smeru nezmeni, zatim to moc nevypada. Dalo by se zariskovat. Dokonce bych mozna nasel par lidi co by to zkusily a maji k tomu predpoklady. Ale necejtim se na to, taky bych mohl v nejakym dungeonu pod mostem skoncit sam :) Ale je to takovej peknej sen, treba to nekdy klapne. I ta nulova zkusenost je zabrana, vim jak casto tyhle first time projekty dopadaji. A na nejaky hokus pokus nejak to dopadne bych s blbym financnim zazemim nemel nervy.
@Red (02.05.2020 23:07): Já už se snažil i několikrát ty hry realizovat, ale vždycky jsem skončil na neznalosti C++ nebo C# :) Grafika a zvuky nejsou ani takový problém, to si člověk stáhne nebo vyrobí, ale rozchodit to a vnést do toho nějaké vlastní zábavné prvky, to už holt chce šikovného programátora :/
@Red (02.05.2020 23:07): Já o tom přemýšlím poměrně často a jeden z takových nejnovějších nápadů byl slice of life dating sim skloubený s gore hororem.

Odehrávalo by se to v malém zapadlém městečku a hráč by měl roli studenta. Asi tak deset až patnáct hodin herní doby by jste prostě žili život studenta. Chodili na rande, seznamovali se spolužáky, objevovali město apod. Přičemž by tam celou dobu byli náznaky různých divných podivností a na hráči je si je pospojovat, večer slídit po městě, povídat si s čím dál divnějšími obyvateli a udělat si vlastní obrázek.

Pak ve druhé půlce by se z mystery komedie stal survival horor, kde to s kým jste se seznámili v první části a co jste vlastně o městě zjistili by mělo dopad na konce hry. Prostě skoro všem obyvatelům by pak jeblo, začali by znásilňovat, upalovat a brutálně vraždit obyvatele a na vás je to zastavit :D

To je ve zkratce, v hlavě mám více detailů :D
@Red (02.05.2020 23:07): Jj, uvažoval. Samozřejmě se mělo jednat o adventuru a dokonce se na námětu i prvním náznaku scénáře pracovalo. Dokonce jsme s tím byli i za producentem (nynějším předsedou fotbalového svazu) a líbilo se to jak jemu, tak i případným tvůrcům z Unknown Identity. Ale nakonec se rozhodli dokončit už rozpracované dílo a náš námět šel k ledu. Z příběhu bych moc odhalovat nechtěl, pořád je v rozpracovaném stavu a věřím, že se k němu někdy ke stáru vrátíme. Prozradil bych jen tolik, že se měla odehrávat na území Rakouska-Uherska ve druhé polovině devatenáctého století. Mělo jít o dobrodružný příběh s příměsí mysteriózna postavené na bázi reálných skutečností české historie. Ve hře jste měli ovládat dvě různé postavy, obě povahově i věkově zcela odlišné. Navíc měla být možnost pátrat s oběmi postavami paralelně v jednu chvíli (ve hře měl běžet vlastní interní čas, který měl hlídat, aby postavy ve správném časovém úseku dělají, co mají, aby se hráč nedostal do slepé uličky), přičemž pátrání každého z nich je trochu jiné. Celkem bylo v plánu 7 hlavních lokací ve skutečně různém prostředí. Celkem bylo plánováno cca 120 lokací v poměru 40:80 (exteriéry:interiéry). Dokonce jsme do jednoho z nich (rakouského Melku) i vyrazili, prošli jsme si potřebné lokace, setkali se s místními zástupci...
@oldgamer89 (02.05.2020 23:37): To je zajímavé, trochu mi to připomíná Je těžké být bohem. První Unreal jsem nikdy nehrál, ale mám to ve svým seznamu.

@Charllize (02.05.2020 23:39): Rozumím, já to tak trochu beru že se svýho námětu vzdávám a ať to klidně někdo vytvoří, budu rád bez nároku na honorář:) Já mám hodně námětů ze snů, a ty mi přijdou do hodiny jako geniální, po dvou hodinách jako slátanina s dobrými prvky a po měsíci si na ně nevzpomenu. Na druhou stranu ty herní prvky a podrobnou mapu nemám promyšlený vůbec, na kostičkovaný papíry jsem nikdy nebyl a právě v dungeonech je to základ.
@Red (02.05.2020 23:07): To ja mam skoro kompletne vymysleny dungeon, vcetne soubojaku, sveta, postav a i jejich rozvoje. Kdybych umel kreslit mel bych toho vic. Ale vic nereknu, pac tam mam veci co nikdy nikde nebyli, plus prekvapeni ktere kazdemu dungeon pozitivne naladenemu jedinci s trochou stesti vyrazi dech. Brat s rezervou, samo nevim jak by to dopadlo, jen si to myslim :)
@Red (02.05.2020 23:07): ano, uvažoval. Byla by to 1st person akce s RPG prvky a levelováním postavy, týpek z nedaleké budoucnosti by se ocitl v ve fantasy variaci na klasický středověk jen se svými několika moderními zbraněmi a pár zásobníky střeliva. Postupně by pak díky situaci přešel na středověké zbraně. Celé by to skončilo buď jeho smrtí nebo by se probudil jako zajatec v simulátoru nějakých ufounů :D hudebně styl prvního Unrealu, herní doba 15 hodin. Je to matlanina, ale takovou videohru bych udělal.
Chtěl bych se zeptat, jestli jste někdy uvažovali o vlastní hře a jaký by měla mít námět, stylizaci, herní prvky nebo hudbu?

Já jsem přemýšlel o adventuře, námětem by byl Modrovous a určitě jsem tam chtěl využít Vivaldiho (tahle verze je mimochodem zpívaná chlapem:)). Protagonistka by se pohybovala po domě a postupně by se hádankami dozvídala pravdu. Stylizaci si představuju trochu jako Dishonored.
@Tarhiel (01.05.2020 15:02): Jo já taky používám vždycky offline instalátory z GOGu a funguje to tak, že ono se ty API funkce volají, ale neúspěšně, takže hlavní hra funguje, ale nelze aktivovat žádné DLC, takže ty nefungují. GOG je v tom docela nevinně. No snad to opraví na úrovni scénovych Steam API emulátorů. Ostatně PLAZA to už vydala, tak viz třeba jejich .nfo (hledej třeba na xrel.to), tam to rozepisují podrobněji.
@Ringo (01.05.2020 17:47): Steam má mnoho užitečných funkcí pro hráče i vývojáře a jeho využití (steamworks) je zdarma. Vývojáři např. nemusí vytvářet vlastní multiplayer infrastrukturu, autopatching a tak.
@Paul (01.05.2020 15:48): Co mi teda nejde ale už vůbec do hlavy, proč pak někdo vydává dneska hry na placce, která vyžaduje napojení na STEAM. Mám právě takhle už několik let ten Deus Ex 3 a strašně mě to štvalo. Stejně tak Homeworld. Ale GoG mi umožnil Homeworld spárovat s mou STEAM verzí a tak jej mám už i na GoGu, zdarma a DRM free.
Landlord's Super

The version of the UK presented in Landlord's Super is one that's been gutted by Thatcher and the Tories, and the impact of strikes, unemployment and dying businesses is pretty clear. It's not a chipper game, but it's not entirely played straight. It's quirky and a bit slapstick, and you can pee everywhere. In the pub, in the street, into a bucket. There's a practical benefit, though!
@Ringo (01.05.2020 14:48): já to teď zkusil s třetím Zaklínačem a samozřejmě funguje i s vypnutým steamem, stačí ho pustit přes exáč. Takže pokud někdo vydává hry na Steamu s DRM, tak řvát na ně a ne na Valve :)