Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

@Ringo (28.11.2021 13:13): První Resident Evil tu má obě verze jak origo tak remaster, zatimco Crysis ne.
A ted nikoho nechci urazit ale vypadá to, že adminim to je šumák, protože někdo musel schválit upravu Crysis popisku.
Jednoduchý by bylo kdyby tyhle upravy textu neprošly schvalovacím procesem a uživatelé by přidávali zvlášt profily k remasterům a u originálu hodit do zajímavostí link kterej by nás hodil na profil remasteru.
@Garret (28.11.2021 08:17): Na druhou stranu přidání samostatne nějaké kolekce her by nemuselo být nijak těžké. Stačilo by do popisu dat odkazy na konkrétní hry tady na DH a hotovo. Bylo by to pak tady a každý by věděl ze taková kolekce vyšla. 

Me totiž pořad vrtá hlavou jedna věc. Je DH kvůli tomu aby se vytvořila komplexni databaze která slouží k orientaci v herním světě, takové virtuální muzeum a nebo je to tady podřízené tomu co si kdo odskrtne, jak to bude mít pohodlne a podobne? Uživatele totiž přicházejí a odcházejí ale databaze zůstává. Možná by se víc mělo koukat na tu formu, serióznost a přehlednost aby to skutečně byla do budoucna věc kam si lidé budou chodit pro informace a ne to dělat tak aby to bylo co nejpohodlnější třeba pro někoho kdo si tu odskrtne 100 her pak si najde holku, založí rodinu a už se tu vzivote neukáže :)
Jo, DH stojí a padá na uživatelích, ale nemyslím ze to co pisu na to bude mít nějaký zásadní vliv, koneckoncu do pridani konzoli to fungovalo.
Ja nechápu co je na tom tak složitého říct, ano odted můžete přidávat různe verze hry separatne. A pořad se hledají nějaké cesty kolem. Kdo bude chtít tak muže výhledově rozdělit již existující sloučené profily a holt ty co nikdo nerozděluje zůstanou tak jak jsou. Nikdo nebude mít žádnou práci navic a zabrání se dalšímu slučování. Těch par desítek sloučených her co do budoucna zůstanou je už jedno. Repre hodnocení to možná ovlivní u par her a zdejších top se to stejne nedotkne. Prekopirovat komentář do nového profilu není tak těžké kdo bude chtít.
@Všivák (28.11.2021 11:41): Já jsem s nimi nějaké ty Final Fantasy právě kdysi řešil, přidával jsem tam něco do popisků a tak. Nakonec se došlo k nějakému kompromisu. Mně původně přišlo dostačující, když byla jedna hra a pod ní se dalo hodnotit několik různých verzí a z různých platforem. Asi by to dělalo menší hokej a nebyly by tady tři Final Fantasy 4, ale jen jedna a pod ní se to rozdělovalo. Konkrétně ta Final Fantasy 4 SNES a NDS je tady ale správně rozdělena na různé hry. Ale jak narůstají ty remaky a je toho čím dál více, tak je asi dobré ty hry rozdělit natvrdo, nechat jeden originál, aby bylo jasné, co to bylo za hru v původní podobě a ten zbytek házet zvlášť.
Řešíte tady profily, podprofily atd.. Momentálně se ale schvaluje jen jedna hra. Nebylo by jednodušší profily začít vytvářet?
@Ronik (27.11.2021 14:44): v tomhle případě bych k profilu Dishonored neumožnil přidání platformy PS4, protože ta hra tam nejde koupit. kdokoli, kdo to bude hrát na téhle konzoli, bude hrát vždy Definitive Edition. teď např. vyšla PS4 DISHONORED AND PREY - THE ARKANE COLLECTION. pokud by ji sem teoreticky někdo přidal, tak ten co ji dohraje, si odškrtává dohrání celé kolekce a né jednotlivé hry v kolekci. chápu, že chcete vyjít vstříc těm, co si hru chtějí odškrtnout a neřešit nějaké verze, ta moje idea je v tom, že ten kdo dohraje Definitive Edition dohrál zároveň všechna DLC, které jsou jeho součástí, dostal toho více (ať už v dobrém nebo špatném) a na základě toho se může odvíjet jeho hodnocení nebo komentář. ten člověk, který má PS4 a chce si s DE odškrtnout jen Dishonored má prostě smůlu, stejně jako ji momentálně máme my, co dohrajeme Remaster Crysis a nemůžeme si ho odškrtnout zvlášť od původní hry...
Takový příklad - Final Fantasy 4. Na SNESu a PS1 konverzi šlo o prakticky totožnou hru, byť ta PS1 konverze měla nějaké technické chyby, ale byla obohacená o filmečky, které původní SNES verze neměla. Pak vyšla Fnal Fantasy 4 na NDS a byla to dost jiná hra. Takže můj názor je ten, že původní hra by měla mít jasně svou vlastní a jedinečnou kartu a všechno ostatní - remastry, remaky a moderní předělávky, by měly být na jiné kartě. Ale nechci do toho nějak zásadně kecat, protože mi to nepřísluší, neboť mi je to vesměs jedno, jak to tady je.
@M.a.t.t. (27.11.2021 17:28): Fair point. V tom případě myslím, že to nebude obtížné, protože mám představu jak napsat podobný check v R nebo v MAtLabu.

To si uvědomuju. A je to taky problém všech těchhle debat. V konečném důsledku je jakékoliv prohlašení moderatoru/Správcu obsahu podmíněné a záleži až na prohlášení Memphise/MCZ.
@Kunick (27.11.2021 17:21): Áno, nevieš ako zložité je niečo implementovať, ale v každom zo svojich postov píšeš, že v ničom nevidíš problém :)

Každopádne, my sa snažíme i vzniknutú debatu v tíme riešiť, no v konečnom dôsledku to bude vždy primárne o Memphisovi/MCZ.
@M.a.t.t. (27.11.2021 17:15): štítky byli jen vtip ;) vím, že byly slíbeny pro druhý ze tří velkých letošních updatů (znova, jen popíchnutí).

Ano, to by musel; ano, nevím jak složíte to je implementovat a ano, je nutné prioritizovat. Jenže tohle je debata, která se vede opakovaně, a tudíž myslím, že jde o téma které má vysokou prioritu a tohle je rozhodně snažší než štítky.
@Kunick (27.11.2021 16:48): Až na to, že štítky tu stále nie sú (keby ich inak bolo tak jednoduché naprogramovať, sú tu už dávno - hoci nepochybne to trvá až príliš dlho) a aj to druhé riešenie znie zaujímavo, no v prvom rade by ho musel niekto naprogramovať, pričom v pláne sú aj ďalšie funkcionality.
@M.a.t.t. (27.11.2021 15:55): Tak myslím, že udělat script, který při přidání nové verze udělá zapis do původního profilu by neměl být problem. Hlavně pokud budou linknuty pomocí štítků. Případně byl mohlo být automaticky zkontrolováno zda neexistuje hra se stejnými daty vydání a obdobným názvem a automaticky to uvést pro schvalujícího (či člena whitelistu) a upozornit ho aby vybral zda se jedná o původní verzi a v případě, že by daný člověk potvrdil, že se jedná o původní hru, tak by nově uvedené data z pův. profilu odebrala automaticky a stejně tak by se přidala věta o existenci verze s hyperlinkem.
A uz je to zase tady, kazdy ma trosku jiny napad, kazdy jinak. A vysledek bude nula. Proste to nechte byt jak to je a dalsi hry pridavat separatne, a vyreseno :)
@Kunick (27.11.2021 15:42): A kto odstráni tie platformy z pôvodného profilu, keď to môže spraviť len Memphis? Kto pridá do pôvodného profilu hry link s odkazom na novú edíciu hry? Budeme teda povinne vyžadovať od každého, kto pridáva novú verziu hry, aby súčasne editoval aj tú staršiu/staršie? Mne príde, že si to predstavuješ až príliš jednoducho.
@Ronik (27.11.2021 15:18): V tohle vubec problém nevidím. Analogicky s přidáním konzolí se prostě nechalo všechno při starém a bylo na uživatelích aby se rozhodli, zda chtějí své hondocení/komentáře přeznačit, či je nechají označené jako PC ikdyž například v komentáři uvedli, že hráli na konzoli.

Stačilo by uvést větu dolů v popisu s linkem na Definitive, jak už jsem uváděl.
@Kunick (27.11.2021 14:54): Vznikl, pokud bys ten původní profil nechal tak, jak je, tedy nechal u něj platformy základní+Definitive, včetně hodnocení a komentářů. Vznikly by ti tak dva profily, kde můžeš hodnotit Definitive.

Nástroje na to, abychom hodnocení a komentáře týkající se Definitive přesunuli do nového profilu, nebo je aspoň odstranili ze starého (což by se asi nikomu nelíbilo), nemáme. To by museli ručně udělat admini.
@Ronik (27.11.2021 14:44): Nevznikl by větší chaos. Jednoduše by se součástí té editace stal link na novou verzi. Stejně tak jako když do popisu her přidávám link na další díl série.


Jenže to je něco jiné než jsem tvrdil. Já jsem napsal, že častěji přidávají lidi zapálení do her, a ti většinou chtějí mít databazi co nejpřesnější.
@Garret (27.11.2021 14:08): Zkusím to popsat na jednoduchém příkladu:

Původní verze Dishonored vyšla na PC, PS3 a X360 v roce 2012. Dishonored: Definitive Edition vyšla na PS4 a XONE v roce 2015. Definitive Edition je oficiálně remaster pro (tehdy) novou generaci konzolí, ale reálně je to totožná hra jako tři roky stará PC verze.

V roce 2015 si někdo zahraje Definitive Edition na PS4 a chtěl by si ji ohodnotit na DH. Tam už existuje profil z roku 2012. V ten moment jsou dvě možnosti:

1) Uživatel pošle edit na přidání platforem k existujícímu profilu.
2) Uživatel vytvoří profil Definitive Edition.

Pak ten návrh dostane na schválení někdo z týmu. Podle současných standardů by variantu 2) nejspíš zamítl, protože se nová verze v podstatě neliší od staré, a rovnou by editoval profil původního vydání, aby tím nemátl další potenciální přidávače. Pokud bychom šli cestou, že upravíme standardy tak, aby každý remaster měl vlastní profil, musel by zamítnout variantu 1) a čekalo by se na někoho, kdo přidá samostatný profil.

Jestli tě chápu dobře, tak ty navrhuješ možnost, aby bylo možné 1) i 2). Tedy v roce 2015 si prostě někdo edituje profil původní hry, aby si to mohl ohodnotit, ale když se za několik týdnů, měsíců nebo let najde nějaký nadšenec, tak by mu měl být schválený profil remasteru i přes to, že ty verze už pokrývá existující profil. V mých očích tak vzniká ještě větší chaos než je teď a nevidím to jako řešení.

@Kunick (27.11.2021 14:19): Je to možná zvláštní, ale já ty data mám a zapálení přidavači problematiků remasterů většinou neřeší :)
Všechny pádné argumenty tu už zazněly. Jde mi o vedení mých herních záznamů, ale u HL: Source bohužel. Každý má své herní zájmy jiné, proto by měl mít možnost své individuality projevu.
@Tulareanus (27.11.2021 14:13): Tul přiznal chybu -> podprofily CONFIRMED! :D

Chápu jak to myslí Roník, ale takhle postavený argument kulhá na obě nohy. Protože vlastně říkáš, že ten kdo se nestará, tak mu je jedno jestli to bude tak nebo tak a naopak ten kdo je zapálený a záleží mu na co nejpřesnějším záznamu o jeho odehraných hrách bude trpět za to, že tu ta možnost není. Nemám data, ale pocitově myslím, že ti zapálení přidávají hry častěji...
Garret má výjimečně pravdu, beztak svůj příspěvek od někoho zkopíroval.

Podle mě to příliš komplikujete a zacházíte do extrémů. Pokud vyjde hra na více platformách, popř. pokud v té samé hře vyjde nějaká deluxe edice (directors cut), která třeba obsahuje dodatečné DLC, pak bych to nechal v jednom profilu. Spousta her má třeba i "game changing" patche, taky nikoho nenapadne dělat profil pro hru ve verzi 1.0, která má bugy a pro verzi 1.1, která už je nemá.

Vydávání remaků a remasterů je jiná věc, pokud je tam prodleva několik let, hry jsou na novém enginu, pak by si nový profil zasloužily a většinou to tak na DH i je.
@Garret (27.11.2021 13:44): Uznávam, že to bol z mojej strany asi zlý príklad, ale chcel som tým povedať, že to, že niekto niečo vydá v nejakej novej edícii a dá tam nálepku enhanced, remastered, anniversary, atď... nikdy automaticky neznamená, že sa naozaj bude jednať o hru, ktorá má nejaké reálne funkčné zmeny, ktoré nie sú len o veľkosti patchu. Chcel som tým apelovať na to, že stále treba k jednotlivým hrám pristupovať individuálne.

A to na čo naráža ronik je situácia, že teraz máme rôzne verzie v jednom profile, niekto si chce prísť ohodnotiť hru, zaškrtnúť dohratie alebo napísať komentár a urobí to tak. Keď to všetko rozdelíme a nebudú na tie remastery alebo iné verzie profily, lebo ich nikto nepridá, človek to aj tak ohodnotí v tej základnej verzii, čím sa minie účinok nejakého rozdeľovania, keď tie nové profily nebude nikto pridávať...
@Ronik (27.11.2021 13:51): hele já jsem možná trochu natvrdlej a to ani nepíšeš slovensky, ale pořád tomu nerozumím. proč byste něco MUSELI? nemusíte vůbec nic, ať si každý hodnotí v jakém profilu uzná za vhodné. může tady být část lidí, kterým je to jedno a budou hodnotit Remaster v profilu původní hry, i kdyby tady ten Remaster profil byl. ale zároveň jsou tady lidi, co by si rádi tyhle dvě hry (Remaster vs. původní) oddělili, protože zatímco Remaster je propadák, původní hra může být kult. tyhle možnosti DH nenabízí a některým nám to tady přijde nelogické... zatím tedy jen poukazujete na to, že těm, co to přijde nelogické, to může být jedno, protože stejně nepřidávají hry. a tomu taky nerozumím...
@Garret (27.11.2021 13:44): Jak jsem psal, spousta lidí prostě pouze chce mít místo, kde si můžou hru ohodnotit a případně okomentovat a neřeší, jestli to je pod profilem základní hry+remasteru nebo samostatného profilu remasteru, hlavně když tam mají svoji platformu.

Kdybychom ten přístup otočili, tak bychom jim museli říct, že to prostě nepůjde, dokud ten remaster někdo nepřidá. U nových her asi každý chápe, proč se jim musí založit nový profil, ale u remasterů bych o tom dost pochyboval.
Plus někteří tvůrci dělají jen remaky a remastery, anžto nic jiného nezvládnou. A taky by byli smutní, že na DH nemají zastoupení. Z hlavy mě napadá třebas Aspyr nebo Blizzard.
@Ronik (27.11.2021 13:06): to musíme udělat s tím vědomím, že až vyjde nějaký remaster, tak se najde někdo, kdo bude mít chuť ten profil v nějaké přijatelné době od vydání vytvořit 

nerozumím - proč? proč MUSÍ? remaster tady přece být nemusí, ale možnost ho přidat ano.
Left Behind by malo byť beztak primárne vedené ako rozšírenie. Ide o podobný prípad ako Assassin's Creed IV: Black Flag - Freedom Cry, ktorý taktiež primárne vedieme týmto spôsobom a ako stand alone titul myslím vyšiel až neskôr. Najideálnejšie by však určite bolo, ak by profil hry zahŕňal oba varianty.

Osobne si podprofily, ktoré pokryjú aj rôzne edície či verzie hier prajem už dávnejšie, no ako píše Ronik, nie je to ja nás. Rozhodne by to vyriešilo veľa problémov a chápem, prečo aktuálne nikto nie je spokojný. Akurát, že lepšie riešenie ako osobitné posudzovanie zatiaľ nemáme na sklade a všetko momentálne rozdeľovať by bolo viac než kontraproduktívne. Tým pádom by sme sa totiž museli spoliehať na to, že dotyční budú pridávať nové a nové verzie hier do databázy, ktoré by tu tým pádom chýbali a povedzme si úprimne, nie každý sa do toho hrnie (a bez toho aby som sa niekoho dotkol, takmer všetci tí čo ste tu najhlasnejší patríte do tejto skupiny).
@Charllize (27.11.2021 12:18): je to TENTO komentář, kdyby někdo nevěděl!

@Peach (27.11.2021 13:14): Left Behind je standalone (tj. nepotřebuješ k němu původní hru)

@Tulareanus (27.11.2021 11:31): příliš nerozumím tomu, proč tady zmiňuješ různé edice při launchi. pokud bude mít hra Ultra edici, Ultra Giga edici a Ultra Giga Supreme edici, kde každá se liší v nějakých drobných pay to win změnách, tak asi nečekáme, že tam bude např. přepracovaná obtížnost soubojů s bossem, že jo...
Na Ghost of Tsushima Director's Cut teď řešíme stejný problém. Imho je to aktuálně ta nejhorší varianta, protože není konzistentní nejen v tom, zda mít "remaster" sloučený či rozdělený, ale také v rozsahu hry, kdy na jednu stranu tu například Last of Us: Left Behind je jako samostatná hra, protože vyšla samostatně, ačkoliv je to evidentní DLC, ale GoTDC je tu jako rozšíření.
@Charllize (27.11.2021 12:44): Nejde jen o tebe, ale když už bychom ta pravidla nastavili jinak, tak to musíme udělat s tím vědomím, že až vyjde nějaký remaster, tak se najde někdo, kdo bude mít chuť ten profil v nějaké přijatelné době od vydání vytvořit, aby ho ostatní mohli hodnotit a komentovat. Nebo se tak aspoň bude dít ve většině případů. V opačném případě to nemá smysl, protože by nám ty remastery chyběly stejně jako chybí teď.

Podle mě je tu spousta lidí, kterým jsou nějaké rozdělené profily ukradené a chtějí akorát mít kolonku, kde si hru ohodnotí. Soudím z počtu zamítnutých editací, ve kterých se lidé snaží třeba přidat handheldové platformy k starším hrám, které byly na konzolích a handheldech kompletně odlišné.
Když začínaly konzole, byl jsem také pro rozdělování, nicméně mi bylo řečeno, že je nesmysl, aby tu jedna hra měla třeba pět profilů. Jasně se řeklo, že máme mít co nejméně profilů pro jednu hru. Nechápu, proč to teď komplikovat a začít rozdělovat. Konkrétně třeba ta nová FIFA je pořád stejná hra, ač pro jednotlivé platformy rozdílná. Proto se tu pro ně dají taky rozdělit hodnocení.

Když už nejde nalézt ideální řešení, tak použijme to nejjednodušší. Tedy co nejméně profilů pro jednu hru.
@Gordon (27.11.2021 12:32): To jsme udělali jednou a většiny případů, které tu byly zmíněné, se to netýká (zrovna tvého HL Source ano, uznávám). Jinak s tvoji myšlenkou podprofilů taky souhlasím a snažím se ji prosadit už dlouho, ale není to na mě.

@Charllize (27.11.2021 12:36): Smazat platformy z existujících profilů je daleko menší oser než vytvořit nové profily. Tedy rozdělení nic nebrání. Zeptám se znova, budeš ty nové profily zakládat?

A možná tě nikdo neposlouchal, protože stejná otázka padla už tehdy a rozhodně ses do toho nehrnul :)
@Ronik (27.11.2021 12:25): Já to říkal hned ve chvíli kdy se to dělalo ze to je blbost. Nikdo neposlouchal. Tak je teď jasne ze by to dalo plno práce a je to oser. Stačilo by nejspíš to odted přidávat zvlášť a ten zbytek holt nechat jak je, je jasný se se s tím rozdelovanim asi nikdo patlat nebude :)
@Charllize (27.11.2021 12:18): A budeš ty různé remastery a reedice přidávat, až ty pravidla změníme a bude tu potřeba vytvořit odhadem pět profilů pro každý díl Final Fantasy, nebo si akorát budeš stěžovat, že to ještě neudělal nikdo za tebe? Je hrozně jednoduché do diskuze napsat, jak by něco mělo být, ale nejhlasitější kritici se v přidávání her zrovna nepřetrhnou.
@Tulareanus (27.11.2021 12:06): Asi furt nechápeš rozdíl mezi remastery které vychází jako nové hry pro systémy kde třeba nikdy nebyly jako PS,Switch a nová generace konzolí. Protože do toho motáš furt nějaké verze Tekken/enhanced  edic co tady teď neřeší. Jsi se zasekl úplně v něčem jiném. Já neřeším jestli hra vyšla v edici deluxu, gold nebo enchanced.

Já tu píšu u remastrech které vychází nově na všechny současné platformy kde jsou právě i poprvé viz. zmiňovaná nová generace konzolí a Switch, prodávají se jak fyzicky tak digitálně a jsou uznány jako nové hry které se samostatně hodnotí a recenzují. A na tvou otázku  ktorý remaster sa nepredával ako nová hra se všechny musí prodávat jako nové hry protože vychází jako nové hry. Pokud ani po tomto vysvětlení nechápeš ten rozdíl tak se není o čem bavit když ho nechceš vidět.
@Tulareanus (27.11.2021 12:06): U Skyrimu ti dam krásný příklad. Komentář Garreta zmiňuje ze déšť a sníh propadava skrz střechy. Ovšem ve Speciál/Anniversary edici se to už neděje jelikoz to spravily. A tak jak to je teď to muže na kohokoliv působit ze to tak je pořad. Proste když někdo něco vytýká v komentáři a v jiné verzi už to tak není, nemůžou ty verze být spolu. Alien teď hraje Skyrim ale nikdo neví co hraje, jestli verzi z roku 2011, z roku 2016 nebo 2021. Nikdo neví jestli mu tam prší skrz střechy :) 
Pak jeden uživatel něco v diskuzi něco tvrdí ale ten další uživatel hrál jinou verzi a tvrdí něco jineho a zabere jim to deset příspěvku než navzájem zjisti ze každý hrál jinou verzi a měli to trochu jinak. Je to bordel. Dot !
@Jack_Dark (27.11.2021 11:51): Balenie a vydanie ako také ti negarantuje, že je to dostatočne rozdielne oproti základnej hre. Len si pozri koľko je napr. Tekken 7 edícii/verzii a hra je to tá istá len má iný počet odomknutých súčastí. Alebo sú rôzne enhanced edície, ktoré fungujú len ako opatchované verzie toho istého a častokrát sa predávajú zas o niečo drahšie. Alebo Bethesda vydáva ten istý Skyrim s malými úpravami dookola. A zmysluplný dialóg kľudne viesť môžeš, ale dialóg nie je to, že si niečo napíšeš a nikto ti nedá protinázor alebo nechce argumentáciu. :)
A ja som sa pýtal - ktorý remaster sa nepredával ako nová hra?
@Tulareanus (27.11.2021 11:31): To jsou hry které vycházejí v jeden den a ne několik let od sebe. Remaster má většinou nějaké úpravy, jinou cenu než původní hra a kolikrát ji děla někdo úplně jiný než originál. Takže za mne to fakt stejne není, jako když vyjde FIFA a má tři různe verze. Proste to slučování her je kravina a bylo by fajn kdyby jste si to už konečně přiznali a přestali tu crcat kolotoče jak to má pořad smysl a svoje důvody :)
Bez urážky Tule !