Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

Já taky nesnáším, když se do filmů obsazují naprosto nevhodní lidi jen kvůli dnešnímu "korektnímu" přístupu, ale stěžovat si na tu černošku v novým Bondovi je fakt totální úlet. Má tam naprosto minoritní úlohu, kdyby tam nebyla, nic by se nestalo, 99% filmu se točí okolo Craiga. Vlastně problém je, že ji tam asi 2x osloví jako 007, kdyby byla 008, tak by to nikomu tiky nezpůsobovalo..
@AlieN (02.10.2021 19:31): Pokud ti nevad, že někoho do filmů obsazují za to čím se narodil a nikoliv za to co dokázal nebo jaké má schopnosti měl by jsi se možná nad sebou zamyslet ještě víc.
[neexistující příspěvek]: Jestli ti vadí že do filmu ze současné Anglie obsadí černou ženskou, tak by ses nad sebou měl asi trochu zamyslet. A jestli ti vadí že do role špičkové tajné agentky obsadí někoho kdo má muskulaturu a hned v následujícím odstavci si stěžuješ na nedostatek realismu, tak by ses nad sebou měl zamyslet ještě víc ;)
A to že hlavní hrdina odhodí granát jsi musel vidět už v asi tisíci akčních filmech, i to že přežije a odbelhá se po výbuchu který by normálnímu člověku udělal z orgánů polívku. Se stim smiř.

S tím dalším už spoiluješ a je to blbost - k tomu děcku se až do konce nezná, ani jeho matka mu ho nepřizná, takže jako by bylo cizí. A říkat "při jeho práci" je taky trochu bizarní, když už v minulém filmu odešel do důchodu. Každopádně jestli tě sere tohle, nechápu jak jsi vydýchal předchozí Craigovy filmy, to že jsou výrazně osobní je jejich leitmotivem už od Casina.

@Charllize (02.10.2021 19:04): Ehm... ne. Fakt by ses měl naučit nemluvit o něčem o čem nic nevíš ;)
Poprosím, aby ste prestali priamo spoilerovať No Time to Die bez použitia spoileru, vďaka.
@AlieN (02.10.2021 18:58): Ja nevim, ja to nevidel, jen cerpam z playerova rozhorceni, kdyz mu to tak prislo a videl to.
Bond byl vzdycky suknickar, to ze mel vaznejsi vztahy z nej ale fakt rodinny typ nedela. To porad beru v potaz playeruv nazor, ale treba az se na to kouknu budu to videt jinak. Ovsem v dnesni dobe mi spis to co pise on, prijde pravdepodobnejsi, tak spis oroduju za nej :)



[neexistující příspěvek]: Tak kdyz prezil brutalni mlaceni do kouli....nejakej granat ho uz nerozhodi :D
@player (02.10.2021 18:16): V čem konkrétně tam vidíš tu agendu? Kdyby místo ní do téhle role Bondova sidekicka obsadili bílého chlapa, tak nemusí změnit jedinou řádku dialogu. Tedy asi krom těch prvních, kdy se ji Bond pokouší dostat do postele.

K tomu dalšímu: To trochu souhlas, i to jak jsou grunti záporáků leví a nikoho netrefí i když by asi měli mě zarazilo. Ale ne dost na to aby mě ta akce nebavila - hlavně úvod v Itálii je boží a ta jednozáběrovka na schodech před koncem je taky špičková A Bond a holky na jednu noc? Ty asi Bondovky moc nakoukané nemáš, což?
Ta Nadace me mrzi... zatim je to docela nuda, zabalena v peknem pozlatku. A to jsem fanda scifi. Beznej divak to uz asi vzdal...

Snad tam bude prostredni klon cisare casteji, protoze to je zatim to jedine, co me u serialu drzi. Lee Pace si to tam krade pro sebe.
@AlieN (02.10.2021 10:09): Viděl jsem poslední bondovku a musím říct že tahle zprznit film o Jamesi Bondovi to ani není možný.
Myslíš tu černou holku co vyadá jako chlap? Já si vždycky myslel že film má v první řadě bavit a né cpát do ní nějakou imbecilní politickou agendu feminismu nebo zvýhodňování menšin. Tohle je důvod proč spousta dnešních filmů jsou odpad.Protože místo zábavy vnucují imbecilní emncipaci

Ten film je špatný i z mnoha dalších důvodů. Nesmrtelný super Bond co přežije výbuch u hrobu Vesper nebo když mu házejí v té chemičce granáty k nohám a on to přežije. Bond jako tatínek od rodiny s dcerkou. WTF! Bond byl vždycky samotář s holkou na jednu noc.. Špatné dialogy a ne moc dobře vykreslený záporák ke vší úctě k herectví Ramiho Maleka. Za mě tak 2 hvězdy z pěti.



@Bursoft (02.10.2021 10:46): Který Nolan? Christopher Nolan ten co točil nového Batmana?
@AlieN (02.10.2021 11:01): Však je to dobře, že se to odmítá, by se to vymilkovalo, dokud by z toho nebylo všem šoufl.

Jsem ale přesvědčen, že Bond nemá výhradní kulturní právo na povolání agenta, nevím, proč by nemohl stát se slavným britským agentem nějaký Tyrone Bong či Muhammad ybn al Beheady. :)
@Adieu (02.10.2021 10:51):  Možná tak v hovadině typu Crazy Rich Asians. :D Ale v takových Gentlemanech mi přišel v poho. Já právě třeba nikdy nezastával názor, že by Bond měl nutně být nějaký předrsnělý alfa macho chad. Tím ostatně nebyl ani moc Brosnan.
@Adieu (02.10.2021 10:51): Po tomhle se volá už hodně dlouho - Bondovské spinoffy třeba v podobě televizního seriálu, kde by se s tím formátem a obsazením hlavních rolí i dalo víc experimentovat. Ale takové "ředění značky" majitelka práv na Bonda dlouhodobě odmítá a imho odmítat bude dokud neumře (jako Christopher Tolkien, heh)
@Vurhor (02.10.2021 10:38): Golding? Vždyť je to totální roztomilé štěně. :D Ale byl by to vskutku Bond pro století bez maskulinity, ještě by si z něj mohly všechny Bond girls udělat kabelku.

Já bych klidně pokračoval v té esesácké vizáži typu Craig, haha.

Každopádně chce-li někdo černého agenta, má ideální čas na to založit nějakou novou sérii, nevidím sebemenší důvod pro rasovou změnu konkrétně Bonda, něco takového je jasně motivováno resentimentální potřebou dobýt veškeré kulturní ikony bílého muže, tudíž nasrat. A snad to neprojde, po tom backlashi Star Wars.
@Adieu (02.10.2021 10:20): Otázkou je který černý herec má na Bonda dost velké charisma a eleganci. Jasně, jméno Idrise Elby se v tomhle ohledu skloňuje už hezky dlouho a ten by to imho dal v pohodě, ale ten je stejná generace jako Craig a teď už je prostě za zenitem. I ten Tom Hiddleston je už dost starý, ona ta nová Bondovská řada určitě ještě hezkých pár let nepřijde.

Btw ad nevyřčená sjw překvápka tady - ten mladý Q v jednom dialogu zmíní svého přítele. Ale to snad nemohlo překvapit nikoho.
@Adieu (02.10.2021 10:20): Hlavně ať je to chlap. Jinak to za mě může hrát klidně i Asiat. :) Takovej Henry Golding by se mi v té roli docela líbil.
Stejně se ale hrdě hlásím k menšině lidí, kterým by nejvíc vyhovoval Tom Hiddleston.
@AlieN (02.10.2021 10:09): Aha, tak to zní v pohodě, osobně nemám problém s tím posunem Bonda do ambivalentnější a potenciálně hlubší roviny, to právě naopak, jen jsem se lekl na základě té lži, že se z toho stalo nějaké SJW překvápko, protože nějaká nevyřčená překvápka naznačovaly i solidnější texty.

Přesto vsadím boty, že další Bond bude černej. :D A Casino se mi líbilo hodně, Skyfall byl za mě akorát pozérská, pseudonostalgická sračka. :)
@Adieu (02.10.2021 08:47): Ta černá 007 holka je super a její dialogy s bondem mě hodně bavily, a má dost minoritní roli. Je to v tom filmu dost vkusné, triggerovat může snad jen voliče SPD.
Ten film (resp všechny Craigovy filmy) je progresivní v tom jak se Bondovi dostává pod kůži a dává mu hloubku kterou za Brosnana fakt neměl, ne v tom jak by tlačil černou a ženskou emancipaci. Holky jsou tu pořád hlavně od toho aby vypadaly dobře v šatech s nekonečně velkými výstřihy.

Větší problém No Time to Die je že je to závěrečný díl Craigovského seriálu, navazující na to co se dělo i v nepříliš dobrých Quantum a Spectre, a to mě moc nebaví. Craig je imho výborný Bond a větší důraz na jeho emocionální stránku mi nevadí ani trochu, ale mám radši stand-alone filmy - ty dějové oblouky roztažené na 5-15 let jim tu moc nefungují.
Ale pořád je to dobrý film, jen holt ne tak dobrý jako Casino a hlavně Skyfall.
Já míval Bonda rad. Ale už poslední díly s Brosnanem a poté Craigem mě už moc nevzali.
Mozna bych se zas měl podívat jestli jsem na to už neuzral. Ale když čtu co píše Adieu tak mě přechází chuť a začínám chápat ty progresivní a nadšene recenze ..podobne jako Deathloop, samy desítky pac černo jak v noře a pak se ukáže ze to je tak na 7/10 s odrenejma :)
@player (30.09.2021 10:46): JInak chtěl jsem zajít na tu novou bondovku do kina, jak ses ptal, a pročítal si o ní články. Byl jsem nadšený, že to režíruje Fukunaga a ne Mendes, jen abych nakonec zjistil, že většinu její stopáže je překvapivě 007 nějaká prkenná černá lesba, co do mainstream trháku konečně dostává "authentic black experience", takže asi další série po Disney Star Wars, kterou si již nechám ujít. Tvl, jsem fakt rád, že jsem si výjimečně o filmu četl před jeho zhlédnutím, jinak bych si asi při promítání řádně ublinknul.
@včelka (30.09.2021 20:36): Jo, bavili jsme se zde o nich. Z těch ukázek jsem tedy taky maličko rozpačitý. Chybí tomu ta punková divokost, syrovost a rozervanost, holt kluci už mají roky a přes veškerou snahu jsou už dnes nejspíš dost jinde. ;c) A co víc, více než odkaz HNF v tom slyším jednoznačně spíše poslední XIII. století a to jak textově, tak v podstatě i hudebně. Jsem zvědav na výsledný produkt, zatím je to takové polovičaté. Ale tak snaha se cení a pokud by podnikli alespoň nějaké kratší turné, bylo by to skvělé. ;c)
Jsem se zase nechal nalakat hypem a mrknul na Ojingeo geim... Nevim, co na tom vetsina vidi. Ale musim tomu nechat, ze dil s kulickama byl vybornej. To zas jo.
@Cathan (30.09.2021 22:49): Proti gustu žádný dišputát, ale člověk, který to zhodnotit reálně dokáže, tj. dokáže určit, jestli je taková kritika na místě, přehnaná či mylná, má v tomto jednotlivém ohledu prostě objektivně hodnotnější názor. Pochopitelně málokdo dokáže zhodnotit všechny technické i obsahové aspekty dokonale fundovaně. A i odborník může mít radikální názor, který mu brání v pochopení odlišného uměleckého záměru. Ale přesto je vyšší kvalita takového zhodnocení pravděpodobnější než třeba u naprostého laika.



@JohnCZ (30.09.2021 22:52): :D Já miluju tuhle: https://www.youtube.com/watch?v=pzOGIDmIBvk&t=12s
@M.a.t.t. (30.09.2021 18:16): Potvrzuju, že Deadwood má takovou hromadu postav a ty postavy mají za těch 30 hodinových epizod zbudováno tolik motivů a vrstev, že divák seriálu neznalý se u filmu absolutně nemůže chytat a jediné, co si z něho odnese, že je to neakční teatrální televizní konverzačka. Na čemž teda stavěl i původní seriál, ale zásadní tam byly právě ty postavy a jejich vývoj. A i když film navazuje na seriál po dlouhých 13 letech, tak je to furt přímé pokračování. Třešnička pro fanoušky, která zakončuje všechny nedotažené dějové linky. Ale jako samostatný film fakt ne-e. Už jen proto, že je Deadwood dost specifický. ... Jak já miluju tuhle scénu. :D

Serenity tuhle pozici měl výrazně lehčí, ale osobně se mi nelíbil tolik, jako původní Firefly, z přesně těch samých důvodu, které zmiňuje níže MCZ. Ale tím, že je trochu jiný a akčnější, je i paradoxně samostatně stravitelnější imo.
@Adieu (30.09.2021 22:41): Jde o to co lze vůbec považovat za objektivní kvality. A nakonec jestli je to co je považováno za objektivní skutečně objektivní. Můj oblíbený film je celkově neúspěšný u profíků i laiků. Ze dvou různých zdrojů jsem slyšel, že má strašnou kameru, což je možná jedna z těch objektivních kvalit. Já si ale ale té špatné kamery vůbec nevšiml. Může být něco, co mi naprosto nekazí divácký zážitek, skutečně objektivní chyba? Nebo to je jen nějaké umělé technické pravidlo které je teoreticky objektivní protože se to tak učí?
@Cathan (30.09.2021 17:34): Tak pokud věříme, že umělecké dílo má mít jisté objektivní kvality, má se pak o co opřít i erudovaný kritik, jakkoliv určitá část názoru bude vždy subjektivní. Bohužel však žijeme v době, kdy je mnohými defacto veškerá hodnota uměleckého díla považována za relativní a pokud je takové uvažování většinové, nedá se asi očekávat ani kvalitní kritika, pouze dojmologie a kecy. Tj. kvalitní umění i obsažná a hodnotná kritika existují, akorát člověk musí rozpoznat názory lidí méně vytříbeného vkusu a naopak najít si, komu třeba naslouchat v té rovině dlouhodobé na základě shodně oceňovaných hodnot, jež tvoří nějakou celistvou soustavu. Ostatně s kvalitní kritikou člověk nemusí vždy bezvýhradně souhlasit, ale měla by jej tedy aspoň přimět nad věcí přemýšlet a polemizovat, protože by podle mě měla být více než onen dojem, nepodpořený žádným přesvědčivým příkladem. A pak je tady na filmové databázi verbal... :D

@MCZ (30.09.2021 18:44): Právě protože je samozřejmě stopáž a tedy i tempo vyprávění v Deadwood: The Movie oproti seriálové formě diametrálně odlišné, je ten film pouze důstojné a poněkud pohádkově pojaté "closure", tedy dojemné a v rámci možností extrémně chytré rozloučení s jednotlivými postavami a bohužel i samotným geniálním tvůrcem Davidem Milchem, který trpí Alzheimerem. :(

Nefunguje to a ani to nemělo nikdy úmysl fungovat jako film samo o sobě, jak tomu vyčítají právě ti kritici z řad sebestředných ignorantů, co seriál nikdy neviděli. Cílem bylo důstojně ukončit vyprávění o mnoha charakterech, tvořících především lidskou pospolitost, které bylo kdysi abruptně a nečekaně utnuto v momentu "ticho před bouří". David Milch řešil roky, jakým způsobem to završit na tak omezeném prostoru, jakým je jeden film, až napsal scénář, který tyto nároky splňoval. A nějaký nahodilý blbec, internetový kritik z lidu, si s tím pak vytře zadek, protože to nebyl standardní film, olol. A hodinky s vodotryskem nechtějí? A nemohly by jim ty děvky ze salónu z obrazovky pokouřit? Absurdní, ale krásná ukázka irelevantní kritiky, jež nechápe základní souvislosti a staví nade vše vlastní ego.
Před časem se tu někdo, nevím už kdo, zmínil, že HNF se dali dohromady a cosi nahrávaj - nepočítám se mezi skalní fanoušky, ale přece jen mě to zaujalo - no a dneska na mě z youtube vypadly nějaký ukázky. A teda nějak mě to neoslovuje... přijde mi, že tomu chybí potřebná syrovost, no ale hlavně mi nesedí ten zpěv... takovej pitvořivej... Škoda, no.
Zemřel Takao Saito, autor nejdéle vycházející a druhé nejprodávanější manga série Golgo 13.

Co se týče filmů k seriálům tak se mi líbili End of Evaneglion a Madoka Magica Rebellion, které měli jiný konec od svého původního seriálu. Rebuild filmy se mi ale líbili méně.
@MCZ (30.09.2021 18:44): je úplně v pořádku, že se ti to nelíbilo. Mně jo, i to bylo na imdb chvíli v top 250.

Ale já to chápu, ten film je opravdu skoro ve všem jiný, velkolepější, mnohem víc triků, bitev atd. O to absurdnější byly výtky v komentářích, že je to jako prodloužená epizoda seriálu.

To je pak těžký, buď budou lidi psát, že je to jen jak prodloužená epizoda seriálu a nemá to v kině co dělat, nebo budou psát, že je to úplně něco jiného než seriál a to původní kouzlo je pryč. V případě Serenity člověk čte oboje :-)

Ale těžko říct teď, viděl jsem to před 14 lety.

Hodně se mi líbil filmový závěrečný prequel u Twin Peaks například, ale asi to bude tím, že seriál právě moc ne a ten film byl dost jiný.
Závěrečné filmy u StarGate, jako fanda jsem si je užil naplno, ale tady opravdu platí, že to byla jen dlouhá epizoda, ale taky to nebylo pro kina, takže mi to přijde ok.

filmové ukočení Farscape se mi líbilo, ale to bylo taky jen pro TV a nevím, jestli to tu vůbec někdo zná.

První Akta X film mi přišel suprovej, i když to bylo někde spíš uprostřed než na konci.

Dál vlastně moc nevím no. Už se to taky asi moc nedělá. Byla to docela doména 80. a 90. let (třeba Babylon V nebo Lebkouni měli těch filmů po ukončení seriálu spoustu).
@AiMLEzZz (30.09.2021 15:44): Jako že existují lidé, kteří vidí třeba tuhle část filmu nebo tuhle a nebaví je to? Jo... Taky si myslím, že nemají vkus. :) Jak se ti to pak dále rozpadá s tím, jak se hlásí další, že i u jiných žánrů je hodnocení "relativní"... Neřekl bych tedy, že komedie mají až tak specifické postavení. Důvody pro jejich nižší hodnocení bych tak hledal jinde. Asi z velké části v tom, jak moc divák přikládá hodnotu jednotlivým žánrům.
@Dan9K (30.09.2021 18:22): Deadwood seriál vs. film nemůžu soudit (ale zapsal jsem si ho do TO-WATCH), nicméně Serenity na originální seriál opravdu těžce ztrácí. Hlavně kouzlo je skoro pryč a to tím, jak drasticky se posunulo těžiště (hrdinové, kteří se v seriálu drží co nejvíce stranou jakéhokoli dění, tu najednou bojují za záchranu celé civilizace). Zkrátka zpětně by mi až přišlo lepší, kdyby film nevznikl, protože ta snaha ukončit co nejvíce příběhových linek je dost míst dost křečovitá a na sílu (nehledě na to, že spousta jich ani ukončena nebyla).

Obecně ten přechod seriál > film podle mě funguje málokdy. Seriál má z podstaty mnohem více prostoru rozehrát naráz hned několik dlouhodobějších záplatek a věnovat se jim dle potřeby, zatímco film má podstatně pevnější a omezenější rámec, ve kterém je čas pouze na jeden hlavní příběh. Trochu jiný problém je u komedií, kdy si dvacetiminutová epizoda může vystačit jen s gagy, zatímco hodinu a půl dlouhý film musí mít i dostatečně nosnou zápletku, kterou si udrží divákovu pozornost.

Tím neříkám, že se to nemůže povést, ale zrovna třeba Firefly opravdu není dobrý materiál pro film.

Koukat na jakýkoli film uzavírající seriál je ovšem nesmysl, to se shodneme. (Uvažuju, jestli se mi to někdy "podařilo".)
@M.a.t.t. (30.09.2021 18:16): Tak neměli smysl... jak se to vezme. Spíš je mi nepříjemné když je přidávána větší důležitost než reálně mají. A hlavně já mám nepříjemný pocit, že profesionální kritika je nesmírně často zbytečně krutá, protože prostě může.
@Dan9K (30.09.2021 18:22): Serenity je výborný príklad, lebo prvýkrát som ho videl bez znalosti seriálu a rozhodne na mňa až tak nezafungoval ako s jeho znalosťou (a to som bol už vtedy priaznivcom Jossa Whedona, ktorý mal rád jeho tvorbu)

PS: Ešte pre upresnenie, tých 100% nie je hodnotenie, znamená to len to, že to všetci piati recenzenti odporúčali. Hodnotenie je 7/10.
@M.a.t.t. (30.09.2021 18:16): krásně napsané.

Těch 100 % na rottenech, to jsem ani nevěděl, tak to skoro vypadá, že jsem ten film pochopil a ostatní ne :D

Jinak s těmi seriály, tohle byl třeba osud filmu Serenity. Což je ukončovák seriálu Firefly. Ten má super hodnocení. A Serenity bylo hodně dlouho v modré barvě. A přitom si myslím, že to na Firefly teda neztrácí (což ale dost subjektivní). Trochu si fandím, protože jsem tam napsal apelující komentář a za ty roky se hodnocení zvedlo o asi 8 % nahoru, takže už je v červeném, ale pořád je to daleko do Firefly.
Já to třeba moc nechápu, nikdy bych se nekoukal na ukončující film seriálu bez znalosti seriálu.
@Dan9K (30.09.2021 18:05): Ten film hodnotilo na CSFD tak málo užívateľov, že v danom prípade hodnotenie postráda výraznejšiu relevanciu a nemá cenu ho brať vôbec do úvahy. Tak či tak sa zdá, že to nie je úplne divácky film, viď 100% na rotten tomatoes od kritikov a 40% od užívateľov (hoci ide zase o malú vzorku).

Myslím, že u filmu ako Deadwood sa tu akosi nebral do úvahy ten najdôležitejší faktor, t.j. že ide o záverečný film k seriálu. Je logické, že si ho pozrú aj diváci, ktorí seriál nevideli, v snahe zistiť čím je ta látka tak zaujímavá, že si vyslúžila samostatný film. Že je to nezmysel, pretože bez znalosti kontextu sa nemusia vôbec chytiť? Áno, väčšinou to tak býva.

Inak, samozrejme, že recenzie sú vždy subjektívne a závisia od mnohých faktorov ako konkrétny vkus autora, či jeho znalosť danej tvorby. Lenže z toho čo tu zaznelo, to vyzerá akoby tým pádom nemali zmysel.... Mali by ich keby to bol čistý súhrn faktov o filme bez osobného názoru? A boli by to potom vôbec recenzie? To by potom viacerí kritizovali ešte viac :) Recenzie teda, samozrejme, majú význam, hoci nikde nie je povedané, že im má čitateľ automaticky veriť. Dobrá recenzia dokáže predať daný film, bez ohľadu na to, aký je názor daného kritika. Stačí si z nej vytiahnuť to podstatné a na základe toho usúdiť, či to nie, alebo nie je diváka ako sme my.
@Cathan (30.09.2021 17:34): Vlastně souhlasím, ačkoliv ta kritika dalších lidí je pro mě přínosná, ale vždy radši až po filmu/seriálu. Pomáhá to utříbit si vlastní názor nebo si uvědomit něco, co si člověk neuvědomil.

Po letech užívání čsfd už člověk trochu pochopí, jak to hodnocení funguje a že musí brát v potaz celou řadu věcí - počet hodnotitelů, rok vzniku filmu, místo vzniku filmu a samozřejmě žánr filmu. No a pak si myslím, že i to procentuální číslo dává člověku nějakou docela dobrou informaci.

Jsou žánry jako komedie nebo horor, které když už mají fakt dobré hodnocení, tak to může znamenat několik věcí: 1. je to opravdu tak geniální (to se nestává moc často), 2. je to klasika, na kterou se nesahá, 3. je to film, který je udělán dobře a líbí se v podstatě všem, čili je velmi přístupný, ale asi ničím nějak provokativní nebo svojský (ale i to může být, pokud je hodnotitelů málo), 4. méně známé filmy (obvykle ne USA nebo ČR). Nevím, jestli je ještě jiná možnost, ale samozřejmě jako všude jinde, funguje stádovitost, takže se může stát, že film, který by za jiných okolností měl hodnocení menší, tak se drží vejš, třeba díky tomu, že to jako první viděli lidé, co se vyznají víc a ovlivnili diváky po nich.

Ale je fakt, že pokud má člověk rád alternativnější záležitosti, tak obzvlášť v těch komediích nemá cenu na hodnocení moc hledět.

Není to tak dávno, co jsem viděl neznámou španělsko portugalskou sci-fi komedii Dávno poté, která má 37 %. Což už fakt vypadá jako megasračka. No a mně se to světě div se hodně líbilo. Mělo to něco z Monty Pythonů, něco z Roye Anderssona, celé zabaleno v absurdní dystopické vizi. A fakt mi ten humor sednul. Pak jsem si v komentářích přečetl, že je to jak Zdeněk Troška, což mi během sledování absolutně nepřišlo na mysl a pak jsem si řek, že jo, jde to v tom taky vidět a pak na to na celý nahlížet hrozně negativně. Já jsem místo toho měl vzor v něčem úplně jiném a přišlo mi to super :-)
@Cathan (30.09.2021 17:34): Do tohohle by jsi mohl zavést na čem se dotyčný koukal na film, jaké měl reprobedny atd. Něco jiného je se koukat na film na notebooku nebo v kině či domácím kině s projektorem/ velká TV. Někdy méně kvalitní film má lepší ozvučení než velkolepá díla.
Vždy jsou to subjektivní dojmy.
Já zajdu ještě dál a prostě řeknu, že veskrze jakákoliv kritika má většinou smysl jen jako osobní prohlášení, a to včetně profesionální kritiky. Já tomu prostě nevěřím, prakticky nikdy. Recenze je pro mě prostě jen způsob jak nahlédnout o čem hra či film je, ale ve chvíli kdy se mluvím o "špatných hereckých výkonech", "suchém ději", "nevkusném humoru" a podobných perličkách tak už mám tendenci to ignorovat. A to u filmů, her i literatury. Jediný kritik který je pro mě v tomto irelevantní jsem já sám. Záleží na osobním vkusu, kritičnosti a mnoha dalších faktorech. Ta teoreticky objektivní technická stránka hry nebo filmu je ve skutečnosti vždy neuvěřitelně malá, zbytek je ve hvězdách a nakonec můžeme jen statisticky změřit kolika lidem se to líbilo a kolika ne. Ale každé zboží má nakonec svého kupce.

Na CSFD třeba velkou roli hraje prostý fakt nakolik je dílo "důstojné". Proto mají komedie vesměs nízko hodnocení. Druhou roli hraje přístupnost, proto mnoha mystery filmů má nízké hodnocení, protože divákům vše nenaservírují na stříbrném podnose.
U CSFD se mi často stává, že filmy (platí to tedy na ty novější, kde je více hodnocení), které končí v rozmezí 50-65 procent, se často stávají mými oblíbenými. Například,

The Witch 
Spring Breakers 
The Forest of Love 
Hard to Be a God atd. a to je asi jediný moment, kdy hodnocení na CSFD beru do úvahy.

Ale osobně mi přijde z agregátorů hodnocení, zajímavější jak MUBI, tak i Letterboxd a TMDB.