@
AiMLEzZz (06.01.2021 10:25): Pokud jsi programator, muzes si napsat while(true){} a uvidis, jestli se to bude prelevat :) Obecne vice vlaken/procesu muze bezet na jednom jadre (a nejakym zpusobem se stridaji, pricemz to stridani neco stoji a tedy cim vice vlaken na jadro, tim vice casu se stravi rezii na stridani vlaken a mene casu skutecnym vykonavanim toho, co se ma ve vlaknech dit), jedno vlakno nemuze bezet na vice jadrech najednou ("prelevat" technicky asi lze, ale je to tak drahe, ze se to, pokud vim, vubec nedeje, navic by to stale bezelo na jednom jadru, jen by se menilo na jakem, tedy celkove vytizeni procesoru stejne).
Ac nejsem vyvojar her, myslim si, ze situace tam bude stejna jako jinde - vetsina (velkych) her v dnesni bude mit vice vlaken (a tim vice nemyslim 2, 4 nebo 8, budou to spise desitky), lisi se jen v tom, co ta vlakna delaji. V idealnim pripade je mnozsti prace rozdeleno "rovnomerne" mezi jednotliva vlakna, ta se potom rozdeli mezi jadra. Jadra jsou podobne vytizena a v tomto pripade je vhodne mit "co nejvice" jader (a dle narocnosti hry to potom vypada tak, ze jsou vsechna vytizena v prumeru treba na 30%, nebo na 60%).
Realita vsak v nemalem mnozstvi pripadu vypada tak, ze nektera vlakna delaji mnohem vice nez jina, takze ackoliv jich jsou desitky, tu tezkou praci delaji napriklad dve a ta ostatni jen tak paberkuji. To potom vypada tak, ze ta dve vlakna jsou spustena na dvou jadrech, ktera jsou vytizena napriklad na 90%, a zbyla jadra obsluhujici ostatni vlakna jsou vytizena napriklad na 5% nebo mene. V tomto pripade je realne maly rozdil v tom mit napriklad 4 nebo 8 jader, protoze 2 jadra budou vzdycky velmi vytizena a zbyly pocet jader bude delat velmi malo (v pripade 4 jader budou 2 zbyla jadra vytizena treba na 15%, v pripade 8 jader bude 6 zbylych jader vytizeno na 5%).