Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
@Jumas (04.01.2024 22:07): super, díky za objasnění, Her Story si tím pádem zařazuju rovnou do seznamu :).

K té desítce a tomu zpěvu: předpokládám, že tím pádem ani ty vokály by neprošly, příkladem budiž třeba Ori, kde se během hudby vyskytuje místy i zpěv ženským hlasem, ale beze slov. Latina je jediná výjimka, ostatní jazyky jsou ok. Je to tak správně? Protože pokud by bylo podmínkou, že budu slovům rozumět, je mi úplně jedno, jestli to bude latinsky nebo španělsky :).

To KCD by mě zajímalo, HC variantu mám dlouhodobě v plánu a některé perky jsou přiřadit k reálným zdravotním omezením / diagnózám (hemofilie, tremor, dyspnoea). Jak je možný, že jsi tohle ještě nehrál :)?
Děkuji teamu za novou výzvu. Zase naprosto super, i když mi tento rok přijde na můj typ her těžší.
Výběr her je pro mě už takový evergreen, i když někdy samotnou výzvu nezvládnu, jako třeba rok minulý (ach ten reálný život).

Měl bych ale dotaz ke kategorii 9.
Asi uplně nechápu smysl té základní varianty.
Pointa HC - hrát hru v "originále", kde ten originál není naše pohodlná angličtina nebo náš mateřský jazyk, je mi naprosto jasný - hrajete prostě tak, jak to autor zamýšlel nebo jak je to autentické.
Typicky japonské hry nebo třeba někdo Witchera v polštině.

Jaká je ale smysl dávat si pro normální verzi výzvy dabing na cokoliv jiného než angličtina/čeština (jakožto překlad) a vyhnout se i originálnímu/tématickému znění?
Chápu to tak, že abych splnil výzvu na základní verzi, musím zvolit nějaký uplně random jazyk. Takže například Ghost of Tsushima nemůžu hrát ani japonsky, ani anglicky, ale musím zvolit třeba němčinu :D
To mi nedává vůbec smysl. Kdokoliv bude výzvu na základní, tak si většinu her takto zkazí.

Všechny kategorie do teď byli o nějaké formě kreativity, snaze najít třeba i hru, kterou bych normálně nehrál, ale tohle mi přijde, že jde proti samotné kráse hraní.
Nebo to špatně chápu?

Jenom moje troška do mlýna ohledně toho nového pravidla pro dohrávání kampaní - osobně s tím problém nemám, ale přijde mi, že to má naprosto jednoduché řešení - očividně to pravidlo vzniklo, aby řešilo reálný problém a očividně tu jsou i hry, kde to je totálně kontraproduktivní.

Tak se jednoduše ptám - jelikož už stejně se řada her řeší na individuálním rozhodnutí, proč prostě nemůže existovat naprosto jednoduché pravidlo respektující smysl výzvy: "dohraj kompletně příběhovou linku". To je duch výzvy. Vyřešíte tím oba dva ty ukázkové příklady, které jste tu dokola propírali a obě strany budou šťastné. W3 jednoznačně musíte dohrát vše, jiné strategie, které mají identické kampaně nemusíte, protože by to bylo jen nesmyslný grind.
A pro situace, které budou na hraně, je tu prostor v diskuzi a tvůrci můžou rozhodnout. Easy peasy. Nebylo by to poprvé ani naposledy, kdy se řeší jednotlivé hry, protože je pravidla nedokážou přesně zařadit... což tu bylo i řečeno - že nelze taková pravidla vytvořit.
Tak proč si přidávat práci a byrokracii pravidlem, které má na jedné straně řešit okrajovou situaci, ale vytváří okrajové situace na straně druhé?
@Rujha (03.01.2024 00:23):  Wildermyth je z toho čo píšu v popise hry v poriadku. Kena je iba spirit guide a preto by tam nemala spadať, no  The Textorcist: The Story of Ray Bibbia sa mi vidí ako exorcista ok, aj keď je to bývalý kňaz. U Rauken si za seba skutočne nie som istý, pardón :) a u Syberie stačí ľubovoľný variant.
Zase nějaká divoká diskuse, škoda, že nemám čas to pročíst :)

Mohl by mi prosím někdo z týmu odpovědět na mé dotazy zde @Rujha (03.01.2024 00:23): ? Normálně bych to nepřipomínal, utekly jen dva dny... ale taky uteklo mnoho příspěvků.

Hry jsou (naštěstí) velmi rozmanité. Je jasné, že při nastavení jednoduchých pravidel bude škála široká a pro její zúžení je nutné pravidla komplikovat a výjimkovat. Podle mě tedy záleží spíš na tom, co je duchem Herní výzvy a jak to tým, který ji připravuje, pojímá. Jestli bude lidi, kteří výzvu přijmou, brát spíš restriktivně, nebo jim nechá větší svobodu výběru. Řada nastavených pravidel bude v konkrétních případech vždycky nejasná a to, zda hra podmínky splňuje nebo ne bude v řadě případů subjektivní.

Proto si taky nechávám od týmu všechno předem schvalovat a nad sandboxovými, sportovními či závodními hrami (nebo nedej bože strategiemi typu Age of Empires, Civilization apod.) jsem upřímně řečeno pro výzvu raději ani nikdy neuvažoval, protože v každé kategorii je napsáno "dohraj hru" :)
@Jumas (04.01.2024 22:07): GTA IV paradoxne ani nemá žiadne väčšie herecké hviezdy, týmto dielom totiž Rockstar trochu zmenil filozofiu a začal v dabingu stavať na menej známych menách. Roden je však za mňa asi ok, hral vo viacerých väčších hollywoodskych filmoch celkom výrazné úlohy.
@musa (02.01.2024 18:00): Zkusím odpovědět ohledně těch kategorií, tak jak to vidím já.

3. Kategorie - Ne vždy HC vychází ze základu. V minulosti tu byly i kategorie, kdy HC varianta byla s tou základní v rozporu. Lovecraft a kult jde k sobě a náboženství je k tomu takový protiklad, který tuto kategorii zajímavě doplňuje. The Abbey samozřejmě splňuje HC variantu a sám mám tuhle adventuru v plánu.

4. Kategorie - Za hvězdu se považuje známější herec nebo herečka, který hrál jednu z hlavních rolí alespoň v jednom větším filmu nebo seriálu z americké produkce. Například takový Pedro Pascal je spíše seriálový herec, ale splňuje podmínky kategorie. Za sebe bych uznal i Karla Rodena, jako asi jediného Čecha, ale nevím co na to ostatní. Dabuje jednu celkem důležitou postavu v GTA IV, ale tam je asi více herců nebo hereček, kteří by se počítali. Her Story splňuje HC, stačí jeden herec/herečka.

5. Kategorie - Tady si nejsem úplně jistý. KCD jsem nehrál, tak to nemůžu úplně posoudit a co se týče těch orgánů, tak to jsme ani neprobírali.

8. Kategorie - Zde ti již odpověděl Pluto.

10. Kategorie - Zaprvé jsou chorály častější a hlavně jde o to, aby šlo těm slovům rozumět. Samozřejmě latinsky nikdo z nás pořádně neumí, ale snad chápeš, jak to myslím. Prostě že jsou tam slyšet slova a ne nějaké mručení. Ten hlavní zpěv je v podstatě to, co jsem napsal v předchozích větách.

Změna v rámci kampaní se aktivně probírá níže.
@next_ghost (04.01.2024 21:43): Ak si to budeš chcieť reálne dať do výzvy aj tento rok, môžeme to prebrať v tíme, či spolu nedôjdeme k odlišnému názoru, ako tu odznel. Od toho táto diskusia a náš tím je. No z toho, čo si napísal vyplýva, že najskôr nie a preto zase riešime iba hypotetický problém.
@next_ghost (04.01.2024 21:43): Každá kapitola má ale 5 misii, nie? To, že si autori prácu na hre uľahčili je už problém hry samotnej, ty vlastne určíš, či bude podriadená strana Zem alebo Mars.

A čo sa týka toho cd, ako vravím HW obmedzenia nemajú s tým, čo je koniec hry nič spoločné. Kopec hier bolo na viac CD. Inak ten prvý Red Alert mal na CD 1 aj úvodný filmík pre spojencov, teda po tom, ako som mal neskôr obidve CD, bolo nutné vždy začať kampaň za spojencov z CD 1 a po prvej misi vložiť CD 2. V prípade Red Alert 2 už boli tie kampane na dvoch CD rozložené presne, ale to bolo skôr z dôvodu logickosti a aby hráč nemusel pri hre žonglovať. Ale ako píšem, s tým, čo je koniec hry to nemá nič spoločné.
@Tulareanus (04.01.2024 20:38): Tak já na závěr doplním ještě to, co jsem v předchozím příspěvku takticky zamlčel: V Haegemonia: Legions of Iron mají obě kampaně 5 kapitol. Pouze první kapitola nabízí unikátní obsah pro danou frakci, zbylé 4 kapitoly jsou až na drobné detaily identické. Dohrál jsem obě kampaně a při druhém průchodu jsem s tím na konci 2. kapitoly skoro seknul, protože mimo možnosti vyzkoušet jinou kombinaci technologií než minule (kvůli omezeným bodům na výzkum) tam už nebylo nic zajímavého.

@Tulareanus (04.01.2024 21:33): U všech C&C her od Tiberian Dawn minimálně po Red Alert 2 byla stejná herní data na obou CD. Jediný rozdíl v obsahu CD byly filmečky. Proto se první mise kampaně dala hrát i ze "špatného" CD, a pak už to dál nešlo.
@Charllize (04.01.2024 21:21): Lenže obidve kampane začínajú CD 1, na CD 1 je celá kampaň sovietov a prvá misia kampane spojencov, ktorá si potom vypýta CD 2. Ja som to tak kedysi bohužiaľ mal, lebo otec mi zohnal len CD 1 a CD 2 už nie, tak som bol v detstve smutný. Každopádne sa to stále predávalo ako jedna hra/jeden celok v jednom balení. To, že bolo CD viac bola iba HW limitácia, nič iné.
@Kunick (04.01.2024 14:36): Ta změna řeší reálné problémy, na které jsme narazili v minulých ročnících, a zatím vytvořila pouze hypotetické problémy. Třeba to po tomhle ročníku přehodnotíme, nevylučuji to, ale já bych se ale i vsadil, že to bude úplně v pohodě a ve výsledku na to pravidlo narazí naprostá minorita účastníků a dokonce si troufám si odhadnout, že většina z nich s ním nebude mít jediný problém (já třeba automaticky považuju C&C dohraný až když dokončím kampaně za obě strany, stejně tak Flatout až když mám Kariéru dohranou na 100%, což chápu jako jasně definovaný konec hry, atp. a věřím že to tak má většina hráčů).

Takže než ztrácet čas hypotetickými problémy, pojďme řešit problémy reálné. Pokud si nějakou opravdu zvolenou hrou do výzvy nejste v tomhle ohledu jistí, ptejte se, my nabídneme svůj pohled a můžeme diskutovat. Během roku to pak vyhodnotíme a upravit/vylepšit do příště se to dá vždycky, ale chci to dělat na základě reálných případů (stejně jako letos), ne na základě myšlenkového cvičení najít co nejvíc hraniční případy. Myšlenka, že připravíme naprosto neprůstřelnou definici, kde nebudou vznikat žádné nejasnosti, je lichá, jak se dlouhodobě ukazuje i u kategorií samotných, i přes naši stále větší snahu cizelovat doplňující informace, ale od toho máme tuto diskuzi.
Ne že bych to chtěl komplikovat ale třeba PS1 verze Command and Conquer/Red Alert má každou frakci zvlášť na separatnim CD disku. Tzn. jedna krabička, dvě CD, na každém jedna frakce. Vzásadě to byli dvě samostatně spustitelné hry. Znám případy lidi ze měli jen jedno CD a vystačili si :)
@next_ghost (04.01.2024 20:31): Nie, nechápeš to dobre. Ja neviem aký zmysel má hľadať neustále tieto hypotetické okľuky, obzvlášť, ak sa v prípade C&C nejedná o žiadne teoretické ani hraničné prípady, ale o jednu hru/jeden produkt, ktorý má dve alebo tri kampane.

Za mňa to platí aj pre Haegemonia: Legions of Iron , sú to kontextovo dve kampane, treba dohrať obidve.

Mňa by skôr zaujímalo, či toto hrotenie má aj nejaký praktický zmysel, či si niekto kúpi C&C hru, aby dohral jednu kampaň a potom sa druhej už nechytil, lebo však už jednu prešiel.
@S4TW (04.01.2024 10:20): Ano, příběh se větví. A podle mě je úplně jedno, jestli se větví už v menu nové hry, nebo až po 20 hodinách hraní. Můj argument je, že rozhodující má být dohrání hlavního příběhu až do konce, ale stačí jen jednu větev. Pokud je příběh rozdělený do několika navazujících kampaní, musí se dohrát všechny. Pokud je každá kampaň samostatná nezávislá větev stejného příběhu, stačí dohrát jen jednu z nich.
@Tulareanus (04.01.2024 00:04): Takže kdyby autoři do C&C dali úplně na začátek třeba jednu tutoriálovou misi navíc, která bude společná pro obě kampaně, a volba strany by byla až po jejím odehrání (ale jinak budou obě kampaně stejné jako teď), tak najednou to bude stejný případ jako větvení v Katawa Shoujo a bude tedy stačit dohrát hru jen za jednu stranu? Chápu to dobře?

Nemusíme se bavit jen hypoteticky. Například Haegemonia: Legions of Iron nabízí výběr ze dvou kampaní, kde je série úvodních misí unikátní pro každou stranu, ale pak se příběh sloučí dohromady a zbytek misí je stejný v obou kampaních (kromě rozdílů v dialozích, protože v jedné kampani hrajete za muže a v druhé za ženu). Hlavní postava té druhé kampaně se dokonce stane vaším podřízeným. Tady to bude jak? Musí se dohrát obě kampaně, nebo stačí jedna? Kolik přesně musí být v kampaních unikátního obsahu, aby bylo nutné dohrát obě?
@M.a.t.t. (04.01.2024 14:01):  Jasné, a já jsem W3 uvedl, jako příklad kdy to je jinak než uvádím já taky. Jenže to nepomíjí situace kdy to je opacně ;)

@Tulareanus (04.01.2024 13:53): Promiň, ale uplně stejný pocit mám z Tebe. To totiž nejsou 2 samomostatné, ale navzájem se vylučující!! příběhy. A kanoničnost jsem řešil jen potud, že to podtrhuje skutečnost, že nejde o 2 příběhy, ale o 1 příběh s 2 alternativami děje.

To s tím DLC jsem nepochopil ani já, protože to jsem nikdy netvdil - pouze jsem to uvedl jako absurdní příklad 2 příběhu dvou stran. - Myslím, že tady jste se prostě chytili jedinotlivosti a nepochopili co jsem chtěl napsat (nebo jsem se nedostatečně vyjádřil).

Ad knihy: Máš pravdu, že vždycky budou existovat experimentální knihy. Nicméně pokud je kniha rozdělena do jednotlivých SAMOSTATNĚ FUNGUJÍCÍCH částí, pak je s ní jako se sbírkou většinou nakládáno, a jednotlivé části bývají často publikovány zvlášt, tedy je s nimi nakládáno jako se samostatným dílem.

Sry ale tohle o výzvě je. Prostě máš problém, že změna pravidel, která měla řešít problémy vytváří jiné problémy.
@Kunick (04.01.2024 13:31): Ja som to uviedol už nižšie - je to kvôli hrám, ako Warcraft 3, kde sú tie kampane silne previazané a tvoria jeden súvislý príbeh, či Resident Evil 6, kde platí úplne to isté a dokončením vybranej kampane (ktoré majú inak aj samostatné titulky) sa nemusíš dozvedieť nič o väčšom príbehu.
@Kunick (04.01.2024 12:56): Prečo potom princíp aj kontext ignoruješ?

Je rozdiel medzi vetvením v hre, čo sa deje napr. v RPG a je rozdiel, kedy hra pozostáva z niekoľkých samostatných príbehových súčastí. Samozrejme, že hry nie sú o príbehu, len je to práve to zjednodušenie pre ten princíp. Príbeh tu používame v tej najširšej definicii, ktorá existuje a príbeh tak nemusí byť elaborovaný s x dialógmi, ale je to niečo čo má dej a prebieha v čase. Tažko potom argumentovať, keď úplne ignoruješ vlastne vôbec, čo to je.

Neriešme kanonickosť. To nie je vôbec pointa hernej výzvy a ani dohrávania. Navyše priamo z hier od Westwoodu ani netušíš, čo je kanonický konie a čo nie je, musíš si to prečítať niekde mimo. Kopec japonských hier má ten kanonický true ending až po niekoľkých dohratiach. Ako vravím, úplne irelevantné nielen pre hernú výzvu, ale aj pre dohratie hry.

Ja som nikde nepísal, že tá kniha je zbierka alebo kompilát. Sú knihy, kde máš popísaný ten istý príbeh z pohľadu viacerých osôb úplne oddelene. Sú knihy, kde máš niekoľko rôznych príbehov, ktoré sú samostatne oddelené (napr. Cloud Atlas) a sú poviedkové knihy, ktoré tam boli zámerne vystavané, lebo sa týkajú toho istého sveta, lore a postáv a postupne sa tam postavy a dej vyvíjajú. Nie je to zbierka, ale zámer autora. Pri hrách je to v tomto extrémne podobné. Navyše existujú aj adventúry poviedkového formátu, kde prepájajú s nejakou témou/témami nesúvisiace príbehy a postavy. Tiež si nemyslím, že keď niekto prečíta jeden takýto príbeh v knihe, tak bude považovať knihu za prečítanú. A ak áno, tak ho nikto nebude brať vážne.

A evidentne si nepochopil ani to, čo ti napísal Matt a to, že DLC/datadisk nie je nutné dohrávať. To predsa nepíšem nikde ani ja, len normálne píšem, že treba dohrať hru ako celok.

Každopádne toto je za mňa koniec tejto zbytočnej debaty, pretože rozporuje veci, ktoré nie sú ani tak o hernej výzve.
@Kunick (04.01.2024 13:31): evidentně neexistuje pochopitelnější zjednodušení, mě teda zrovna toto přijde naprosto jasný, ale vždy se najde někdo, kdo to evidentně nepochopí (já se třeba zamotal u 4. kategorie)...
@M.a.t.t. (04.01.2024 13:10): To, co píšeš v prvním odstavci je pravda. Pak nechápu, poč Tul operuje nutností dohrát obě kampaně, aby hráč znal celý příběh, když jak sám píšeš že ten často ani není v původní hře uzavřen.
Co se týče kánonu, tam jsem to použil abych vyvrátil jeho tvrzení o dvou příbězích v jedné knize.

S druhým odstavcem souhlasím - ale to jen podtrhuje to, že je to nevhodné i u víc kampaní u velké části RTS (vím, že existují výjimky).

A Tvůj příklad samozřejmě beru, ikdyž neznám. Jenže to je ona pověstná výjimka potvrzující pravidlo.

Proto je s touto změnou problém - změna by měla vést k lepšímu/ k pochopitelnějšímu/či jednoznačnějšímu pochopení pravidel. Tady myslím, toho dosaženo nebylo.
@Kunick (04.01.2024 12:56): V pravidlách nie je predsa nikde napísané, že ľudia musia dohrávať aj DLC. Je pritom pravdou, že občas vyložene uzavierajú udalosti hry a pre kompletné pochopenie príbehu sú zásadné, no v rámci výzvy sa to od nikoho nevyžaduje. DLC si však môže pokojne napasovať do inej kategórie. Ak by sme zase zachádzali do toho, čo je a čo nie je kánon, to by tiež zachádzalo do zbytočných debát a komplikácií navyše, o to viac, že sú i ľudia, ktoré niektoré kanonické diela neuznávajú :)

Čo sa týka odlišných mechaník, toto je aspekt, na ktorý sa od začiatku výzvy nekladie dôraz. To by totiž všetci museli dohrávať všetok obsah čo v hre je (napríklad aj bonusové módy v príbehových hrách, ktoré sa spúšťajú samostatne cez menu) a a asi uznáš, že to by by nebolo ideálne.

Inak s tou knihou to nie je úplne jednoznačné ako si myslíš. Dám ti aj konkrétny herný príklad a to The Rebirth/The Reaper teda dve krátke hry tvoriace jeden celok. Uznal by si v rámci výzvy dohranie jednej z nich ako dohranie celku? Ja teda určite nie.
@Malignus (04.01.2024 12:28): Tohle beru na sebe, nedorozumění. Nicméně chceme to lidem trochu zjednodušit, tak ať se tu nedohadujeme zbytečně. Je tam řečeno, že postava je inkvizitor. Ona je to dost dlouhá hra, takže to stejně moc lidi hrát nebude a pokud jo, tak to alespoň není ochcávka na pár hodin.
@Tulareanus (04.01.2024 00:04): Klasicky jde o princip, nikoliv o detaily, ale to očividně pomíjíš.

Je irelevantní, kdy se rozhodneš pro tuhle změnu, jestli je to na začátku, uprostřed nebo při posledním questu. Tohle větvení ve hrách zkrátka je. A co třeba hry, kde mají postavy odlišné mechaniky - znamená to, že když jsi nepoznal herní mechaniky jiné postavy tak jsi hru nedohrál? Hry totiž nejsou jen o příběhu.

Pro věc není podstatné, který z konců je kanonický a který ne. Už jen fakt, že se to řeší naznačuje, že jde o varianty téhož příběhu. Naopak kdybychom brali citaci z pravidel: "dohrání hlavní příběhové linky / všech příběhových kampaní" pak by kanonický konec byl stežejní, protože je hlavní příběhovou linkou a tedy by splňoval jednu z vypsaných možností.

Tvoje analogie s knihou fakticky špatná. To co popisuješ je sbírka. Nikoliv jedno dílo. Sbírku děl. Tedy něco jako Collection u her. A tam taky nevyžadujete dohrání všech kousků.

edit: dvakrát na konci
@Wolverine (01.01.2024 14:10): Viď príspevok priamo pod mojím. Prebrali sme to ešte spolu v tíme a dohodli sme sa, že to nakoniec budeme uznávať, aby sme si to zbytočne nekomplikovali. Môžeš si to tam teda pokojne zaradiť :)
Nuže tedy hledal jsem a googlil a vyplivlo to na mě titul:)

 Observer: System Redux mě zajímá jestli tuhle hru můžu zařadit do kategorie nikdy se nevzdávej jako HC verzi:)
Hlavní hrdina má protézu místo pravé ruky.

A ještě by mě zajímalo jestli vztah a jeho vývoj v Mafii 1 definitivní edici se Sárou se dá zařadit do Lásky nebeské-
Tam se jestli se nepletu dočkáme i svatby, ale nejsem si teď uplně jistý jestli je to tak vyobrazeno :D
Dá se do kategorie 3. Volání Cthulhu započítat i počítačová verze gloomhavenu? Vyskytují se tam různí náboženští fanatici, vyvolávající nestvůry pomocí rituálů. Mluvím o základní verzi výzvy. Díky
@S4TW (04.01.2024 10:20): Je to tak no ve vizuálních novelách uděláš prostě rozhodnutí a podle toho můžeš práve mít celou hru jinou. Je to přesně jak když třeba v RPG máš někým romanci. Sice tady ty změny jsou mnohem markantnější a máš opravdu třeba 8 hodin zcela jiného contentu, ale i tak je to prostě jen o rozhodnutí..
@next_ghost (03.01.2024 23:28): no, ale to se prostě větví příběh, ne? není, že si vybíráš z 5 kampaní v nabídce, kterou chceš hrát... takhle absurdně bys pak mohl říct, že každé druhé RPG má různé konce a často i různý průběh hrou, takže bys jí musel dohrát 5x, abys měl všechny konce, ale vlastně třeba 50x, abys měl všechny možné kombinace průchodů...
@ArmJohn (03.01.2024 23:26): áno, počíta sa to.

@Kunick (03.01.2024 23:39): no ale sú zlé fakticky, nie názorovo. Rozprávame sa o jednej hre, jednom produkte. Halflife a opposing force sú dva oddelené produkty, tak ako sú klasicky oddelené hry a ich datadisky. Dve kampane v jednej red alerte sú jedna hra.

Druhá analógia je zlá lebo porovnávaš kozmetické rozdiely vs dve polovice jedného obsahu, ktoré sú úplne odlišné.

A to, čo je a nie je kanonické si častokrát westwood rozmyslel až pri ďalšom pokračovaní, ale to neznamená, že ten obsah prestane existovať. Prečo by dve alternatívne dejové línie neboli dva príbehy? Príbeh je predsa rozprávanie o niečom, čo má dej a (väčšinou) začiatok a koniec.

Ak niekto napíše knihu, kde sú dva príbehy, ktoré môžu a nemusia byť previazané. Obe sú časťou jedného celku.

@next_ghost (03.01.2024 23:28): to už je ale iný typ hry a iný príklad/téma. C&C sa v kampaniach obsahovo neprekrývajú nikdy. V tebou spomínanom prípade je to iné, lebo sám píšeš, že časť obsahu je identická a následne sa hra vetví. Nič takéto v stratégiach od Westwoodu neprebieha.
Pokud má sportovní hra příběhový mod za jednoho hráče, který má jasný konec tak mi do herní výzvy sedí, je to nejvíc kvantifikovatelný dohrání. Kariéra už zní trochu podezřele a asi by záleželo na případ od případu, je dohráním když trenér odejde do důchodu nebo je vyhozen? Nakonec teoreticky by šlo odehrát sezonu rovnou tím, že se prohraje na začátku nějakou baráž nebo kvalifikace a takhle to nějak projet? Bez dobrého důvodu bych sportovní hry bez příběhu do herní výzvy nedával, i když určitě není pravda že by nebyly aplikovatelné do vícero kategorií.
@Tulareanus (03.01.2024 23:08): První dva Red Alerty jsem kdysi dohrál. A s tím, že to jsou špatné analogie nesouhlasím. Rozhodně vhodnější, než Tvoje s knihou. Ale jistě chápeš, že každá analogie je nedokonalá.

Nicméně už fakt, že jeden konec je kanonický a druhý nikoliv (a říká to i vývojář v uvodu do RA2), naznačuje, že nejde o 2 příběhy, ale o 2 možné alternativní dějové linie.

Samozřejmě máš pravdu, že např Blizzard to ve W3 dotáhnul k absurdnu (a ostatně v SC2 to obešel rozdělením na 3 hry). Nicméně to ukazuje, že né vždy to je jednoznačné.
@Tulareanus (03.01.2024 23:08): Jestli chceš lepší příklad než Opposing Force, tak si vem třeba Katawa Shoujo. První cca. třetina hry je až na drobnosti společná pro všechny hlavní příběhové linie. Pak se hra větví na 5 samostatných příběhů (jeden pro každou dívku), a mezi příběhovými větvemi je prakticky nulový překryv. Po prvním průchodu celou hrou od začátku do konce tak hráč uvidí jen nějakých 25% veškerého obsahu. Má se taková hra tedy do výzvy dohrávat 5x dokola, aby si hráč prošel příběhy všech 5 dívek?
@Kunick (03.01.2024 22:52): nesúhlasím. V tej c&c kampani je všetok obsah odlišný. Opposimg force je samostatný datadisk, nie je súčasť half-life.
Dohrávanie za viac postáv hry kde je 99% obsahu identického za všetky a porovnanie to s tým, kde v c&c hre je jedna kampaň 50% obsahu a druhá druhých 50% je tiež mimo.
Fakt všetky analógie zlé. Hral si vôbec niekedy nejaké C&C? Lebo to pôsobí, že len hádaš.
@Tulareanus (03.01.2024 22:32): Tohle je špatná analogie. U knih bych to přirovnal k Chazarskému slovníku - sice je verze pro ženy a verze pro muže, ale reálně je rozdíl minimální.

V tvém pohledu by bylo k pochopení příběhu třeba dohrát nejenom Half-Life, ale i datadisk Opposing force.
Dohrát adventury za víc postav, abys viděl jinak nepřístupné detaily/lokace/dialogy.
Není výběr strany v těchto RTS srovnatelný s větveným příběhem, kdy Ti jedna volba zkrátka uzamkne nějakou část hry?
@musa (03.01.2024 21:39): to já taky (a sem z toho smutnej, že je už dlouhý roky na druhý, možná třetí koleji :)), jen upřesňuju, že většina hráčů fify už dneska jede hlavně Ultimate Team, proto se nedá jasně definovat, co je v tý sérii dneska ten primární režim.

Jinak chápu, že se tu vyvrbí x fakt různých dotazů, který bych tu asi ani nečekal a je dobrý si je vyjasnit už na začátku výzvy, nicméně sportovní hry půjdou v letošních kategoriích napárovat naprosto minimálně.. :D