Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@Samariel (08.08.2022 02:27): Myslím, že tohle video ten pseudodokument vystihuje naprosto přesně.

https://www.youtube.com/watch?v=vDq8vQ0t67A

"(...) all they have to do is simply look back on anything that has ever happened and simply copy paste E.T. into the mix (...)"

Zkrátka takový televizní kult/pračka na peníze pro lidi, kteří slepě uvěří kterékoli konspirační teorii v přesvědčení, že se tím automaticky povýší nad ostatní. Nakonec i ta Stargate toho má s realitou společného více. Jakože hrozně málo. Ale pořád více než Ancient Aliens.
@Naginata (08.08.2022 21:50): jako líbí, především poslední tři písně + naprosto skvělý Glorious (Japanese edition). Přesto se nikdy nezbavím nekonečného zklamání prvního poslechu. Vzal jsem ji na milost, ale nejprve jsem se cítil podveden. Nikdy předtím a nikdy potom jsem to takhle moc nezažil. Takové to pubertální probuzení, jak si mohla dovolit moje nejsrdcovější kapela úplně změnit náladu muziky, kterou nejvíc miluju? Bral jsem tu hudbu tehdy asi víc emociálně než dneska :-) Pamatuju si, když jsem prvně slyšel Supermassive Black Hole ještě před vydáním desky, a celkem mě to potěšilo. Říkal jsem si, že tohle přesně musí Muse začít dělat, aby si jich konečně všimly široké vrstvy, jak si zaslouží. A bezezbytku se to povedlo a byla to jejich breakthrough píseň (čistě technicky měli Muse X superúspěšných písní už předtím, ale až tuhle začla pravidelně vysílat MTV 1). Byla to radikální změna stylu, která tehdy nebyla u Muse obvyklá. Uplně jiný zvuk, úplně jiný zpěv.
Když jsem slyšel první tóny Starlight, otřásl jsem se odporem, něco tak odporně veselého předtím Muse nikdy neudělali. Působilo to na mě, jakoby ze srandy zpívali nějakou lidovku. Když jsem slyšel základní riff Exo-Politics, tak jsem si ťukal na čelo, jak dlouho vymejšleli tenhle nejvíc stupidní a otřepanej riff na světě, když jsem slyšel kytarové sólo písně  Invincible, tak jsem si připadal, jak na nějaké prdlé zábavové kapele, u Assassin jsem si říkal, že jako dobrý, ale ten Knight Rider z toho čouhá trochu moc (což z té jedné nové Muse písničky taky btw.). No ale pak začlo City of Delusion a já pohroužen do nekončného zklamání si začal k mému překvapení píseň notovat a že tohle není vůbec špatný. Pak bylo Hoodoo a klasické Muse rande s Rachmaninovem, takže super a pak samozřejmě božské Knights of Cydonia.

Už je to hrozně dávno, ale ten intenzivní zážitek z prvního poslechu si pamatuju detailně dodnes.

V zásadě je to ještě moc dobrá deska, zároveň je to ale místo, kde to všechno začlo jít z kopce :-)
@Kunick (09.08.2022 00:09): Tak máme tuším nějaké nové info, ačkoliv stále teoretické. Třináctka se zřejmě transformuje to desítky, potká se s Donnou, Donna by měla mít dceru jménem Rose... u toho posledního jsem jen zvědavý jestli to bude regular companion, to by mohlo být zajímavé.
@Kunick (08.08.2022 23:39): Viď Gordon, či Bursoft - diskusia sa točila v kruhu a išlo zo strany diskutujúcich o zbytočný flame, ktorý nikam neviedol. No pokiaľ v tom chcete pokračovať súkromne, bez problémov môžete.
@Naginata (08.08.2022 21:50): možná to bude trochu i tím, že už dlouho neposlouchám alba komplexně, ale spíš projíždím skladby (hity, singly), tak to nedokáži takhle celkově zhodnotit... mě Muse, co mi naservíruje Spotify pořád dost baví a ty nové singly se mi líbili vlastně všechny, především svou různorodostí a jak říkám, nejvíc mě baví ta nejpopovější Compliance... a jinak texty, ty jsem bohužel nikdy u hudby moc neřešil, takže to nedokáži zhodnotit, já vím, barbarství, ale na mě hudba vždy působila především skrz emoce a nepotřeboval jsem k tomu porozumět textu, ačkoliv uznávám, že to často ty emoce umocňuje, tak ve spoustě případů by mi to naopak výsledný pocit zkazilo :)
@Kunick (08.08.2022 22:24): Hele, už po niekoľkýkrát dávam výzvu k ukončeniu tejto debaty a tentoraz ju smerujem i priamo tebe. Ber to ako oficiálne upozornenie od adminov a do budúcna si prípadné rozpísané elaboráty nechaj do pošty. Vďaka za pochopenie.
@Cathan (08.08.2022 21:07): "Nesouhlasím s tebou s tím, že ten krok do neznáma je cestou k nižší kvalitě, protože to nemá s nižší kvalitou co dělat."
Opět to překrucuješ ;) řekl jsem, že cesta do neznáma ma větší šanci neuspět. Což samozřejmě platí. Jinak by se pořád dokola netočily díla, která nepřínáší nic nové a stejně jsou úspěšná.

Zajímavé, že většinou jsem Ti přesně citoval co v textu máš, a ukazoval proč to je špatně.

@Bursoft (08.08.2022 21:31):  Sry, holt jsem minul včerejší smršť a doháním reakce až dnes.

@M.a.t.t. (08.08.2022 21:37): Nesmíš je psát, když jsem uprostřed sepisování alaborátu ;) Ale vždycky to byla kultura, takže jsme aspon nebyli Offtopic.
@S4TW (08.08.2022 12:30): Já mám hlavně problém, že poslední 3 alba Muse byli hrozně překombinovaná bez jasné vize a ty texty jsou trapné, fakt nevím, jestli se Matt bere vážně, nebo jen trolluje, protože on očividně má smysl pro humor. Z jejich popových skladeb mám rád Undisclosed Desires, a Supermassive Black Hole, ale zbytek jde mimo mě.

Second Law byl podivný miš maš kde byl dubstep, symfonický rock, funk rock jako Panic Station, pokus o rádiový hit s Madness a pak tam basák zpíval 2 skladby o alkoholismu, jediné dobré skladby tam byla Bondovská supremacy a Animals, která mi připomínala Radiohead.
Drones byl zase pokus o hard rock, který nemůžu vůbec brát vážně kvůli tomu ohavnému obalu, skladby jako Reapers a The Handler byli fajn, ale pak tam byl The Globalist, co byl nějaký divný slepenec Morriconeho a hard rocku, Psycho, co zní jako parodie na Muse a asi jejich nejhorší píseň Revolt.
A pak Simulation Theory byl zase pokus o synthwave a zatím jejich nejslabší album, tam se mi líbili jen Algorithm, The Dark Side a Pressure, i když Blockades taky nebyla špatná.

Matt očividně pořád umí dělat dobré skladby tak nevím proč jejich tvorba upadla do sebe parodie. Oni by podle mne potřebovali nějakého dobrého producenta, který by je udržoval pod kontrolou. Slyšel jsem, že Muse jsou ale pořád skvělá live kapela jen jsem je bohužel neviděl.

@Dan9K (08.08.2022 13:14): A Black Holes and Revelations se ti nelibil? Na tom je pár jejich nejlepších skladeb.

@pajmič (08.08.2022 14:59): Já jsem viděl, že to bude Critical Drinker, než kliknu na video :D

A jinak, zná tady někdo Alter Bridge? Je to kapela kterou založili členové Creed, ale oproti tomu trapnému odvaru Pearl Jam se Stappovym vlezlým spěvem je to na úplně jiné úrovni.
https://www.youtube.com/watch?v=aTqN0nh7Avk
https://www.youtube.com/watch?v=snl8OANQ948
Hele nechcete to přesunout do PM (nebo do hospody/ringu)? Páč slova jako progresivismus, woke, Anne with E čtu dnes asi po stopadesátý a motáte to furt dokola, aniž by si z toho ostatní měli něco vzít..
@Kunick (08.08.2022 20:32):
Důvod, proč jsem s Anne with an E začal je to, že je to příklad skvělého seriálu. Tak to zkrátka je, tady nejde fanouškovství, je to řemeslně dobře udělané. To samé bych řekl o Pánovi prstenů, ačkoliv ho nemám rád. Je to prostě uznání kvalit. Ačkoliv se logicky, jako u všeho, najdou lidé kteří ten seriál budou kritizovat, a součástí toho budou i fanatická vlna anti-woke, já chtěl pouze upozornit na to, že progresivismus není paralelní, včetně změn adaptace, a nekvalitou, což prostě není. To je moje primární pointa. Nesouhlasím s tebou s tím, že ten krok do neznáma je cestou k nižší kvalitě, protože to nemá s nižší kvalitou co dělat.

Mám dojem, že v mém textu hledáš něco, co tam není. Že bys mě zařazoval do škatulky?
@Cathan (08.08.2022 19:24): Možná je to tím, že kličkuješ, namisto toho, abys se k jednotlivým výhradám postavil.


Přišel jsem na to tak, že používáš slovník fanoušků: "nejlepší", "skvělé dialogy, soundtrack, scenérie...", "prostě nebylo napsáno, zfilmováni, či zahráno dobře". Navíc sám napsals, že jde o tvé subjektivní hodnocení.

Takže kritika, která se netýka progresivních témat je ok? není to trošku pokrytecké. co jsem rychle proletěl, tak kritika se týkala nejčastěji nějaké změny v seriálu. Tolik k tomu, že fanoušci zkousnou, pokud se jim šáhne na ikonu. Zajímavé, že pokud se podíváme na hodnocení na IMDb, tak právě fanoušci starší 45 let, tedy Ti co měli největší šanci vidět takřka 35 let starou oceňovanou adaptaci, hodnotili ANNE hůře.Co se týče Ghostbusters, proč si myslíš, že to jádrem diskuze být nemělo? Vždyť ten film byl na premise Udělejme reverse film a přidejme cheap vtípky postavený. Tedy hriště vykolíkovali už sami autoři.

Jde mi o to, že soustavně ukazuju, kde se dopouštíš chyb a logických lapsů. Jde mi o to, že se vyhraňuješ vuči věcěm, které jsem netvrdil a ani se neobtěžuješ ukázat z čeho dovozuješ, že jsem si to myslel, nebo to tvrdil. A hlavně mam pocit,že nevidíš podobnost mezi sebou a lidmi, které tak nadšeně nálepkuješ ;)
@Kunick (08.08.2022 18:42): Vážně se ztrácím v pochodu tvých myšlenek ale zkusím v tom prokličkovat.

V první řadě ne, vůbec nejde o to, že jsem fanboy. Netuším, kde jsi na tohle přišel. Tahle diskuze nezačala tím, že někdo řekl něco ošklivého o Anne with an E a já šel do ofenzívy, zmínil jsem to jen jako příklad progresivní adaptace u které se lidé nestarají o progresivismus, protože je to dobře natočené. Hodnocení toho seriálu na ČSFD a iMDB snad mluví samo za sebe. Proto jsem to zmínil. Kromě hodnocení jsem zmínil skvělé dialogy, soundtrack, scenérie... já vážně nevím, co po mě chceš?

Ano, lidé ten seriál kritizují, ale většinou ne kvůli progresivismus. Neříkám, že nikdo ten progresivismus nezmíní, protože to je taková obsese anti-woke to hledat kdekoliv, ale nedopadne to jako v případě Ghostbusters kde se z toho stává jádro diskuze a nosný důvod proč je to tak špatné.

Já... vážně, ale vážně netuším o co ti jde a hlavně mám pocit, že naprosto míjíš mé pointy... Anne with an E jsem zmínil jako příklad progresivistické adaptace, ty z neznámého důvodu začneš spekulovat o kvalitě a o mém fanboyoství, ačkoliv to nemá v kontextu smysl, a nakonec stále trváš na té změně v originále ačkoliv já doslova přišel se seriálem který je všeobecně dobře kritizován a odklonil se od originálu poměrně dost... protože nejde o progresivismus ale kvalitu autorů.
@Paul (08.08.2022 17:04): Děkuju za informaci, to jsem nevěděl.

Co se týká jazyků ve filmech, tvůrčích přístupů a možností je ve skutečnosti požehnaně. Na historické přesnosti například ani v nejmenším nelpím. U nového Predátora nicméně film vytváří naprosto specifický kontext, kdy na jedné straně stojí původní obyvatelstvo, které mluví anglicky, a na druhé straně kolonizátoři, kteří mluví "cizím" jazykem, kterému není "rozumět", a jejich jediným dorozumívacím prostředkem je násilí. Takhle to předestírá sám film. A v tomto kontextu je k pozastavení, že angličtina je pro Komanče v zásadě branding a domestikace, kterou do jejich domoviny záporňáci z filmu zavlekli.
@Tulareanus (08.08.2022 18:01): Myslím, že mi jde o to, že jakkoliv jsou Cathanovy názory líbivě popsané, tak jsou stejně vadné jako většina těch opačných. Kdo říká, že takoví mi nevadí? Ale nebudu jim psát to samé, co někdo už napsal.

už 3x použil jako argument ANNE a až teď napsal, že "nebudu se tvářit jinak, pointa celého té zmínky o Anne with an E, že je to fakt perfektně natočený seriál". Opakovaně se bráni narčení, že "že já ani jednou neřekl, že starší adaptace jsou špatné" aniž bych to tvrdil. Pouze jsem chtěl vědět, proč a jak zjistil, že je ANNE nejlepší. - to se myslím schodneme je jasný argumentačníé klam.
"Rovnako ako tvoja nezmyselná reakcia na to, že kritici toho, že niektorí ľudia reagujú precitlivelo na prisvojené diela a miesto zlého scenára alebo výpravy z toho obviňujú "woke" alebo robia rasistické a sexistické komentáre. " - promiň ale tohle nechapu co chceš říct, přeformuluj to prosím :)

"A tebe príde precitlivené to, že niekto reaguje na rasistické komentáre a nie na to, že niekto sa na základe obyčajného FANTASY seriálu, nepodstatného pre spoločenský život uchyluje k rasizmu?" Tady nesouhlasím. To jsem ysylím nikde nenapsal. Moje premisa byla, že lidi často vidí rasismus i tam ke lze najít i jiné vysvětlení. Je tedy každé odmítání změny originálu rasismus? Protože v tom případě je to naprosta špatná úvaha, a takové počínání se ničím neliší od toho, když se Charllizemu nelíbí to, že plivu na Bethesdu za to co udělala Falloutu.


@Cathan (08.08.2022 17:49): Za mě se Ti prostě zaslouženě vysmál. Ano, není to ode mě hezké, ale stejný pocit z Tebe mám taky.

" nebudu se tvářit jinak, pointa celého té zmínky o Anne with an E, že je to fakt perfektně natočený seriál" Takže jsme doma, prostě jsi fanboy, a nelibí se ti, že někdo vidí nedostatky (ať už objektivní či subjektivní) na tvém oblíbeném díle. Pak ale doufám vidíš tu paraleli s lidmi, kteří nemájí rádi změny na jejich oblíbeném díle.

Nikdy jsem tě neobvinil z toho, že bys řekl, že jsou predchozí adaptace dobré. Stale jsem opakoval otázku, proč je ANNE podle tebe ta nejlepší ;)

A neodporuješ si trochu, když tvrdíš, že "protože je dobře natočený lidé ty progresivní prvky ignorují." Ale přesto spoustu lidí ten seriál kritizuje?

"lidé naprosto neracionálně spojují progresivismus s nekvalitou." A ty ho zcele neracionálně od nekvality odpojuješ. - už na začátku diskuze, jsem Ti napsal, proč jen na základě toho, že progresivní znamená krok do neznáma" je u nich větší šance na nizkou kvalitu. Takže to spojení není až tak iracionální. Jen prostě neuběhlo dostatek času, abychom ty omyly a hrůzy zapoměli.

"rogresivismus je špatný když je tlačen na sílu..." Napsal jsem když je na sílu tlačena změna - myslel jsem, že z kontextu je jasné, že myslím, změnu v originále. A pokud jsi sám přiznal, že dnes existují korporace, pro které je progresivní zásah do originálu chtěný, díky jeho marketingové výhodnosti, pak předpokládám, že víš co jsem myslel.
na zavěr myslím "Proč to tedy někdy funguje a někdy ne?" Ve většině případu kdy má předloha kultovní status, pak je drobný zásah přijat negativně. Ostatně i ANNE ukazuje, že jakkoliv muže jít z tvého pohledu o super seriál, pak spousta lidí to vidí jinak
Ten centristický přístup se mi líbí. Jestli se vám líbí historické filmy s jihoamerickými indiány, nejlepší je Aguirre, der Zorn Gottes. No a ať už jste historici či hledáte imerzivní jazyk, tak vyletíte z kůže:)
@Tulareanus (08.08.2022 18:01): ono to má hlubší hodnotu, kdyby se nad tím lidi trochu zamysleli. Skoro u každého současného first world problému to tak je, že obě dvě vyhraněné skupiny jsou mimo, ale na jednom se shodnou - nejhorší jsou centristi :D
@Paul (08.08.2022 18:00): Mne přišlo ze v Prey je toho dabingu tak málo ze i kdybys na to koukal čínsky nic moc to nezmění :) 
Celou dobu jsem si říkal ze to musel být pro různe jazykové verze easy job.
@Kunick (08.08.2022 17:35): Absolútne nesúhlasím a nechápem o čo ti ide. Aj tá reakcia predtým na mňa, nechcel som to už hlbšie riešiť a znova sa vracať do tej istej témy, no vôbec s tebou nesúhlasím. Sú tú ľudia, ktorí si dajú nejaký hearsay "wokeri sú strašní" a to ti stačí a keď ti niekto vymenuje príklady a argumenty, tak to nie je diskusia? A že mal pravdu Paul? Ja neviem, či sa chceš hrať na diablovho advokáta alebo o čo ti ide. Zobral by som aj to, že s nejakými argumentami nesúhlasíš, ale že tam nie sú argumenty, to je absurdné. Hlavne v kontexte toho, že ten reálny argument tam nedal Paul a ty mu dávaš za pravdu. Konštatovanie v zmysle blbcov skupiny A a skupiny B je veľa môže povedať ktokoľvek o čomkoľvek a nebude to mať žiadnu hlbšiu hodnotu. Rovnako ako tvoja nezmyselná reakcia na to, že kritici toho, že niektorí ľudia reagujú precitlivelo na prisvojené diela a miesto zlého scenára alebo výpravy z toho obviňujú "woke" alebo robia rasistické a sexistické komentáre. A tebe príde precitlivené to, že niekto reaguje na rasistické komentáre a nie na to, že niekto sa na základe obyčajného FANTASY seriálu, nepodstatného pre spoločenský život uchyluje k rasizmu?
@Cathan (08.08.2022 17:57): a ještě lepší by bylo, kdyby nebyl anglicky a zároveň nebyl mimo :)

Prey jsem tedy stejně koukal v anglině, protože jsem se o existenci tý druhý zvukový stopy dověděl až zkouknutí. Ale je to jen dub, takže kdoví jestli to nebude nakonec rušivější.
@Cathan (08.08.2022 17:53): tak to pak jo, nerozporuji historickou nepřesnost, skoro nic o tom nevím (se starými indiánskými kmeny se setkávám v podstatě jen ve hrách). Jen, že z tvého příspěvku ze 17:14 vyplývalo, že ti na tom vadí právě ten jazyk jako takový a teď, že je to vlastně ta jediná věc, co ti nevadí, tak ok :-)

Ono i u Umučení Krista byly názory na historickou akurátnost velmi různorodé. Pamatuji si, že se například Jan Pavel II. tehdy vyjádřil ve smyslu: "tak to přesně bylo". Mel by se za to rozhodně pral do skonání světa a většina historiků řekne, že je to přehnaná ptákovina.
@Cathan (08.08.2022 17:49): Já neignoruju co říkáš, ale když se tvé elaboráty dají tou jednou větou shrnout, tak nevím proč bych měl psát elaboráty reagující na ty tvé.

@Cathan (08.08.2022 17:53): ok, ale diskuze byla o jazyku. Že je Apocalypto historicky nepřesné ti rozporovat nebudu, nemám tu dobu/lokalitu nastudovanou. Ale že to byl díky nepoužití angličtiny lepší a imersivnější film, za tím si stojím.
@Dan9K (08.08.2022 17:49)

@Paul (08.08.2022 17:47)
Tohle je v rámci téhle diskuze vyložená sebevražda, ale nedovedu unést, jak je ten film historicky nepřesný, manipulační a věci jako ten jazyk využívá jako berličku pro realističnost. Nevadilo by mi to, kdyby to bylo považováno čistě jen za historickou faktickou metaforu, ale mnoho lidí ten film bere zcela historicky vážně a sám Mel Gibson se tuším vyjádřil, že to považuje za historické přesné. Základní problémy s filmem popsány třeba na wikipedii v Reception.
@Kunick (08.08.2022 17:35): Já nediskutuji? Paul vyloženě vyignoruje všechno co řeknu, vysměje se jedné větičce a považuje to zřejmě za absolutní rozstřel a JÁ nediskutuji? Tohle na mě začíná být vážně už trochu moc, abych řekl pravdu.

Poslední co přiznám je, že to s tou Anne je samozřejmě čistě jen moje subjektivní hodnocení, nebudu se tvářit jinak, pointa celého té zmínky o Anne with an E, že je to fakt perfektně natočený seriál, důvody PROČ je to perfektně natočené jsem už napsal, ačkoliv nedodržuje adaptaci a přidává prvky které jsou považovány za progresivní, a protože je dobře natočený lidé ty progresivní prvky ignorují. Za to si jich všímají ve špatně natočených pořadech a poté se šíří iluze, že progresivismus se spojí s nekvalitou, ačkoliv absolutně nic nenasvědčuje, že by to to tak bylo. To byla celá ta pointa proč jsem to Anne with an E mluvil. Všimni si, že já ani jednou neřekl, že starší adaptace jsou špatné, jen, že nedosahují stejných kvalit, na čemž trvám. Opět to nesouvisí s progresivismem, ten seriál je prostě dobře natočený. Pointa zkrátka byla, že lidé naprosto neracionálně spojují progresivismus s nekvalitou.

Ukazuješ akorát jak je celé tohle téma děsně abstraktní. Progresivismus je špatný když je tlačen na sílu... co to znamená? Jak se to pozná? Co je přání fanoušků? Proč to tedy někdy funguje a někdy ne? Zvláštní je, že pokládáš stejné otázky protože píšu nejasně, ale sám děláš naprosto to samé.
@Cathan (08.08.2022 17:14): jsi expertem na indiánské jazyky, nebo co tě na tom namíchlo? Mel může být stokrát idiot, ale tenhle jeho přístup, co uplatnil v Umučení Krista a v Apocalyptu seznávám jako naprosto skvělý a zcela to schvaluji a nejradši bych byl, kdyby všechno bylo v těch jazycích, ve kterých to má být. Nejvíc mě asi štve, když němečtí nacisti mluví anglicky, to ztrácí pak strašně moc, to už je pak lepší čeština, kdy si člověk mnohem snadněji tu češtinu odmyslí, než u cizího jazyku. Nejhorší to pro mě bylo v Konferenci ve Waansee, což je film, který jinak miluju.

Náhodou jsem byl v Polsku, když zrovna dávali v televizi Apocalypto teď a ti barbaři i do tohohle samozřejmě dali ten šílenej čtenej dabing, čímž zcela zabili Melův záměr (ale Polákům je to samozřejmě jedno, protože je zajímá jen vodka (můžu si to jako poloviční Polák dovolit :D)
@Cathan (08.08.2022 11:35): Ale pokud ho nevidíš, tak jak můžeš říct to co říkáš, zatímco v další části sám přiznáváš, že může být součástí problému. A zaplétáš se do klasického negativního vidění dneška. Jako kdyby jen dnes byly zlí autoři prahnoucí po zisku, jako by jen dnes byli umělci prostitujicí se za mrzký peníz.
Nikdo snad tu v diskuzi neřekl, že by progresivní prvky byly to největší zlo a stejně jej považuješ za "zlatou stezku" lidstva.
Protože si myslíš, že: "...společnost se změnila, jsme si vědomy jiných faktů, dáváme přednost různorodosti." Což je objektivně blbost. Pokud by to tak bylo, pak by nedocházelo ke střetům o téhle otázce.

Máš pravdu v tom, že to může vyhovovat různým skupinám a hlavně pokud to nese kontroverzi tak tím líp. Ostatně i negativní reklama je reklama. A tady si nehraj na @Cathan (08.08.2022 15:16): to co je nebo není lepší. Nehledě na to, že to nejde říct, protože pokud by to tak bylo, už by jedna strana dávno vyhrála.

Ikdyž Tul tvrdí něco jiného, tak ty nediskutuješ. Ty vynášíš hodnocení, uděluješ tu plus, tu mínus. Proč by se většina lidí (a většina lidí kde? Západ? USA?) měla klonit k některému polu? Většina lidí má jiné problémy a hlasuje peněženkou... Jenže takové výsledky alespoň podle toho co zazní tady a v mediích dopadají jinak.

Nevím jaké máš vzdělání, ale příklad s rovnicí a vyloučení progresivismu je manipulativní. Byl by to jiný seriál. Problémem však je, pokud nemají oba dva tvůrci stejný přístup k penězům, čistě proto, že marketingově se vyplatí udělat seriál s nálepkou "progresivní". A závěrečné okořenění celeho "logického odůvodnění" souslovím konzervativní propaganda ukazuje, že jsi ochoten vidět propagandu jen na jedné straně. Ale souhlasím, že pokud jde o kvalitní dílo, tak progresivismus nevadí .. a možná právě to je hlavní argument, proč mám pravdu ;) Problémem není samotný progresivismus, ale na sílu a proti přání fanoušků udělaná změna. Vždyt kdyby to nebyl ten hlavní problém, pak by měly problém i kvalitní progresivní díla...

Opět se zeptam jako člověk co to neviděl, filmům rozumím stejně jako vínům (chutná X nechutná) a nezná ani předlohu ani žádné adaptace. KDO TVRDÍ TO CO ŘÍKÁŠ? "že nedosáhla stejné kvality, protože tomu zkrátka chyběl určitý cit či kvalita která to nějak shazovala. Anne with an E je dobrá komplexně. " Jak se určujem, co jim chybělo a co ne? Protože to co píšeš jasně implikuje, že jde o nejlepší adaptaci ever. PROČ?

@Tulareanus (08.08.2022 15:09): Nejvíc argumentů? Většina toho co napíše není argument a @Paul (08.08.2022 15:05): v tom má pravdu. Navíc myslím, že jsem průběžně upozorňoval na spoustu rozporů v jeho tvrzeních.

Ale oceňuju slušnou debatu ale v tomhle jsem zajedno s PAULem. Hovada jsou na obou pólech spektra.

Já to vidím jednoduše: každá ideologie někdy sklouzne ke tomu, že ubližuje. Tak proč zrovna progresivní vlna v kultuře by měla přinášet jen pozitiva?
Bože ne, jen ne Apocalypto. Raději zázrak angličtiny u každého národa světa než další Apocalypto.
Jak se mě tato diskuze osobně nedotýká a nemám pocit, že je svět ze strany menšin v ohrožení, v naprosté ironii se k tématu dostávám bezděky.

Trachtenbergův Predátor krom feminní (mladá žena chce být lovkyní namísto sběračky) a dekolonizační (původní obyvatelé pod nátlakem a bezohledností konkvistadorů, s nimiž se nelze domluvit) perspektivy nabízí jen přiblblý sled atrakcí, při nichž se spoléhá na zpomalování a digitální úpravy; jinak tam není vůbec nic. Na pováženou, co se na něm tak líbí. A zvlášť těm, co se ošívají nad současnými trendy. Kdyby alespoň Komančové nemluvili anglicky a hrdinku nehnala zášť a potřeba uznání ze strany komunity, celé by to bylo o něco méně ohavné.
@Cathan (08.08.2022 15:16): "Problém je, že woke není součástí mainstreamu a nikdy nebyl."

Tohle mě rozesmálo :) Díky za to. Jinak za mě Woke co nadávaj lživě lidem do nácků a rasistů přijdou stejně špatný. Ale dál tedy reagovat nebudu, tak nadhazuju jiný téma:

Viděl jsem první dva díly Good Omens. Nepřišlo mi to špatný, ale vyloženě mě to nenadchlo. Viděl to někdo celý a jaký dojmy ?
Ja by som to uzavrel tým, že diskusia sa točí v kruhu aj z tej opačnej strany a môžeme pomaly načať novú tému.
@Gordon (08.08.2022 15:41): Dovedu být tvrdohlavý, ano. Nicméně, já už to několikrát chtěl ukončit. Ale je to pro mě vážně obtížné nereagovat když někdo reaguje na mě a já k tomu mám vážně co říct.

Navíc jsem nemocný, takže mám hromadu času.