@Rapier (12.10.2023 22:34): to video je zavádějící. asi stejná blbost, jako kdybys strčil mikrofon pod kapotu auta a vydával to za hluk, který slyšíš při jízdě :)
Hardware
@samorost (12.10.2023 21:40): Nevím jestli jsi zkoušel dat novou pastu a podobně ale pravděpodobně jde o defektni čip jak píšu níž. Plno ps4 konzoli všeho druhu měli sem tam nerovný povrch čipu jak to sekali jak Baťa cvičky a tudíž ten chladič tam nikdy nedosedne pořádně a pak to řve jak kráva. Udělat s tím nic moc nejde. Viděl jsem člověka co to zbrousil a nějaký výsledek to mělo ale to je takový harakiri způsob. Jinak Sony to bez problémů měnila když jsi měl záruku, jelikož moc dobre věděli odkud vítr vane.
Ale fakt jsem měl v ruce ps4 konzole co nebyli slyšet at jsi hrál cokoliv i když spiš standard je že jsou u určitých her slyšet tak nějak průměrně.
Ale fakt jsem měl v ruce ps4 konzole co nebyli slyšet at jsi hrál cokoliv i když spiš standard je že jsou u určitých her slyšet tak nějak průměrně.
@Garret (12.10.2023 21:12): to video co jsem postoval není tak úplně můj případ ale něco mi říká, že tichá PS5 neexistuje. Porovnej ventilátor v XSS/XSX s PS5. Rozdíl je markantní.
Zkusím to jinak, teď v noci, když zapnu PS5 a nespustím hru, jsem stále jen v menu konzole, ji stále v místnosti slyším, málo ale slyším, a je to prokazatelně ventilátor. Spustím hru a zvuk se zesílí, stačí mít vypnutou celou dobu TV a klid v místnosti a okolí, u hry neslyším nic než hru samotnou pochopitelně.
Ventilátor u XSX je skutečně tichý a to i při spuštěné hře alá CP77, pouze z úplné blízky když se nad ventilátor nakloníš tak slyšíš lehké ševelení lopatek.
Je možné, že mám hlučnější kus PS5. Dokud nemám přímé srovnání u někoho doma je těžké hodnotit, z videí na YT jsem pochopil, že běžně PS5 zní takto https://www.youtube.com/watch?v=5djtFky2YVk
Zkusím to jinak, teď v noci, když zapnu PS5 a nespustím hru, jsem stále jen v menu konzole, ji stále v místnosti slyším, málo ale slyším, a je to prokazatelně ventilátor. Spustím hru a zvuk se zesílí, stačí mít vypnutou celou dobu TV a klid v místnosti a okolí, u hry neslyším nic než hru samotnou pochopitelně.
Ventilátor u XSX je skutečně tichý a to i při spuštěné hře alá CP77, pouze z úplné blízky když se nad ventilátor nakloníš tak slyšíš lehké ševelení lopatek.
Je možné, že mám hlučnější kus PS5. Dokud nemám přímé srovnání u někoho doma je těžké hodnotit, z videí na YT jsem pochopil, že běžně PS5 zní takto https://www.youtube.com/watch?v=5djtFky2YVk
@Charllize (12.10.2023 18:15): Já mám doma tu úplně první PS4 Pro, která byla k mání a co se týče hluku, je nesnesitelná. Měl jsem nejspíš právě smůlu na špatný kus, jelikož u náročnějších her dělá opravdu příšerný kravál a v mnoha případech, obzvláště už při náběhu do menu hry, najednou větráky chytnou amok a do pěti sekund se konzole vypne. Nepomáhá ani sundat dekl, selhávají i pokusy o různé jiné alternativní chladící metody (zkoušen byl ze zoufalství třeba i obří hrnec se studenou vodou :c)) ). Některé hry tam z tohoto důvodu jednoduše ani nejdou provozovat. Tudíž, co je mi platný potenciální vyšší výkon oproti původní PS4, když jej využiji jen u několika her. Proto jsem kupoval PS5 prakticky okamžitě, jakmile byla k mání (z Polska) a zde jsem měl pro změnu spíše štěstí, neboť je absolutně tichá i ze vzdálenosti menší, než metr. Mám na mysli jakože opravdu doslova neslyšná. Z tohoto pohledu tedy nelituji ani koruny a jsem už třetím rokem absolutně happy. :c) PS4 Pro tak používám už jen doplňkově na méně náročné hry, či bezproblémové online pařby s našimi kluky (PS4 vs PS5), tam běží tichounce a spolehlivě.
@Rapier (12.10.2023 19:05): tak hlavně takhle PS5 rachotit nemá. máš smůlu na špatný kus a překvapuje mě, že to bereš jako něco, co je u PS5 normální :)
@Garret (12.10.2023 18:43): Ta plastová kytka tomu dodavá kutilářský feel.
U mě zní PS5 přesně takhle https://youtu.be/0ti_W25QTfo což rozhodně není naprosto tiché řešení jako XSX/XSS.
@Garret (12.10.2023 18:43): Mně je jasný ze to funguje, jde mi spis o ten barbarský způsob chování k přístroji. Kdybys tam aspoň vyřiznul díru a dal tam nějakou slusivou mřížku nebo tak něco ake navrtat díry jak do fošny je proste nad rámec mojeho vztahu a estetického cítění ke konzolím :)
BTW když ten horní dekl odendáš a jen ho tam poloziš bez zazcvaknuti výsledek je prakticky totožný jak ty díry :)
BTW když ten horní dekl odendáš a jen ho tam poloziš bez zazcvaknuti výsledek je prakticky totožný jak ty díry :)
@Charllize (12.10.2023 18:25): video o funkčnosti mého řešení už jsem tady dával, takže si ho můžeš připomenout
po 10 vteřinách odstraním papír, který blokoval ty díry a rozdil můžeš slyšet sám i ve svých pokročilých letech. na obrazovce běžel Days Gone a nesahal jsem na ovládání, byla to stále stejná scéna.
PS5 je naštěstí u mě naprosto tiché, takže za mě to Sony posunuli úplně do jiné ligy. u toho Slimu mám taky trochu obavy, aby to ten form factor nepokazil s hlučností, ale snad to mají vyřešené
po 10 vteřinách odstraním papír, který blokoval ty díry a rozdil můžeš slyšet sám i ve svých pokročilých letech. na obrazovce běžel Days Gone a nesahal jsem na ovládání, byla to stále stejná scéna.
PS5 je naštěstí u mě naprosto tiché, takže za mě to Sony posunuli úplně do jiné ligy. u toho Slimu mám taky trochu obavy, aby to ten form factor nepokazil s hlučností, ale snad to mají vyřešené
@Garret (12.10.2023 18:20): Však ok, Dyt to bylo jak do cernyho porsche vrtat díry do dveří a pak pokyvovat ze už v něm není takový vedro :) Zvěřinec, příteli Garrete :)
@Charllize (12.10.2023 18:15): poslušně hlásím, že do pětky jsem zatím vrtat díry nemusel!
@Rapier (12.10.2023 15:36): Mne přijde ze plno lidi slyší trávu růst :)
Ta přecitlivělost na hluk z herních zařízení je z mojeho pohledu přehnaná. Lidi slyší pískat cívky, něco cvakat a kdovico. Ja mám konzoli od sebe přes dva metry a většinou neslysim nic, k tomu zvuk z TV. A taky to nechápu z důvodu ze hodně lidi má na uších sluchátka. Jasne ze je nějaká mez kdy to už je moc, některý revize ps4 pro s prohnutým čipem jsou jak vysavač. Ale většinou mi to přijde ok. Nevím to to mate u hlavy pět cm tu konzoli ? :)
Někdo pak hraje CoD střelba a výbuchy ze tím vzbudí půlku ulice ale řeší ze konzole je slyšet :)
Ta přecitlivělost na hluk z herních zařízení je z mojeho pohledu přehnaná. Lidi slyší pískat cívky, něco cvakat a kdovico. Ja mám konzoli od sebe přes dva metry a většinou neslysim nic, k tomu zvuk z TV. A taky to nechápu z důvodu ze hodně lidi má na uších sluchátka. Jasne ze je nějaká mez kdy to už je moc, některý revize ps4 pro s prohnutým čipem jsou jak vysavač. Ale většinou mi to přijde ok. Nevím to to mate u hlavy pět cm tu konzoli ? :)
Někdo pak hraje CoD střelba a výbuchy ze tím vzbudí půlku ulice ale řeší ze konzole je slyšet :)
@Charllize (12.10.2023 15:11): proti XSX a XSS zní i větší verze PS5 jako Sony Airlines již nyní. :)
Mám doma konzole ze všech stájí, tak mohu porovnávat ale chápu jak to myslíš, majitel PS4 Pro by se mnou nejspíš nesouhlasil a PS5 považoval za tichou konzoli, to by teoreticky byla pravda nebýt toho větráku a nepříjemného zvuku co vydává.
@LIUWIL (12.10.2023 11:45): už jsem nějaké ty GPUs v 14 denní lhůtě vrátil doufajíc v lepší ceny + super verze s více VRAM/sběrnicí a časem i AMD konkurenci. Asi jsem váhal moc dlouho, ceny jsou prakticky vyšší než byly a na pokles to moc nevypadá. Jo přesně, tomu se říká z děště pod okap!
S takovou vydržím s poměrně stále aktuální RX 5700 XT v 1440p do vydání RTX 5000, RX 8000 řady, a Navi 1 se v mém případě stane nejlepší investicí do GPU za celou dobu co mám PC, vzhledem k poměru cena-výkon-jak dlouho ji budu používat. Už nyní drží bezkokurenčně prvenství v délce služby (4+ roky) a díky Nvidia, respektive AMD FSR 1, 2, 3+FG nejspíš ještě nějaký ten rok bude stále použitelná i v moderních hrách.
Mám doma konzole ze všech stájí, tak mohu porovnávat ale chápu jak to myslíš, majitel PS4 Pro by se mnou nejspíš nesouhlasil a PS5 považoval za tichou konzoli, to by teoreticky byla pravda nebýt toho větráku a nepříjemného zvuku co vydává.
@LIUWIL (12.10.2023 11:45): už jsem nějaké ty GPUs v 14 denní lhůtě vrátil doufajíc v lepší ceny + super verze s více VRAM/sběrnicí a časem i AMD konkurenci. Asi jsem váhal moc dlouho, ceny jsou prakticky vyšší než byly a na pokles to moc nevypadá. Jo přesně, tomu se říká z děště pod okap!
S takovou vydržím s poměrně stále aktuální RX 5700 XT v 1440p do vydání RTX 5000, RX 8000 řady, a Navi 1 se v mém případě stane nejlepší investicí do GPU za celou dobu co mám PC, vzhledem k poměru cena-výkon-jak dlouho ji budu používat. Už nyní drží bezkokurenčně prvenství v délce služby (4+ roky) a díky Nvidia, respektive AMD FSR 1, 2, 3+FG nejspíš ještě nějaký ten rok bude stále použitelná i v moderních hrách.
@Cobot (12.10.2023 15:03): Teď už jen aby to díky tomu zmenšení nebyl návrat Sony airlines :)
Ještě k ps5 slim. Za mě plusovy body.
@Rapier (11.10.2023 16:50): Problém je právě to, že u nás už ty karty nejspíš byly zlevněné předtím. Když vyšla RX7800XT, hodně lidí z evropských trhů si stěžovali, že je cenově podobná RTX4070, i když má být podstatně levnější. A nejpravděpodobnější vysvětlení je právě to, že tu ceny 4070 tady dodavatelé tlačili dolů už předtím a další slevu neuvidíme.
@Radecker (11.10.2023 16:57): Jediné "něco" co se asi může stát je, že Battlemage bude nejen k světu, ale i cenově příznivý. Pak bychom mohli vidět nějaké cenové posuny. Nicméně pro Nvidii je herní trh momentálně jen takový koníček a AMD nejeví zájem si nějak výrazně polepšit příznivou cenovou politikou.
@Radecker (11.10.2023 16:57): Jediné "něco" co se asi může stát je, že Battlemage bude nejen k světu, ale i cenově příznivý. Pak bychom mohli vidět nějaké cenové posuny. Nicméně pro Nvidii je herní trh momentálně jen takový koníček a AMD nejeví zájem si nějak výrazně polepšit příznivou cenovou politikou.
Tak to vypadá, že FSR 3 bude na konzolích. :) https://twitter.com/ImmortalsAveum/status/1707787059673653538
PS: oznámení zaujalo i DF, viz. https://youtu.be/e0gKIo6o3ZA?t=1817
PS: oznámení zaujalo i DF, viz. https://youtu.be/e0gKIo6o3ZA?t=1817
@Radecker (11.10.2023 16:57): Je otázka, jestli má smysl čekat. Kolem RTX 5090 začíná solidní hype (má mít výrazný nárůst počtu výpočetních jednotek), ale tahle analýza očekávání mírní a dokonce odhadují, že 5090 vyjde až na přelomu 2024/2025.
@Rapier (11.10.2023 16:50): To podepisuji :-) Nové PC už kvůli tomu odkládám druhý rok a asi ještě nějakou dobu vydržím doufaje, že se "něco" stane. Jediná opravdu kvalitní karta současné generace je RTX 4090 a na ni si zase NVIDIA může šponovat cenu vzhledem k tomu, že prostě ta karta nemá konkurenci.
@Radecker (11.10.2023 16:40): no lepší nějaká sleva než drátem do oka. To jsem zvědav kdy a zdali vůbec se to projeví u nás. Přál bych si ideálně 100 USD slevu, za víc ty grafiky vzhledem k nejrůznějším omezením (méně VRAM, menší paměťová sběrnice) nestojí.
@Charllize (10.10.2023 20:16): no jasně, když vidíš co na next-gen konzole vychází a v jaké kvalitě. Až na ty dva jmenované next-gen tituly to stojí za hov.. Plus TW3 a CP77 jsou světlé výjimky potvrzující pravidlo.
@Charllize (10.10.2023 20:16): no jasně, když vidíš co na next-gen konzole vychází a v jaké kvalitě. Až na ty dva jmenované next-gen tituly to stojí za hov.. Plus TW3 a CP77 jsou světlé výjimky potvrzující pravidlo.
@Rapier (11.10.2023 15:02): RTX 4070 i RTX 4060 Ti zlevnila NVIDIA o 50 USD jako reakci na nové RX od AMD, otázka je kdy a jestli se to projeví i u nás.
https://youtu.be/S3aajlU67H0?t=96
https://youtu.be/S3aajlU67H0?t=96
Tajně jsem doufal, že uvedení a dostupnost RX 7700XT a RX 7800XT v obchodech, v kombinaci s vydáním FSR 3+FG sníží ceny RTX 4070, případně RTX 4060 Ti ale kulové, jsou naopak i díky kurzu dolaru, drazší.
Prostě ne, Nvidia neslevní ani kdyby trakaře padaly, holt jde vidět, že žijí prakticky jen z AI businessu.
Prostě ne, Nvidia neslevní ani kdyby trakaře padaly, holt jde vidět, že žijí prakticky jen z AI businessu.
@Kwoky (11.10.2023 05:44): Meh, zrovna kdyz se blizi normalni APU od AMD, tak vyjdou s timhle. To abych zase zacal uvazovat o CPU+GK...
@Cobot (10.10.2023 20:44): Tak ono by ti asi nic jineho v zakladu nezbyvalo, jelikoz vertical stand za priplatek :-D
"Nádor" :) Velmi trefný popis toho vzhledu. Ale co, vzhled výpočetní výkon ani herní zážitek nedělá.
Narazil jsem na tuhle zajímavou zprávu: https://www.hwcooling.net/nvidia-chysta- ... izi-tdp-jen-na-70-w/
Rtx 3050 6GB se spotřebou 70 W? To se mi zdá jako příjemná snaha nabídnout i nějaký zajímavý low-end a hodně bych o ní uvažoval.
Narazil jsem na tuhle zajímavou zprávu: https://www.hwcooling.net/nvidia-chysta- ... izi-tdp-jen-na-70-w/
Rtx 3050 6GB se spotřebou 70 W? To se mi zdá jako příjemná snaha nabídnout i nějaký zajímavý low-end a hodně bych o ní uvažoval.
koukám, že by se mi ta PS5 hodila hned vedle vysavače :)
Mají u mě ještě šanci pokud ten design zásadně překopou u PRO verze. I když jestli nakonec bude... Paradoxně ta slim verze mi přijde o 2% méně hnusná než originál. Byt ten nádor v podobě mechaniky je tedy něco. Ale s praktičnosti výměny souhlasím. Na ležato to bude trochu lepší. Nicméně něco takhle hnusného si do obýváku nedám. Ono co si budeme povídat stále ani není dost her kvůli kterým bych do toho byl nucen.
Přitom ps4 PRO co v obýváku mám, vypadá stále dobře. A XBOX series si snad koupím kvůli designu jen natruc :)
Přitom ps4 PRO co v obýváku mám, vypadá stále dobře. A XBOX series si snad koupím kvůli designu jen natruc :)
Přesunuto z jiné diskuze.
Rapier- už jsme to jednou resili. Ale Vsadim boty ze kdybys měl ps4pro nebo one x tak bys proste ps5 nebo series x jen tak hned nekoupil. Protože proste ten rozdíl je malý. Dejme tomu ze u základní ps4 by důvod byl. To je 1080p konzole a na 4K TV je to znát.
Rapier- už jsme to jednou resili. Ale Vsadim boty ze kdybys měl ps4pro nebo one x tak bys proste ps5 nebo series x jen tak hned nekoupil. Protože proste ten rozdíl je malý. Dejme tomu ze u základní ps4 by důvod byl. To je 1080p konzole a na 4K TV je to znát.
O kolik by to bylo hezčí kdyby to nebylo zkroucený jak nohy starý báby o tom nádoru u verze s mechanikou nemluvě. Plno lidi dodnes neví kde to má vršek a spodek :)
Ovsem verze s připojitelnou mechanikou je výhoda. Jelikož mechaniky jsou mezi prvním co se může podělat, snadná výměna pak. Koupil bych tu s dvěmi mechanikami, jednu do zásoby :)
Ovsem verze s připojitelnou mechanikou je výhoda. Jelikož mechaniky jsou mezi prvním co se může podělat, snadná výměna pak. Koupil bych tu s dvěmi mechanikami, jednu do zásoby :)
@Paul (10.10.2023 18:41): Časem si na to všichni zvyknou.
Si dodnes pamatuju když na té prezentaci poprvé ukázali PS4, jaké v tom sále bylo ticho :D
Si dodnes pamatuju když na té prezentaci poprvé ukázali PS4, jaké v tom sále bylo ticho :D
@BUMTARATA (10.10.2023 18:15): to je snad ještě hnusnější než originál, chjo.
@BUMTARATA (10.10.2023 18:15): Tvorba toho videa musela dát stejně práce jako vymýšlení jejich nových her.
Ale jako fajn, že to má mechaniku alespoň, překvapili.
Ale jako fajn, že to má mechaniku alespoň, překvapili.
@Bursoft (06.10.2023 17:18): No Samsung hlavně kašle na "malá" Ska, nemá nic ekvivalentniho k iPhonu Pro (ne max). S24 Ultra bude mít asi QSD. (Hlavně 1080p pentile mě vytáčí.)
@Jab (09.10.2023 13:23): Frame Generation o kterém ve video mluví je tak trochu "fake" technologie, a ano souhlasím přál bych si aby současná generace GPUs měla výrazně vyšší hrubý výkon, než minulá. Dívám se na Tebe vyšší střední třído/nižší highend! Jasně, že bych si přál RX 7800XT s reálným výkonem okolo RX 7900XT/XTX a cenou okolo RX 6800 max (do 13,5k).
Bohužel, nebo bohudík (záleží na úhlu pohledu), AMD muselo reagovat na konkurenci, bez toho by byli v konkurenční nevýhodě. Zatímco u Nvidia na to musíš mít dedikovaný HW u AMD stačí jen SW, a nově dokonce FG zpřístupnili (respektive to min. oznámili) i majitelům RX 6000 GPUs, což je fajn neplánovaný bonus.
Nicméně samotné DLSS nebo FSR je rozhodně přínos, a je zde již od dob RTX 2000 a RX 5000, což je stále má současná generace GPU (zatím), a jen díky ní je pro mě CP77 a TW3 hratelný na ultra v 1440p rozlišení při max. možné kvalitě upscalingu a následnému zaostření. Nemluvě o majitelích starších GPU ze stále Nvidia a Intel, myslím si, že ti jsou za FSR ve hrách rádi.
Bohužel, nebo bohudík (záleží na úhlu pohledu), AMD muselo reagovat na konkurenci, bez toho by byli v konkurenční nevýhodě. Zatímco u Nvidia na to musíš mít dedikovaný HW u AMD stačí jen SW, a nově dokonce FG zpřístupnili (respektive to min. oznámili) i majitelům RX 6000 GPUs, což je fajn neplánovaný bonus.
Nicméně samotné DLSS nebo FSR je rozhodně přínos, a je zde již od dob RTX 2000 a RX 5000, což je stále má současná generace GPU (zatím), a jen díky ní je pro mě CP77 a TW3 hratelný na ultra v 1440p rozlišení při max. možné kvalitě upscalingu a následnému zaostření. Nemluvě o majitelích starších GPU ze stále Nvidia a Intel, myslím si, že ti jsou za FSR ve hrách rádi.
Za mě FSR 3 dopadlo velmi dobře, ostatně můžete porovnat v DF analýze. https://youtu.be/EBY55VXcKxI?t=812
https://www.notebookcheck.net/Exynos-240 ... 40-GPU.757794.0.html
Je směšný, jak se Samsung zuby nehty drží svých procesorů, i když o ně nemá doslova nikdo zájem. Hlavně, že ušetří. A to jsem myslel, že v únoru koupím S24 s novým snapdragonem. Asi fakt čas začít koukat jinam..
Je směšný, jak se Samsung zuby nehty drží svých procesorů, i když o ně nemá doslova nikdo zájem. Hlavně, že ušetří. A to jsem myslel, že v únoru koupím S24 s novým snapdragonem. Asi fakt čas začít koukat jinam..
No z toho nedávného leaku z MS to vypadá, že je reálná šance že refresh konzol s výkonem nic moc neudělá. Takže bych se nedivil, kdyby ke konci generace s FSR hodně počítali.
@LIUWIL (03.10.2023 00:54): mě je taky vcelku ukradený, jenže když jej AMD nemělo, tak se všichni obouvali do AMD (diskuze stály vážně za to), že budoucnost je AI + FG a AMD ani jedno z toho neumí.
Nyní prakticky největší argument Nvidia fans proč si nekoupit AMD kartu padl, jistěže Nvidia stále vede ve spotřebě a to není úplně zanedbatelné v dnešní době, i když jak pro koho. Kdo hraje denně desítky hodin to pozná, kdo hraje jako já, to prakticky na účtu za elektřinu nepozná, rozdíl bude malý.
Samozřejmě poděkujme Nvidii, že posouvá hranice, osobně jsem jim za to vděčný. Vůbec nevadí, že je to nyní AMD kdo dotahuje DLSS 3/FG (ať již výkonnostně nebo kvalitativně), sice pozdě ale lépe nežli později.
A argument DLSS3 je kvalitnější beru, ale pokud nemám RTX 4000 tak mi tako majiteli starší GPU může být srdečně jedno. Nvidia fanoušek se pokochá rozdílovými videi na YT (o to se postará minimálně Digital Foundry), utvrdí se v super převaze zelené (oprávněně), všichni YTůběři a HW magazíny nakloněné Nvidia mu pohladí ego aby si byl vědom za co ty prachy získal, zatímco majitel starší karty z jakékoliv stáje (AMD, Nvidia, Intel) bude AMD vděčen i za o něco horší kvalitu, speciálně pokud je to zadarmo a nikdo jej nenutí kupovat kvůli tomu dedikovaný HW za peníze jaké si diktuje zelená stáj. :)
@Bursoft (03.10.2023 12:36): třeba máš i pravdu ale stále vsadím body, že samotné FSR 3 na konzolích bude, FG to je jiná story. :)
Nyní prakticky největší argument Nvidia fans proč si nekoupit AMD kartu padl, jistěže Nvidia stále vede ve spotřebě a to není úplně zanedbatelné v dnešní době, i když jak pro koho. Kdo hraje denně desítky hodin to pozná, kdo hraje jako já, to prakticky na účtu za elektřinu nepozná, rozdíl bude malý.
Samozřejmě poděkujme Nvidii, že posouvá hranice, osobně jsem jim za to vděčný. Vůbec nevadí, že je to nyní AMD kdo dotahuje DLSS 3/FG (ať již výkonnostně nebo kvalitativně), sice pozdě ale lépe nežli později.
A argument DLSS3 je kvalitnější beru, ale pokud nemám RTX 4000 tak mi tako majiteli starší GPU může být srdečně jedno. Nvidia fanoušek se pokochá rozdílovými videi na YT (o to se postará minimálně Digital Foundry), utvrdí se v super převaze zelené (oprávněně), všichni YTůběři a HW magazíny nakloněné Nvidia mu pohladí ego aby si byl vědom za co ty prachy získal, zatímco majitel starší karty z jakékoliv stáje (AMD, Nvidia, Intel) bude AMD vděčen i za o něco horší kvalitu, speciálně pokud je to zadarmo a nikdo jej nenutí kupovat kvůli tomu dedikovaný HW za peníze jaké si diktuje zelená stáj. :)
@Bursoft (03.10.2023 12:36): třeba máš i pravdu ale stále vsadím body, že samotné FSR 3 na konzolích bude, FG to je jiná story. :)
@Bursoft (03.10.2023 12:36): No byli doby kdy se třeba dělali hry na x360 s tearing in mind :)
@ZephyrCZ (01.10.2023 21:48): Já ale netvrdím, že dělá AMD něco špatně s FSR na PC. To, že je to technologie fungující na každé GPU je určitě fajn.
Nelíbí se mi ale, že se cpe na konzole. Jednoduše proto, že FSR v agresivnějších režimech je daleko za DLSS a obraz u her vypadá v pohybu hrozně. Za to samozřejmě AMD taky nemůže, ale vývojáři, kteří čímdál víc spolíhají, že do hry naimplementují FSR a ono to nějak pojede, přitom realita posledních her ukazuje, že bez pořádné optimalizace je FSR k ničemu.
A framegen na konzolích si prostě neumím představit. Konzolové hry se dělají především s vertical sync in mind, tudíž to, že se z 30 fps dostaneš třeba na 42 ničemu fakt nepomůže. Na televizích/monitorech bez VRR budeš mít tearing a s VRR se stejně nedostaneš do spodního limitu nebo kolem něj budeš oscilovat. A to i bez toho problému s artefakty, kdy 30 fps nestačí na framegen.
Nelíbí se mi ale, že se cpe na konzole. Jednoduše proto, že FSR v agresivnějších režimech je daleko za DLSS a obraz u her vypadá v pohybu hrozně. Za to samozřejmě AMD taky nemůže, ale vývojáři, kteří čímdál víc spolíhají, že do hry naimplementují FSR a ono to nějak pojede, přitom realita posledních her ukazuje, že bez pořádné optimalizace je FSR k ničemu.
A framegen na konzolích si prostě neumím představit. Konzolové hry se dělají především s vertical sync in mind, tudíž to, že se z 30 fps dostaneš třeba na 42 ničemu fakt nepomůže. Na televizích/monitorech bez VRR budeš mít tearing a s VRR se stejně nedostaneš do spodního limitu nebo kolem něj budeš oscilovat. A to i bez toho problému s artefakty, kdy 30 fps nestačí na framegen.
Pár vlaštovek je. Ale zákazník prostě musí volit peněženkou, aby se situace zlepšila. Pokud jsou karty drahé, tak je vždy možnost koupit notebook za deset patnáct tisíc a k tomu konzoli na hry. Tohle bych teď osobně doporučoval. I nadále. Byť ta 6800 XT už mě ke 4K monitoru lákala. Ale. Kvůli těm pár novým hrám, které za rok hraji, by nový počítač s ní byla zrůdně obří investice. Jinak tuším nejlepší frames per dollar poměr má teď 6650 XT.
@LIUWIL (03.10.2023 00:54): Vždyť si AMD do vedení nasadilo lidi z nVidie... :-D
Mě osobně třeba framegen nebere, ta prodleva navíc je tam hodně kontraproduktivní.
Co se třeba RT efektů na konzolích týče, myslím se že toto není úplně jen na CDPR, nevím jestli by jim MS a Sony povolili implementovat jakékoli funkce které by FPS shodily tak nízko.
Na AMD je frustrující že dobře vědí co musí udělat, ale vypadá to, že nechtějí.
Na SW se nezaměřují ani zdaleka tak jak by měli.
Kdyby dotáhli FSR na vizuální úroveň DLSS, tak DLSS dopadne stejně jako GSYNC, zvlášť když na FSR spoléhají nejen konzole ale i všechny PC handheldy (Steam Deck atd). Žádný framegen by ani nepotřebovali, myslím že většina lidí by zapomněla že Nvidia něco takového má.
Kdyby všechny karty měly doladěný SW hned po vydání, podstatně by tím zvýšili důvěru zákazníků.
No a hlavně, Nvidia jim svou cenovou politikou v poslední generaci otevřela dveře dokořán. Místo aby se AMD snažili sebrat podíl na trhu a dobrou vůli, tak více méně jedou po vzoru Nvidie a ceny nastavili taky vysoko a vydali karty které existují jen proto aby si zákazníci chtěli koupit tu dražší.
Co se třeba RT efektů na konzolích týče, myslím se že toto není úplně jen na CDPR, nevím jestli by jim MS a Sony povolili implementovat jakékoli funkce které by FPS shodily tak nízko.
Na AMD je frustrující že dobře vědí co musí udělat, ale vypadá to, že nechtějí.
Na SW se nezaměřují ani zdaleka tak jak by měli.
Kdyby dotáhli FSR na vizuální úroveň DLSS, tak DLSS dopadne stejně jako GSYNC, zvlášť když na FSR spoléhají nejen konzole ale i všechny PC handheldy (Steam Deck atd). Žádný framegen by ani nepotřebovali, myslím že většina lidí by zapomněla že Nvidia něco takového má.
Kdyby všechny karty měly doladěný SW hned po vydání, podstatně by tím zvýšili důvěru zákazníků.
No a hlavně, Nvidia jim svou cenovou politikou v poslední generaci otevřela dveře dokořán. Místo aby se AMD snažili sebrat podíl na trhu a dobrou vůli, tak více méně jedou po vzoru Nvidie a ceny nastavili taky vysoko a vydali karty které existují jen proto aby si zákazníci chtěli koupit tu dražší.
@Bursoft (01.10.2023 00:02): Za mě je směr, kterým jde AMD hodně fajn a oproti nVidii určitě palec nahoru. Možno využívat FSR3 na různých GPU různých výrobců je obrovská výhoda a pokud bude FSR3 na dobré úrovni, těžit z toho můžou všichni, narozdíl od řešení, které má nVidia.
Nepopírám kvalitu, kterou nVidia přináší, ale víme, jak to dopadlo s nVidia G-Sync vs AMD FreeSync. Řešení od AMD také, především lidé nakloněný nVidii, hatovali, čas ale ukázal své. Na Alze, například, koupíš 13 G-Sync monitorů ( 13! ), pak 170 monitorů, které jsou "G-Sync compatible", tedy klasicky podporující standardní protokoly Adaptive-Sync, no a pak přes 500 modelů, co umí FreeSync...
Nedivil bych se, kdyby AMD postupně dotáhlo FSR do fáze, ve které je nyní FreeSync. Tedy bezproblémové a široce kompatibilní technologie bez ohledu na značku čipu, kterou hráč používá. A bylo by to jedině dobře.
Nepopírám kvalitu, kterou nVidia přináší, ale víme, jak to dopadlo s nVidia G-Sync vs AMD FreeSync. Řešení od AMD také, především lidé nakloněný nVidii, hatovali, čas ale ukázal své. Na Alze, například, koupíš 13 G-Sync monitorů ( 13! ), pak 170 monitorů, které jsou "G-Sync compatible", tedy klasicky podporující standardní protokoly Adaptive-Sync, no a pak přes 500 modelů, co umí FreeSync...
Nedivil bych se, kdyby AMD postupně dotáhlo FSR do fáze, ve které je nyní FreeSync. Tedy bezproblémové a široce kompatibilní technologie bez ohledu na značku čipu, kterou hráč používá. A bylo by to jedině dobře.
@Bursoft (01.10.2023 00:02): nemusí hned pršet, stačí když kape. :) AMD je zpět ve hře a to se počítá. Vsadím boty, že FSR3 na XSX/PS5 bude.
@AlieN (01.10.2023 00:23): Vždyť v tom videu není nic vidět. Jinak jsem jen chtěl říct, že pro konzole je to nanic, takže doufám, že to ani nikdo nebude zkoušet.