Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Strady (05.10.2023 15:51): Keby to boli staršie autá, tak by som to asi dal. Ale to je žáner, ktorý ide najviac mimo mňa. Jediné autá, ktoré som hral a hrávam za posledných 15 rokov je Mario Kart 8. :D Splnil sa mi sen odkedy som pred skoro 20 rokmi závidel túto bájnu sériu redakcii Levelu. :)
96 % bodů - nezvládol som len autá. Škoda. Inak žiadne tipovačky a pomerne ľahký kvíz.
ono docela funguje v tomhle testu pravidlo, že když člověk neví, tak by měl dát tu nejznámější hru... ale že někdo nepozná Fortnite mi přijde jako slušný fail, nikdy jsem to nehrál, ale nedá se tomu snad vyhnout, aby to člověk někdy neviděl :D
88 %. Uviedol som chybne 3 hry. Star Craft 2, Fortnite, Forza Horizon 5. Keďže patria medzi ten typ hier, čo ma nikdy nezaujímali a nehral som ich, som vlastne s výsledkom spokojný.
58%, mám si smazat profil na DH?

Odpovídali jste stejně jako 6,35 % a lépe než 16,63 % ostatních čtenářů.
N00B
U nás v armádě hráčů na počítačích se mezi sebou oslovujeme křestními jmény. A ty seš N00B! Může ti doma v compu svítit RTX 4090, bez skillu ovšem nemáš respekt a bez respektu nejsi nic.
@Strady (05.10.2023 10:46):  Váš výsledek: 81 % bodů

Odpovídali jste stejně jako 9,32 % a lépe než 62,45 % ostatních čtenářů.

PRO

Když hraješ online, tak si ostatní myslí, že cheatuješ. Ale není to pravda. Seš prostě jenom hustej / hustá. Klikáš myší líp než ostatní. Víš, co ostatní neví. A zřejmě ani nikdy nepochopí. Takový je ovšem úděl velikánů. GG.
@strejdafido (03.10.2023 20:17): U her co Steam nepotřebujou, můžeš nalinkovat exáč na plochu ručně (místo těch co se vytvořily instalací automaticky). U těch, co Steam potřebujou, se spuštění Steamu nevyhneš, reklamní akce a vyskakování oken můžeš vypnout ve Steamáckém nastavení v Interface. Ale pořád počítej s tím, že ti to při spuštění problikne na ploše a Steam bude minimalizovaný. Edit: tak pardón, Steam už to nastavení z nějakého důvodu pár měsíců nemá, tudíž se vždy otevře ve velkém okně.
Lidičky, je nějaký způsob, jak zabránit aby se při spuštění hry ikonou na ploše pustilo okno steamu? Tedy dvě okna, ještě tam vždykcy vyskočí okno s nějakou reklamou nebo s čím. Díky :-)
@Tulareanus (02.10.2023 16:26): No vida, tak to jsme ji hráli v podobných letech. Já mám doma tu tuzemskou krabici (4x CD, český manuál, české titulky ve hře) a kupoval jsem ji (a hrál) ihned po vydání. Podle toho, co píšeš, jsem měl tedy nejspíš štěstí, jelikož jsem nikde nezamrzl a tudíž jsem ani dodnes netušil, že byl ve hře nějaký problém. A to jsem ten typ hráče, který prošmejdí ve hrách vždy vše možné i nemožné, zhlédne všechna videa a přečte veškeré texty, které se nabízí. :c)) Každopádně tedy díky za osvětu, bez této debaty bych o některých věcech neměl ani tušení.
@samorost (02.10.2023 13:17): V The Longest Journey bol ten bug asi v tretine hry, kde bola živá reportáž zo Starku a April sa potrebovala dostať okolo reportérov a policajtov. Na tejto obrazovke zistí, že tadiaľto cesta nevedie a treba zvoliť alternatívny postup cez inú lokáciu. Ak túto lokáciu skipneš (nevieš však bez nej, že tadiaľ cesta nevedie), tak ti hra nepadne, ak však pôjdeš cez túto obrazovku, tak hra vždy padne. Ja som to hral na cd z krabice pár rokov po vydaní, asi 2004? A dokonca v návode v scorpion wincheateri, ako som potom frustrovaný zistil, na to upozorňovali, že túto jednu lokáciu treba obísť.

Každopádne si nemyslím, že by to boli raritné prípady, sú hry, ktoré padali len pri vydaní, potom také, čo aj potom a potom zas také, ktoré padajú len na moderných systémoch. Ten tretí prípad chápem, len s novými HW a SW ťažko mohol niekto, kto hru vyrobil pred x rokmi počítať.

@S4TW (02.10.2023 14:37): Ja napr. narážam v dnešnej dobe na oveľa menej bugov než pred 10, 20 rokmi. Ale je to spôsobené aj tým, že väčšinou hrám hry rok a neskôr po vydaní, takže tá várka patchov tam stihne prebehnúť. Tento rok som kupoval 3 hry na pc, v období prvého týždňa po vydaní a dve z nich mali nepekné bugy. V Baldur's Gate 3 od istého momentu nešlo v treťom akte už vôbec ukladať hru a Larian na to nemal fix bugu, len pomohol oveľa neskôr väčší patch. V Darkest Dungeon 2 mi zas hra po dvoch runoch zmazala všetky zakúpené upgrady a investovanú hernú menu.
Veď aj ten Pathfinder: Kingmaker, ktorý hráš mal kopec technických problémov, než vydali enhanced edition a pekne to zapatchovali. V podstate to bol aj jeden z dôvodov, prečo som to skôr nehral (druhý, že som čakal na zľavu) a nakoniec som žiadne výrazné bugy nemal.

Každopádne jasné, hlavne je mať zaktualizované hry na steame (čo je v podstate automatika) na najnovšiu verziu, najnovšie GPU ovládače, nerozdrbaný Windows a zodpovedajúci HW. Ale aj tak sa mi napr. stalo pred rokom, že na predošlej ATI grafike som mal problém s Wolfenstein II: The New Colossus , že sa mi stávalo, že vzdialenejšie objekty mali dúhové textúry, ako keby ich niekto polial motorovým olejom. A pritom som mal najnovšie ovládače aj zodpovedajúci HW. Nebolo to gamebreaking, ale immersion breaking. No a práve to, čo som hrával pred 15 - 25 rokmi, oveľa častejšie som mával bluescreen alebo mi hra len tak padla bez vysvetlenia a dovi. No a dnes aj pri tých 20 - 30 dohraných hrách ročne, tých bugov mávam máličko, ak nerátame drobné veci typu t-pose alebo zlé zobrazenie niečoho, či že v hre sa nespustí nejaký trigger a treba nanovo odísť a prísť do lokácie.
@S4TW (02.10.2023 14:37): To bys tady neobhájil, když se někde hromadně říká ze něco nefunguje tak to proste nefunguje a ty když tvrdíš ze ti to funguje tak máš nehorázný štěstí nebo jsi blbec :)
Ja třeba dohral Skyrim hned po vydání bez větších problémů ale obecný vjem je ten ze to je nejzabugovanejsi hra ever a každý se mi vysměje :)
@Charllize (02.10.2023 14:34): na druhou stranu, když člověk investuje 10-15 minut tomu, aby si všechno poladil, než to poprvé spustí, tak skoro nikdy není problém... dlouho se mi nestalo, že bych nějakou hru nedokázal hrát v pohodovém stavu... naposledy to bylo Tropico 3 v roce 2019 :)
Tak na pc to je běžná věc ze hra někomu nefunguje jak má a s oblibou se pak říká ze těm co funguje, tak ze mají štěstí :)
@Tulareanus (02.10.2023 12:51): Tak samozřejmě, že podobné chyby existovaly a existovat budou, ale to už jsme u vcelku raritních případů. Navíc, tyto chyby většinou nebrání dohrání hry, tedy pokud člověk není ten typ hráče, který si trvá na svém a zkouší jeden evidentně nefunkční postup stále dokola. :c) Co se týče The Longest Journey, zde příliš netuším, o jaké chybě je konkrétně řeč. Hru mám doma v originál krabici a dohrál jsem ji svého času jedním dechem bez návodu a bez nejmenších potíží tzv. na první dobrou. Čímž nechci říct, že s ní někdo problém mít nemohl, možná jsem měl pouze štěstí. Každopádně je to obrovská pecka a jedna z mých nejoblíbenějších adventur vůbec. :c)
@samorost (02.10.2023 11:59): Problém nemusia pocítiť všetci, aj keď majú odlišný HW (navyše na pc predsa je extrémne množstvo rozdielnosti HW), stačí, že urobíš kroky v nesprávnom poradí a hra napr. padne, lebo skript na pozadí s takou kombináciou postupnosti nepočítal. To sa napr. stávalo aj v The Longest Journey, v istom bode, si musel urobiť veci v špecifickom poradí, inak hra jednoducho padla. Quest For Glory 4 bola povestná tým, že mala extrémne veľa gamebreaking bugov, ktoré sa častokrát nedali odizolovať, že prečo sa niekomu dejú a niekomu inému nie.
Warez samozrejme nemusel a neobsahoval väčšinou patche, ale to aj s originálkami pre ťažké zohnanie ľudia bežne nemali.
@Tulareanus (02.10.2023 10:54): Tak ale pokud hra obsahuje chyby, díky kterým ji nelze dokončit, pak by tento problém měli pocítit všichni, ne? Jinak to vypadá spíše na problém konkrétního HW, případně na verzi hry, kterou dotyční hráli. Jiná věc je, zda hraješ originální hru na odpovídajícím dobovém HW z funkčních nosičů, či zda hraješ na současném stroji, případně přes emulátor, nebo máš dokonce nějakou „ošetřenou” verzi z warezu. Z toho pak mohou pramenit chyby, které však nejdou na vrub samotné původní hry. Pokud je zkrátka titul pro jistou část hráčů bez problému hratelný, nejsou případné problémy vinou dané hry, maximálně tak možná menší mírou kompatibility, či nějakou zprzněnou verzí.

Co se týče tvého odkazu, nevím, co mám z něj vyvodit. Vyšlo mi z toho jen to, že pár lidí neví ve hře Phantasmagoria jak dále (každý řeší něco jiného) a druzí jim radí, jak postoupit. Nic, co by nebylo u her běžné a z čeho bych si vytvořil závěr o nedohratelnosti, či byť jen vysoké „zabugovanosti” této hry.
@S4TW (02.10.2023 10:52): Já jsem někde (už hodně dole) psal, že bych u starých her zrovna na jejich obhajobu absenci bugů nevytahoval, protože tam byly bugy taky a napsal jsem i příklady starých her, kde jsem je zažil a to i u těch konzolových. Jejich množství přímo vlastně souvisí s tím, jak ty programy bobtnají. Čím jednodušší program, tím mně bugů. Takže starší hra jimi nebude tak zahlcena, jako novější tituly.

V tom postu níže jsem spíše narážel na to, jak se tady mnohdy argumentuje ve smyslu, že "co jsi zažil ty", není podstatné. Ale pravda, mohl jsem si to nechat pro sebe a myslet si své, moje chyba :-)
@samorost (02.10.2023 09:36): Ok, tak si vymeň Austráliu za Škótsko, kde prší veľkú časť roka. Mal si šťastie a vychytal si pekné počasie v Škôtsku. Rovnako ako pri hraní hry, ktorá je známa tým, že sú tam gamebreaking bugy a ty si ich nemal.

A k tomu dlhému odstavcu, keby si si aspoň rozklikol, čo som linkoval a pozrel si tie bugy, tak by si takúto blbosť nenapísal. Ľudia si tam píšu presné sekvencie krokov, aby im hra nepadla alebo si radia v tom, že treba upraviť či zmazať konkrétne súbory hry, aby si sa vedel dostať ďalej. Viac k tomu nemám čo dodať.

@S4TW (02.10.2023 10:52): K tomu, čo píšeš, ja som toho názoru, že bugy boli, sú a budú. Len sa to, ako si si isto aj všimol, v určitom bode do toho, ako sú bugy len dnes a kedysi bola tráva zelenšia, obloha modrejšia a bugy vlastne existovali len v rozprávkach. :)
@Ringo (02.10.2023 09:04): nechtěl jsem, aby to vyznělo zbytečně ofenzivně, já jsem spíš na tvé straně, že starší hry měly opticky méně problémů, nicméně pokud nějaký měly, tak najít řešení bylo tehdá mnohem víc problematické než dnes, kdy po pár kliknutí najdeš návod :)
@Tulareanus (01.10.2023 15:26): Já se do toho, s dovolením, rovněž na chvíli vložím.

„Chápem to správne, že povyšuješ svoju osobnú skúsenosť nad skúsenosti iných ľudí, aj keď je ich väčšie množstvo?” 

Já osobně naprosto jednoznačně! A hned také vysvětlím. Jednak chytrých lidí je vždy méně, než pitomců, což je statisticky dokázáno. Tudíž ono „väčšie množstvo” bude s největší pravděpodobností, eufemisticky řečeno, lehce problematičtější. V oblasti PC to vidím dnes a denně a to je dnes svět počítačů výrazně „blbuvzdornější”, než byl v dobách DOS her. Jeden můj aktuální příklad za všechny. Náhlým hnutím mysli jsem se rozhodl, že si po dlouhém čase oživím launcher GOG Galaxy. Ejhle, nefungovalo propojení s knihovnou Epicu, ani Steamu, či Playstationu. Epic stačilo odhlásit a aktualizovat, Steam ani PS nic. Začal jsem ted hledat na netu patřičné informace a po pár desítkách minut čtení diskuzí, jsem našel několik způsobů řešení, z nichž některé nakonec zafungovaly a launcher nyní vše bezproblémově automaticky aktualizuje. Přesto byly ony diskuze doslova zaplaveny skuhráním, že ona řešení jsou k ničemu a že to to těm lidem ani tak nefunguje. Naprosto běžná věc, se kterou se setkávám léta! Někdo najde řešení, dá si práci s podrobným návodem, ještě je k tomu ochoten i následně pomáhat v diskuzi a stejně mu desítky pitomců budou psát, že jim to z nějakého záhadného důvodu nejde. Přičemž těch, kteří mají neustále nějaké problémy je vždy mnohem více, než spokojených uživatelů, kteří funkčnost řešení potvrdí a poděkují. A tak je to i s těmi hrami. Nehledě na fakt, že svět PC byl vždy i vinou rozmanitého HW mnohem problematičtější, než kupříkladu svět konzolí. Jednoduše, co fungovalo jednomu, nemuselo na jiném HW korektně fungovat druhému. A k tomu navíc patří i ona osobní zkušenost a dovednost. Okolo mě bylo už v době DOSu dost lidí, kterým pořád něco nejelo a já kupodivu tyto problémy neměl. Jednak jsem měl vždy nadstandardní HW a nemusel jsem dělat kompromisy, hodně jsem hrál z originálek a samozřejmě jsem měl dobře vyladěný a neustále udržovaný SW. Prefektně sestavený „autoexec.bat” a „config.sys”, takže skvěle vyladěný poměr konvenční a horní paměti a chodilo mi vše jako na drátkách. A druhým okolo mě některé hry ani nenaběhly, případně jim neustále padaly a podobně. Takže ve výsledku ano, věřím v první řadě vlastním zkušenostem, teprve až potom mě zajímají druzí.

@Tulareanus (01.10.2023 16:02): Příklad z Austrálií je hodně nešťastný a zcela mimo. Pokud hru bez nejmenších problémů dohraješ, dokonce opakovaně, máš osobní pozitivní zkušenost a jasný důkaz, že ji dohrát lze! Pokud ti bude na dovolené v Austrálii pršet, získáš jen negativní potvrzení, že v Austrálii pršívá a potkalo to právě tebe. Jinými slovy, pokud mi něco jde, tak mám prostě potvrzeno, že to jde. Pokud to nejde, hledám důvod, proč se to právě mně nedaří a zda ostatní nemají lepší zkušenost. Snad si rozumíme.
Jestli už jste dořešili bugy, tak klasická otázka, neb je říjen: Co hrajete pro Halloweenskou náladu?

Minulý rok jste mi tu doporučovali Costume Quest, což bylo boží (díky @Strady), dvojka je v plánu, stejně tak Pumpkin Jack nebo Night in the Woods. Kupoval jsem i Haunt the House: Terrortown.

Napadá vás něco na Switch nebo starší konzole? Ne nutně Halloween tematika, ale ta atmosféra podzimu prostě. Luigi's Mansion je klasika, ale jinak mě nic moc nenapadá. Nějaké (J)RPG by bylo třeba cool.
@Ringo (02.10.2023 00:06): hele, ale ty taky rád překrucuješ věci, co? :D oni přeci netvrdí, že vaše zkušenost není relevantní, jen tvrdí, že jsou i případy, kdy hra bez problémů neběžela... ale tak jako logicky bych řekl, že dříve těch bugů bylo i méně ve smyslu, že nebyla taková škála možností, na jakém hw se hra hrála... já mám zase zkušenost, že jsem hrál CP2077 hned po vydání na PS4 Pro a žádný vážnější bug jsem neměl, čili hru prohlašuji za nezabugovanou či jen mírně zabugovanou už v době vydání!
@Pluto (01.10.2023 18:53): Chápej, že tvá zkušenost tady mezi místními statistiky není relevantní, protože existuje x osob, které sice neznáme, ale tvrdí něco jiného, než ty, a proto budou mít daleko větší váhu a taky pravdu :-) Já už si na to tady zvykl. Moje zkušenost s odebranou zakoupenou hrou v kamenném obchodě, leč bohužel nutně běžící přes klienta, tady taky považují za tak naprosto minoritní a ojedinělý případ, že snad ani nesmím tvrdit, že se takové věci dějí, statisticky tady tedy lžu :-)
@M.a.t.t. (01.10.2023 18:21): Na toto já právě narážím. Ono se totiž na mnoha místech píše, že hra nejde dohrát kvůli nehratelnému bugu, pokud člověk něco nevezme. Což není pravda, hra vždy za všech okolností jde dohrát. Dávat zrovna ji za příklad zabugované hry není zrovna to pravé ořechové.
@Pluto (01.10.2023 15:37): Odpovedal ti asi preto, lebo ja som aktuálne túto diskusiu nečítal, z mojej strany som považoval za uzavretú a nemal k tomu čo viac dodať.

Našiel som k tomu napríklad toto:  -In Phantasmagoria , there where a few ways to make the game unwinnable. While this was common in older Sierra games, the ones in Phantasmagoria where just accidental.  

Nikde som netvrdil, že bola príšerne zabugovaná, iba som ju našiel v zmienkach, že nešlo o dokonale bezproblémovú záležitosť. Ja inak skutočne nespochybňujem nikoho osobné skúsenosti, ale ak sa chceme vážne baviť, že tvoje skúsenosti s hrou sú viac ako názory ostatných ľudí a tie bugy tým pádom asi neexistujú, potom debata ozaj postráda zmysel.
@Pluto (01.10.2023 15:50): Neporušil, lebo si nedebatoval.

Skúsim ešte raz. Ak pôjdeš do Austrálie na pár dní a celý čas bude pršať. A potom sa dostaneš do diskusie, kde budú ľudia hovoriť, že Austrália je strašne suchá krajina a ty napíšeš, že "nie, nie je, pretože keď som tam bol, stále pršalo", tak to je v podstate to isté ako s tou Phantasmagoriou teraz tu.
@Tulareanus (01.10.2023 14:55): No a vidíš. Já jsem to hrál tehdy z originálu, i několikrát potom. Naposledy před pár týdny. Možná vznikly problémy na modernějších počítačích či při použití DOSboxu. Ale rozhodně bych tuhle hru za zabugovanou nepovažoval.