Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hlášení chyb v profilech her a vývojářů

GOG změnil odkazy, kdy "gamecard" bylo nahrazeno pouze "game". Že se to při vkládání nových odkazů samo nevyplňuje je ten nejmenší problém, i když to zdržuje, ale všechny GOG odkazy jsou teď nefunkční. Chtělo by to je nějak hromadně upravit, protože dělat to po jednom by byla dobrá řehole.
Ke schvalování jsem dal FIFA Soccer 96. Popletl jsem roky vydání. Hra samozřejmě vyšla v roce 1995. (zadal jsem omylem 96) Dáte mi to předělat nebo je to jen maličkost?
Ráda bych rozdělila Final Fantasy III na 2 profily stejně jako to má Steam, a to Final Fantasy III (odkaz)  a Final Fantasy III (3D Remake) (odkaz). Stejný 3D remake dostal i čtvrtý díl série a tu na DH jsou oba rozděleně. Pro přehlednost by možná bylo fajn i odpovídající Final Fantasy IV přejmenovat na Final Fantasy IV (3D remake) stejně jako na Steamu, ale s tím si nejsem jistá, protože se imho nejedná o oficiální název.

Chápu, že těch verzí Final Fantasy je hromada, ale v drtivě většině se jedná jen o úpravu UI a "vzhledu pixelů", zatímco tento 3D remake je už zdánlivě zcela odlišná hra. Navíc obchody běžně nahrazují staré verze novějšími, ale tyto 3D remaky se nabízí odděleně.

Ráda bych, aby se k tomu vyjádřil nějaký moderátor/admin, protože se jedná o zásah do tří profilů her a je nutné, aby byly schváleny všechny, protože u části to nedává smysl.
U vývojářů při změně loga nezůstávají ve změnách ta původní, na rozdíl od her, kde původní obaly ve změnách vidět jsou. Teď jsem třeba dával lepší logo ke StormBASIC Games a v obou změnách je tam vidět stejné logo.
@Jumas (01.10.2021 22:57):  myslím že tam vkládat něco, co nezaznělo. Prostě by to v základu byl defaultni popis a jen v případě že by někdo chtěl tak by to upravil...takže fakticky žádná změna proti dnešnímu stavu.
@Jumas (01.10.2021 22:57): Ono to není tak horké, mrkni na ty stránky a uvidíš. ;c) Každý podprofil obsahuje jen pár unikátních informací + obal + obrázky ze hry, přičemž popis je většinou stejný, může jen obsahovat u dané platformy doplňkové info. A když to jde takto jinde... :c) Zde, pokud je nějaká verze hodně odlišná, zakládá se pro ni zcela nový profil. Navíc, někdy se založí, někdy ne a celkově to pak působí silně chaoticky. Nicméně, vedeme pouze „akademickou” debatu, jelikož systém zde na DH už je dán a nikdo ho předělávat stejně nebude. ;c)
@Všivák (01.10.2021 21:40): Svého času, když se zde zaváděly konzole a další platformy, navrhoval jsem systém jaký mají na GamePressure. Přijde mi, že je to ta nejlepší možná varianta a podobné problémy řeší velice elegantně. Prostě jeden základní profil pro hru, zastřešující veškeré varianty. Každý podprofil pak obsahuje své hodnocení, svůj obal, datum vydání a další unikátní informace. Klidně pak i svůj popis, čím se ta která verze odlišuje. Jednoduše naprosto čisté řešení. Škoda jen, že se to takto nerealizovalo zde, bylo by po starostech jednou provždy. ;c)
@Všivák (01.10.2021 21:40): Dokonce bych řekl, že Vita verze by měla mít úplně vlastní profil. Na wiki u Fifa Soccer 11 o ní není ani řeč a na mobygames má datum vydání až v únoru 2012, takže imho jiná hra.
@Zoltan (01.10.2021 17:03): No právě. Klidně bych přidal verze na ostatní platformy. Ale nejsem si jistý, jak to rozdělit. Každopádně Vita by mohla snad být v jednom profilu z PSP. Na druhou stranu využívá dotykáč jako Android nebo IOS.
@Všivák (01.10.2021 13:19): S Fifou je problém, každý ročník má několik různých verzí, které se liší herními mody, grafikou, běží na starším engine...tady jsem kdysi udělal tabulku verzí, každá by měla mít vlastní profil.

Každopádně je odpověď taková, že verze pro iOS a Android by měla mít vlastní profil, přeci jen je o dost odlišnější než hlavní verze. U Vity si nejsem jistý, na mobygames ji mají u PS3 a Xbox 360 verze.
Potřebuju poradit. FIFA 11 vyšla na Vitu a mobily jako FIFA Soccer. Jelikož je v profilu jako platforma i PSP, nestačilo by ostatní platformy jen doplnit do profilu?
@Ronik (10.09.2021 13:14): OK, v tom případě by to chtělo nějaké upozornění, že nintendo.com u nás nefunguje a znemožnit tyto odkazy přidávat, protože u některých her je právě ten US shop. Nebo ještě lépe při zadání odkazu s nintendo.com by se to mohlo samo upravit na nintendo.co.uk, ale nevím, jak moc je to složité na implementaci a jestli je to vůbec proveditelné.
@Všivák (27.08.2021 15:17): Ta 3DS/mobilní verze potřebuje vlastní samostatný profil, protože není shodná s "velkou" verzí. Nechce se mi teď dohledávat změny v bodech, nicméně dle reddit diskuze je to třeba příběhově jiné (kratší), úrovně jsou velikostně osekané a chybí tam side questy z velké verze.
@Peach (15.07.2021 23:43): Ahoj, sorry za neskorú odpoveď.

1. to si budeme musieť asi aspoň čiastočne interne v dh tíme prejsť, potom by však nebol problém sa zúčastníť dohodnutých zmien podľa postupu

2. No a tu je ten rozkol. Ak som písal 99.9% RPG má combat, niektoré ho majú ťahový, množstvo ho má v reálnom čase. V akčnej hre nabehneš do hry, tvoja úspešnosť spočíva v tvojej "šikovnosti" v rámci reflexov a potom v sile zbraní k dispozícii. V RPG to takmer nikdy také jednoduché nie a je tam veľa zákonitostí, ktoré ovplyvňujú úspešnosť v boji a zároveň je boj častokrát len jednou z viacerých spôsobov ako vyriešiť situáciu alebo len jednou z časti gameplaya, v ktorom mikromanažmenet výbavy, postavy/družiny, dialógy, explorácia, hádanky, minihry atď... zaberajú podstatnú časť hry.

3. Tu sa ti neviem vyjadriť. Ohľadom Sekira súhlasím. Bloodborne a Horizon Zero Dawn som nehral.
@Tulareanus (15.07.2021 21:56): Chápu, já právě na základě zmíněného VtMB anachronismu a odpovídajícím způsobem vyplněných žánrů u Falloutů, Mass Effectů, Dark Soulsů (pouze druhý díl byl čisté RPG, všechny ostatní souls hry měly akční subžánr) a dalších myslela, že takto je to preferováno a chtěla jsem to takto dovyplnit i u ostatních her.

1. Pokud můžu v tomto ještě nějak pomoct, například vypsat konkrétní hry a série, kde je sekundárně žánr akce uveden, tak to ráda udělám.

2. Myslím, že když dnes vývojáři prezentují své RPG jako akční, tak tím vždy myslí, že je tam přítomen real-time combat. U turn-based se to asi nepoužívá.

3. Bloodborne je mechanicky typická souls hra, na rozdíl od zmíněného Sekira. Řekla bych, že by měl mít stejný žánr jako všechny ostatní Dark/Demon's Souls. U Horizon Zero Dawn si zase naopak myslím, že to RPG není, ačkoliv ho tak tvůrci prezentují, ale to je samozřejmě subjektivní.

Díky.
Nie RPG tu naozaj nejdeme definovať, lebo to fakt nemá zmysel.

Ja si myslím, že to, že máme RPG ako jeden žáner bez podžánrov rieši práve to, že žiaden iný herný žáner nie je sám v sebe tak rôznorodý a rozdielny ako RPG.

A teraz trochu konkrétnejšie:

@Peach (15.07.2021 08:05): Najprv treba uznať, že od vzniku DH sa postupne sprísňovalo a formulovalo aj to, ako profily jednotlivých hier majú vyzerať. Preto sa stále stane, že niektoré existujúce delenie, či profily nie sú podľa súčasných štandardov. Napríklad tebou uvedený príklad z VtMB je anachronizmus, ktorý by na DH už nemal byť. Len preto, že máme 1st person a 3rd person pohľady kamery pri boji z toho ešte akčnú hru v tom smere z RPG nerobia.

1. Ako píšem aj vyššie, väčšine RPG hier by jednoducho malo stačiť mať žáner RPG, pretože detailami sú už odlišné séria od série a niekedy aj jednotlivé časti v jednej sérii (prvý mass effect verzus dvojka a trojka) a riešiť takéto odlišnosti žánrami by vlastne poprelo dôvod existencie nejakých žánrových škatuliek

2. V 99.9% RPG je nejaká forma akcie. Jediný príklad RPG, kde akcia nie je, ktorý mi prichádza na myseľ je Disco Elysium . Určite sa nájde ešte pár menších indie titulov, ale pointa ostáva rovnaká. Pokiaľ ide iba o to, že v hrách je boj jednou zo zastúpených zložiek, nerobí to ešte hru akčnou, ani sekundárne.

3. Tu sa bohužiaľ jemne obtrem práve o časť toho, čo robí RPG hru RPG a to je, že buď je jej náplň rôznorodá (boj, rozhovory, prieskum, questy, dôraz na mikromanažment, vývoj postavy, nelinearita, hádanky, atď...) alebo a navzájom sa nevylučujúca ďalšia vec, že pri boji nestačí len vziať zbraň/kúzlo a hráčov úspech sa odvíja iba od jeho hráčskeho skillu (najmä reflexy), ale je to podriadené práve vyššie spomínaným vlastnostiam. V Dark Souls bez správnych bodov vo vlastnosti postava ani meč neudvihne, ak nie je meč upgradnutý, tak nedá poriadny damage a podobne. Vo Witcherovi sa kladie pri boji na veľký dôraz toho, či pri niektorých nepriateľoch je použitý správny sign ale hlavne aký ma Witcher level verzus level oponenta. A v takom Witcherovi 3 alebo aj VtM Bloodlines si dovolím tvrdiť, že je dokonca boj aj z hľadiska náplne zastúpený menej, než súčet ostatných činností v hre.

Čo z toho celého vyplýva? Jednotlivé hry treba posudzovať individuálne aj keď môžu byť z jednej série. A napr. použitý engine na žáner hry vôbec žiadny vplyv nemá. Zároveň platí, že na DH sa vždy nájdu nejaké tituly, kde môže byť v niečom neporiadok. Napr. tvoja oprava Wasteland 3 bola správna a tam by som si ja mal sypať popol na hlavu, že som ten návhr pôvodne schválil s redundantným subžánrom.

Bloodborne posúdiť neviem, lebo som to nehral a nikdy som si nezisťoval o hre niečo viac, lebo som si to nechcel vyspoilovať a naivne dúfam, že to vyjde na pc. :) U FromSoftware ale vidieť rozdiel medzi RPG a akčnou hrou/akčnú adventúru práve medzi Dark Souls sériou a Sekirom, kde v prospech dynamickej akcie je väčšina RPG prvkov vypustených alebo ohlodaných na minimum.
@Peach (15.07.2021 12:57): Precendes nemuže fungovat, protože žanry jednak nemají přesné definice a jednak se jejich definice v čase mění. Nemluvě o vzniku různých mixů a přebírání různých prvků.

Hezky to tu nedávno ilustroval Ringo (? když tak mě opravte), kdy postnul seznam her a požádal několik zaslouženích herních person aby zhodnotily, zda jde o RPG. Ne vždy zavladnul konsenzus.
To myslím dobře ilustruje fakt, že většina článků, která se o nějaké dělení pokouší od sebe navzájem opisuje a nepracuje s definicemi (které jak jsem uvedl výše neexistují a ani nemůžou), ale pomáhá si deklarativním výpisem stěžejních kousků. Tohle bude vždycky opinion based, a krome sjednocení datadisků s původní hrou nic jiného dělat nejde. Zařazení se totiž může měnit i v rámci série.