Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
POZOR! Jedno upozornenie pre hráčov, ktorí si do kategórie debut zaradili hru BioShock !

Táto hra túto kategóriu nespĺňa ani na normal ani na HC: Prebrali sme to interne v tíme výzvy a tu je zdôvodnenie prečo nie:

Je to vlastne pseudodebut 2K Boston, ktorí sa volali predtým Irrational Games a vytvorili veľa hier. To by sám o sebe v rámci pravidiel nebol problém, ale po Bioshocku (čiže jednej hre) sa premenovali naspäť na Irrational Games. Tým pádom sa Bioshock nedá uznať do debutu, lebo vlastne pod hlavičkou 2K Boston urobili len jednu hru a premenovali sa už na predtým existujúcu entitu a nie na novú. 


@BUMTARATA (18.04.2023 14:05)
@rikuhahl (18.04.2023 15:13): Jasné, sorry, moja chyba, v tom prípade This War of Mine na normal survival kategórie.

@next_ghost (18.04.2023 23:21): V tomto prípade môže byť Alone in the Dark len na normal survival kategórie.
@next_ghost (18.04.2023 23:21): tohle určitě neprojde. Pak by mohl být survival i Commander Keen, protože tam jsou taky občas neporazitelní nepřátelé, kterým musíš utéct.
Udělej jednu výjimku a pak tam můžeš dát jakoukoliv hru, kde je cokoliv, co je nebezpečné a nemůžeš to zničit, a to určitě není podstatou té kategorie.
Pokud navrhuješ, že by se každá taková hra měla individuálně posuzovat, do jaké míry je to podstatný herní prvek a do jaké míry je útěk a úkryt důležitý, tak se z toho všichni posereme :-)
@Red (18.04.2023 09:48): V Alone in the Dark se dá bojovat se zombie a kuřaty, ale před většinou ostatních nepřátel se dá jen utíkat, včetně finálního bosse. Takže hlavní otázka je, jestli popis kategorie "jako hráč nemáte žádné prostředky k útoku, nebo obraně a vaší jedinou zbraní jsou útěk, nebo úkryt" interpretovat absolutně a zakázat veškerý boj a zbraně, nebo jen vyžadovat, že násilím neporazitelných nepřátel je dost na to, aby se útěk před nimi stal podstatným herním prvkem. V tom druhém případě první díl Alone in the Dark rozhodně obstojí. (Další díly ne, ty už jsou moc bojové.)
@next_ghost (18.04.2023 00:23): This War of Mine na HC opravdu není. Sám jsem tam jednou zabil párek důchodců, protože mi nechtěli dát jídlo. Zbraní k obraně i útoku je tam relativně dost. Ale na základ je ta hra samozřejmě úplně v pohodě, ba možná nejlepší co znám (ale já moc survival nehraju) :)
No je to problém, také horory tohoto typu špatně snáším. Původní Alone in the Dark určitě hc nesplňuje. (bránit se tam mnohdy můžeš).
@Red (17.04.2023 20:01): Hmm, tak jestli se ani This War of Mine nepočítá do hardcore kategorie Silnější přežije, tak už fakt nevím co. Horory typu Alien: Isolation nebo Amnesia: The Dark Descent fakt hrát nechci. Klasické survival hry postavené na průzkumu, hledání jídla a stavění nějaké primitivní pevnosti zase vždycky obsahují nějaký boj. Tak co do té hardcore kategorie teda patří? Co úplně původní Alone in the Dark? Tam je spousta nesmrtelných nepřátel, které lze zneškodnit jen vyřešením určité hádanky. Co Don't Escape: 4 Days to Survive? Tam AFAIK nejde bojovat a člověk musí včas vyřešit sérii hádanek, aby se dostatečně opevnil před nočními útoky. Nebo Dino Run DX? Tam musí hráč prchat doslova před ohnivou vlnou po dopadu meteoritu a zakopnutí znamená skončit jako grilovaná ještěrka.
Já mám splněno. Tentokrát jsem měl opravdu různorodé žánry(adventura, jrpg, rts, rubačka, survival, fps, vizuální román, metroidvania). Až jsem zvažoval, že to zkompletuju a ty tři adventury přeobsadím nějakou tahovou strategií nebo závody:)

Na HC jsem nedosáhl u "Sága pokračuje" a Silnější přežije! Asi bych Syberii 3 a This War is Mine dokázal nahradit, ale byla to pro mě svým způsobem největší výzva. Syberia 3 svou kvalitou a This War is Mine byla pro mě zase moc depresivní.
Co říkáte na Tomb Raider v kategorii Země vycházejícího slunce - hardcore?
Hra se odehrává na fiktivním japonském ostrově Yamatai a celou ji značně provází japonská tématika. Co myslíte?
@Kejtee (16.04.2023 09:35): Ahoj, keby to bol iba remaster, tak by sa teoreticky dalo nad tým polemizovať, ale keďže americkí Blue Point to vytvorili ako remake od nuly, nedá sa to bohužiaľ považovať za japonskú hru.
Ahojte chcem sa opytat ci sa da pocitat remake Demon's Souls do kategorie s Japonskom? Povodna hra bola vytvorena From Software, tento remake nemajú ale na svedomi oni.
@Fritol (14.04.2023 07:09): Na Báje a legendy HC se také hodí série Heroes of Might & Magic, protože můžete velet armádě kentaurů, minotaurů, hyder a medús. První díl je asi nejkratší a hraje se skoro stejně dobře jako ty pozdější.
@Fritol (14.04.2023 12:13): V podstate aj Hogwarts Legacy sa dá na hc kvôli hipogrifovi. To je možno taká vec, na ktorú ľudia na prvý pohľad pri tej kategórii zabudnú, že ak hráč ovláda nejaké mytologické zviera/bytosť ako svoj dopravný prostriedok, tak to tiež sedí. A inak Banner Saga bola za mňa super, odporúčam celú trilógiu. Je extrémne o príbehu a postavách. :)
@Tulareanus (14.04.2023 11:11): Díky za tipy, ale to asi nebudou úplně hry pro mě. Banner Saga možná, ale to bych musel dát první díl ještě.

Ono není kam spěchat, zatím mám dohranou jen jednu kategorii a jinou jsem ani nezačal ještě.
@Jumas (14.04.2023 09:51): je to podvod spíš proto, že to jsou většinou hry na půl hodiny. :D

Plný Steam toho je, ale rad bych něco kvalitního trochu. :D tohle vypadá hůř než průměrná NES plošinovka.
@Dunemaster (13.04.2023 22:02): Jo, díky. Já už jsem si posledně jak Tul upřesnil pravidla říkal, že to tam asi nebude sedět. Akorát jsem ještě nehledal čím to nahradit, tak jsem neupravil profil. Škoda, tady to asi nakonec na HC nevidím. :)
@Hazz (06.04.2023 22:02): Skontroloval som ten NyxQuest: Kindred Spirits a tá Nyx, hoci berie meno gréckej bohyne noci, tak je to typ postavy vytvorenej pre hru. Googlil som aj, či existuje nejaká bytosť s krídlami v Gréckej mytológii, ale našiel som len, že krídla mala bohyňa šťastia Niké a potom už známe harpie boli napol vtáky, napol ženy, čo táto Nyx v tej hre nie je. Ak sú však v tej hre nejaké klasické mytologické bytosti, tak by sa hra dala zaradiť na normal. Na HC však nie.

@Vivaldi (12.04.2023 13:16):  Pozrel som si teda nejaké gameplay videá z The Medium a mne to príde ako adventúra, v ktorej sa dá na pár miestach zomrieť, čiže nejaký survival v tom bohužiaľ nevidím.
Chcem sa spýtať... Silnejší Prežije kategória... pasovala by hra "The Medium?" Mám pocit, že by to malo spĺňať prvky survival hry... aj keď teda keď vás monstrum dolapí dá sa (pokiaľ je k dispozícii) použiť energia na oslobodenie. Neviem teda či sa to počíta ako zbraň alebo sa to dá využiť do tejto kategórie.
@Joker (11.04.2023 15:29): Ahoj, je potřeba hrát za někoho z panovnické rodiny (což tato hra splňuje), o živočišný druh, nebo i kdyby to byl úplně vymyšlený tvor, nejde. Takže vzhůru do toho, pěkný výběr, hra mě celkem zaujala ;)
Ahoj, měl bych dotaz, lze do třetí kategorie na základ použít Tails of Iron ? (ve hře se ujímáte krysího prince a pak i krále . Jde mi o to, jestli nevadí, že se nejedná o lidského panovníka.)
@Hazz (06.04.2023 22:02): Ratchet a Clank 3. Kategóriu na HC spĺňa. Nyx budem musieť ešte pozrieť o akú bytosť sa jedná lebo Nyx bola v starogréckej mytológii bohyňa noci. Dostanem sa k tomu však až o pár dní lebo som momentálne mino pc na dátach. :)
@Yokolobuna (09.04.2023 16:10): nie, nie je to survival. Hru mám veľmi rád a prešiel som ju, ale je to roguelike rpg, ktoré je o boji a akcii a o príprave. Mikromanažment družiny nie je survival prvok, obsahujú ho asi všetky družinové rpg alebo taktické akcie a stratégie. To, že okrem zdravia strážiš aj mentálny stav je pravda, ale tiež to nie je automaticky survival. Hlavne ide o to, že je to zamerané na boj nájomných žoldnierov, ktorým tých pár potrebných predmetov kúpiš alebo získaš porazením nepriateľov.
Co říkáte na Darkest Dungeon do 7.? (Základ) Rozehrál jsem to bez úmyslu do výzvy, ale tak nějak mi cvaklo, že to sedí. Kromě zdraví se musí hlídat i duševní stav, správa party postav je gró cele hry. Je nutné jednotlive hrdiny v přestávkách mezi výpravami léčit z nemocí a smrt je (prakticky vždy) permanentní. Buduje se zde celá vesnice, bez které se dal neposunete. Survival prvku by se ale našlo více… díky za posouzení. Mimochodem jednoznačně doporučuji, je z toho závislost a po 40 hodinách to baví snad více než na začátku.