Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

No a já začal koukat na dokumentární seriál Bigbít;)

Dostal jsem se k tomu přes punk, resp. přes starší věci, které jsem slýchával na gymplu kolem 2000-2005 a přes hledání informací o konkrétních kapelách jsem se dostal až do 80. let (a přes seriál až do konce 50. a teď postupuji kupředu;)

Taky se snažím dohledat info o nejprodávanějších albech 90. let Česku a taky recenze, ale tady už se musím poohlédnout po tištěných zdrojích asi.

BTW je to divné, že si dokážu užít antinazi punk i Landu?;) A že klidně proložím Kryštofa (Magnetické pole) Iným kafem (Príbeh) a Nohavicu Čechomorem?
Ještě tu mám jednu takovou zvláštnost :) občas mám rád různé mixy nebo kombinace různých žánrů dohromady a je tu jeden interpret, kterej si říká Kim Dracula. Jeho počin spočívá v kombinaci opravdu mnoha žánrů, ale vychází z rapu a metalu, jenže je schopen do breakdownu hodit prvky jazzu, soulu či dalších věcí, které se na první pohled do toho absolutně nehodí :D a celá jeho deska, která vyšla letos je naprostý úlet do jiných dimenzí, ale kdo má rád experimenty, mohl by o to aspoň zavadit a kdo ví, třeba se mu to zalíbí. Tady je ochutnávka :)
https://www.youtube.com/watch?v=X6o7RtOHpVc
@Dan9K (24.11.2023 08:05): :D hele já chápu, že ne každému to může být po chuti :) já na ně mám názor ten, že jsem rád, že si berou inspiraci v takových vodách, ale za mne to dělají hodně dobře :) kor v dnešní době se takovej styl už celkem vytratil, dříve toho bylo daleko více, ale začíná to pomalu zase gradovat a já jsem rád, že oni stojí v čele :) já už je sleduji opravdu hodně dlouho a ještě když začínali, tak už hráli takovej styl a to se mi na nich líbí, že neudělali jen jedno album, ale několik a jedou si to svoje :)
@Nix (24.11.2023 07:49): ta inspirace těma Linkinama je tak obrovská, že mě to donutilo přemýšlet o tom, že je to vlastně další kategorie kapely.
Zvykl jsem si kapely rozdělovat na dva druhy, první druh jsou pro mě "skutečné" kapely, a sice kapely, které hrají především vlastní muziku, druhý druh jsou pro mě "zábavovky", které hrají covery. Pak jsou samozřejmě kapely, které to mixují.
No a tohle je speciální kategorie, vlastně je to coverbanda, která ale hraje svoje písničky :D
ale vlastně jsou to akorát variace takový :-)
btw. ideální věc, kterou může skládat A.I.
@TombSpirit (24.11.2023 04:21): tady posílám odkazy :)

From Ashes to New - https://www.youtube.com/watch?v=LvqdZXEG5D4 
Bad Wolves - https://www.youtube.com/watch?v=nguJezI6Dos 
In Flames - https://www.youtube.com/watch?v=e_MSqS1-Ubs 
Orbit Culture - https://www.youtube.com/watch?v=VyuciyFwnmI 
Beartooth - https://www.youtube.com/watch?v=Zv3t0Fvgvik 
Cattle Decapitation - https://www.youtube.com/watch?v=ksCKFkioYL8
Left To Suffer - https://www.youtube.com/watch?v=DbbZsntQF1g 
Any Given Day - https://www.youtube.com/watch?v=ovC1srFSJhM 
Slaughter To Prevail - https://www.youtube.com/watch?v=9fdqJhNbnSY
@Dan9K (23.11.2023 16:45): Ano, přirovnávám je k nim jen podle žánru. Ono pro mne jakýkoli závan nu-metalové tvorby je úplný wow efekt jelikož tenhle žánr je se mnou od dob dospívání :) a LP měli spoustu kopírek a ne povedených, ale tihle to dělají s patřičnou grácií :)
A rozumím tomu co pro tebe znamenali, dnes se něco takového těžce definuje, ale je spoustu novejch kapel, které jdou proti zdi :)
@Nix (23.11.2023 16:05): a v čem bys to charakterizoval jako nový Linkin Park? Odkazuješ na jejich první období?

Protože pro mě jsou LP nejvíc zajímaví jako celek. Když si to tak vezmu, jsou pro mě vlastně ve stejný škatulce jak Beatles, Bowie, Queen a Radiohead nebo třeba i ty Blur. Všechno zásadní věci, který definujou generace a kdy se ti lidi nebáli jít hlavou proti zdi, opakovaně popřít očekávání fanoušků a přesto uspět. Kdyby LP vydali jen první dvě desky, tak je to úplně normální band :-)
V tomhle asi ty From Ashes nebudou takový, co? :-)
Zde tedy mé poznatky z letoška, který byl zase bohatý, avšak i když pár mých oblíbených kapel vydalo i letos nový věci, ne vše se vyvedlo, např. Godsmack nebo Puddle Of Mudd, bohužel. Staind si jedou pořád to svoje, Sevendust taky ale takový Taproot mne letos fakt překvapili, vůbec i tím, že něco novýho vydali.

Avšak tady je těch mých top 5, které teda ale neberu, že 1. je nejlepší, ale jen podle pořadí, jak si vzpomínám. Takže:

From Ashes To New - Blackout - novodobej Linkin Park je tady, sleduju je od počátku a nemohu se jich nabažit :)

Bad Wolves - Die About it - tahle deska mne fakt překvapila, minulá nebyla až tak dobrá, ale letos to teda vyšperkovali a opravdu to má grády

In Flames - navrátilci a staří dobří Flames, konečně se to povedlo smíchat staré dobré Flames a s tím vším, co se za tu dobu naučili a nová deska je fakt bomba

Orbit Culture - tahle kapela je prostě fakt v poslední době jedno velké překvapení a jejich umění opravdu ukazují každým singlem a jsou pořád lepší a lepší

Beartooth - The Surface - po několikátém poslechu to nějak nemůžu dostat z hlavy a ze Spotify

No a v poslední řadě bych určitě zmínil Cattle Decapitation a jejich Terrasite - kombinace extrémních dvou žánrů nebyla nikdy v lepší formě! tady není o čem, není to pro slabé povahy, ale sakra masakr :)

Ale co nesmím zapomenout tak EP Left To Suffer a novej singl Any Given Day a Slaughter To Prevail, snad se dočkám u obou interpretů nových desek příští rok

A nejlepší koncert tohoto roku a splněný sen pro mne byli Limp Bizkit, kteří vyprodaný Karlín zbořili i se mnou!
@Dan9K (23.11.2023 15:41): :D lépe bych to nenapsal :D ale já se raději ptám, nerad bych tím někoho pohoršil :D já třeba nemám problém s tím, co kdo poslouchá, ale i dneska se stále setkávám s odpůrci tohoto žánru :D tak raději prvně zjišťuju v okolí, zda to projde bez problémů :)
@Nix (23.11.2023 13:27): Za žádnou cenu to nesmí být metal

TombSpirit jasně napsal, že to nemusí být jen trance, z čehož přece jasně vyplývá, že to nesmí být metal :-)


Já holt nejsem tak aktuální, ale přijde mi, že letošek byl docela dobrej.... vyšli nový Blur, nejdřív se mi moc nezdáli, ale nakonec jsem si to poslech asi dvacetkrát.

QOTSa udělali nový album  In Times New Roman... , který je OK.

Novou desku udělali Kasabian, ale za mě teda spíš hrůza. Musel jsem si ve Spotify uděla svůj playlist, kde jsem si to musel propojit s novou deskou Toma Meighana a udělat si iluzi skutečné nové desky Kasabian a ne to, co vzniklo. A výsledek super :D

Plus samozřejmě boží deska E+mausy - Z mého města (musím si přihřát polívčičku :D)

Bohužel moje nejoblíbenější kapela (Smashing Pumpkins) vydala trojablum, kterýmu jsem dával hodně šancí, ale už jsem si to půl roku nepustil a ani nechci.

Potěšil mě Pan Lynx se svým debutem...

Suverénně nejvíc jsem ale letos poslouchal Placebo, kteří udělali tu novou desku už ale loni. Já na to docenění potřebuju víc času než jen rok.

Ale každej rok vzniknou tuny supr muziky, akorát holt v undergroundu no.
@Fingon (18.11.2023 08:46): ano, vycházel z té Toccaty. Ona ta Toccata je taková fanfára na jednom akordu, která dost možná byla i v dílech jiných autorů. Něco jako 20th century fox :-) Já nejvíc žeru Dixit Dominus, to už ale chce soustředěný poslech (za mě zatím Monteverdiho vrchol, a to jsem nejdřív myslel, že bude Orfeus či Nářek Ariadny)
Je to úplně aktuální nahrávka, tak doufám, že to dává smysl. U těchhle starých věcí je předpoklad, že čím starší nahrávka, tím víc mimo.
V době Monteverdiho nebylo vůbec běžné konkretizovat, kdo má co přesně hrát, to vlastně začlo plnohodnotně až s Mozartem a Haydnem.
Ale u těch oper, mší a oratorií mi přijde, že je to víc ustálený, než třeba u jeho madrigalů.

edit. Nejvíc rozdílný jsou asi ty čistě instrumentální části, jako třeba část Ballo v Ballo de Integrate, to jsem si poslechl asi ve 20 úpravách. Každá jiná. Nejvíc se mi líbila ta, co byla nejvíc jiná, takže se obávám, že byla nejvíc mimo mísu :-), ale kdo ví, já holt nejsem zatím úplně expert na rané baroko :-)
kulturní okénko...

Poslechl jsem si v posledním měsíci systematicky a opakovaně co šlo od prvního velkého skladatele "naší hudby" Claudia Monteverdiho (ještě si schovávám jeho Korunovaci Popei). Ten člověk mě fascinuje. Hudba, jak jí posloucháme a známe dnes, vznikla v průběhu jeho života a stejně měl potřebu dělat úžasné divnosti a neobvyklé postupy.
Chci ale dát jen do placu krátké číslo ze závěru jeho epochálních Mariánských nešpor, Gloria Patri, které neobvyklé postupy nemá, za to, jakoby šla vyloženě na ruku dnešnímu posluchači. Jen jsem při té kráse pomyslel na to, že za těch 413 let jsme sice ušli velkou cestu, ale vlastně až tak velkou ne a tohle by se klidně mohlo objevit v dnešní počítačové hře a nebylo by to až tak divné :-)
... tak zase se hrabu v něčem, čemu -málo- rozumím---

Kdysi, na gymplu, jsem od spolužačky dostal několik kazet s kapelou Znouzectnost, klasické pokoutně nahrávané s ručně psanými názvy skladeb. Mezi nimi byla i kazeta kompilace Znouzectnost uvádí své hosty na vlnách rádia Bla bla plus, ovšem (z důvodu nedostatečné délky kazety) nekompletní. Bez čtyř posledních skladeb a v tomto případě i bez popisu interpretů.

Taky díky tomu mi nikdo nedošlo, že ženský vokál na některých nahrávkách není jedna zpěvačka, ale dvě.

Na té kompilaci se nacházejí jediné dvě oficiálně vydané písně kapely Mocela Umbra, Nech žít klikatej pás a Fuck off church. Tak jsem se chtěl včera konečně dozvědět něco víc. Nakonec jsem vygooglil jen to, že jejich zpěvačka měla autonehodu a kvůli tomu už dále nevystupovali. Nicméně na youtube jsem objevil jejich dalších devět skladeb, sice je to naprosto mizerná nahrávka, ale jejich hudba, texty a její zpěv se mi hodně líbí. Kromě jména zpěvačky jsem se taky nikde nedočetl o zbytku kapely, což mě malinko překvapilo.

(na druhou stranu, kámoš zpěvák začínal u jedné místní kapely - která má webovou prezenci, pak přešel do další kapeli - ti vydali aspoň jedno cédéčko a našel jsem recenzi, která jeho jméno zmiňuje- načež zakotvil u kapely Eagelheart, nicméně ani jedna předchozích kapel jej ve svých popiscích nezmiňuje).

Ani jsem ještě nesehnal tu skladbu Vyšla Týna, dokopala skina na melodii Kaťuši, o které jsem se tu zmiňoval v roce 2017). Samorost si tehdy pochvaloval Marxovu tchyni... http://dbher.cz/dp201839
@hanak_v_exilu (17.11.2023 09:07): vidím to stejně. Nejdřív jsem věřil Fincherovi, že to chce udělat, ale zklamal mě. V té době se radši vrhnul na kvalitní leč absolutně zbytečný remake Mužů kteří nenávidí ženy, a tohle se zazdilo.

Villeneuve je pro mě ještě o stupeň chladnější režisér než Nolan, nedokážu se na jeho filmy emocionálně napojit, ale na tohle by byl ideální a kdyby měl pod sebou Clarkovu látku, tak mu to asi konečně sežeru. Vidím ty obrazy úplně před očima, tak snad :-)
nerozumieme sa ale ok )) my dvaja ten výsledok aj tak neovplyvníme , necháme sa prekvapiť čo vznikne )
@sandokan (17.11.2023 08:59): Jenže na Rámovi nic extra hlubokého nebo filosofického není, aby tam byl potřeba režisér jako Lynch. Ráma je fakt jenom o tom opojení vizuálem a velkolepostí. Clarke je génius protože mu to funguje i v knížce, a pokud se to převede na plátno, tak to bude bomba. Stačí tam naroubovat jednoduchý příběh, podobně jako v těch Příchozích a film je hotový.
Pustil som si nového Frasiera v českom dabingu a zistil som,že ho takto nedokážem počúvať a aj keď si spomeniem na Priateľov alebo 2 a pol chlapa vychádza mi slovenský dabing lepší. Na druhej strane vo filmoch je podľa mňa skoro vždy lepší český dabing.
@Charllize (16.11.2023 21:54)
YouTube trailer 

Jinak jsem tu prodlouženou verzi před lety už viděl (nemluvě o kinoverzi, co šla i v tv), takových 10-15 let už to bude a pomalu je čas na novou projekci;)

@Richmond (16.11.2023 21:58): asi jen první. Už se o tom mluví 20 let, podílí se na tom Morgan Freeman. Dlouho se o režii zajímal David Fincher, momentálně snad Villeneuve, což mi drobátko vadí, protože Arrival byl ještě ok, ale Blade Runner i Duna mě zoufale nudily.