Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Vávru rád čtu, často se s nim sejdu ale často i ne. Ovšem jeho vstupy do politiky a dalších věci mimo hry zas tak moc nemusím. Udělal by lip kdyby se držel těch her, ono mu to politikaření občas dělá spiš zlou službu.
Kazdopádně uznat ho jako člověka co v herní branži něco dokázal problém nemám, u nás dvojnásob. Pro mně akorát blbý ze děla hry co mně moc nezaujali :)
A Jo někdy je znát ze danou hru zas tolik nehrál ale nemyslím ze se pouští na tenký led, on si vypichne věci ke kterým vzásadě má co říct. Třeba do jrpg se nepouští vůbec, zřejmě to jde mimo něj.
V levelu ho čtu vždy jako prvního !
@BUMTARATA (07.04.2023 12:53): nesmysl, na škále líbí-nelíbí má možná v rámci architektury tak kostky, což s ním souhlasím, všechno má jinak vyargumentované. Podívej se na jeho Jámu pekel, kde rozebírá architekturu dědiny Nový bor.
Jde dokonce tak daleko, že hlavní věc, co tam hodnotí, moderní skleněnou kostku, tak má pro ni víc slov uznání, než kritiky, navzdory tomu, že nesnáší kostky. To je za mě ultimátní důkaz toho, že to není o líbí nelíbí a je to něco, čeho jsem si třeba u uživatelů na dh v sekci kultura mnoho nevšiml. Že by dokázali říct, že to sice nesnášej, ale že je to vlastně super. Vávra toho schopen je.
Krom toho tam řeší X dalších věcí, které jsou prostě systémově špatně (sloupy, dlažba atd.), čili to není jen o líbí nelíbí, ačkoliv to tam nutně být musí, to má samozřejmě i ten Gebrian.
@BUMTARATA (07.04.2023 13:04): asi jo, ale u faciálek je ten rozdíl největší. Nicméně Vávra Requiem nechválil za nejlepší animace, ale za grafiku. Jinak i ty slabší animace mě osobně v zážitku nijak významně nepřekážely.
@BUMTARATA (07.04.2023 12:53): imho technologicky a umělecky je Requiem s TLOU srovnatelný, co se týče grafickýho zpracování. Respektive za mě snad i lepší. Zaostává ale v facial animacích a určitém smyslu pro detail co se týče fyziky. Vávra je k Asobu ale asi shovívavější i proto, že jde o výrazně menší ne-first party studio.

Příběhově mi přijdou obě hry srovnatelný, tam tu kritiku TLOU nechápu. Asi ho štve, že je to "jenom další zombíkárna".
@Rapier (06.04.2023 20:06): Když on to hodnotí na škále líbí-nelíbí – podobně jako tu architekturu, nemůžu to brát jako věcnou kritiku, spíš jen jako vyjádření vlastních preferencí, vyčítá arénky a tak, to je jako si stěžovat, že vanilková zmrzlina chutná po vanilce. Zajímavý mi ale přijde, že zatímco The Last of Us považuje příběhově za „podprůměrné řemeslo“, Requiem je podle něj „neskutečná jízda ne nepodobná svým finále veledílu Akira“, také jej považuje za „nejkrásnější hru vůbec“, předpokládám, že co se stylu týče, budiž, protože technologicky se to samozřejmě nemůže rovnat svým vzorům od Naughty Dog či Guerrilla Games.

Taky mě zaujalo, že se mu nelíbil Pentiment a označil ho za „úchylnou hru“, na druhou stranu Disco Elysium považuje za originální, ale zase mu nevoní, že se autoři přihlásili k Marxovi. Kdybych takhle uvažoval já, tak bych si nikdy Kingdom Come nezahrál, a to by byla škoda!

Obecně mi přijde, že na hraní nemá moc čas. :)
@Dan9K (07.04.2023 03:21): V té architektuře se s ním taky souhlasím, plně. A v pohledu na hry docela taky, byť zrovna jím tvořené hry nejsou můj šálek čaje. Petici ke svobodě slova jsem mu taky podepsal, byť jsem během diskuse zjistil, že se na tu věc dívám trochu jinak než on, ale v principu....no ne všichni se na všem shodnou na 100%. Dále některé věci pojmenovává nebo nastoluje k nim provokativně otázky k diskusi někdy trefně, někdy naopak podbízivě k určitým názorovým skupinám, kterým jde na ruku tak okatě, že se pak musí zkoušet jakože vymezovat vlastními průzkumy, kde se hájí, že ty dotyčné názorové skupiny nejsou jeho publikem a je to přesně naopak. Kdysi mi nevadil vůbec, dnes mě některými svými příspěvky dokáže i vytočit, stejně jako jeho narcismus,, kdy je ochoten se pohádat i s těmi, kteří s ním i v něčem souhlasí, a to proto, že s ním nesouhlasí na 100%.

Každopádně periodické kolečko - pojďme plivat na Vávru koukám tady opět splněná, zajímavé, že tolika lidem leží v žaludku až tak, že mají potřebu jej chodit někde lakovat. Mně stojí za to se o něm bavit hlavně proto, že v mnohém jsem konzerva jako on a chápu některé jeho vidění světa, ale nechápu, proč je schopen nadbíhat dezolátním kruhům jen proto, že tyhle kruhy jedou svou nezměnitelnou lajnu, i kdyby se měly spřáhnout s těmi nejhloupějšími lidmi na světě anebo taky s ďáblem. Každopádně Vávrovi je naprosto fuk, co si o něm lidé říkají tam či onde, nebo dokonce na DH, protože on se asi při svých penězích trochu nudí a proto jede na sockách agitku, jak kdyby byl jeden z vrcholných představitelů v ČR. Jenže já jsem člověk přejícný, on na to má právo, ať se baví a ty peníze mu přeji a koukám na to s uznáním, kdo si tady dokázal tolik vydělat? :-)
@Rapier (06.04.2023 20:06): tak například ohledně architektury se s ním shoduju snad úplně a v podstatě je ve shodě i s Gerbianem, akorát on to řiká lidověji no :-)
hledejme to pozitivní :-)

a v levelu, kde se přecijen víc zabývá těmi hrami, tak mě velice baví si číst o tom, jak hraje nové hry :-) já je moc nehraju, ale cítím, že bychom to viděli podobně :-)

ona ale ta horká kaše je taky někdy dobrá. Já si taky myslím plno kontroverzností, ale ono to trošku zabalit do lepšího obalu a neříkat to na plnou hubu je často taktičtější i ve smyslu přesvědčení či aspoň nahlodání druhé strany :-)
@Dan9K (06.04.2023 00:19): Mne šlo vyslovene len o používanie tej frázy, nič viac. Je jasné, že tebou spomínaný Giordano Bruno, Kopernik alebo Galileo hovorili svoje novonadobudnuté poznatky na "plnú hubu", ale tú frázu, kde niekto niečo okomentuje, že sa to tak niekto nebál povedať, sa používa z mojej skúsenosti tak, ako som písal. :)

@Dunemaster (05.04.2023 20:48): @John Mirra (05.04.2023 17:42): ˇano, bol to Level, ktorý vychádzal v Turecku, ale pod rovnakou značkou to písala iná (turecká) redakcia. Myslím, že si češi a turci minimálne raz takto aj vzájomne hosťovali.

@Rapier (05.04.2023 20:02): V tom prípade opatrne s tým súhlasením s ním, tá jeho jáma pekel je vhodnejší názov, než si on sám uvedomuje. :)
@Dunemaster (05.04.2023 20:48): @Tulareanus (05.04.2023 17:19): jakože většinou asi jo, ale já si to dovedu teda velmi představit právě u těch vědeckých faktů, které jsou společensky nepřijatelné. Věci, které souvisejí například s rasami, pohlavími atd, čili ta současná minová pole, kde se fakta často úplně nenosí. Dnešní doba je právě toho plná, že se střetává ideologie s fakty a pak je vlastně docela snadné říct na "plnou hubu" něco, co je vlastně "strašné", ale je to třeba pravda.
My k těm současným otázkám nemáme ten správný odstup, proto bych si vypůjčil příklad z historie, kdy Giordano Bruno říkal na plnou hubu jednoznačná fakta, která byla společenský nepřijatelná a stálo ho to život.
Dnes se rozhodně děje něco podobného, a spousta lidí je dneska na straně té církve, ne Bruna :-)

jenom teda prosím, aby si mě hnedka někdo nezařadil do nějakého balíčku názorů, a nepředpokládal, že si něco konkrétního, co jeho třeba zrovna vytáčí, myslím a pokládám to za fakt :-)
@Tulareanus (05.04.2023 17:19): hned ze startu aby nedošlo k omylu: Dana Vávru nesleduji na žádném sociálním médiu, je mi vcelku jedno kde co a k čemu řekl, nejsem jeho fanoušek, na Vávru obvykle narazím měsíčně ve zmíněném Levelu, a pokud se opřel o zfilmovanou trilogii Pána Prstenů tak s ním určitě souhlasit nebudu, právě naopak. Nicméně s některými jeho názory na hry, nebo herní průmysl kdy se vyjádřil konkrétně k CZ/SK scéně naopak souhlasím. Toť vše.

Výrazu si nevšímej, Ostrava to region razovity. :)
Ad staré SCORE a LEVEL: Připomínám bakalářskou práci, kterou postoval @Dunemaster (28.03.2023 20:47): ohledně historie obou časopisů. Ač mi přijde, že si s tím autor mohl trochu víc pohrát, stále jsou tam (aspoň pro mě) docela zajímavé a nové informace (např. že Score vycházelo mj. i v Turecku :D)
@Rapier (05.04.2023 16:29): Ja ti neviem, však tu teraz niekoľko príspevkov rozoberáme, ako Vávra tú pravdu nemá. Ak sa s ním zhodneš v názoroch, to z toho pravdu tiež nerobí.

Inak je tiež zaujímavé, že výraz "říct/hovoriť na plnú hubu" zvyčajne používajú ľudia vtedy, keď sa jedná o názory popierajúce všeobecne známe (hlavne vedecké) poznatky alebo spoločenské zvyklosti alebo všeobecne fakty. Ešte som nezažil tú frázu použitú v kontexte nejakej, vedy, faktov alebo spoločenských argumentov, ktoré dávali zmysel.
@Jamajčan47 (05.04.2023 15:53): tak tam šlo o to, že on začal Mafii dřív, ale nebyli mamutí studio, tak to stihli později. Je potřeba nebýt jako Vávra a než začneš dělat soudy si právě sehnat všechny informace :-)
@Richmond (05.04.2023 07:38): mám to podobné, ze starých časopisů, i z těch zahraničních vyzobávám každou informaci o leteckých simulátorech. V případě AJ to je v pohodě, ale pokud se jedná o němčinu, nebo jiný jazyk a časopis je jen v JPG, PNG, apod. musím ručně přepisovat text do translatoru, apod. :)

@Paul (05.04.2023 09:23): novodobý Level kupuji každý měsíc. To ovšem neznamená, že jej čtu celý, spíše naopak. Neptej se mě, proč ještě nemám předplatné. :)
Poslední dobou píše do Levelu spousty nových autorů a kvalita je krapet jiná, než v době kdy časák vzkřísili. 

@BUMTARATA (05.04.2023 12:41): vydrž udělám foto z aktuálního čísla. 

@Jamajčan47 (05.04.2023 11:34): naopak! Jeho názory Level řádně okoření, nebojí se to říci na plnou hubu. :)
@Naginata (05.04.2023 14:23): Jakože ti, kteří si uvědomují, že sami neví všechno a dokáží uznat, že v každém oboru existují lidé, kteří se v něm orientují daleko lépe, než oni sami? Vávra je ukázkový D-K zkombinovaný s narcismem a "všechno vím, všechno znám" arogancí. Neříkam, že někdy v něčem nemá pravdu, ale co čuchnul k penězům, tak je vyloženě nesnesitelný. Toto mě vždycky pobaví.

Ale hry má celkem dobré, to jo.
@Dan9K (05.04.2023 14:05): jenže abys to mohl nazvat dedukcí tak by nemohl selektivně a vědomě některé informace ignorovat aniž bys je zvážil. To, že má názor na hodně věcí neznamená že o nich přemýšlí. Jak jsi ostatně později popsal. Ano, je to ukázkový Dunning-Kruger.. ikdyž broukpytlíkysmus se mi líbí :D
@Kunick (05.04.2023 13:59): já se zase zdráhám o někom říct, že nemyslí jenom proto, že si myslí třeba něco jiného. On k těm věcem dojde často nějakou logickou dedukcí, ale třeba má jinou zkušenost nebo mu některé informace chybí a je mu to jedno, nebo má prostě jinou motivaci, přesvědčení atd. Přijde mi, že o věcech přemýšlí právě hodně, daleko víc, než běžný člověk. Oceňuji i u tu šíři záběru. lidé to kritizují, ale já mám rád lidi, kteří se zajímají o hodně věcí. Ano, je to narcis, takže má potřebu svoje rozumy sdílet světu a má pocit, že je neomylný, ale je dle mého obětí poučeného laika, aniž by si to uvědomoval.

Kdykoliv se člověk něčemu začne věnovat, má záhy pocit, že na to naprosto kápnul, a že všichni co to dělají celý život, jsou úplný idioti. Na level tohoto sebevědomí se člověk pak už vlastně nedostane ani po desetiletích studia :-) A on je na téhle úrovni skoro u všeho právě. Broukopytlíkysmus :-)
@BUMTARATA (05.04.2023 12:41): pokud vím tak se rozplýval nad vizuálem Requiem, a zaslouženě. Ale od Naughty Dog jakožto premiérovýho Sony studia s obřím budgetem má asi vyšší nároky ohledně game designu. Taky logicky.
@Dan9K (05.04.2023 13:49): já myslím, že nemyslí. Tedy ne že by to nemyslel dobře, jen prostě nemyslí... On je taková AI, zní to dobře, ale pokud mluví o něčem čemu rozumíš trochu víc, tak jsou to kydy.
já ho rád sledoval, abych se na věci podíval z jiného úhlu. Souhlasím s ním třeba s půlkou, ale i když nesouhlasím, tak to často nějakej point má.
V době covidu jsem ho ale sledovat přestal, přišlo mi to stále toxičtější a rozpornější a navíc se zahrabal do toho svého boje proti cenzuře, kde zrovna u něj věřím, že to myslí vlastně dobře, ale nahrává tím zlu :-(
A Jámu pekel už taky netočí.
Já mám pro Vávru zas větší respekt než většinu současných herních novinářů i když s ním nesouhlasím v mnohých věcech, protože stojí za svými názory a není to další podplacený shill, co jen říká, co druzí chtějí slyšet. Hlavně na velikých zahraničních stránkách jako IGN je ta úroveň katastrofa.
@M.a.t.t. (05.04.2023 13:05): Konzistentný je slušné slovo. On si ide svoje pocity, ktoré považuje za fakty a neobťažuje sa to ani nejak logicky vyargumentovať. Pamätám si ešte jeho staré hejty na hry cca v rokoch 2008-2010, keď som ešte Level čítal a áno, bolo to zaujímavo napísané, ale boli to stále žvásty, ktoré by človek, ktorý sa pohybuje brandži a nie je v puberte, už nemal písať. Ale ako vieme, on sa nepoučil a zrazu sa stal z neho expert na skoro každú tému na svete. :)
A neměli byste někdo k nasdílení ten článek, kde se pohoršuje nad hrama od Sony? Vzhledem k tomu, jak se tuhle rozplýval nad Requiem, který se snaží právě tyhle hry napodobit, bych si to docela rád přečetl.