Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Pluto (05.04.2023 01:12): já mám u nového levelu trochu problém s tím, že mi přijde že mnoho autorů má hrozně podobnej styl psaní (nebo to nějak sjednocuje editor, nevím). To samý score btw. Ale dokud tam píšou pánové Pavlovský, Vávra, Dobrovský a Rybka a dokud tam vycházej články od vývojářů, tak to asi budu kupovat, ty mě pořád baví.
Tak u těch recenzí mi třeba nikdy nešlo o aktualitu, jako spíše o to, že je na tu hru článek, a můžu si o ní přečíst a prohlédnout si obrázky. Samozřejmě v době, kdy má hráč hru lusknutím prstu ihned a hned ji může hrát a prohlédnout si ji, to nemá takovou tu sílu jako když kdysi člověk otevřel časopis, kouknul na obrázky a řekl si, ty jo, tohle chci (a čekal na to třeba rok, dva, než se mu to opravdu dostalo na disk). Každopádně články o hrách dnes vnímám jinak, jsou pro mě něco jako encyklopedický artefakt, psaná zmínka o dané hře a jestli bych něco uvítal, tak třeba knižní vydávání starých ročníků časáků v tištěné formě. Třeba by se vzaly první tři ročníky Score a vyšly by svázané v pevných deskách, pak třeba další tři ročníky atd. To by pro mě mělo hodnotu, byla by to taková herní encyklopedie. Člověk by měl pohromadě, co v kterém roce kdy vyšlo, měl by pohromadě legendární články legendárních autorů a mohl by sem tam zpětně nasát tu starou atmosféru těch časů.
@rikuhahl (05.04.2023 08:15): Já bych tedy recenze nezatracoval, přeci jenom papír je papír a lépe se mi čtou časopisy, ale i knihy ve fyzické formě, než v té elektronické. Pro mě osobně není zásadní ani to, že ty recenze mají zpoždění, jelikož se k novinkám stejně dostanu tak dva nebo tři roky po vydání. Každopádně v dnešní době už časopisy opravdu nemají potenciál a dávám jim tak rok, maximálně dva :) Zvláště SCORE to má podle mě teď hodně nahnuté, když zrušilo plné hry, což byla jeho největší výhoda oproti LEVELu. Až v prosinci bude končit čtenářům předplatné, nevím nevím, za ho budou ještě obnovovat.
@Pluto (05.04.2023 01:12): Tak vyčítat recenze v dnešní době je celkem zbytečné. Já se spíš divím, že tam vůbec jsou, když si vše můžeš přečíst na webu hned při vydání. Ale máš pravdu v tom, že tehdy to bylo to úplně hlavní a důvod proč to člověk kupoval. Občas se přečtu nějaké články v Levelu v knihovně, ale je to opravdu už jen výběr. Dřív mě zajímalo třeba 80 a víc procent obsahu, dnes je to asi přesně naopak. Ale je to prostě vývoj, můžeme být rádi, že vlastně vůbec něco vychází :)
@Pluto (05.04.2023 01:12): Tenhle pocit z herních časopisů jsem začal mít od počátku nového milénia a to ještě byly teda popravdě nadité obsahem. Jenže jako bych četl už něco na jiné téma, než mě zajímá. Hodně za to asi může i to, jaké hry vycházely, hodně za to může to, že se člověk časem hraní a přibývajícími tituly vyhranil žánrově a hodně za to může změna stylu psaní. Score jakoby začalo od druhé poloviny roku 1999 být moc až pro před puberťáky, zatímco Level najel na suchou nezáživnou profi novinařinu, že byl spíše takovým Chipem pro hráče. Nevím, jak se třeba Score změnilo pak, když odešel hrobař Score, Zvelebil, třeba se to zlepšilo, ale už mě nic nepřimělo znovu začít časopisy kupovat. Je to zvláštní, přitom v první polovině 90. let jsem doslova sbíral vše, kde se jen šustnul článek o jakékoliv hře.
@Pluto (05.04.2023 01:12): S tou nostalgií se pouštíš na tenký led :) Ale díky za ten poznatek s dobovými novinkami, protože to mám úplně stejně. Čas od času si vezmu celý první ročníky Score/Excaliburů a zjišťiuju, které hry oznámené v novinkách, které vypadaly krásně, vlastně vůbec nevyšly nebo vyšly, ale byl to propadák.
@Pluto (05.04.2023 01:12): Posoudit kvalitu nedokážu, ale změna konceptu dává smysl. Psát způsobem, jakým se psalo před dvaceti lety, by bylo, co si budeme, nestoudné. Stejně tak předstírat, že čtenář nemá internet, kde informace, na který dříve musel čekat měsíc, může vstřebávat bez prodlení. Co v záplavě recenzí, informací a arbitrů kvality ještě obstrojí, jsou zamyšlení nebo tematicky zacílené články.
Zrovna teď nedávno se ke mě dostalo relativně aktuální (cca poslední rok) číslo Levelu. Tak jsem ho celý prošel a... ...tak nějak nevím. Je to směsice různých článků na různá témata. Některé téma zaujme, některé ne. Totéž i autoři - u některých článků jde vidět, že autoři prostě museli něco napsat a tak jen splnili úkol, jiné jsou takové nijaké a jen některé zajímavé. Recenze v tomto novém pojetí časopisu se mi moc nelíbí, jsou hodně krátké, takže se tam mnohdy ani nestihne popsat, o čem to je. To vše doplněné jedním obrázkem, který o hře taky moc neřekne. Po přečtení celého čísla jsem ho rozpačitě položil a přemýšlel, pro koho může být tento časopis dělaný. A zjistil jsem, že já to nejsem. Naopak oproti tomu, když se pustím do těch straších Levelů a Score, tak jsem schopen číst i o hrách z žánrů, které mě nezajímají. Rád si i pročítám tehdejší souhrn novinek, kde jde krásně poznat, jaké měli tvůrci plány a co z toho pak ve finále vzešlo...

Nejsem si jistý, jestli tohle všechno je jen o nostalgii...
Jako když ten archiv projíždím a vidím ty obálky tak mě polejvá taková vlna nostalgie že se mi skoro chce brečet :D
Ten level z června 1999, kdy jsem slavil 12 narozeniny a oni zrovna vydali Fallout v češtině..
já chci stroj času, chjo :)
@Paul (04.04.2023 19:51): celkem zírám, že to dali v pdf ke stažení. Samozřejmě je to uživatelsky nejlepší, ale čekám, že na ulož to to bude hodně rychle.

Nadruhou stranu možná to zachrání fakt, že už to zajímá jenom geronty.
@Rapier (04.04.2023 18:20): předpokládám že placené, asi by nedali volně k dispozici 320 čísel časopisu, zvlášť když na to byl ten startovač. Já bych tam měl mít přístup asi rok. Ale samozřejmě si všechny čísla můžu natahat v pdfkách na disk.
Koukám že Level konečně zpřístupnil celej ten startovačovej archiv. Pheeew to bude čtení :)
@Tarhiel (03.04.2023 14:11): Já tu o tom snad někde informoval už před lety. Jeden (asi) fanoušek vytáhl a zveřejnil celou veřejnou konverzaci, která kdysi probíhala na Twitteru mezi Avellonem a těma ženskýma v časech toho incidentu; detaily už si nepamatuju, ale bylo to dost podezřelé.

On Avellone asi nebude nejmilejší člověk (sám to tuším někde napsal), ale vypadá to, že v tomhle případě šlo o mstu zhrzené milenky a její kamarádky. A trvalo to jen pár let, než se očistil... Přitom za vraždu v USA odsoudí snad během několika měsíců.

A výsledek? Silně poškozený život i kariéra skvělého designéra a též další munice pro všechny, kteří plošně nevěří metoo, což ublíží všem opravdovým obětem. Ještě více toxické diskuze. A to všechno kvůli pár pomstychtivým p...
3DS a WiiU eshop byl oficiálně uzavřen, takže některé hry už nebude možné hrát jinak než na emulátoru jako Citra a cemu.
A to se stalo právě když hajzlové z Denuvo teď psali o tom jak emulace ohrozuje vývojáře, protože jim nestačí to, jak jejich DRM zhoršuje výkon.
https://twitter.com/gamingatdenuvo/status/1640700602874224641

Steam oficiálně přestane podporovat Windows 7 a 8, ale nevím jestli je tady ještě někdo používá, 10 není úžasný, ale postupně jsem si na něj zvykl. 11 nemám vůbec v plánu zkoušet.

Dobré zprávy jsou, že Dolphin emulátor má přijít oficiálně na Steam a Citra má mít veliký update, který zlepší výkon.

https://www.youtube.com/watch?v=m79s4G11ImE
@John Mirra (28.03.2023 21:16): No minimálne to muselo byť nejaké neskoršie číslo, pokiaľ viem tak 52 ešte nepísal, to bola jar 1998 a Dobrovský začal písať niekedy neskorý 1999.

Mne sa všeobecne páčil viac dizajn levelu, lebo tam mali menej takých tých odtrhnutých layoutových prvkov ako random niekde plávajúci odstavec a častejšie robili aj farebné strany a nielen klasicky čierny text na bielom podklade s malými obdĺžníkovými screenshotmi na jednej strane v strede a na druhej na konci. Aj keď potom keď vychádzal minilevel a ja som ho z ekonomických dôvodov kupoval, tak ma štvalo, ako keby veľkosťou fontu vôbec nemysleli na to, ako zle je to čitateľné. :)
@Paul (28.03.2023 20:47): Tak to jsem taky nevěděl a udělali dobře - pročítal jsem třeba level z ledna 2002 a ten mi přišel hrozně, ale opravdu hrozně nepřehledný :)

@Dunemaster (28.03.2023 20:47): Ha, to je přesně to, co hledám, díky!

@Londo Mollari (28.03.2023 20:54): Vím, že jsem se tady na to kdysi ptal a kdosi mi odpověděl, ale Dobrovský (viz Tul) to myslím nebyl? Mám pocit, že bych si pamatoval, kdyby to byl on (ale ruku do ohně za to nedám).

EDIT: Teď jsem v jednom Score (tuším 52) četl medailonky redaktorů a byli tam jak hiDDen, tak Dobrovský (který má na fotce dlouhé vlasy :D). Tak by nedávalo smysl ho takto tajit a dvojit, ne?
@BUMTARATA (27.03.2023 12:47): No já víc dávat nechci. :) Xbox (series X) mám, ale teď celkem leží ladem. Forza Horizon 5 fakt za víc peněz nestojí. Ale celkově to letos s mým hraním bude asi bídné. Snad rozehraji a dohraji alespoň ten UnderRail.
@John Mirra (28.03.2023 20:42): zrovna v posledním levelu je článek o herních časácích v ČR. Dověděl jsem se tam zajímavou věc kterou jsem nevěděl, a to že Score totálně, ale totálně rip-offnuli design a layout z britskýho Edge :)

Ale není to vyčerpávající historie zrovna těchto dvou časopisů, takže ne úplně co asi hledáš.
Nesepsal někdy někdo nějakou historii časopisů SCORE/LEVEL, nějakou jejich historii, kauzy, zajímavosti (vzájemná rivalita vs. neustálé pendlování šéf/redaktorů, hiDDen, strana 42 a co já vím co ještě)? Na wikipedii je toho zoufale málo.

Já radši čtu, než poslouchám, takže v psané formě bych to ocenil víc než formou podcastu, ale i ten je lepší než nic :)
@Strady (27.03.2023 10:45): Neni to spatne. Tezko se mi hodnoti obtiznost, sice nejsem zadny expert, ale ve Slay the Spire jsem neco nahral a zkusenost je minimalne castecne prenositelna. Podarilo se mi vyhrat asi az na 4. pokus, ale je to podobne jako v StS - kdyz ti prijde spravna karta do tveho buildu, uz potom prakticky jen drtis. Kdyz ti neprijde, je to o dost tezsi.
It's a little vague but we've been able to confirm that the settlement is in Chris Avellone's favour. And both the Oklahoma and Illinois cases are now settled.

https://rpgcodex.net/article.php?id=12157

Ono když si člověk projel ty důkazy - jak Barrows chtěla po tom "útoku" s Avellonem chodit - tak je dost jasný jak to bylo.
@Paul (25.03.2023 08:24): Ten extrémne vágny spôsob, akým je to napísané pôsobí, ako keby sa dohodli finančne. :) Ja teda Avelloneho rukopis mám veľmi rád, ale nepoznám ho ako človeka, ale tieto vyhlásenia, ktoré sú takto hrozne napísané, tomu veľmi nepomôžu, každopádne ja som ho pre seba neodsúdil, pretože verím, že nestačí, že niekto niečo povie, ale treba aj dôkazy.