Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Kunick (24.07.2022 16:41): Tak myslím, že ma poznáš natoľko, aby si vedel, že pri rôznych veciach práveže stojím pri definíciach a je super definovať napr. svoj herný zážitok, ale v momente ako je niečo postavené na subjektívnom zážitku a teda primárne emocionálnej a skúsenostnej rovine, tak je tá definícia na škodu (podobne ako hodnotenie hudobného zážitku). Pre mňa je to dosť rozdielne a diverzifikované - pozitívny/neutrálny/negatívny pre mňa nestačí a pre každého z nás je to tak individuálne, že to vždy znamená niečo iné. Rovnako ako pri hodnotení alebo vysvetlovaní negatívne alebo pozitívne superlatívy nemajú vlastne žiadnu výpovednú hodnotu pre nikoho, kto nás a danú vec veľmi dobre nepozná.
@Tulareanus (24.07.2022 16:21): Myslím, že @Paul (24.07.2022 10:46): to popsal dobře.

Zbytečná definice to je pouze zdánlivě. Nutí nás definovat pojmy a přemýšlet, které aspekty vlastně hodnotíme a jak. Zajímavý vhled by mohla poskytnout situace, kdy místo špatná/průměrná/dobrá hra bychom otázku položili jako hraní hry XY byl pozitivní/neutrální/negativní zážitek?
@Kunick (24.07.2022 16:01): No, áno. :)

Ale ako by si si predstavil, aby dav ľudí, pri rôznych žánroch a pri tých dôvodoch vypísaných nižšie, by mohlo vôbec niečo ako priemernú hru "definovať"? :) Z môjho pohľadu je to aj zbytočné.
@Charllize (24.07.2022 16:00): Tvrdíš, že systém je pochroumaný a lidé dávají nízká hodnocení hrám aby je poškodili. Dej mi příklady takových her a takových hodnocení a vysvětli hlouběji, proč je to špatné, protože pokud neobjektivní hodnocení není špatné, je těžké tam vidět jiné důvody. Také můžeš dodat, co se má tedy udělat, aby ten systém pochroumaný nebyl.
@Tulareanus (24.07.2022 15:38): jenže právě tvůj příklad ukazuje, že to co je "průměr" na DH - tedy spíš průměrné hodnocení na DH není průměrná hra ve smyslu "průměr z hodnocení všech her". Právě proto je ve statistice jak průměr výběru, tak průměr celku.

Obecně obhajuješ průměr výběru - chápu a při správně položené otázce to může být užitečné. Ale pokud bude otázka co je průměrná hra, pak to není dostatečně vypovídající a spíš to ukazuje, jak velkou moc má volba a její okolnosti.
@Charllize (24.07.2022 15:41): Považuji to především za neobjektivní, a abych se vrátil k původnímu problému, ty očividně akceptuješ neobjektivitou jen dokud koresponduje s tvojí neobjektivitou.

Nemůžeš, tedy jakože můžeš ale nedává to smysl, tímto způsobem kritizovat Undertale a pak si stěžovat na hráče kteří jdou a dají hře 0%, ať už z jakéhokoliv důvodu, protože to nakonec pramení ze stejného druhu neobjektivity. Je to jednoduše pokrytecké. Fakt, že systém takhle funguje protože lidé jsou takoví a nic s tím dělat nejde, to už je jen taková třešnička na dortíku.
@Cathan (24.07.2022 15:28): Ale chápeš jak muže na někoho fungovat už jednou videne a ze to pak nefunguje a nemusí mu vůbec přijít ze hraje něco nad ramec normalnosti. Tam šlo o to ze se z te hry dělal svatý grál herní historie tak se holt plno lidi ozvalo ze to tak není. 
Já mám třeba rad hry které plus minus stojí na normalnosti a vyloženě tyhle Indie pokusy o něco cool a borime zdi nemam rad. Ono to v konečným důsledku je snazsi než vymyslet něco normálního co je i originální. 
Jsou to hry na které nemam herní výchovu a skutečně hraní vidím v něčem jiném.
A ne rozebírat to nebudu, to by jsme za chvíli oba šli skočit do zdi a neděle v háji :)
@Kunick (24.07.2022 15:30): Ako som napísal Jackovi Darkovi. Hodnotenie hier predsa nie je niečo exaktné a tie ostatné spomínané body, na ktorých sa teda zhodneme, sú za mňa dôvodom, prečo by nemal byť 50% priemer, ale priemer by mal byť aritmetický.

Ak napr. nemám čas hrávať hry alebo som ich veľa nehral a ja si zahrám 5 hier podľa odporúčania a to napr. Disco Elysium, Red Dead Redemption 2, Witcher 3, The Last of Us a Fallout 2, tak pravdepodobne tomu asi budem dávať samé vysoké hodnotenia (ak mi tie hry sadnú), čiže čo bude môj priemer? No a toto stačí zaplikovať na väčšie množstvo hier. Ja sa napr. nebojím používať celú stupnicu, ako niektorí hovoria, že ľudia sa boja, ale vzhľadom na to koľko rokov hry hrávam a viem, čo mám rád, tak je menšia šanca, že si vyberiem niečo, čo mi nesadne alebo oproti mojim očakávaniam bude vyslovene zlé/slabé. A takto to asi funguje pre veľa ľudí, keďže málokto na DH je herný nováčik. Čo je ďalšia vec, že ak človek investuje čas alebo energiu do komunity akejkoľvek aktivity, tak už len cez tú vyvinutú aktivitu sa tomu venuje väčšinou hlbšie než len ten casual človek, ktorý "vyžije" z logického rýchlika a tetrisu na mobile alebo občasného hrania u rodinného príslušníka.
@Tulareanus (24.07.2022 15:10): v podstatě se shodujeme, kromě:

"Nič na DH nenasvedčuje tomu, že by 50% mal byť principiálne priemer"

Nasvědčuje tomu stupnice, kdy průmerná hodnota je právě 50% ;) ... to jsem neštastně popsal jako průměr potenciálních hodnocení.
@Charllize (24.07.2022 15:20): Vykrádání je jen jiné slovo pro inspiraci když chceš kritizovat ;) Pokud by skutečně něco vykradl, moc by si vydání té hry neužil, protože by na něj byla podána jedna žaloba za druhou. Inspirace je naprosto legitimní tvůrčí nástroj díky kterému se hry postupně vylepšují a vlastně vznikají mechaniky typické pro žánr.

Undertale měl vynikající původní hudbu, skvěle využil mechaniky breaking the fourth wall a metu gamingu, dobře napsané postavy a zajímaví příběh. A to je důvod, proč ta hra měla úspěch. Nic víc, nic míň.

A ten pocit samozřejmě mít nemusíš, ale je to tak. Většinou když někdo kritizuje Undertale nesetkám se s tím, že to vykrádá, ale jednoduchým "není to až TAK dobré" nebo "fandom je příšerný".

Ani jedna z těch věcí není objektivní. První vychází z bombastických očekáváních a o tom druhém ani nemluvím.
@SilentWolf (24.07.2022 14:50): Samozřejmě ze mne ta hra zajímá, jinak bych to neřešil. To se nevylučuje ze te něco zajímá a zároveň to nemáš rad. Ten zájem muže být z různých důvodu a nemusí to být kladne věci.



@Cathan (24.07.2022 14:47): No já ten pocit nemam. Třeba na gamefaq byla ta hra v aktuálním roce hra roku. A tam to není malá komunita ale hlasuji tam desítky tisíc lidi. Myslím ze se te hře dostalo velké pozornosti a není si moc na co stěžovat.
Za mne ta hra vykradla plno mechanik z jiných her a dala je do jednoho celku a jelikoz většina adorujicich ty hry nehrála a nezná je tak jim to přišlo děsně originální a udělali z toho bozi zjevení. Což se mi nelíbilo. Ten hype proste nebyl na místě a bylo třeba dat vědět ze to zas tak originální a jedinečné není.
@Kunick (24.07.2022 14:19): Ja hovorím o tom, že hodnotenie jednej hry na DH je aritmetický priemer s pridaným váženým priemerom. Nič na DH nenasvedčuje tomu, že by 50% mal byť principiálne priemer,

Beriem, že tá extrapolácia na všetky hry nebola z mojej strany správne napísaná. Ja s tebou súhlasím, že existuje množstvo zlých freeware hier alebo katastrofálnych hier aj na steame (čo ma inak aj trochu hnevá, lebo potom sa v tom strácajú potenciálne dobré malé hry), ale išlo mi o to, že aj keby sme povedzme zobrali 100 ľudí na dh, ktorí by ohodnotili napr. úplne všetky hry na steame, tak nedosiahneme priemerné skóre 50% lebo nebude priamoúmerný počet tých nadpriemerných a tých podpriemerných.

Nehovoriac o tom, že je tu aj problém žánrov, napr. v dnešnej dobe je prehnané množstvo rôznych nie béčkových, ale céčkových hororových survival alebo rádoby adventúrnych hier na steame. Oproti tomu do realtime stratégie sa ti len tak vývojový tím o 1-2 ľuďoch až tak často nepustí. Naopak pixelartové adventúry sú zas priestor pre jednoduchší vývoj, kde sa ľahšie realizujú nápady a zvládne to robiť malý tím a je tam potenciál, že ich bude napr. viac nadpriemerných. Samozrejme toto sú len ilustračné príklady, ktoré nemusia zodpovedať realite, že pre práve pre tento žáner alebo subžáner to platí.

No a ešte ďalšia vec je, že hry sú od seba tak odlišné, že definovať si pre seba niečo ako priemerný zážitok mi príde nerealizovateľné, až absurdné. :D

A presne ako hovoríš, smeroval som do toho, že tak ako aj pri filmoch, tak pri hrách si asi ľudia dávajú pozor pri výbere vzhľadom na cenu alebo jednoducho fakt, že hra je zvyčajne časovo náročnejšia, než 90-120 minút trvajúci film. A Kwoky je v takom prípade skôr výnimka, ktorá potvrdzuje pravidlo.

@Jack_Dark (24.07.2022 13:23): To sa dá aplikovať len v exaktnej situácii, ktorá ale nie je založená na aritmetickom priemere.
@Charllize (24.07.2022 14:36): často tu píšeš jak někdo něco hejtí přitom sám tu používáš slovo "nesnáším".. jak jde nějaká hra vůbec nesnášet? To tě ji jako na sílu někdo nutí hrát, nebo co? Když mě hra nezajímá, tak ji nehraju. Nebo nesnášíš to, že se lidem prostě líbí?
@Charllize (24.07.2022 14:36): Má pointa je taková, že podle tebe existují lidé kteří manipulující s hodnocením tím, že dají nízké hodnocení které je neobjektivní, tj. chtějí hodnocení hry úmyslně snížit. S tím Undertale je to naprosto to samé, protože ačkoliv to samozřejmě nemusí sedět každému, je to řemeslně naprosto dokonalá hra. A mnoho lidí Undertale hodnotilo až absurdně nízko. 30%, 45%, 20%... to jsou směšná hodnocení. Předpokládám ale, že tato hodnocení by ti nevadila, protože Undertale nemáš rád, tedy považuješ ta hodnocení za cca správná. A to je ten trochu pokrytecký paradox.

Pokud má někdo právo jít a plácnout hře jako Undertale 20%, ačkoliv to neuvěřitelně ovlivňuje průměr, má někdo to samé právo jí a udělat to Skyrimu, kterému přezdívám přeceňovaný žvást. A v závěru z toho nevychází něco neobjektivního, ale maximálně tak názor herní komunity na hru. Hodnocení 71% u Undertale vypovídá především o úspěchu štvavé kampani proti této hře která vyšla z její popularity. Štve mě to, ale to není žádný rozbitý systém, takhle to prostě je.
@Cathan (24.07.2022 05:58): Už jsem to řešit nechtěl ale jelikoz jsi mi napsal dlouhý příspěvek..

Undertale nemam rad a měl jsem u nej kdysi dávno nulu. Ale myslím ze jsme to řešili v nějakém vlakne a určitě to ode mne nebyla plácnuta nula beze slova. Navic jsem ji tam ani neměl moc dlouho. Občas to tady děla kde kdo ze někam dá nulu v závislosti na momentální diskuzi, děla si srandu, nebo provokuje.
A Undertale jsem hrál, jen na zkoušku abych věděl. Ale fakt nevím jestli před nebo potom co jsem tomu dal tu nulu. 
Co vím tak jsem u žádné hry dlouhodobě hodnocení nekazil. Řeším to v diskuzi, takže s tím mučedníkem jsi úplně mimo. Myslím ze tu každý vi jak nesnáším Disco nebo moje časté výhrady k Zaklínači 3. Takže tu, podle tebe, povinnost si plnim po svém a hodnocení k tomu nepotrebuju.

A jak říkám jestli sem někam dal nízké hodnocení u hry co sem poradně nehrál bylo to z důvodu výše a neslo o nic trvalého a skoro vždycky se to řešilo v diskuzi.
@Tulareanus (24.07.2022 13:21): Zkresluješ to a stejně jako vetšina pleteš dohromady 2 věci: Jaký je průměr potenciálního hodnocení a to je skutečně 50 a jaké je průměrné hodnocení her zde na DH. Správně poukazuješ na předvýběr, kdy dochází k ořezání nejhorších kousků na straně vyojáře, vydavatele,...atd. Další "síto" je přidání na DH. Tohle všechno v Tobě nejspíš vyvolalo dojem, že můžeš extrapolovat zdejší situaci na videohry obecně. Ale věta:

"Ani keby sme hrali a hodnotili všetky hry a hodnotili ich nedosiahneme priemer 50% a vôbec to nie je o tom, že niekto môže nadhodnocovať."

je prostě špatně. Existuje spousta freeware pokusů, her zbastlených třeba jen na lov kartiček na steamu apod. O situaci mezi mobilními hrami ani nemluvě. Dosáhnout 50% hodnocení by tak nemuselo být vůbec složité. Pokud by na to někdo měl žaludek...

O inklinaci většiny hráčů vybírat si ke hraní hry, u kterých předpokládají, že je budou bavit asi netřeba uvažovat. Ale pokud se nepletu, tak třeba KWoky se jednu dobu bavil právě tím, že hrál "špatné" hry.
Tak včera sem se stal hrdým majitelem switche....tak se ptám...co sou must have exkluzivitky na switchi?
Lidičky, nainstaloval jsem Epic game klienta a mám jakýsi klíč ke hře. Kam ho mám zadat??? Díky moc, nemůžu na to přijít.
@Jack_Dark (24.07.2022 13:23): To je jako bavit se s doktorem Housem :)

"V mém řešení matka přežije v 10 případech z 10 v tom vašem 1 z 10"

"Někdy je 1 z 10 více než z 10 z 10"

"Ne, to není"

Matematika je chladná logika. Hodnocení her není. Pokud někdo hraje zcela objektivně průměrnou hru jeho žánru, pravděpodobně tomu dá spíš 70% než 50%.
@Tulareanus (24.07.2022 13:21): procenta jsou přece poměry. Když tedy QA odstraní před vznikem 30% nejhorších produktů tak ten průměr hodnocení by měl být pořád stejný, akorát ty produkty s 0% by bez QA foltru měly 30%
@Jack_Dark (24.07.2022 13:08): Však já nikde netvrdím, že 50 % není matematický průměr. :D Jen to, že pro mě reálně průměrná hra, která ale nemá nic navíc, většinou nestojí za můj čas. Jde o přístup k hodnocení a tenhle přístup má holt každý nastavený trochu odlišně.

A v tom zbytku se prostě jen radikálně neshodneme. Navíc nevidím důvod, proč pro srovnání vytáhnout zrovna open-worldy od Ubisoftu.
@Jack_Dark (24.07.2022 13:08): v akej situácii je 50% priemer? Keď jeden hodnotí 25% a druhý 75%. Polovica zo 100 nie je automaticky priemer. My tu riešime predsa aritmetický priemer a ten predsa dosiahneme súčtom hodnotení a ich nasledným delením počtu udelených hodnotení. Na dh je to ešte komplexnejšie - vážený priemer.
Navyše ak si zahrám 5 hier a dávam im hodnotenie, moze sa mi stať, že vyberiem to najkvalitnejšie v žánri/žánroch. Ani keby sme hrali a hodnotili všetky hry a hodnotili ich nedosiahneme priemer 50% a vôbec to nie je o tom, že niekto môže nadhodnocovať. Väčšina hier ma nejaký proces quality assurance, ktorý prebieha na úrovni a popud developera, potom vydavateľa alebo platformy, ktorá vyhodnocuje, či to bud predávať. Jasné, vždy bude vychádzať aj nehrateľný shit, ale to nie je dlhodobo udržateľný plán pre developera. Každopádne ľudia sú zväčša konzervatívni a často siahnu po niečom, čo je osvedčené/bezpečné a garantuje im aspoň tých 70%.
@JohnCZ (24.07.2022 12:25):  Překroutil to, že 60-70% je průměr což zkrátka v reálné stupnici není furt je to 50%. Citace:    průměrná hra je pro mě vlastně pocitově podprůměrná tím, jak je průměrná to je solidní úlet.

První dva stalkeři předběhli svoji dobu dávno a mnohokrát překonávají i dnešní prázdné (sic graficky pěkné) open worldy Ubisoftu. Atmosférou, unikátností, světem a i hratelností nemají kromě série Metro konkurenci.

Tvůj názor ti neberu ale ta pokroucená hodnotící tabulka je prostě špatně.
@Jack_Dark (24.07.2022 12:03): Jakej svět? Jak překroutil? Pocitově mi první dva Stalkeři přišli z dnešního pohledu spíše podprůměrní. Klasický východoevropský budget, který měl výhodu akorát v syrové atmosféře a silné předloze, ale dnes už nemá moc co nabídnout. To není únava materiálu, jen můj názor. ;)
@Paul (24.07.2022 10:46): Tak já si myslím, že většina casual hráčů má průměr někde kolem 70%. Vychází to z toho, že si většinou vybíráš hry, od kterých čekáš, že tě budou bavit a zároveň nejsi zatížený nějakou "objektivitou", jako třeba novináři, kteří prostě když tu hru rozehrají, tak ji dohrají, aby tu recenzi mohli napsat. Já už se naučil, že když mě hra nebaví, tak ji prostě přestanu hrát (zdravím Gran Turismo 7 za 2,2k :o)) a většinou ji ani nehodnotím. A taky se to asi mění prioritama v životě, dřív jsem do hodnocení všeho byl víc zapálenej (např. každý film na ČSFD), dnes už hodnotím jenom ty hry, ale vlastně to neberu nějak vážně, číslo tam frknu spíš pocitově, než že bych pokaždé poměřoval X aspektů..
@Paul (24.07.2022 10:46): to mě připomíná, že budu muset udělat vlastní stupnici a dle ní hodnotit, tudíž prakticky předělat hodnocení všech her. Nostalgie je někdy prevít. Dříve by byl ochoten ohodnotit třeba Unreal 100%, ale po dohrání prvního Half-Life už si tím nejsem zdaleka tak jistý.

Reálně hraji jen hry které mě baví a na které si dělám dlouhodobý zálusk, tudíž 50% tituly se u mě téměř nevyskytují ale na druhou stranu i ty lepší tituly by měl být schopen člověk nějak subjektivně ohodnotit, obzvláště když chce zdůraznit proč jej jiný lepší titul bavil více.
@Paul (24.07.2022 10:46): Pro mě asi 60 %, ale pravda je, že taková ta úplně průměrná hra je pro mě vlastně pocitově podprůměrná tím, jak je průměrná. :D 60 % je pro mě takové to not great a not vyloženě terrible. Dobré hry u mě začínají na 70 %. Správně to asi není, ale co už, pocitově to tak mám.
@jvempire (24.07.2022 09:41): To že má niekto priemerné hodnotenia 70+ nemusí automaticky znamenať že hry, ktorým dáva podobné čísla vníma ako priemerné. Aj ja som v čom-to tolerantnejší, ale priemerná hra je u mňa skrátka na 50%. Akurát sa snažím hrať skôr tituly, kde je šanca že ma budú baviť. To je inak niečo, čo vybraní DH užívatelia nechápali a umelo si znižovali priemer aby sa blížil 50% :)
@jvempire (24.07.2022 09:41): to by mohla být zajímavá anketa, "jak hodnotíte a jak vnímáte průměr?"

Osobně to mám podobně jako ty, když dám 50%, tak ta hra není vyloženě špatná, ale zároveň v ničem příliš pozitivně nevyčnívá a třeba mě i místy nudí, ale dovedu si představit, že někoho jiného může bavit víc.
@Cathan (24.07.2022 05:58): "Nemá smysl nehodnotit protože někteří lidé hodnotí neobjektivně, to je vyloženě trollí logika."

Ja by som to poupravil v zmysle, že niektorí ľudia nehodnotia ako on, to bude presnejšie. :) Mne je to inak viacmenej jedno, akurát v tom nevidím žiadnu logiku, skôr mi to príde trochu paranoidné a zbytočne malicherné. Tiež sa s niektorými hodnoteniami nestožňujem a úprimne mi stále vadí ako tu napríklad dvojica užívateľov zničila hodnotenie inak kvalitnej hry The Count Lucanor ale čo sa dá robiť...určite svoje hodnotenie kvôli tomu nestiahnem, aby som im dal za pravdu. ;)
Zajímavá diskuze. Ono je to celkem složité téma, protože hodnocení na databázích obecně má velmi malý přínos. Lze poznat co je obecně považováno za povedenější nebo naopak průšvih, ale jemnější rozdělení v podstatě nefunguje. Každý hodnotí jinak, někdo odpouští chyby, jiný má průměr na 70% a já třeba beru jako průměrnou (to znamená stále v klidu hratelnou a zábavnou hru) 40-60%. Průměr hodnocení mnoha uživatelů je tak velmi orientační číslo, které opravdu moc nenapoví. Na druhou stranu má podle mě smysl hodnotit už jen pro vlastní potřebu, vlastní žebříček... Největší škoda je, že @Charllize:  nepíše komentáře.
Mojí interpretací je, že Charlize se tímto nehodnocením snaží dlouhodobě podkopávat důvěru v demokratické zřizení hráčské společnosti a ideálem mu je autokratický systém, kde hry hodnotí jenom jejich vydavatel...
@Charllize (24.07.2022 01:29): Myslím, že bych tě dovedl brát víc vážně, kdybych od tebe stále neměl mínus na svém komentář k Undertale :D (ano, furt to řeším :D).

Ono je to v první řadě nesmysl. Nemá smysl nehodnotit protože někteří lidé hodnotí neobjektivně, to je vyloženě trollí logika.

V druhé řadě každý hodnotí neobjektivně a různorodě. Kdokoliv čte moje komentáře (thank you, fans, thank you!) moc dobře ví, jak extrémně dovedu odpouštět chyby. Pokud má nějaká hra ode mě 70%, tak už je na ní něco dost špatně. Ale takový prostě jsem. Ve skutečnosti jsem začal být kritičtější než jsem býval. A tvořím protiváhu k hráčům kteří jsou naopak kritičtí až moc a celkově tak vzniká určitý kompromis.

Abych to zkrátil, někdo by mohl říct, že pokud máš pocit, že je nějaké hodnocení špatně, je tvou povinností tam dát vlastní a vyjádřit se k tomu, a ne si hrát na mučedníka.

Ale samozřejmě je tu ještě třetí bod, že tohle není Vegas...ehm, ČSFD. Tady fakt není dostatek uživatelů aby to nějak výrazně ovlivnilo hodnocení.

Ale zpět k prvnímu bodu - vážně ti to nepřijde děsně pokrytecké? Řemeslně perfektně udělané meta hře s nádhernou hudbou jsi dal 0%, než si tedy přestal hodnotit (alespoň myslím). To je jako co? Pravděpodobně rozhodně ne hodnocení hry kterou jsi viděl maximálně z rychlíku, to bylo objektivní hodnocení :)
@Charllize (24.07.2022 01:14): ty voe, chceš vidět, když něco hrotím? Nebuď mimo, zvídavý dotaz není hrot. Hrotit to můžu začít teď;
Když už jsme detailisti, tak jsem se tě neptal na to, proč nehodnotíš hry, ale na to, že můžeš aspoň zaškrtávat dohrané a že teda je pro tebe přínosem asi jen ta diskuse, což si vícemémně potvrdil. Naopak jsem v tom prvním příspěvku projevil pochopení proč nehodnotit hry, takže to, že jsem to začal hrotit, prostě není pravda.
A já reálně nevěděl, proč zrovna ty nehodnotíš, to jsem zjistil až pak, takže to nebylo tak, že bych konkrétně tebe z něčeho obviňoval, takže není potřeba být hned vztahovačný a nafouknout to do nepříčetnosti :-)
@Paul (24.07.2022 00:51): Já ublizence nedělám, byl jsem dotazován tak jsem odpověděl. To ze tobě a dalším odpověď nesedí...co mám dělat :)
A jasne jsem psal v menší míře, takže není  potřeba být hned vztahovacny a nafouknout to do nepříčetnosti a udělat z toho ze jsem urazil celou DH :)
Tu Bethesdu jste vzali zas kde? Já o ni neřekl ani slovo. Chápu ze ji mate se mnou spojenou a do konce života na to nezapomenete, ale nemusíte ji vidět za každým mojim příspěvkem :)



@Dan9K (24.07.2022 00:52): Nic proti. Ale hrotit jsi to začal ty tím vyzvidacim příspěvkem, ja původně reagoval na trochu něco jiného a jen napsal ze tady nehodnotim z jiných důvodu :)