Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

Když už se tady mluví na tohle téma, tak bych se rád zeptal na zkušenost se hraním na PS5 při připojení klávesnice a myši. Přítelkyně, která začala zhruba předloni se hraním her na PC pomocí ovladače, si pořídila právě PS5 a vzhledem k tomu, že jsem se já o tuhle platformu absolutně nezajímal, udivilo mě, že lze na PS5 hrát tak, že lze vyměnit ovladač právě za K+M. Je touto výměnou nějak třeba potlačen výkon nebo nějaký jiný problém, nebo lze bezproblémově tímto způsobem hrát? Ptám se proto, že jakmile moje RTX 3060 Ti za nějakou dobu začne nestíhat většinu PC her (i když vzhledem k tomu, že hraju výhradně ve FHD rozlišení, mohl bych s ní snad po teprve roce používání ještě nějakou dobu vydržet), zvažoval bych neprovádět upgrade GPU, ale spíše pořízení PS5 a hraní přes K+M, čímž bych se mohl vyhnout hraní na ovladači, zároveň bych si připadal, že se vlastně pro mě ve hraní na PC v podstatě nic nezměnilo a hlavně bych už konečně jako většina hráčů na PC nemusel řešit HW náročnost a optimalizaci.
Ono než o nedostatek výkonu si myslím, že je to hodně o autorech her a jejich optimilizacích, když máte k dispozici takovej výkon, kterej se každej rok zvyšuje, nebo vás jen zajímá to, aby to jelo na konzolích, tak do optimilizace nebudete dávat velké zdroje, stačí se podívat na staré hry, kde se optimilizovali i jednotlivé textury aby se ušetřilo pár kb na paměti, dnes naopak se rve na padrť 4k textur paměť nepaměť , je taky pravda ale, že to bylo jednoduší, když těch textur bylo pár desítek oproti dnešním tisícům, do toho shadery, RTX, postprocesing a milion dalších věcí. Osobně si ale myslím, že kdyby se autoři her opravdu snažily, tak 4k je už plně standart při 60 fps, na 3/4060.

Místo toho tu máme DLLS, aby se autoři museli snažit ještě míň. :-D
@Malignus (18.05.2023 10:28): tak kompetivni mulťáky jasně, ale to je trochu jinej sport. O tom, že by si lidi hromadně snižovali detaily u single FPS nic nevím.

Jinak k hraní her mám stejnej přístup. Moc nechápu lidi co si kupují hry day one a za 60€+ dělaj vydavateli ještě testery a kazí si zážitek . Ale pokud někdo touží hrát novinky tak mu holt nic jiného dnes asi nezbývá. Hnusně trend, kterej se asi navíc na PC zhoršuje. Já hraju až na výjimky hry léta od vydání v kompletních edicích.
@Cobot (18.05.2023 09:52): V mých očích to vliv má. U akčních her si dost lidí snižuje grafiku, aby měli co nejnižší lag a co nejvyšší FPS. A to i u single-player titulů (nemoc z hraní mulťáku?). U survival hororů či RPG si nechci nastavovat grafiku na minimum (vypínat stíny, odlesky apod.) kvůli atmosféře. Samozřejmě, záleží i na optimalizaci, což je třeba důvod, proč s koupí klidně rok čekám, protože vím, že třeba z The Callisto Protocol, Dead Space nebo The Last of Us Part I chci mít zážitek a nechci dělat kompromisy v grafice. Samozřejmě, pokud max nastavení způsobuje bugy, tak si ho nenastavím, ale to jsem zatím zjistil jen u jedný nebo dvou her.
@Malignus (17.05.2023 20:07): co má co žánr hry společného s grafikou? V ideálním případě chci všechno na max. Jde spíš jen o to jak je hra optimalizovaná a taky zda jsou vůbec nějaké viditelné rozdíly mezi médium, high a ultra, aby to ospravedlnilo nárůst HW požadavků. Zdaleka ne vždy je to pravidlem.
@Rapier (16.05.2023 20:33): "Zkrátka na PC jsou kladeny trochu jiná kritéria než na konzole. :)"

Nejsou, jen absolutní minorita hráčů vyloženě trvá na tom mít všechno na max, většině světa je to ale úplně jedno a bez problémů jdou do kompromisu, tak jako u těch konzolí. Jen ti co chtějí ten úplný top jsou na internetu zdaleka nejhlasitější - a půlka z nich jsou rovnou herní novináři, nebo lidé na ně si hrající.
Statisticky nejvíc lidí pořád jede na GeForce 1060 generaci karet, a i s těmi 4GB VRAM s takhle starou kartou se třeba i nové náročné Hogwarts Legacy dá na medium v QHD hrát úplně v pohodě
@Bursoft (16.05.2023 20:15): souhlasím to je řešení, ale ne když si koupíš novou GPU za 15+ nebo 20+k (RTX 4070/4070Ti) a za dva roky budeš muset v QHD/4K snižovat kvalitu textur. Věřím, že jsou hry kde to téměř nepoznáš a pak tu jsou hry kde snížení kvality textur ve hře poznáš okamžitě, na rozdíl od snížení kvality efektů, detailů, stínů a různých dalších serepetiček co moderní hry nabízejí.

Sám sobě se divím, proč mi 8 nebo 12GB VRAM u nové GPU vadí, když jsem schopen a ochoten hrát next-gen TW3 na Xbox One S, kde pochopitelně je nejen nižší rozlišení (cca 720p nativně), zcela nepochybně i snížená kvalita textur v pozadí a hra je tak na 4K monitoru lehce mázlá v pozadí.
Jenže u PC master race za 15-25K (tzn. nižší až vyšší high-end GPU) člověk tak nějak automaticky očekává, že si užije max. kvalitu min. po dobu 4+ let.
Možná chci moc, ale se současnou RX 5700 XT v QHD jedu CP77 i next-gen TW3 v nativu na max. možné detaily. Pravda, i díky FSR 2.0 v režimu Quality, pravda není to na 60 fps všude, ale i po skoro 4 letech od koupě GPU (kriste pane ten čas letí!) je to stále na ultra! Jiné moderní hry pro srovnání nemám leda, že bych si z Gamepassu něco opravdu moderního nainstaloval.

Zkrátka na PC jsou kladeny trochu jiná kritéria než na konzole. :) Můj názor.

PS: jasně dost možná to pár desítek patchů doladí. Ovšem pak si kladu otázku k čemu kupovat na PC hry, které si mohu zahrát na konzoli, že ano? :) V podstatě souhlas, jak Nvidia, tak AMD to s malou kapacitou VRAM u mainstrem GPU (RTX 4060/Ti) v kombinaci s malou kapacitou sběrnice malinko zvorali. Kdyby alespoň ty grafiky byly levné jako za dob Pascala tak nemám námitek.
... nebo stáhnout textury z ultra na high :)

Ne fakt, celej problém s VRAM je jen last priorita při vývoji PC verzí her. Samo 8 GB na 4k bylo málo vždycky, ale když vývojáři chtějí, tak to jde. Myslím, že nV ani AMD nepočítali, že nový hry na PC jsou v podstatě alpha verze, který budou potřebovat aspoň 30 patchů, než budou hratelný..
@Jab (16.05.2023 19:57): s tím na 100% souhlasím, je to jen otázka času.

Jenomže u některých svých nových čipů má Nvidia BIG problem. RTX 4070/4070 Ti má 192 bit sběrnici + infinity cache. Takový čip osadíš jedině 6, 12 a nebo 24 GB VRAM, a to je průser jak cy., páč mají drahé GDDR6X paměti.
S kožeňákem a jeho cenovou politikou by už tak drahá RTX 4070/4070Ti byla ještě dražší a to možná akceptuje pár zákazníků ale ne většina.
A nebo udělají oje. jako u GTX 970, apod. kde část VRAM běžela na nižší frekvenci, což se tenkrát zákazníkům hrubě nelíbilo. Nerad to říkám ale současným návrhem čipu se sami dostali do pasti. Mají špičkovou energetickou efektivitu ale chybí jím ta možnost dát tam 16 GB. Museli by čip úplně předělat. Nejsem Nvidia engineer ale každému kdo se o HW zajímá je jasné kde jsou fyzické limity.
O 3 posty níže jsem to zmiňoval. Průser nastane jakmile GPU (bez ohledu na to jak je výkonný čip) dosáhne max. kapacity VRAM, a ruku na srdce 8GB v roce 2023 bud sotva stačit na QHD, natož 4K. Ve svém okolí, bez ohledu na steam statistiku neznám nikoho kdo by hrál na FHD rozlišení, snad s výjimkou pár šílenců co paří CS na 144+ Hz.

Naneštěstí (!) Nvidia i AMD snižují počet PCI linek u mainstream GPU (alá RTX 4060/4060Ti) z 16 na 8, což nezachrání infinity cache (neboj jak to kožeňák pojmenoval u konkurence) jak si lidé myslí, ta pomůže jen vyrovnat nižší paměťovou sběrnici (tragických 128 bit místo 192bit/256bit jako v minulosti), která se stará o dodání dat k vykreslovací jednotce, nikoliv pro přenos dat s RAM přes PCIE sběrnici jakmile se zaplní fyzická VRAM na GPU.

Pokud nastane scénář kdy se zaplní kompletně VRAM dojde k masivnímu propadu výkonu. Nvidia fans se to snaží bagatelizovat ale už nyní je to real problem. Novou grafiku jedině s 16GB+ VRAM.

Smůlu budou mít také majitelé starších PC s deskami s PCIE 3.0, protože na nich nejde zapnout Resizable BAR (alias Smart Access Memory. vyžaduje desku s PCIE 4.0) a tak dorovnat ztrátu 8 PCIE linek. Zlatá, a to by mě nikdy dříve nenapadlo, RTX 3060 12GB s plnými 16 PCIE linkami.
Ahojte, chcela by som sa opytat, ci nahodou niekto nepozna nejaky bazar na internete kde by sa za rozumne ceny dali zohrat nintendo konzole ( ds, 3ds, gameboy advance a pod.) Vcera sa mi stala velmi neprijemna vec a boli mi ukradnute dve z vyssie spominanych konzol. Velmi je mi to luto a preto zhanam nieco co by sa dalo za rozumny peniaz kupit. V tejto dobe je to ale dost tazke. Za kazdu radu budem vdacna.
Přináším jednu čerstvou informaci komunitě DH. Jak jsme se zde onehdy bavili o reklamacích gamepadů DualSense k PS5, tak jsem se tedy konečně dokopal k odeslání čtyř ovladačů do servisu. Právě před pár minutami jsem obdržel z Alzy krabici, obsahující čtyři zcela nové originál zabalené kusy, navíc v původních barvách. Samotná reklamace trvala, od chvíle odeslání zásilky do servisu po obdržení nových kusů, rovný týden. Za mě tedy naprosto ukázkový přístup servisu a plná spokojenost. Pokud byste tedy někdo měli podobný problém, nebojte se toho, funguje to na jedničku s hvězdičkou. :c)
@Rapier (12.05.2023 22:25): hlavní problém je váha. Už Oled Switch je těžký - 420g. A tohle je o polovinu těžší. K tomu ber pouzdro, adaptér a najednou to není až tak přenosné zařízení. Ale výkon to má impresivní o tom žádná.
@Jab (12.05.2023 07:52): AMD jede bomby. HW je opravdu špička, ale cena bohužel také.

Dokud v těchto zařízeních nebude OLED není to pro mě, za tuhle cenu vyžaduji to nejlepší. U SteamDecku mě paradoxně nejvíce odradil obyčejný IPS display, jinak je to fajn konzolka.
Pomaličku to začíná vyplouvat na povrch. Koupě nové Nvidia GPU může být podobná loterie jako v minulosti u řady RTX 2060, 2070, kde Nividia přišla ihned po uvedení AMD RX 5700, 5600 se Super verzemi svých nejnovějších GPU, pochopitelně s vyšším výkonem a u jednoho modelu (2060) i s větší VRAM.
https://www.cnews.cz/geforce-rtx-4060-ti ... -s-geforce-rtx-4060/ 
To jsem zvědav co na to budou říkat majitelé RTX 4070 a 4070Ti s pouhými 12 GB VRAM, nepochybně budou skákat radostí.
asi to nikoho nezajima, ale vnimam jako povinnost kdyz uz sem to nacal co se tyce toho Corsairu Xeneon Flex zakoncit abych svym predchozim komentem neodradil nektere potencialni zajemce......tak nakonec menim sve rozhodnuti, protoze ten defekt je viditelny jen v tmavych mistech kde je vetsinou stin ve hre, ja mel taky vse posnizovane co se tyce kontrastu a brightness, kdyz se to spravne vyladi na monitoru, zvysim kontrast a hlavne vypnutim stabilizatoru brightness ktery jej hodne srazi a upravim brightness jen ve hre tak se vyskyt techto tmavych lokaci ve hre redukuje a tim i uroven tohoto zluteho overshootu. A treba u Someday youll return ktera je ve tme a stinech skoro porad to paradoxne neni skoro nikde ten zluty prepal, nevim cim to je ale dost mozna hraje roli i rok vydani hry vzhledem k pouzitym texturam, verze DirectX, proste kvalita povrchu ve hre,apodobne. Ja zkousel jen stare hry jako HL2,Bioshock,MW3,Singularity a Colonial Marines kde to bylo videt vice. Singularty ktera je zamkla na 121FPS to neni ani naznakem ten overshoot. Zas instatntni odezva a infinitivni kontrast (black uniformity) je zasadni vyhoda pro me potreby FPS her hranych v noci a taky je tady u toho bendable monitoru velke plus to ze si muzu udelat kurvaturu jen jedne pulky monitoru a druha zustane rovna coz je idalni pokud je zbran ve hre moc umistena na pravou stranu a ja musim monitor posunou tak abych se vice dival jen na tu pravou stranu monitoru kterou tolik neohnu. Takze si monitor nechavam a jen je teda skoda ta cena ktera je extremni, sice je to revoluce v monitorech ale kvuli tem par nedostatkum jako overshoot a flickering je to fakt moc. Ale co, za par let tady bude takovy chaos ve svete ze nejake prachy opravdu resit nebudu..... btw: co rikate na dnesni korunovaci Antikristoveho otce. Valecny stvac generalissimo si ho chce pozvat do ceska a nikdo nic, ja rikam ze to bude velky pruser pro cesko pokud se tak stane, je to spiritualni pasovani do urcite role o ktere radsi psat ani nebudu tak jako kdyz William navstivil Polsko. Uz jen to ze tam za nim na tu korunovaci odjel- kdo vi co to prinese :( ..... paradox je ze ten Charles slozil prisahu na Bibli..... ktera o nem sama pise :)))
Po výměně za novou SIM naneštěstí stejné chování, zbývá už jen reklamace. Příští fa. telefon beru Apple.
@Garret (06.05.2023 09:33): zkoušel jsem úplně vše co strejda google doporučil, včetně factory resetu, dokonce jsem měl i několik hovorů s technikem O2 co nás má na starosti, mazal a přidával jsem internetové O2 APN (přístupový bod), nepomohlo.
Nejlepší perla na tom je, že to dělá jen s fa. O2 SIM kartou, kterou když ovšem dám do starého fa. Huawei P20 tak vše jede bez problému (hovory i internet)! Těch videí a článků popisující problémy s výpadky volání a internetem na Samsung telefonech je na internetu celá řada. Trpí tím obvykle nejdražší modely co jsem tak vypozoroval a nezdá se, že se jedná o softwarovou chybu.

Když dám od dcery SIM kartu jiného operátora, Samsung telefon je jako nový, hovory i mobilní internet funguje jak má, tzn. vždy!

Nicméně stačí dat zpět O2 SIM kartu a jsem tam kde jsem byl. :( Lidé se mě nedovolají, jsem nedostupný. dovolaj se mi až na druhý, třetí pokus, po nějaké chvíli (jakmile telefon chytne konektivitu) dostanu SMS o tom, že se mi nemohlo dovolat číslo x, NFC obvykle funguje pokud jede net (teď už vím proč mi to v alzaboxu nešlo), a samotný mobilní internet funguje třeba minutu až tři zcela bez problémů (ovšem 5G síť v Ostravě téměř vůbec) a pak zas nejede-jede-nejede... ty rady z článku o přepnutí sítě z 5G na LTE (4G) jsem taky zkoušel, vůbec nic z toho nepomohlo.
Čeká mě nejspíš reklamace, jediné štěstí je, že jako fa. zákazníka nás neodbydou, protože jim děláme takový objem, že proti tomu je jeden nový telefon nic. Nicméně ještě si skočím pro novou SIMkou, třeba se stane zázrak a je to SIMkou ale moc tomu nevěřím.
@Gordon (06.05.2023 02:39): no tady je OSD hodne jednoduche s velice malo moznostma, neni tady ani moznost si nastavit overdrive abych si mohl treba snizit dobu odezvy a tim padem snizit i ten prepal. JE tu jen jakesi zapnuti upravy brightness kdy se razantne snizi ale to nepomuze. To je proste vlastnost monitoru tento pro me uz nechutny halo defekt, nektery to ma min nektery vic, nektery to ma vyladene, a vetsinou aspon pomuze ten overdrive ktery tu ovsem neni. Resi to modul G-sync ktery ovsem jde jen s RTX grafiky a ja mam radeon, a co sem se dival na ty monitory s modulem tak zas nemaji parametry ktere by me vyhovovali. Musim rict ze jeste pred 3 rokama kdy sem hral na starem LCD 15 nebo 17 palcovem tak sem takoveto problemy neresil, zadne defekty me nevadili a ani si nepamatuju ze by byli, odezva me nevadila na oci, zadne motani hlavy a nutnosti to ladit skrze FOV abych se adaptoval apodobne, sice sem nic nemel hladke jako na FreeSync ale to je tak cele.
tak bohuzel, to co predvedl Corsair je jeste vetsi pruser nez Samsung, protoze ta palka za takvovy extremni defekt, to fakt ne........ 52 litru cena s extremnim overshootem, kde jediny rozidl je ze je zbrveveny do zluta, takze misto bile záře za objektama je žlutá. Ted sem hral COD: MW3 a tam je to videt vsude..... nechapu ze sou lidi slepy a nevsimnou si to me to bije do oci jako pest na oko, chodit a pozorovat za objektama zlutou záři za 52 litru...... vracim a nedoporucuju. Hlavne ze recenze na TFT central ukazuji nulove prepaly.... nevim kde na to dosli, protoze sem na to spolehal a s tim sem to koupil a howno

a stejne je uz to nejak moc vse velke, zbran kterou drzim...... a navic bez upravy FOVU coz kazda hra nepodporuje (musi se slozite kolikrat tweakovat) je to nehratelne
@Paul (04.05.2023 17:15): Ja mam pres PS4Pro hozenej hadr, at se na ni neprasi. :D Ale na Switch pada z husta. :)

Ja hraji tak strasne pomalu, ze od koupe PS4 velka cast her, ktere jsem mel v planu na ni hrat uz vysla na PC. :) Spiderman, God of War, Persona 5, ... Uz mi tam zbyva zahrat jen Bloodborne a Ratchet and Clank (2016).
tak se podelim o me prvni dojmy z Corsair Flex Xeneon...... no je to takove vselijake, to co se o tom pise splnilo ocekavani ...... spadla me brada hlavne z kontrastu kdy pro me ktery hraje jenom v okolni tme je tohle idealni a tmave mista ve hre naprosto splyvaji s okolni tmou a to dela uplne super atmosferu, Odezva je na 200+ hz temer instantni a na 120hz asi jako G7 Odyssey na 160hz------- ale z ceho sem mel obavy je Overshoot/inverse ghosting......... to je prave to proc sem sel podle recenzi radeji do tohoto bendable misto verze ktera ma zakriveni fixni, ale bohuzel i zde je to takove pofiderni, ze zacatku sem si niceho nevsiml ale pri testovani na Aliens Colonial marines tento monitor ma viditelny overshoot v tmavych oblastech a zbarvuje se do zlute barvy hlavne co se tyce ruznych ploch a povrchu. Kdyz pak pohnu mysi nebo se pohnu sipknou na klavesnici tak dany obejkt pri tom pohybu se zbarvi do odstinu zlute.Nastesti ten halo defekt neni tak dlouhy jako u G7 Odyssey takze v pohybu pokud clovek nehraje pomale adventury nebo ten co nezkouma okolni prostredi si toho asi nevsimne.

Je to preste totez co mel jeden z 10ti G7 Odysseu, s tim rozdilem ze tento OLED Corsair to ma nejvic videlne pri nejvyssi frekvenci moniotru (220-240h) a cim mensi framy mam tim mene je to videt, oproti Samsungu ktery to mel videt se snizujicim se rozpeti FPS. Tyka se to vzdy jen pokud mam zaply adaptive sync, resp. FreeSync/G-sync. Zkousel sem jeste Far Cry 2 a tam nastesti nic videt neni a je to ok,takze ve hrach ktere se odehravaji venku by s tim nemel byt problem.

Dale je tu viditelny flickering v urcitych aplikacich jako Radeon software nebo iCUE a podobne, a taky kdyz v browseru pisu klavesnici do vyhledavace, nastesti pri hrani zadne blikani neni.


Prohnuti jak kazdy pise ze je moc velke, tak ja bych klidne bral i vetsi protoze je to celkem velky monitor a rozliseni naopak sem rad ze neni 4K, protoze nejsem na to vysazeny a navic usetrim FPS.
@Paul (04.05.2023 17:15): upřímně? Design PS5 je strašný. :) Děs.

@Dunemaster (04.05.2023 17:34): jj přesně. A nejlepší na tom všem je zjištění, že až na pár her si více méně vše zahrají i na Xbox One S, kde paradoxně trávím více času.
Občas si kladu otázku k čemu jsem vlastně utratil peníze za XSX, jediný reálný důvod je MSFS 2020 protože je Xbox Series only + RT v The Witcher 3 next-gen + brzy dostupná Forza Motorsport 8 s RT a vyžadující opět Xbox Series. Cyberpunk 2077 má bohužel jen RT stíny, na rozdíl od The Witcher 3 kde je Globální RT nasvícení.
No a abych nekecal, tak The Witcher 2 ze záhadných důvodů je na XSX ostrý ve 4K jako břitva, na rozdíl od rozmazání scény v pozadí na Xbox One S.

Ovšem to jak fantasticky vypadá a běží TW3 next-gen na XOS je neskutečné! To musíš vidět na vlastní oči abys to plně pochopil a ocenil. Neuvěřitelné.
@Charllize (04.05.2023 16:53): herní enthusiast...konzole mi úspěšně slouží už pár let jako lapač prachu, ale jsem línej jí prodat (a líbí se mi její design...snad bude 5Pro zas vypadat nějak slušně..)
@Charllize (04.05.2023 16:53): s pár lidmi co hrají jen na konzolích se znám a potvrzuji je mezi nimi mnoho těch co ihned po vydání vyměnila PS4/Xbox One S za PS4 Pro/Xbox One X. :)

Máš pravdu, nákupní centra přetékají lidmi, takže 15k nebude pro mnohé žádný problém. Každopádně já si v budoucnosti PS5 Pro rozhodně nekoupím. Není tam co hrát, dělají v průměru jedny auta za 7 let.:)
@BUMTARATA (04.05.2023 10:59): Spíš by si někdo mohl uvědomit, že RT je nesmysl do konzole za 14k, škoda výkonu. Nicméně já rozumím, že to bude výkonnější a pokud nebudou vývojáři líní, tak třeba i doupdatují starší hry, ale nerozumím, jak to chtějí prodávat těm masám kažuálů, pokud to bude, jakože bude, dražší zařízení a už současný konzole jsou onálepkovaný 4K, 8K, 120 FPS, raytracing, VRR atd atd. Z marketingovýho hlediska nemají co prodávat lidem, kteří tomu tolik nerozumí.

Samo já si ji koupím, až vyjde, lidi, co doteď konzole nemají, si ji taky koupí asi radši, ale furt mi to nedává moc smysl. Uvidíme..
@Bursoft (03.05.2023 13:53): Budeš-li chtít hrát ve vyšším rozlišení a zapnutým ray-tracingem, případně s vyšší snímkovou frekvencí, budeš potřebovat PS5 Pro. Pomalu se překlápíme z cross-gen do next-gen, PS5 přestane za chvíli stíhat (1080p 30fps). Už teď jsem zvědavej, o co si řekne druhej Spider-Man.
@TombSpirit (03.05.2023 08:15): Pardon, pochopil jsem ten předchozí příspěvek, že výhoda Androidu byla, přizpůsobit si ho podle potřeb (a že u iOS to nejde).

V tom případě jde asi opravdu jen o odlišnost uživatelské preference (každému vyhovuje něco jiného).
@Bursoft (03.05.2023 13:53): není to tak dávno co si Dan Vávra v Levelu stěžoval na to jak má Microsoft 2 next-gen konzole: super výkonný XSX a relativně slabý XSS a jak je super, že má Sony pouze jednu next-gen PS5 konzoli, zkrátka že je jednodušší vyvíjet hry na jeden HW. :)

@Charllize (03.05.2023 14:01): aby PS5 PRO byla něco extra museli by tam dát řekněme exkvivalent GPU RX 7700 XT (ještě nevyšel), nebo RTX 4060 Ti (taky nevyšel), aby to mělo výkon a zároveň se to dalo reálně s tím jejich malých větrákem uchladit (tzn. s výrazně sníženou spotřebou a skvělým poměrem watt vs fps).
Už tak mají u PS5 ukrutně uřvaný větrák proti XSS a XSX, já vím majitelé PS4/Pro mě budou oponovat jak je PS5 tichá. :) A navíc to bude stát kvůli cenám čipů balík.
@Bursoft (03.05.2023 13:53): PS4PRO prezentovali jako 4K konzoli.
PS5PRO se prosadí úplně stejně jako její předchůdce, proste vyšší výkon, jako když někdo kupuje novou grafiku do pc :) Daji tam jednou tak velký ssd, pořádný RT a nativ 4K/60 při high settings a prodávat se to bude jak rohlíky.
A není to jen upgrade, lidi co koupi pro jako první ps5 bude dost. Akorát nechci videt jak ta konzole bude velká když vidím základní ps5 :)
DF se to nelíbí protože je díky tomu čeká mnohem víc práce :D
Tak PS5 Pro je prý tutovka :D
https://www.vortex.cz/vyvojari-budou-mit ... pro-tvrdi-henderson/

Ale pár týdnů zpět měli v podcastu Digital Foundry dobrý point. Oni si nemyslí, že Pročko vyjde, protože nerozumí, jak by ji chtěli lidem prodat. Jakože 60 FPS raytracing? Nebo 60 FPS 4K nativ módy? Nebo víc focus na 120 fps, který stejně využije promile zákazníků? Pro většinu lidí je toto asi dost nesrozumitelnej upgrade, když i teď jedou hry 4K (jen neví, že upscalem) a RT tam taky tak nějak pláclý je a ruku na srdce, podle mě to málokoho na konzolích zajímá. Do toho jsou nový čipy pořád hodně drahý a nevyplatilo by se to vyrábět.

Jak Sony prezentovala PS4 Pro?