Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
@karadum (16.05.2023 09:24): Jo, vracení tahů tam je, ale já to záměrně nepoužívám, a když se dostanu do bezvýchodné situace (především, když jedna ryba umře :)), tak danou úroveň restartuju. Ukládání používám, ale to je původní funkce, jak jsem si načetl. Jinak s tím vracením času je to stejné, jako u té Disney kolekce v Retro Klubu, která byla povolena právě s podmínkou, že se tato nová funkce nesmí používat.
@Jumas (15.05.2023 14:44): Ja bych do toho po nostalgizovani mozna hodil vidle. Obsah je stejny, jen pozor, puvodni verze nemela undo, ale jen moznost uzivani jedne save pozice. V OS verzi pokud vim je moznost si kroky libovolne vracet.
@jones1240 (15.05.2023 14:06): Jde, každá větev je samostatně a má samostatný "příběh". Mimo Rybího domečku, ale ten je původní. Tady je původní mapa a tady Next Generatin. Ta nová větev je tam jasně patrná a jeden level je ještě nalevo. Ty nové levely asi vyzkouším, ale až po dohrání těch původních a ohodnocení a okomentování hry.
@Jumas (15.05.2023 13:51): Tím pádem jsem pro, to už je pak na svědomí :D Jestli se jde v nich vyhnout těm novým, tak klidně, když tak prostě jen hodnotit ty originální levely a nepočítat do toho ty nové. Takže já jsem pro.
@jones1240 (15.05.2023 13:21): Jestli je to reakce na mě, tak když si těch deset nových úrovní nezahraju, tak to bude stejné, jako kdybych hrál původní Fish Fillets. Hra má větvení levelů a každá větev se dá úplně vynechat.
Tohle je dost na pomezí, jelikož to není ta hra v originálním stavu, což jeden z faktorů této výzvy je si hru právě zahrát jak vyšla v té době. Za mě spíš ne, ale budu radši ať se vyjádří ostatní.
Zdravím, opět jsem tu s dalším hranice obcházejícím požadavkem.
Momentálně mám rozehráno The Talos Principle,  jen, jestli by se tam dali uznat báje a legendy. O mytologických stvořeních je zde nespočet zmínek, ale pouze v textu v jiné podobě se s nimi nesetkáte. Je to převážně logická hra se spoustou textových záznamů, z nichž část popisuje i Antické a Staroegyptské legendy.
Tak jen jestli by mi to prošlo.
Díky za odpověď
Splňuje Android verze Fish Fillets HC variantu desáté kategorie? Pokud vím, tak hra žádné vylepšení nedostala a jedná se jen o zpřístupnění hry na novou platformu, což je dle pravidel povoleno.
@Kejtee (07.05.2023 11:45): Age of Mythology je na Hardcore, lebo tam ovládaš mytologické bytosti ako minotaurov, fénixov a podobne.

Za mňa pár vecí na hardcore:

Heroes of Might and Magic séria obsahujúca hranie za medúzy, minotaurov, harpie, atď... (len treba si skontrolovať jednotky v novších dieloch, najnovší, ktorý som hral je piaty).

Might and Magic VIII: Day of the Destroyer - do družiny sa dajú rekrútovať minotaury
The Banner Saga 2 a The Banner Saga 3 - v obidvoch sa k družine pridajú kentaury, nevýhoda je, že už druhý diel priamo naväzuje na prvý, tak je vhodné začať pre kompletný zážitok od jednotky, ale v jednotke nie sú
Hogwarts Legacy - hráč ovláda hippogrifa, na ktorom lieta
Fire Emblem: Three Houses - hráčove postavy sa môžu vycvičiť do povolania, ktoré lieta na pegasovi
Kingdom Hearts II - tiež sa v časti hry lieta na pegasovi
Total War: Warhammer - rôzne frakcie majú rôzne mytologické jednotky (minimálne griffin a minotaur u dvoch rôznych frakcii)
SpellForce 3 má minimálne baziliškov za temných elfov a SpellForce: The Order of Dawn má minimálne kyklopa za trollov
@Kejtee (07.05.2023 11:45): Na hardcore můžu doporučit libovolný díl HoMM nebo i M&M8. Pak mě napadá ještě Legend of Grimrock, kde můžeš hrát za minotaura.

A k té normální verzi, to se možná připojím s dotazem. Dala by se tam dát: Lara Croft and the Temple of Osiris? Já to zatím nehrál a nechci si to spoilovat, ale jak znám Tomb Raidery, tak se tam na nějaké to mýtické stvoření určitě narazí.
Ahojte chcela by som sa opytat ake su vase navrhy na hry do kategorie Baje a legendy a hlavne na tu hardcore verziu?
Na normalnu ma napada Immortals Fenyx Rising alebo Age of Mythology. Obe som ale uz hrala. Dakujem za potencialne napady :)
Dala by se do kolonky sinější přežije zařadit "Lone survivor". Tady by to bylo nejspíš hodně na těsno, z titulů jako res. Evil a SH si bere dost velkou inspiraci. Dá se tam i střílet, s tím že je tam důraz na vzácnost munice. Survival prvky tam jsou vyřešeny přes životy a sanitu... No jen jestli to tou zbraní komplet padá.
@Tulareanus (23.04.2023 17:58)Proti pavoukům a kobylkám vůbec, tam je jen na konci dne výpis: odpuzovač byl zapnutý a správně nastavený: -18 kobylek; zavlažovač byl zapnutý na rosení: -15 kobylek; v zavlažovači byl pesticid: -20 kobylek; ... posledních 10 kobylek jsi zabil ručně. Proti gangu motorkářů jde během dne zastřelit dva (vybrat pušku z inventáře a kliknout na cíl, není tam žádná minihra s mířením nebo tak něco), ale toho prvního je lepší přemluvit, zastřelením si člověk uškodí. Boj během noci je opět jen ve výpisu: pár motorkářů se ožralo whiskou: -2 útočníci; část motorkářů ujela pryč ještě před bojem: -5 útočníků; kolem domu byly pasti na medvědy: -3 útočníci; pár motorkářů jsi zastřelil puškou: -5 útočníků; vůdce gangu zadržely zamčené dveře a mříže v oknech: -1 útočník.
@Sasakr (23.04.2023 17:45): Ja som už odpovedal, že PSP verzie hier, nie sú pokračovania verzii hier na veľké konzoly/pc. A PSP verzie za mňa nie sú sériou, nikdy tak od vývojárov/vydavateľa neboli ani prezentované. Sú to jednoducho samostatné vedľajšie/sprievodné produkty niekoľkých hier hlavnej série.

@next_ghost (22.04.2023 21:59): Hru mám na steame, ale nehral som ju (ešte) a tak sa mi ťažko posudzuje. Ale ako píšeš, na normal patrí určite, čo sa týka HC a toho, čo píšeš v spoileri. Koľko z toho sa vlastne hráč aktívne zúťastňuje boja?
@Tulareanus (20.04.2023 11:52): Vyzkoušel jsem Don't Escape: 4 Days to Survive a do kategorie Silnější přežije určitě patří. Ale opět nedokážu říct, jestli jen do základní, nebo splňuje i hardcore podmínky. Ve hře musíte přežít 4 dny. Každý den se dozvíte o jednom z několika druhů nebezpečí, na které se musíte během 12 herních hodin připravit. Když skončí den, vyhodnotí se kvalita vašich příprav a buď přežijete, nebo ne. No a teď na posouzení, jestli hra splňuje hardcore podmínky nebo ne, musím napsat podrobnosti o jednotlivých nebezpečích. První den jsou 3 varianty: útok pavouků, útoku kobylek, nebo jedovatý mrak. Druhý den jsou dvě varianty: vlna veder, nebo naopak vánice. Třetí den jsou také dvě varianty: útok motorkářského gangu, nebo bouře kyselého deště. Poslední den je jednoduchý, to musíte jen opravit raketu a uletět. Skoro celou hru se schováváte v opuštěném venkovském domě, který má stodolu a v ní zavlažovací systém pro pole za domem. Jedovatý mrak, vlna veder, vánice a bouře jsou jasné, tam se jen ukrýváte. Proti pavoukům a kobylkám musíte vhodně opevnit dům, do zavlažovacího systému nalít pesticid a před dům zapíchnout elektronický odpuzovač. Pokud přípravy odfláknete, můžete ještě malý počet zbylých brouků zabít jednou z několika zbraní (automaticky bez hráčova přičenění), ale na to nemusí vůbec dojít. Při útoku motorkářů pak musíte minimálně jednoho zastřelit ještě během dne, část jich můžete přemluvit, aby se na útok vykašlali, během noci jich budete muset několik zastřelit puškou (opět automaticky bez hráčova přičinění) a pár dalších se musí chytit do pastí na medvědy. Nějaký boj tedy ve hře je. Výběr události na každý den se ale generuje náhodně a existuje kombinace bez boje, kde se jen ukrýváte před živly: 1. den jedovatý mrak, 2. den cokoliv, 3. den bouře. Na úplné dohrání příběhu ale musíte celou hru projít minimálně 2x dokola přes New Game+ s jinou kombinací událostí. Dá se to uznat, nebo ta trocha boje diskvalifikuje celou hru?
@next_ghost (19.04.2023 20:14): Spĺňa. Nikde nie je napísané, že hra musí byť žánrovo survival. Ide o to, aby to bola hra o prežití, kde nemáš a priori navrch ako v Doomovi alebo rôznych RPG a akciach. To, že sa musíš nepriateľom primárne vyhýbať, nemôžeš s nimi vynaložiť head-on lebo na to nemáš zdroje. To to spĺňa, tak ako to spĺňajú Silent Hill hry alebo niektoré časti série Resident Evil. Odporúčam si prečítať celé rozšírenie zadanie pre survival kategóriu.

Dino RUN RX, no comment. :)
POZOR! Jedno upozornenie pre hráčov, ktorí si do kategórie debut zaradili hru BioShock !

Táto hra túto kategóriu nespĺňa ani na normal ani na HC: Prebrali sme to interne v tíme výzvy a tu je zdôvodnenie prečo nie:

Je to vlastne pseudodebut 2K Boston, ktorí sa volali predtým Irrational Games a vytvorili veľa hier. To by sám o sebe v rámci pravidiel nebol problém, ale po Bioshocku (čiže jednej hre) sa premenovali naspäť na Irrational Games. Tým pádom sa Bioshock nedá uznať do debutu, lebo vlastne pod hlavičkou 2K Boston urobili len jednu hru a premenovali sa už na predtým existujúcu entitu a nie na novú. 


@BUMTARATA (18.04.2023 14:05)
@rikuhahl (18.04.2023 15:13): Jasné, sorry, moja chyba, v tom prípade This War of Mine na normal survival kategórie.

@next_ghost (18.04.2023 23:21): V tomto prípade môže byť Alone in the Dark len na normal survival kategórie.
@next_ghost (18.04.2023 23:21): tohle určitě neprojde. Pak by mohl být survival i Commander Keen, protože tam jsou taky občas neporazitelní nepřátelé, kterým musíš utéct.
Udělej jednu výjimku a pak tam můžeš dát jakoukoliv hru, kde je cokoliv, co je nebezpečné a nemůžeš to zničit, a to určitě není podstatou té kategorie.
Pokud navrhuješ, že by se každá taková hra měla individuálně posuzovat, do jaké míry je to podstatný herní prvek a do jaké míry je útěk a úkryt důležitý, tak se z toho všichni posereme :-)
@Red (18.04.2023 09:48): V Alone in the Dark se dá bojovat se zombie a kuřaty, ale před většinou ostatních nepřátel se dá jen utíkat, včetně finálního bosse. Takže hlavní otázka je, jestli popis kategorie "jako hráč nemáte žádné prostředky k útoku, nebo obraně a vaší jedinou zbraní jsou útěk, nebo úkryt" interpretovat absolutně a zakázat veškerý boj a zbraně, nebo jen vyžadovat, že násilím neporazitelných nepřátel je dost na to, aby se útěk před nimi stal podstatným herním prvkem. V tom druhém případě první díl Alone in the Dark rozhodně obstojí. (Další díly ne, ty už jsou moc bojové.)
@next_ghost (18.04.2023 00:23): This War of Mine na HC opravdu není. Sám jsem tam jednou zabil párek důchodců, protože mi nechtěli dát jídlo. Zbraní k obraně i útoku je tam relativně dost. Ale na základ je ta hra samozřejmě úplně v pohodě, ba možná nejlepší co znám (ale já moc survival nehraju) :)
No je to problém, také horory tohoto typu špatně snáším. Původní Alone in the Dark určitě hc nesplňuje. (bránit se tam mnohdy můžeš).
@Red (17.04.2023 20:01): Hmm, tak jestli se ani This War of Mine nepočítá do hardcore kategorie Silnější přežije, tak už fakt nevím co. Horory typu Alien: Isolation nebo Amnesia: The Dark Descent fakt hrát nechci. Klasické survival hry postavené na průzkumu, hledání jídla a stavění nějaké primitivní pevnosti zase vždycky obsahují nějaký boj. Tak co do té hardcore kategorie teda patří? Co úplně původní Alone in the Dark? Tam je spousta nesmrtelných nepřátel, které lze zneškodnit jen vyřešením určité hádanky. Co Don't Escape: 4 Days to Survive? Tam AFAIK nejde bojovat a člověk musí včas vyřešit sérii hádanek, aby se dostatečně opevnil před nočními útoky. Nebo Dino Run DX? Tam musí hráč prchat doslova před ohnivou vlnou po dopadu meteoritu a zakopnutí znamená skončit jako grilovaná ještěrka.
Já mám splněno. Tentokrát jsem měl opravdu různorodé žánry(adventura, jrpg, rts, rubačka, survival, fps, vizuální román, metroidvania). Až jsem zvažoval, že to zkompletuju a ty tři adventury přeobsadím nějakou tahovou strategií nebo závody:)

Na HC jsem nedosáhl u "Sága pokračuje" a Silnější přežije! Asi bych Syberii 3 a This War is Mine dokázal nahradit, ale byla to pro mě svým způsobem největší výzva. Syberia 3 svou kvalitou a This War is Mine byla pro mě zase moc depresivní.
Co říkáte na Tomb Raider v kategorii Země vycházejícího slunce - hardcore?
Hra se odehrává na fiktivním japonském ostrově Yamatai a celou ji značně provází japonská tématika. Co myslíte?
@Kejtee (16.04.2023 09:35): Ahoj, keby to bol iba remaster, tak by sa teoreticky dalo nad tým polemizovať, ale keďže americkí Blue Point to vytvorili ako remake od nuly, nedá sa to bohužiaľ považovať za japonskú hru.
Ahojte chcem sa opytat ci sa da pocitat remake Demon's Souls do kategorie s Japonskom? Povodna hra bola vytvorena From Software, tento remake nemajú ale na svedomi oni.