@
Memphis (03.01.2024 09:36): díky za reakci, na něco mi to odpovědělo a zároveň vyvolalo další otázky :).
U strategií, které nabízejí pouze volbu strany, ale mise / průběh hry to zásadně neovlivní, určitě nemusíš dohrávat za všechny z nich."
To je docela zásadní informace, řeší se tím třeba ten Travian.
Lidská kampaň ve Warcraft III: Reign of Chaos - já jsem dohrál jen Warcraft jedničku za lidskou rasu a nikdy mě nenapadlo považovat hru za nedokončenou, protože jsem nehrál za Hordu, což v té jedničce byla právě jen rozdíl té strany, ale průběh byl stejný.
U strategií s rozlišným průběhem bych to chápal, ale ta hranice vnímání bude jako už xkrát u různých hráčů / pořadatelů subjektivní.
FlatOut - tady mi to přijde jasné, dohrát režim Kariéry. Pokud derby a disciplíny nejsou něco, co by tě bavilo, existuje řada jiných závodních her, kde tohle není, tak nevidím důvod proč do výzvy volit zrovna FlatOut.
Tady jsi mě trochu zmátl. Stačí tedy dohrát logicky závodní režim kariéry (což by dávalo smysl) nebo je potřeba odehrát i ty disciplíny?
Proč si volit zrovna FlatOut? To je z pohledu pořadatele přece irelevantní otázka. Třeba protože jako hráč chci a ještě jsem ho ze závodních her nehrál :)?
FIFA - ano, je potřeba dohrát příběhový režim, pokud jej daný ročník obsahuje.
Tady mám podezření, jestli ve stávajícím týmu má někdo reálnou představu, co to je hrát Fifu / NHL / NBA atd.
Příběhový režim je smyšlené story fiktivního hráče, za kterého hraješ co díl to jednu sezónu a nezabere zase tolik času. Co ale ty další režimy, zvlášť kariéra? Ta vyžaduje pro dokončení odehrát 20 sezon, v případě PL jde včetně pohárů o cca 70 zápasů za sezónu plus tréninky / koučování týmu a i při nastavení krátkých zápasů zabere dohrání tohoto režimu klidně přes 300 hodin. Žel kariéra je dvojí - jako Hráč a Trenér (tedy krát dva), pak je tu ten zmíněný příběhový režim a občas Turnaj. Při striktním dodržení navrhovaného pravidla i u sportovních her se tedy požaduje např. u Fify (nebo NHL atd.) po hráči odehrát třeba 700 hodin?
V souvislosti s tím mě napadá ještě Minecraft: považují se jednotlivé kampaně Survival, Creative, Classic atd. za dostatečně stejné, aby stačilo dokončit jeden nebo jsou považovány za příliš odlišné (různé možnosti ne/umřít, nutnost těžení bloků / nekonečně materiálu,...) a je nutné je odehrát všechny? Aneb stačí jedenkrát nebo bude nutné v něm strávit násobky času?
Ano, u některých her bude splnění náročnější. Nicméně myslím, že ta změna zdaleka není tak drastická, jak píšeš a vyřešení těch nesmyslných případů, které tímto šly obcházet, za to stojí.
Chápu asi myšlenku a snahu o kvalitnější plnění výzvy. Ale v případě projektu, který člověk primárně plní kvůli sobě a je založený na poctivém přístupu je ta snaha do značné míry zbytečná až kontraproduktivní. Pokud bude chtít někdo podvádět, je úplně jedno, jestli je v pravidlech nutnost dohrát jednu, dvě nebo deset kampaní. Prostě si zaškrtne splněno. Ve výsledku tohle pravidlo nepoctivcům "splnění" nijak neztíží a těm férovým hraní zkomplikuje.
Platí myšlenka že "všechny geniální věci jsou jednoduchý". Tohle dělení, kdy se pravidlo na některý strategie vztahuje, na jiný ne, u závodních a sportovních her je to s otazníkem, Výzvě na atraktivitě nepřidá, pořadatelům přinese víc práce a hráčům nervy.
Edit: zase jsem se rozepsal, pardon - takhle dlouhý jsem to neměl v plánu :)