Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

@Dunemaster (25.11.2020 15:26): Navíc těch uživatelů ještě není 10 000, to bude další milník. A jak píše rikuhahl, těch alespoň trochu aktivních není tolik. Veřejné štítky ale vyřeší mimo světového míru a Covidu i tento triviální problém, neboj.
Navíc myslím, že zrovna v ČR bude číslo nižší než jedno procento. Přece jen rekrutační základna Steamu a DH se uplně nepřekrývá.
Linux tu má teď stejné postavení jako windows (či případně i macOS). Ani jedno není platforma. Tou je PC. Odlišovat Linux, tak tu za chvíli budeme mít zvlášť i dosbox. Jak už bylo řečeno, tak bych to nechal až na štítky, ty nám teprve poskytnou spásu, odpověď na otázku smyslu života a nekonečnou nirvánu.

P. S. Fér by bylo ale počkat si, zda to ty nové ARM M1 čipy nedotáhnou na samostatnou platformu.
@Dunemaster (25.11.2020 15:26): uživatelů je tu s přimhouřenýma očima maximálně 2000, zbytek se jen jednou, možná párkrát přihlásil, nebo náhodně splnil nějaký achievement. Z těch 2000 je aktivní, to jest, na podzim se přihlásila cca tisícovka lidí, takže asi tak ;)
@ripper (25.11.2020 13:57): no, nativni Linuxovej build bych ale povazoval za platformu ... Dyk na GOGu nebo na steamu ty hry proste rozlisujou jestli je to supported na WIN. Linux a Mac ..

treba me osobne to jako linuxakovi velmi chybi a uz i drive jsem se pri ruznem prohlizeni obsahu zde na dbh dostaval do situace, kdy bych ten flag linux rozhodne vyuzil

kluci tady dlouze resi PS4 Vs PS5, to je stejne issue .. proste PC muze bejt WIN, Linux a nebo Mac a je to uplne fair
Já taky jedu na Linuxu, a normálně mě americká nálepka "PC" (když myslí Windows) prudí, ale zrovna tady na DH mi to přijde naprosto v pořádku. PC je hardwarová architektura, hra pro ni vyšla, a OS se neřeší. Není zde ani platforma Windows, ani DOS, a tudíž ani Linux, přijde mi to v pořádku. Dá se samozřejmě tvrdit, že všechno je nyní už PC (včetně konzolí a Maců atd), jenom s jinou kastlí, ale tady si asi nemá smysl hrát na puntičkáře, ale brát to podle uzavřených ekosystémů. Konzole, Mac atd jsou uzavřené ekosystémy, takže dává smysl je mít oddělené. A třeba u toho Macu se taky nespecifikuje, jestli to jede na OS 8 nebo OS 10 (zjednodušuji). Takže aktuální dělení je OK.
@TombSpirit (24.11.2020 22:39): Jako platformu ne, ale jako nejaky priznak nekde podobne jako se to navrhuje u zpetne kompatibility k PS a Xboxu by to bylo vyhledove fajn - nicmene asi by se tohodilo az privetsi zakladne uzivatelu, prozatim to staci hodit do zajimavosti.

Elitarstvi mi nic nerika. Z PCMR pohledu jsou asi jablecne kompy dost prizemni zalezitost.

Popravde me dokonce tech 5 procent prekvapilo. I vzhledem k tomu, ze se da dat dualboot s Windows, takze hracu s Macem muze byt ve skutecnosti dost. Jsou to samo sebou vsechno jen ne herni stroje, ale dost lidi je ma v oblibe a neco si sem tam zahrat na tom co mas pod rukama je vcelku prirozene - tedy aspon pro hrace. :D
zrovna ten Linux by smysl daval ... pokud existuje nativni linuxovej build tak je to celkem nosna informace ..
Pokud někdo hraje na PC na něčem jiném než Windows, tak je to jeho boj - kolik takových je? Ale pokud by se hraní na Linuxu / Macu dostatečně rozšířilo, tak by to smysl mělo.
objevi se mezi platformama i nove Apple M1 (u nas se urcite jeden objevi pod stromeckem, teda ne pro me, zaprisahleho linuxaka ... ostatne existuje mnozstvi nativnich linuxovych her, ktere tady taky nemaj "platformu", nebo to snad spada do PC ?? Podle me by se PC mela rebrandovat na MS Windows kdyz uz jsme u toho ...) ??
Jdou ještě nějak obnovit zamítnuté hry (ve správě DB)? Mám tam jednu, kde to tehdy neprošlo kvůli platformně, jinak má ale popisek a všechny další náležitosti...
https://imgur.com/a/7HLHoN2
Díky všem za podněty, už promýšlíme více systémové řešení, které by situaci mělo snad brzy zlepšit.
Ano, v tuto chvíli je to zde právě zavádějící velmi, neboť už existují hry a bude jich stále více, které souběžně vychází zvlášť ve verzi pro PS4 a PS5. Logicky pak při stávajícím označení nebude jasné, u čeho vyšla přímo regulérní PS5 verze a co je myšleno pouze jako zpětná kompatibilita. Logicky má tedy smysl u stávajících PS4 her ponechat pouze dosavadní PS4 označení, případně někde v profilu vepsat „PS5 kompatibilní”. Nebo nedávat ani toto a naopak u těch několika málo titulů, které ve finále kompatibilní nebudou, připsat vždy třeba do zajímavostí, nebo přímo do popisu hry informaci, resp. upozornění ve smyslu: „Hra nefunguje na PS5 v režimu zpětné kompatibility”.
Je třeba myslet i do budoucna, kdy možná za sedm let vyjde PS6 a možná na ní půjde hrát všechno z PS4 a PS5. To to tady bude zaplevelováno platformami? Prostě PS4 hry jdou všechny hrát na PS5. Žádný nový údaj o nějaké PS5 k těm profilům nedávat. U těch deseti výjimek, které na ní hrát nelze se to může napsat do popisu. U Xboxů to udělat stejně.

Imho, samozřejmě.
@Ringo (23.11.2020 19:47): Tak zase smyslem každé databáze je posbírat co nejvíc dat ke konkrétním artiklům, na které se DB zaměřuje. Samozřejmě tu chybí víc věcí a ta kompatibilita není nic, co trhá žíly, ale pokud by to šlo udělat nenásilně bez nějaké extrémní práce navíc pro vývojáře, tak proč ne.

Ale jinak si myslím, že je rozhodně lepší tu ten údaj o kompatibilitě nemít, než se tvářit, že všechny PS4 a XOne hry vyšly na nových konzolích.
Tak pokud člověk není úplně blbý, tak si snad vyhledá podrobnější technické údaje na patřičných místech, zda to jde hrát jinde či nikoliv. Myslel jsem, že podstatou databáze je informace, kdy hra vznikla a na čem. I z historického hlediska je to podstatnější údaj než to, na čem všem to jde dnes spustit. Nebo si dáme u všech PS2 her, že jsou i PC, protože existuje PC emulátor, na kterém poběží? Už tak stačí, že je v tom solidní bordel v případě remasterů nebo remaků.
Kardinální otázka je, proč se zde toto vše vůbec řeší. Vždyť to, že jdou hry z původního HW hrát i na jiném „železe”, není nic nového pod sluncem. A rozhodně by to ani, z pohledu údajů patřičných do databáze, nemělo být podnětem k podobnému řešení. Žádná nová verze hry tímto v podstatě nevzniká, na fyzickém nosiči se tato bude stále prodávat pod hlavičkou původní platformy a v digi prodeji bude takto označena rovněž. Jak už jsem psal, bylo by fajn zde podobné informace mít a vědět tak, zda se konkrétní titul dá hrát i mimo svou „domovskou” platformu, to je ale asi tak vše. Informace na úrovni třeba toho, zda má hra češtinu, resp. ještě spíše na jakém minimálním HW poběží (typicky svět PC). Stále se však jedná o konkrétní verzi her, které jsou prostě jen většinově schopny běžet bez větších úprav na nové generaci konzole.
@Garion (23.11.2020 18:30): Pokud tím chceme řešit i to PSP, jak psal @Solidor tak ideální bude opravdu neuvádět žádné datum. U aktuálních konzolí to není problém, protože tam to jde vyřešit hromadně, ale u starých generací je to ve velkém množství případů fakt nedohledatelné.
@Bursoft (23.11.2020 18:21): Hele já se v tomhle nevyznám a netuším, jak náročné to je udělat. Nicméně jsem na tohle téma otevřel týmovou diskuzi pokud tě to potěší (a nejen tebe) a na tvůj návrh odkázal.

Tak snad se to nějakým lepším způsobem v budoucnu vyřeší. Že to uživatelům hromadně vadí berem na vědomí a dál to zde asi nemá moc smysl řešit teď.
@Fritol (23.11.2020 18:15): Ale to přece není úplně pravda. Máš hru a k ní přiřazuješ platformy. Jediný, co stačí udělat, tak vytvořit novou platformu *_compatible a ty hry převést na ně. A to, jestli se bude dát hodnotit, jestli v profilu bude označená šedě nebo růžově, to už jsou drobnosti. Co se týče převedení, tak aktuální generace je easy, ty starší se můžou nechat na komunitě.

Pak už jenom potřeba se domluvit, jestli _compatible platformy vůbec potřebují datum vydání (já bych se na něj klidně vyprdnul) a říct si, pokud hra dostane oficiální patch, kterej tu hru vylepší na nový konzole, tak jestli to brát už jako plnohodnotnej release. Ale to jsou furt jednotky případů, který se vyřeší ručně.
@Fritol (23.11.2020 17:31): Tak těm dvěma lidem, co tady na Xboxu hrají, to je asi jedno :)

Ale tady se snaží dbát na kvalitu profilů, kontrolují se popisky, řeší obrázky obalů a potom se obecně plácne ke všem PS4/Xbox profilům nesmyslné nové datum vydání+platforma (možná druhý nejdůležitější údaj po názvu hry) a nikomu z pověřených to nepřijde hloupé?
@Bursoft (23.11.2020 17:40): Přesně! Jako řešení se určitě najde (veřejné štítky, či symbol/popis přímo v profilu hry, třeba lehce jinou barvou v řádku pod označením reálných původních platforem atd.) a čím dříve se s tím začne, tím lépe. S každou další generací herních mašinek a konverzemi her napříč jimi se situace ještě více znepřehlední.
@samorost (23.11.2020 17:36): Jako minimálně u nových konzolí by se to s tou kompatibilitou dalo odchytit dobře, jak jsem navrhoval, dokud jsou na ně jenom jednotky nových her.

Předělat to globálně (Xbox One kompatibilní z X360) už by byl větší oříšek, ale zase věřím, že časem by se to zmáklo. Fakt by to stálo za zvážení přidat "novou" platformu PS5 compatible, XSX compatible atd. a mít je oddělené od těch hlavních.
@Ronik (23.11.2020 16:52): Aha, díky za osvětlení situace. Já do těchto DH interních věcí do hloubky nevidím, tudíž jsem žil dosud v domnění, že zde u her jednoduše figuruje datum reálného vydání přímo na dotyčný HW. Tak to je potom nemilá situace a nástupem současné generace konzolí se jen a pouze prohloubí. :c( Je to pak dost matoucí, jelikož pokud se někdo rozhodne na základě takových informací hru shánět, bude se hodně divit, že třeba v dané verzi ani neexistuje. Docela prekérka. :c)) Chtělo by to tedy vážně nějak vyřešit tu informaci o kompatibilitě a profily her postupně upravit. I kdyby to trvalo nějaký ten čas a po tu dobu by nebyly profily her na 100% v pořádku. To konečně, jak vidno, nejsou ani teď a to v podstatě globálně.