@Bursoft (28.09.2022 10:52): No a top iPhone má necelých 30 W, taky má průser nebo se jen zase číňani snaží ohromit čísly, která jsou v reálu k ničemu?
Hardware
Já myslím, že v Samsungu moc dobře ví, že mají nějaký průser s baterkama dlouhodobě, očividně byla jen otázka času kdy to praskne. Je to vidět i na tom jejich nabíjení, kdy číňani nasazují 200 W nabíjení, zatímco Samsung teprve v této generaci dal 45 W a stejně je to skoro stejně pomalý jako 25 W.
To vypadá, že se týká hlavně delší dobu nepoužívaných zařízení
@MCZ (27.09.2022 19:28): Ja mam v šuplíku starší samsung s prasklym displejem a tuhle jsem koukal ze je nafoukly jak chcipla zaba na sluníčku :)
@Jab (27.09.2022 19:59): Tak není "blow up" jako "blow up", že? :) O výbuchy bych se nebál, ale nic to nemění na tom, že se Samsungy nafukují podstatně častěji. Jsem zvědavý, jak to budou adresovat.
@MCZ (27.09.2022 19:28): Zrovna když jsem si začal myslet, že by Samsung mohl být můj další telefon. Tak nic :)
@Gordon (27.09.2022 10:03): Jsem majitel R5 2600 a i s nim uz narazim na bottleneck s RTX 3060 temer ve vsech hrach v 1080p. Zatim jen ve Spider-manovi (a to jen vyjimecne) slo o propad pod 60 fps. Takze vlastne ano, hraci, kterym staci 60+fps jsou stale v pohode, ale ti co chteji vyuzit plny potencial svych GPU (za predpokladu ze nemaji stale neco jako 1060), pak uz musi upgradovat. Ja to zatim nechavam byt, tech 60+ mi staci a ve spidermanovi to neni az tak caste (je to obcas pri chuzi po ulici, coz neni prilis casta cinnost), ale da se ocekavat, ze se to nekdy v blizke budnoucnosti zmeni. Na druhou stranu nic vylozene zajimaveho vyjit nema. Mozna ty Bradavice pristi rok. :) Tam by to podle HW naroku mohlo byt na upgrade jak CPU, tak grafiky. Ale tak treba to jeste zoptimalizuji, do vydani casu dost.
@MCZ (27.09.2022 19:28): Může být, že to Samsung má nějaké horší. Ale baterie se může nafouknout opravdu v čemkoliv. Notebooku, telefonu klidně od Applu... A taky btw většinou nevybuchne. To spíše rupne jen. Což ale také není hitparáda, páč ty nahromaděné plyny, které z toho uniknou, nejsou zrovna zdravé. Čili jakmile má někdo nafouknutou baterii v jakémkoliv zařízení, tak to chce ji vyměnit nebo ji dát někam na výměnu. Měnil jsem před pár lety tu ve svém notebooku (kvůli tomu jsem na mini notebooku tehdy znovu dohrál a napsal koment k Falloutu 1 :)). A od té doby funguje zase hezky. Ty výbuchy baterie tam fakt přeceňuje. Je to velmi raritní.
@Gordon (27.09.2022 10:03): Já bych ten pokrok rovnou zakázal
@Rapier (27.09.2022 12:17): too long to read.
@Gordon (27.09.2022 10:03): definuj pojem středně náročný hráč. Co si mám před tím představit?
Zen 14nm (Ryzen 1000) = 100% výkonu
Zen+ 12nm (Ryzen 2000) nárust IPC + 3% (kumulativně 112% výkonu Zen)
Zen 2 7nm (Ryzen 3000) nárust IPC + 15% (kumulativně 139% výkonu Zen)
Zen 3 7nm (Ryzen 5000) nárust IPC + 19% (kumulativně 173% výkonu Zen)
Zen 4 5nm (Ryzen 7000) nárust IPC + 13% (kumulativně 227% výkonu Zen)
Kdo má doma Zen 2 může být stále relativně v klidu, posun ve výkonu mezi Zen 2 a Zen 4 je více než slušný, ale fakticky přechod na Zen 4 by znamenal koupě MB+RAM+CPU což nebude levné. Nejspíš se vyplatí přejít na Zen 3. Popřemýšlím na upgradem na Ryzen 7 5700X, otázka zní zdali to reálně u hraní v QHD vůbec poznám.
Slyšel jsem od pár lidí co provedlo upgrade z Ryzen 3600 na Ryzen 5600, že to reálně u her prakticky nepoznali, respektive rozdíl byl minimální co se týče navýšení fps. V aplikacích to je jiná.
@marwel (27.09.2022 03:40): počkám si na reálné testy nových Nvidia GPUs. Zatím na mě neudělali dojem, o spotřebě a především ceně ani nemluvě. Mezigenerační posun ve výkonu pokud pominu kombinaci DLSS 3.0 + RT očividně nebude zas taková bomba jak ve slidech ukazoval pan kožená vesta s grafy 2 až 4x.
DLSS a RT mě fakt u leteckých simulátorů (a obecně simulátorů) současnosti a blízké budoucnosti nezachrání. Znám jen pár simulátorů co podporují DLSS a FSR, když pominu automobilové kousky alá Assetto Corsa Competizione (časem Forza Motorsport 8) tak je tu jen vynikající Microsoft Flight Simulator 2020, který stejně jako Cyberpunk 2077 podporuje jak DLSS tak FSR a oba tituly přinesou v blízké budoucnosti podporu FSR 2.x.
Chápu přínosy DLSS a FSR pro hraní v QHD a 4K a chápu, že při použití RT na to nebudou mít ještě dlouho GPUs od Nvidia a AMD dostatek hrubého výkonu. U CP77 jsem FSR 1.0 už použít musel, protože místy jsem se propadal pod 30 fps (zrcadlová scéna na začátku v baru za street kids).
Obecně se mi nelíbí jak Nvidia podmiňuje využití DLSS jen na GPUs RTX, majitelé GPU GTX jsou odkázání jen na AMD FSR. Tenhle přístup není zrovna pro-zákaznický.
Nicméně nemám pocit, že bych s Ryzen 3700X v kombinaci s RX 5700 XT v QHD nějak zastaral za ty 3 roky - ten čas ale letí!. No možná kdybych hrál intenzívně DCS World asi bych uvažoval nad zlevněnou RX 6800/XT, respektive jeho náhradě v nové generaci pokud by stál rozumnou cenu. :)
Zen 14nm (Ryzen 1000) = 100% výkonu
Zen+ 12nm (Ryzen 2000) nárust IPC + 3% (kumulativně 112% výkonu Zen)
Zen 2 7nm (Ryzen 3000) nárust IPC + 15% (kumulativně 139% výkonu Zen)
Zen 3 7nm (Ryzen 5000) nárust IPC + 19% (kumulativně 173% výkonu Zen)
Zen 4 5nm (Ryzen 7000) nárust IPC + 13% (kumulativně 227% výkonu Zen)
Kdo má doma Zen 2 může být stále relativně v klidu, posun ve výkonu mezi Zen 2 a Zen 4 je více než slušný, ale fakticky přechod na Zen 4 by znamenal koupě MB+RAM+CPU což nebude levné. Nejspíš se vyplatí přejít na Zen 3. Popřemýšlím na upgradem na Ryzen 7 5700X, otázka zní zdali to reálně u hraní v QHD vůbec poznám.
Slyšel jsem od pár lidí co provedlo upgrade z Ryzen 3600 na Ryzen 5600, že to reálně u her prakticky nepoznali, respektive rozdíl byl minimální co se týče navýšení fps. V aplikacích to je jiná.
@marwel (27.09.2022 03:40): počkám si na reálné testy nových Nvidia GPUs. Zatím na mě neudělali dojem, o spotřebě a především ceně ani nemluvě. Mezigenerační posun ve výkonu pokud pominu kombinaci DLSS 3.0 + RT očividně nebude zas taková bomba jak ve slidech ukazoval pan kožená vesta s grafy 2 až 4x.
DLSS a RT mě fakt u leteckých simulátorů (a obecně simulátorů) současnosti a blízké budoucnosti nezachrání. Znám jen pár simulátorů co podporují DLSS a FSR, když pominu automobilové kousky alá Assetto Corsa Competizione (časem Forza Motorsport 8) tak je tu jen vynikající Microsoft Flight Simulator 2020, který stejně jako Cyberpunk 2077 podporuje jak DLSS tak FSR a oba tituly přinesou v blízké budoucnosti podporu FSR 2.x.
Chápu přínosy DLSS a FSR pro hraní v QHD a 4K a chápu, že při použití RT na to nebudou mít ještě dlouho GPUs od Nvidia a AMD dostatek hrubého výkonu. U CP77 jsem FSR 1.0 už použít musel, protože místy jsem se propadal pod 30 fps (zrcadlová scéna na začátku v baru za street kids).
Obecně se mi nelíbí jak Nvidia podmiňuje využití DLSS jen na GPUs RTX, majitelé GPU GTX jsou odkázání jen na AMD FSR. Tenhle přístup není zrovna pro-zákaznický.
Nicméně nemám pocit, že bych s Ryzen 3700X v kombinaci s RX 5700 XT v QHD nějak zastaral za ty 3 roky - ten čas ale letí!. No možná kdybych hrál intenzívně DCS World asi bych uvažoval nad zlevněnou RX 6800/XT, respektive jeho náhradě v nové generaci pokud by stál rozumnou cenu. :)
@marwel (27.09.2022 03:40): Je to vtipný, jak se furt pumpují nové CPUčka, přitom středně náročnému hráči by měla pořád vystačit prvni generace ryzenů.
@7c (27.09.2022 00:03): Jo je to trochu blbarna vzhledem k soucasne situaci. Ale musime pochopit, ze navrh nadchazejicich komponent se datuje pred energokrizi. Do doby, kdy s takovymi cenami nikdo nepocital a o spatnem dusevnim stavu Putina se jen spekulovalo.
Kazdopadne ja max investuji do 5600. Na 1440p s nejakou 3080 (4060?) by to melo byt v poho bez nejakych zasadnich bottlenecku. Momentalne mi ale v pohode staci 3060 na 1080p hrani.
Kazdopadne ja max investuji do 5600. Na 1440p s nejakou 3080 (4060?) by to melo byt v poho bez nejakych zasadnich bottlenecku. Momentalne mi ale v pohode staci 3060 na 1080p hrani.
Taky jsem začal přemýšlet o tom, zda by se nedalo zavést nějaké vodní chlazení CPU/GPU napojené na radiátor(y) v bytě. Nebo alespoň pro ohřev vody.
@7c (27.09.2022 00:03): Já už to tak dávno mám, topení doma prakticky nezapínám.
@Charllize (26.09.2022 23:59): +1
Jinak jestli je tohle budoucnost, tak nevím nevím... Budoucností myslím maximální teploty a vysoká spotřeba (AMD, Intel, Nvidia). Doufal jsem spíš v opak.
Vážně tady vidím prostor pro nějakou kombinaci elektrického přímotopu a PC case all-in-one - osobně bych to docela uvítal - v podstatě profesionální variace na https://www.youtube.com/watch?v=1WLIm4XLPAE
Jinak jestli je tohle budoucnost, tak nevím nevím... Budoucností myslím maximální teploty a vysoká spotřeba (AMD, Intel, Nvidia). Doufal jsem spíš v opak.
Vážně tady vidím prostor pro nějakou kombinaci elektrického přímotopu a PC case all-in-one - osobně bych to docela uvítal - v podstatě profesionální variace na https://www.youtube.com/watch?v=1WLIm4XLPAE
@7c (26.09.2022 23:51): Ja už jsem si koupil meč a helmu :)
@marwel (26.09.2022 20:53): Pche, 90 stupňů zvládnu i na mnohem pomalejším CPU.
Jinak bych začal investovat spíš do deskových her a výbavy, nejvyšší čas se připravovat na věk bez elektřiny .-)
Jinak bych začal investovat spíš do deskových her a výbavy, nejvyšší čas se připravovat na věk bez elektřiny .-)
@marwel (26.09.2022 20:53): Díky za link. Teploty a spotřeba mě teda neuchvátily, ale výkon vypadá hodně slušně. Jsem zvědavý, za kolik se bude 7600x prodávat v ČR.
Tak docela dobre. odkaz
Ale jsem zvedavy, jak se budou lide tvarit, ze jim procesor cili na provozni teplotu 95 stupnu. :)
Ale jsem zvedavy, jak se budou lide tvarit, ze jim procesor cili na provozni teplotu 95 stupnu. :)
Kdyby chtel nekdo sluchatka Panasonic RP-WF830E-K za 300,-, at mi napise. V zaruce uz nejsou, ale jsou pouzivana cca 40 hodin, takze stav temer jako nova. Uz nejaky ten rok mi jen lezi v krabici, takze je cas je poslat dal nekomu, kdo je treba nejak vyuzije.
@Kunick (23.09.2022 09:03): to možná budou. Ale část z nich vyroste a přejdou na PC a konzole kvůli lepším hrám a vyšší kvalitě zážitku :) Já taky půlku dětství strávil u protoFortnite jmenujícím se Counterstrike 1.6...dneska už je to naprostý pasé.
@Kunick (23.09.2022 13:23): On do toho teprve dorusta!
@Gordon (23.09.2022 10:34): takže takový malý trolík... :D
Škoda, myslel jsem, že jsi z toho vyrostl
Škoda, myslel jsem, že jsi z toho vyrostl
@Kunick (23.09.2022 09:03): Já neargumentuji, já z tebe mám srandu.
@Paul (22.09.2022 20:18): vzdyt to jsem přeci napsal. Generace, ktere jsou zvyklé hrat hry na mobilech budou mít vetší toleranci k mobilnímu hraní než my, odkojení na PC ;)
@Gordon (22.09.2022 22:56): To, že se budeš opakovat není argument.
A zajímalo by mě, které z nejvíc hraných her na PC za casual nepovažuje. Protože Dota, LoL,PubG clony, CSko apod jsou za mě komplexitou srovnatelné .
@Gordon (22.09.2022 22:56): To, že se budeš opakovat není argument.
A zajímalo by mě, které z nejvíc hraných her na PC za casual nepovažuje. Protože Dota, LoL,PubG clony, CSko apod jsou za mě komplexitou srovnatelné .
@Kunick (22.09.2022 20:13): Podle toho, že si vyjmenoval nejvíc casual hry.
@Paul (22.09.2022 20:18): rado se stalo :)
@Kunick (22.09.2022 19:37): pobavilo :)
(Minecraft a Fortnite jsou už teď jedny z nejhranějších her na mobilech vůbec, Sims byly to samý v minulosti)
(Minecraft a Fortnite jsou už teď jedny z nejhranějších her na mobilech vůbec, Sims byly to samý v minulosti)
@Gordon (22.09.2022 19:40): hmm tak to si nemyslim. Možna trochu Sims, ale ty další určite ne. Podle čeho soudíš?
@Kunick (22.09.2022 19:37): "což rozhodně casual hry nejsou" - po vyjmenování nejvíc casual her na PC.
@Charllize (22.09.2022 17:06): jsem si hned myslel, že si to tam přidáš.
@Paul (22.09.2022 17:56): majoritní i ve hrách, které rozhodně casual nejsou. Nastávající generace jsou na mobilech zvyklé hrát Minecraft, Sims či Fortnite, což rozhodně casual hry nejsou.
Souhlasím ale se tím, že nastane doby kdy lokální budou jen periferie. A herní stroj/konzole bude jen otázka pak nadšenců.
@Paul (22.09.2022 17:56): majoritní i ve hrách, které rozhodně casual nejsou. Nastávající generace jsou na mobilech zvyklé hrát Minecraft, Sims či Fortnite, což rozhodně casual hry nejsou.
Souhlasím ale se tím, že nastane doby kdy lokální budou jen periferie. A herní stroj/konzole bude jen otázka pak nadšenců.
@Kunick (22.09.2022 16:47): psal jsi "Proto říkám, že majorita přejde na mobily, steamdock, Switch apod."
Pokud tím myslíš majoritu ve smyslu casualů co už teď hrajou jen na mobilech, tak jistě, ale není to příliš objevné tvrzení. A pokud tím myslíš majoritu ve smyslu i lidí co dnes hrají na PC a konzolích, tak se dle mého mýlíš, toť vše.
Samozřejmě, pokud se cloud uchytí a stane dominantním (což doufám nikdy nenastane), tak lokální hardware potřeba nebude...ale enthusiasti budou v tomhle případě hrát na TV/VR se zabudovaným HW na přehrávání videa, mobil ani switch k tomu potřeba nebude.
Pokud tím myslíš majoritu ve smyslu casualů co už teď hrajou jen na mobilech, tak jistě, ale není to příliš objevné tvrzení. A pokud tím myslíš majoritu ve smyslu i lidí co dnes hrají na PC a konzolích, tak se dle mého mýlíš, toť vše.
Samozřejmě, pokud se cloud uchytí a stane dominantním (což doufám nikdy nenastane), tak lokální hardware potřeba nebude...ale enthusiasti budou v tomhle případě hrát na TV/VR se zabudovaným HW na přehrávání videa, mobil ani switch k tomu potřeba nebude.
@Kunick (22.09.2022 16:47): Chtěl jsem tím říct ze kdyby mohli tak by hráli i na něčem jiném. Ze to je taková trochu nedobrovolna rozšířenost mobilního hraní. A jo, až bude cloud hraní rozšířené využiji na to ty mobily :)
@TombSpirit (22.09.2022 12:12): Cenově určitě :D
@Paul (22.09.2022 12:33): Já neříkal, že nebude. V posledním příspěvku tvrdím dokonce opak. Ale ikdyz PC i konzole rostou, tak mobilní hraní roste ještě rychleji. A ne nadarmo mezi nejprodávanější konzole patří handheldy od Nintenda a Switch.
@Charllize (22.09.2022 14:56): Ale to přece tvrdíš, že bude i na PC a konzolích...že nám nic jiné než cloud nezbude
@Paul (22.09.2022 12:33): Já neříkal, že nebude. V posledním příspěvku tvrdím dokonce opak. Ale ikdyz PC i konzole rostou, tak mobilní hraní roste ještě rychleji. A ne nadarmo mezi nejprodávanější konzole patří handheldy od Nintenda a Switch.
@Charllize (22.09.2022 14:56): Ale to přece tvrdíš, že bude i na PC a konzolích...že nám nic jiné než cloud nezbude
@Kunick (21.09.2022 23:43): No já nám trochu pocit ze v těch zemích co jmenujes hrají na mobilech i proto ze jim nic jiného nezbývá :)
@Kunick (22.09.2022 11:16): GTA na mobilech je už dávno. Skoro jsem na androidu dohrál Chinatown Wars. Ale nikdy nebude jen na mobilech. Protože mobil z logiky svý velikosti bude mít vždy mnohem omezenější výkon a ovladatelnost a vývojáři ani enthusiast hráči na to exkluzivně exkluzivně přecházet nebudou.
Obecně mi tahle diskuze přijde trochu paradoxní/vtipná když víme jak PC gaming furt roste a konzole jsou taky furt ještě vyprodaný, dva roky po vydání.
Obecně mi tahle diskuze přijde trochu paradoxní/vtipná když víme jak PC gaming furt roste a konzole jsou taky furt ještě vyprodaný, dva roky po vydání.
@Kunick (22.09.2022 11:16): Takže hrát třeba GTA 5 je obdoba chození do art kina?
@Paul (22.09.2022 10:53): Já nerozporuju, že se najdou lidi, kteří hrají na PC/konzolích. Ale je to stejné jako s filmem. Do artkin taky chodí jen zlomek populace, a většina produkce je na VoD platformách.
A stejně tak vždycky budou podobná studia. Jen budou víc a víc marginální. GTA na mobilech dřív nebo později bude. Stejně tak se tam postupně stěhují všechny značky. Obzvláště s tím, jak roste význam čínských firem. Ostatně jsem zvědavý co s čím přijdou Quantic dreams po tom co je převzal NetEast.
A stejně tak vždycky budou podobná studia. Jen budou víc a víc marginální. GTA na mobilech dřív nebo později bude. Stejně tak se tam postupně stěhují všechny značky. Obzvláště s tím, jak roste význam čínských firem. Ostatně jsem zvědavý co s čím přijdou Quantic dreams po tom co je převzal NetEast.
@Kunick (22.09.2022 10:14): mobil je nejrozšířenější herní platforma, ale taky je naprosto irelevantní pro enthusiast hráče a vývojáře. Je to v podstatě separátní trh. Lidé v US, číně, americe, japonsku jež hrají na PC a konzolích se jich nebudou zbavovat aby hráli jen na mobilech a studia typu Rockstar, CDP či Naughty Dog taky nepřestanou dělat PC/konzole hry aby dělali jen na android a iOS.
@TombSpirit (21.09.2022 23:55): Možná ne dneska, ale brzo stoprocentně. A o tom, že mobil je nejrozšířenější herní platforma snad nemusíme debatovat ne?
@Kunick (21.09.2022 23:43): Bych chtěl vidět ty obří zisky z Afriky
@Charllize (21.09.2022 15:05): @Rapier (21.09.2022 21:58): Handheldy jsou jen ústupek pro nás, Když mluvím o mobilních, tak myslím opravdu mobilní hry. Celá Asie, Afrika prostě fičí na mobilních hrách. Je zde mobilní Diablo, Call of Duty a miliardy her o kterých jsme ani neslyšeli a obří zisky.
Muže se nám to nelibit, můůžeme proti tomu protestovat, ale data mluví jasně.... mobily to válcuji.
Muže se nám to nelibit, můůžeme proti tomu protestovat, ale data mluví jasně.... mobily to válcuji.
@Paul (21.09.2022 00:14): chápu, že výkon je téměř dvounásobný ale nikdy v minulosti neposkočila cena nových grafik tak brutálně jako nyní, ačkoliv zrovna Nvidia je známá tím jak od Pascalu zvyšuje pomalu ale jistě ceny nových GPUs.
U AMD nemám obavy, že by nebylo výkonnostně a technologicky na stejné, ne-li lepší úrovni. Dokonce si troufnu tvrdit, že dost možná i srovnají (respektive budou v závěsu) výkonnostně i kvalitativně v RT. Obavu mám z cen. Už teď někteří mí známi nejsou ochotni dát 10k za GPU.
@Charllize (21.09.2022 15:05): s tím cloud hraním to nevidím tak horké. Netflix máme, protože nás sdílení účtu s nejlepší kvalitou stojí fakticky každého jen 80 kč/měsíc. Pokud cloud hraní nebude za 100 Kč/měsíc tak ani omylem. :) Cloudové hraní je slepá vývojová větev. Spousta hráčů využívá modifikace her, pochybuji, že cloudy tohle budou podporovat.
@Kunick (21.09.2022 14:53): to už mám vesměs jedno zdali narveš 10-15k do Steamdecku, Nintendo Switch OLED nebo PS5/XSS/XSX. Souhlasím s @Charllize: handheld mají lidé vesměs jako doplněk. Proč bych si kazil zábavu hraním na malém, byť OLED displeji, když se mohu doma dívat na 55" OLED TV?
Asi je to fajn do metra, vlaku, na víkendy na chatu, business tripy na hotelu, apod. ale kde můžeš je jednoduší zapojit přenosnou XSS, klidně i k FHD TV a zážitek máš o level výše.
U AMD nemám obavy, že by nebylo výkonnostně a technologicky na stejné, ne-li lepší úrovni. Dokonce si troufnu tvrdit, že dost možná i srovnají (respektive budou v závěsu) výkonnostně i kvalitativně v RT. Obavu mám z cen. Už teď někteří mí známi nejsou ochotni dát 10k za GPU.
@Charllize (21.09.2022 15:05): s tím cloud hraním to nevidím tak horké. Netflix máme, protože nás sdílení účtu s nejlepší kvalitou stojí fakticky každého jen 80 kč/měsíc. Pokud cloud hraní nebude za 100 Kč/měsíc tak ani omylem. :) Cloudové hraní je slepá vývojová větev. Spousta hráčů využívá modifikace her, pochybuji, že cloudy tohle budou podporovat.
@Kunick (21.09.2022 14:53): to už mám vesměs jedno zdali narveš 10-15k do Steamdecku, Nintendo Switch OLED nebo PS5/XSS/XSX. Souhlasím s @Charllize: handheld mají lidé vesměs jako doplněk. Proč bych si kazil zábavu hraním na malém, byť OLED displeji, když se mohu doma dívat na 55" OLED TV?
Asi je to fajn do metra, vlaku, na víkendy na chatu, business tripy na hotelu, apod. ale kde můžeš je jednoduší zapojit přenosnou XSS, klidně i k FHD TV a zážitek máš o level výše.
Lidé si neustále zvyšují svůj komfort, kupují větší a větší televize/monitory, grafika neustále jde dopředu a vývojáři se předhánějí v nových nápadech a technologiích aby uspokojily stále náročnější publikum, ale budoucnost je v lidech, co na mobilu spojují tři maliny v řadě cestou do továrny... Jasně.
@Kunick (21.09.2022 14:53): Já myslím ze to mobilní hraní precenujes. Plno lidi má handheld jako doplněk a ty jakoby důležitý a velký hry na nich nehrají, tedy pokud nejsou jen tam.
Navic by to znamenalo úplně zastavit technicky pokrok her a to by taky hodně lidi špatně snaselo.
Verim v nějaké rozredeni mezi obojí ale pokud to takhle půjde dal cloud hraní bude standard jako netflix :)
A cloud ti pojede i na decku i na mobilu :)
Navic by to znamenalo úplně zastavit technicky pokrok her a to by taky hodně lidi špatně snaselo.
Verim v nějaké rozredeni mezi obojí ale pokud to takhle půjde dal cloud hraní bude standard jako netflix :)
A cloud ti pojede i na decku i na mobilu :)
@Charllize (21.09.2022 14:49): V globalu ano. Ale vysoká individuální platba je dle mého dealbreaker. Proto říkám, že majorita přejde na mobily, steamdock, Switch apod.
@Kunick (21.09.2022 14:25): No, jeden velky server pořad žere min než třeba 3 mega lidi se zaplym PC. I když by to předplatné stalo třeba 700 měsíčně vyjde to asi levněji než platby proudu, kupovani her a různých herních zařízení.
Priznivcu velkého hraní jsou miliony a na mobily ti neprejdou a když na to nebudou mít tak cesta je jasná. Navíc je potřeba nezapomínat na lidskou pohodlnost, plno lidi se na cloud hraní trese už teď.
Priznivcu velkého hraní jsou miliony a na mobily ti neprejdou a když na to nebudou mít tak cesta je jasná. Navíc je potřeba nezapomínat na lidskou pohodlnost, plno lidi se na cloud hraní trese už teď.
@Charllize (21.09.2022 13:35): jak přesně cloudové hraní podporují vysoké ceny energií? :D vždyť to logicky prodraží servery. Jako hrát se bude na mobilních zařízeních, stejně jako se už dávno děje všude kromě Evropy, US a částěně Japonska