Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
@PavelU (24.09.2024 20:12): Osobně dost pochybuju, že jsou zdejší profily na tak špatné úrovni. A za mě byl zisk toho achievementu za 20 editací nejtěžší ze všech. Dělal jsem ho v podstatě 15 let a "z donucení" :) Z profilů her, které znám, se mi nelíbí asi tak 10 a horko těžko by z toho byly 3 body za editaci. A pouštět se do editací úplně neznámých her se mi nechce vůbec upřímně. Myslím, že těch 20 editací je tak akorát pro každého, ty jsi asi výjimka a tipuji, že máš editací nejvíc na DH. Na druhou stranu, pokud by se nějaký takový achievement zavedl a lidé by se do toho pustili, tak může nastat situace, že už nebude možné ho získat, protože všechno bude v pořádku a profily už perfektní.

Za mě bych radši viděl nějaké "lidové hlasování" na třeba 5-10 návrhů achievementů a ten vítězný by se posléze stal opravdovým achievementem.
@Jumas (24.09.2024 19:48): Her je na DH dost. Stále narážím na nedostatečně zpracované profily. A dnes jsem musel smazat i oficiální stránky, to ať Memphis zruší). Mustr kvality by se na DH měl zlepšovat, ale nemyslím si. Je to způsobené odlišným pohledem každého uživatele, kterého to do hloubky zajímá. Takže za sebe dávám tyto editace v klidu.

Možná to při přepočtu na více lidí je náročná disciplína, která by ani množstvím her nevyšla, nevím. Ale nějaký posun je v tomto nutný, minimálně ze strany DH správců. Jde mi o to, aby tu byla odpovídající kvalita a nemuselo se to tolik měnit. A když přeci jen ano, ať obdržím nějakou adekvátní odměnu.
@PavelU (24.09.2024 19:36): To mi přijde už dost přehnané. Jak to množství editací, tak ta malá odměna za ně. Editace za 3 a více bodů už je hrozně velký zásah do profilu a těch 20 je dle mě maximum, aby to bylo nějak reálně dostupné pro aktivnější uživatele. Třeba 50 editací za dva body by dle mě šlo, ale tohle je moc.
Chce to další achievement na editace her, zejména na ty popisky. Navrhuji Dozorce kvality II - Proveď 100 editací (vylepšení) her ohodnocených za 3 body. Odměna 150 DH bodů.
@M.a.t.t. (29.08.2024 13:22): Tiež by som bol radšej, keby tá hra bola v jednom celku. Pretože je pravda, že niektoré tituly sú v rôznych epizódach iné ... ale zase je to jedna hra, ktorá je dokopy jeden celok. A epizódy môžu byť rozdelené pre tých, čo to tak chcú. Ako na spomínanom CSFD.
@M.a.t.t. (29.08.2024 13:22): +1, nakoniec som to riešil tak, že som vždy hodnotil len poslednú ako celok, ale to nie je samozrejme vôbec košér riešenie, každopádne mi to prišlo lepšie než mať úplne zavádzajuco prehltený zoznam hodnotených hier.
@rikuhahl (29.08.2024 10:29): A bude to skôr ako štítky? :) To je funkcia, čo mala byť už včera, tiež mi príde trochu hlúpe hodnotiť celú epizodickú sériu tak, že si musím vybrať jeden z dielov. Jednotlivo to hodnotiť nechcem a nemyslím, že som zďaleka sám, čo to takto má.
Jednou to bude. Je to dlouhodobá priorita ;) Já to řeším tak, že komentuju každou epizodu a celkem mě to baví, žít takhle s jednou hrou třeba tejden :)
Hádám že asi není reálné tu mít zastřešovací profily ve stylu ČSFD? Přijde mi že u těch epizodických her je to fakt na ránu i co se týče nějakého souhrnného hodnocení dané série. Přeci jen je lepší vždy napsat komentář v rámci celku a ne k první nebo páté epizodě.

Vím že už se to asi dávno řešilo, ale oproti jiným nově přidaným pičičandám mi tohle přijde jako dost prioritní změna. Což nemyslím nějak zle či tak. Jen mě to teď po dohrání jedné série zase napadlo.
Navrhuji nějak promítnout hodnocení hry v komentáři přímo na hlavní stránce. Stejně jako třeba čas uveřejnění komentáře, skóre +/-, atd. Mně osobně by víc přesvědčili konkrétní komentář rozkliknout, pokud bych už z hlavní stránky viděl, kolik mu dal komentující procent..
Navrhuji mezi kategorie zajímavosti zařadit novou kategorii chyby ve hře/bugy. Dost mi tam chybí, děkuji za zvážení.

edit: Chyby ve hře by byly možná lepší než "bugy" protože mají širší záběr. Zatímco bugem se zpravidla rozumí nějaký technický kiks ztěžující, v horším případě i znemožňující hraní, tak chyba zahrnuje i případné nesrovnalosti ve výstavbě příběhu či nesrovnalosti v užitých reáliích. Takže, přidejte chyby ve hře, prosím. : )
@Red (02.07.2024 16:40): Kdyby karta hry obsahovala možnost nadefinovat ID hry v jiných systémech, tak by se pak daly zobrazovat ikonky odkazující např. na to HowLongToBeat, nebo třeba Moby Games a další.
Docela by mě zajímala v profilech hry průměrná délka dohrání. Buď vlastní modul nebo nějaký napojení na How long to beat.
Hodně by se mi líbila možnost upravit si datum dohrání (podobně jako to je na databázi knih s dočtením). Hlavně kvůli tomu, že jsem se minulý týden uklikl a odstranil si dohrání u Baldur's Gate II: Shadows of Amn a teď mi tam svítí 02.06.2024. A dost mě to sejří :D
Ty jsou určitě kvůli mě, protože jsem jako správnej completionist přestal přidávat přesně na stovce. Achjo... :-D Zase práce? Tak já teda jdu...
Já jsem moc rád, za další přidaný achievementy, i když tohle splnit bude fuška.

Bylo by možný jich vymyslet, případně namalovat ještě víc? Že by se současné (a nové) číslo 44 zaokrouhlilo na pěkných 50?:-)
Co kdyby se podle posledních příspěvků řadily i články v blogu? Nebo třeba první pozice by byla fixní - poslední článek, ale ty další by se promíchávaly. Musím pak rozkliknout celý blog když chci ověřit jestli někdo něco nenapsal.
@Jumas (01.06.2024 23:01): Možná, ale připadá mi to, jako kdyby někdo uváděl knihu s nakladatelstvím, ale bez uvedení autora. Řekl bych, že tvůrci by měli mít svoji "síň slávy". Když už si někdo dal práci s vytvořením sekce vývojářských studií, tak by se mohla doplnit i sekce pro skutečné vývojáře z masa a kosti.
@KingNut123 (01.06.2024 22:05): Jednotliví členové vývojářských studií se mohou uvádět v popisu. Kdyby tu byla nová sekce trochu by se to pletlo s těmi, kteří v žádném týmu nebo studiu nepůsobí a hry tvoří pod svým jménem.
Zrovna jsem projížděl sekci Vývojáři a napadlo mě, zdali by bylo možné přidat i sekci/podsekci vývojářů (fyzické osoby, nikoli instituce), kteří se na vývoji jednotlivých her podíleli. Připadá mi to zajímavé, jelikož o studiích tu máme skoro celou Wikipedii. Nebylo by na škodu přidat jednotlivce, kteří stojí za těmito organizacemi.
@Peach (20.05.2024 11:06): Osobně si myslím, že to nebude tak jednoduché. Jde o to, že ne všichni chodí na komentář jen prolinkem na mainpage, ale mnohdy tam chodí tak, že jdou na profil hry a kliknou na položku komentáře. A tam se ti načte několik komentářů podle předem daného klíče. Ale už nepoznáš, který z nich si ten člověk skutečně čte a který jen proletí.
Nestálo by za přidání počet shlédnutí na komentářích ke hrám? Věřím, že spousta z nás si dává více či méně úspěšně na komentářích dost záležet a bylo by fajn vědět pro kolik lidí to vlastně píšeme.

Přeci jen ne každý používá like/dislike, navíc mi přijde, že se poslední dobou likuje mnohem méně. Mám záložku s komentáři zaplou dle hodnocení, kde top komentáře už delší dobu mají cca 20 liků. Možná je to jen pocit, ale bývalo to dvojnásob. Jestli si jen uživatelé více rozmýšlí, co opalcují, tak v pořádku, ale jestli značně ubývá čtenářů, tak bych to chtěla vědět.
@Fritol (03.05.2024 12:51): Nie, ma aj par vlastnych native veci, napr. Duke Nukem 1 a 2 remastered bezia nativne na Evercade, Full Void detto, ako aj niektore dalsie tie Indie tituly, ktore dostali cartridge bezia nativne na Evercade.
Co platforma ako Evercade? Vacsina cartridgov su sice rozne kolekcie, ale to by nemuselo byt na prekazku, ci radsej nie? :-)
Ještě mě napadla další věc, jestli by bylo možné přidat po letech zase nějaké nové achievementy. Že by se jejich počet zaokrouhlil třeba na 50.:-) A věřím, že by komunita přišla i s nějakými zajímavými a podnětnými nápady právě na další achievementy.:-)
Měl bych hned dva nápady, z nichž jeden už jsem kdysi přednesl.

1) myslím, že by bylo přínosný, kdyby se hodnocení hry od uživatele objevilo už na hlavní stránce v náhledu Koměntářů. Podobně, jako tam je jméno uživatele, čas a dole počet +/-, které Komentář má, tak by tam třeba nahoře v pravém rohu mohlo být to hodnocení. Upřímně já osobně bych si přečetl asi víc komentář, kdybych na první dobrou a bez rozkliknutí viděl, jaké hodnocení uživatel hře udělil.

2) navrhuji, jestli by bylo možné přidat do diskuze "O hrách" vlákno "Dotazy", nebo "Otázky a odpovědi", nebo "Poradna". Na DH nejvíc využívám asi komunitu, když potřebuju poradit s něčím, co se netýká úplně jedné hry a ptám se zkušenějších uživatelů. Např. když člověk hledá jednu konkrétní hru, ale neví název. Nebo hledá hry s nějakým konkrétním motivem. Nebo by ho zajímalo něco ohledně herního klienta, se kterým nemá moc zkušenosti. Protože tyhle dotazy směřuju většinou do "Všeobecně o hrách", kde většinou naruším nějakou rozjetou debatu a stejně mi tam nikdo moc neodpoví. Většinou mi odepsal právě Charllize. Ale stejně mám pocit, že to tam působí dost nepatřičně.

Něco jako je "Pomoc a rady pro nováčky" v kategorii "K Databázi", kam zase člověk se hrama taky nepíše. Konkrétně mě napadá, když jsem hledal hry, které obsahují obrazovku udělených medailí z 2. světové. A byl bych strašně rád, kdyby existovalo vlákno speciálně jen pro tyhle dotazy.
Měl bych nápad na novou kategorii na DH - odkazy.

Spousta her má své odkazy na svém profilu. Já bych navrhoval i obecné odkazy, které by se daly zveřejnit do horního řádku. Tam kde je dnes kolonka Hry, Vývojáři, Uživatelé (číslo), Diskuse (číslo) a vedle toho bych dal odkazy, dle kategorií.
Třeba češtiny: a zde by bylo několik odkazů na weby, kde jsou češtiny, kterých je v rámci her poměrně dost. Z hlavy mě napadnou hned 4.

Obecné herní weby: Zde by patřil prostě odkaz na Vortex, Zing, Indián a tisíce dalších (ale funkčních webů).

Já vím, všichni ty odkazy známe, ale proč je zde na Databázi nějak necentralizovat? Mě osobně by to třeba i pomohlo. A rád bych poznal i weby od jiných hráčů.

Zveřejnění odkazů by bylo podobné jako u her, čili by to mohl udělat každý uživatel + přidat samotný URL a nejlépe krátký popis.
@Gordon (09.02.2024 00:52): Předpokládám, že většina lidí jde do profilu hry kvůli komentářům nebo diskuzi. Aby si přečetli, zda si hru zahrát anebo o ní podebatovali při hraní nebo po dohrání. Případně v odkazech se podívali na "let's play" (no dobře, tohle tu dělám já :). Každopádně si myslím, že čtenářů profilu hry je minimum.

Ale ok, je to váš postoj, já vám to neberu ani to nemám za zlé. Jen mi to přijde zvláštní. Spousta her tu bude chybět.
@styeer (08.02.2024 22:40): To se pak také může přetáhnout nějaká steam databáze strojově a hromadně to tu naházet, že? Jaká bude hodnota takového obsahu? Nulová. Popisek je tu jediná hodnotová věc samotného profilu hry.
@styeer (08.02.2024 22:40): No, DH je založena na "kvalitě", nikoliv na kvantitě, takže srovnání s CSFD není v tomto ohledu na místě. Je tu skoro 25000 profilů her a všechny musely projít přes to kontrolní oko, aby nebyly jen kopií textu z internetu. Je určitě fajn tu mít profily novinek, ale pokud není vůle a chuť je sem přidat v požadované kvalitě, tak tu prostě nebudou a svět se nezboří. Chápu tvou frustraci, ale ty zas chápej nastavený metr a těch 25000 profilů, které by zmírněním podmínek pozbyly na významu a ztratily by tu unikátnost napříč celým internetem. A co je nakonec větší hodnota? Díky a přidávání zdar ;)
Pro většinu: Já netvrdím, že to nejde nebo to zabere hodiny času. Taky už jsem nějakou hru přidal. Ale že by to šlo jednodušeji, rychleji, bylo by tu víc her a nepřidávalo by to jen "tvrdé jádro". Tím pádem by teoreticky bylo i více uživatelů.

Vemte si, že by na ČSFD nebyl film, který jste právě viděli. To se tam prakticky nemůže stát.
No tak si zkuste přidat nějakou obskurní japonskou sérii co třeba ani půlka nevyšla na západě. Hodně štěstí :)
Ale Ja vím ze přes tohle tady nejede vlak a proste to nemá význam řešit :)
Kdyz jsem přidával Ring of Red tak popisek zabral hodinu a pak to Fritol ( nebo kdo ) další čas musel upravovat :)
@styeer (08.02.2024 21:05): Text distributora je typicky plny superlativu a polopravd. Popisek hry by mel byt popisek - tedy fakta bez nazoru (neni to dobre ani spatne, proste to jen je).

Myslim si, ze to vidis prilis cerne. Par her jsem pridal a s popiskem jsem vlastne prakticky nikdy problem nemel, trva mi to tak 15 minut a obvykle si prectu popisek na Steamu, stranku na Wikipedii (nebo podobne) a par minut kouknu na nejaky gameplay trailer/video. A staci se mi zhruba drzet nasledujici sablony (nemusi to nutne platit pro vsechny hry):
- Odstavec 1: Zapletka pribehu/sveta (obvykle na 2-3 radky)
- Odstavec 2: Popis zakladnich hernich mechanik (obvykle na 3-5 radky) - vetsinou je v mechanikach bud neco zajimaveho nebo alespon nejaka netradicni kombinace/hloubka obvyklych mechanik
- Odstavec 3: Zajimavost z vyvoje/odkazy na dalsi relevantni hry (typicky predchozi dily nebo hry ze stejneho sveta)/technicke informace (obvykle na 2 radky)

Kdyz to takhle napises v neutralnim duchu a pravopisne relativne spravne, nebudes mit zadny problem (a neboj, kdyz tam schvalujici najde nejakou nepresnost nebo chybu, ale nebude toho hodne, opravi to pri schvalovani a ty se to vlastne ani nedozvis).
@styeer (08.02.2024 21:05): Doteď mám schválených 14 her, které jsem přidal do databáze. U všech z nich jsem si popisek vymýšlel sám. Většinou si někde přečtu anglický popisek, kterým se lehce inspiruji + si o hře něco málo zjistím a jestli mi tohle všechno zabere všeho všudy 20 minut času, tak je to hodně. Takže asi tak. Není to žádná věda psát tyhle popisky. To spíš je věda psát ty kilometry textu do komentářů/recenzí, abys vyhověl zdejším standardům :-)
@Gordon (08.02.2024 20:56): A co když někdo nebude souhlasit s tím upraveným popisem? To by se přepisovalo donekonečna.

Pořád nechápu, proč nemůže být text distributora? To porušuje nějaká autorská práva? I když má člověk dobrý sloh, ale hru nehrál, tak co tam má psát? To aby četl tunu recenzí a další články, aby to dal nějak dohromady. Pak ale bude přidávat hry jen úzké spektrum lidí.
Rád bych občas přidal nějakou hru, zejména ty, co zrovna vycházejí. Chybí jich tady hodně. Ale neskutečně mě odrazuje, proč musí být popis vlastními slovy? Proč nemůže být text autora?
Například teď vychází "Enshrouded". Na steamu má 20000 recenzí, ale tady není. Přidal bych to, zkopírovat všechny ty povinné položky zabere maximálně pět minut. Ale skončím na popisu. Co k tomu mám napsat, když jsem to nehrál? A i kdybych to hrál, bude to jen můj subjektivní popis, s kterým někdo jiný nemusí souhlasit a může to vidět úplně jinak.

Takže ve výsledku hra tady nebude, možná ji časem někdo přidá, ale to už spousta hráčů bude mít dohráno. Věřím, že to takto nemám jen já.
Nešlo by přidat možnost rolování v kolonce Hra při psaní textu? Nyní mi DH nabídne 10 titulů a ten, který bych chtěl se neobjeví. Proto jsem tento problém musel řešit pomocí kolonky Odkaz ve vedlejší diskusi.
@samorost (17.01.2024 20:32): Aha takže něco jako na steamu kde je u hry plachta štítků a člověk si připadá jako by kupoval švýcarský nůž?

Jakoze bych k Discolandu mohl lípnout štítek vizuální novela? To nevidím dobře :)
@Charllize (17.01.2024 20:26): Já také přesně ne, ale podle toho, co zde bylo veřejně prezentováno, bych prostě očekával de facto neomezenou (?) sadu štítků v profilu hry, která by zpřesňovala a doplňovala informace o daném titulu a umožňovala rozšířené filtrování. S tím, že by ony štítky mohli nejspíš přidávat jednotliví uživatelé sami. Alespoň takto jsem funkci štítků pochopil.
@Pluto (17.01.2024 19:45): :c)) Jsem na DH již bezmála deset let a o veřejných štítcích se zde mluvilo již v době mé registrace. Veřejné štítky mají status asi takový, jako Nessie, nebo Olgoj chorchoj, všichni o nich mluví a nikdo je nikdy neviděl. A nejspíš ani neuvidí... :c))
@Fritol (17.01.2024 10:16): & @Fritol (17.01.2024 11:24): Naprosto chápu tu pracnost s úpravou jednotlivých herních profilů a omezené možnosti DH, na druhé straně, každou informaci navíc vnímám vždy jako jednoznačné pozitivum. Rozklikneš profil hry, označení VR tě okamžitě praští do očí a už víš, zda máš hře dále věnovat pozornost, či ne. Možnost filtrovat VR hry je samozřejmě další plus, možná i to největší. Ani by v nejhorším nemusely být zastoupeny konkrétní headsety, ku prospěchu by bylo i jen samotné označení „VR” (veškeré nativní VR hry) a „VR podpora/VR kompatibilní” (hry s částečnou funkčností ve VR, třeba Gran Turismo 7/Sport, Concrete Genie apod.). Byť chápu argument, že VR není přímo základní platforma (s výjimkou oněch autonomních headsetů), nýbrž jen rozšíření, přeci jen jde o vcelku hraniční záležitost. Oproti jiným perifériím, zde totiž hry v naprosté většině případů jinak spustit nejdou a bez příslušného headsetu nefungují. A ještě k té pracnosti úprav profilů. Kolik těch VR her je zde momentálně přítomno? Tipnul bych si, že maximálně nižší desítky. Navíc není nutno uspořádat nějakou velkou editovací akci, těch pár titulů by se mohlo upravit přirozenou cestou, tedy uživatelskou editací a nahlášením ke kontrole a schválení. Jinými slovy úplně stejně, jako se třeba přidávají další platformy k již evidovaným hrám.
@Jab (17.01.2024 10:32): DH je na houby ve všem, co mají řešit štítky, dokud nebudou štítky. Žánry bych taky rozšířil když to vypadá, že štítky nebudou.

U těch platforem a hlavně VR nebo cloudoveho hraní je problém, že to ani nejsou platformy vlastně. A mají děsně nízkou životnost. Teď se ukázalo, jaká byla chyba mít tady Stadii. Na rozdíl od HW platformy totiž upadne do zapomnění a nikdo na tom už nemůže hrát, ani emulovat. Obskurní konzole jako Gizmondo mají větší historickou hodnotu a životnost a pro DH tak z dlouhodobého hlediska větší přínos, přitom tady bohužel neni.

Další problém je, že VR zajímá minimum lidi, přitom práce s migrací a úpravou profilů bude spousta. A zas to budou dělat ti stejní lidi, jako vždycky. Zadarmo. Aniž by je ty platformy vlastně zajímaly. Weby budované ochotnickou komunitou vždycky narazí na své limity.

Ale ofc nemluvím za tým. Třeba to znovu proberou a změní postoj.

Mimochodem pokud to tu někdo z týmu čte, tak stále platí má nabídka, že v případě přidání Gizmonda zkompletuju jeho herni knihovnu. :)
@samorost (11.01.2024 14:19): VR se jako platforma přidávají jen v případě, že fungují nezávislé na jiném zařízení. Že máš na sobě PSVR nebo tu srandu od HTC neznamená, že hraješ na něm. Furt hraješ na PS/PC, tudíž tu platformu pro ohodnocení máš. Quest tu je, protože funguje samostatně.

Jinak značení, že hra je určena jen pro PSVR atd. vyřeší štítky. Někdy... :D
Ocenil bych, kdyby boxíky na úvodní stránce měly v rozvinovací nabídce možnost přepínat mezi obsahem pro sledované platformy a pro všechny platformy. Zejména mi jde o Právě vychází. Občas se chci jednorázově podívat, co vychází všude možně (ale nechci kvůli tomu pokaždé lézt do nastavení a překlikávat sledované platformy tam a zpět, to je hodně pracné), a musím kvůli tomu otvírat DH v anonymním okně prohlížeče. Bylo by fajn vyřešit to lépe.
Ještě mě v souvislosti s platformami napadlo, zda není v plánu přidání VR přístrojů. Vím, že zde na DH příliš VR nefrčí a když už zde nějaká hra přidaná je, zpravidla obsahuje informaci o VR podpoře přímo v popisu. Na druhé straně jde o natolik osobitý způsob hraní a ve většině případů ony hry jednoduše jinak než s VR zařízením provozovat nejdou, že by u daných her označení platformy bylo přínosem. Ať už pouhým označením VR, či přímo jménem daného zařízení (PlayStation VR/VR2, Meta Quest, Oculus Quest...). Všiml jsem si, že třeba Oculus Quest zde již dokonce je, tudíž se dá k patřičným hrám přiřadit, je to ale pouze jediný zástupce rozrůstající se rodiny headsetů, ostatní chybí.
@Fritol (11.01.2024 09:30): Supr, tak to je jednoduché na zjištění, díky. Opět bych požádal některé "DH božstvo", aby to přidalo do nápovědy, protože jak je vidět, tato informace není všeobecně známá.
@ripper (11.01.2024 08:59): Na Xbox store vidíš, že vyšla verze pro Series tak, že je u ní štítek "Optimalizováno pro Xbox Series X|S". Viz třeba Hellblade, které má Series verzi. Nebo Hi-Fi Rush, které je exkluzivní bez oldgen verze a stále to tam má.

U her, které ji nemají, to není. Viz třeba INSIDE.

Na nějaké wiki se vybodni, to nevim proč ti tu vůbec radi. Tam jsou ty databáze neúplné asi jako samotná DH. Jinak všechny původní Xbox hry a X360 hry, které fungují na XOne/Series jsou jen kompatibilní v 99%. Když mají XOne/Series verze, tak to jsou většinou remastery nebo nějaké definitive edice apod. Naprosté minimum těch her dostalo nextgen verze, tak to vůbec nemusíš řešit.

Jinak DH v tom nemá systém. Hry, které vyšly na XOne i Series až po vydání Series konzolí, se tu často uvádějí jako vydané na Series, ač ten štítek nemají. Indie vývojáři nebudou u svých her mít ten štítek optimalizace, protože co chceš optimalizovat na 2D plošinovce, která běží na 60fps i na Switchi. Takže třeba Meg's Monster má dle DH nativní Series verzi, ale dle Xbox store nikoliv. Řešil bych to fakt jen u her, které vyšly před vydáním Series, tedy 2020 a níž.
S tím PS4 už je mi to tedy jasné, a pár vět v tomto stylu by to chtělo v té nápovědě.

S Xbox Series mi to stále jasné není, o které wiki se mluví? Wikipedie? Která stránka? Našel jsem toto, ale tam se nezdá že jsou hry z Xbox One kompatibilní s Xbox Series, pouze starší hry (Xbox 360 a zpět). Taky jsem našel toto, ale opět je to nějaké podivné, občas nenajdu hru, která si myslím, že je kompatibilní, a naopak najdu hru, která si myslím, že je nativní.
@ripper (10.01.2024 23:21): S Xboxem bohužel nemám zkušenost. Pokud jde o PS4/PS5, tam bych automaticky počítal s tím, že každá PS4 hra je kompatibilní s PS5, pokud popis hry v PS Store neobsahuje větu: „Playable on: PS4 only”. Her, které na PS5 nefungují, je úplné minimum a dle informací na netu se v tuto chvíli jedná o těchto šest kousků:  „Afro Samurai 2: Revenge of Kuma Volume One” (ta je dokonce z obchodu odstraněná a už se nedá koupit), „Hitman Go: Definitive Edition”, „Just Deal With It!”, „Robinson: The Journey”, „Shadwen” a „We Sing”.
@ripper (10.01.2024 23:21): Když je na PS Store jen štítek PS4, tak dole v profilu hry je napsáno, že hra může běžet i na PS5. Pokud tam ten text není, tak hra s PS5 kompatibilní není. Na XBox zase dobře fungují seznamy na Wiki, kde jsou ty Xbox One hry, které jsou kompatibilní se Series uvedeny, případně je to vidět i v profilu konkrétní hry na Wiki, kde je Series uveden jen v případě, že na něj hra skutečně vyšla. Každopádně se kompatibilita na DH průběžně doplňuje/opravuje, takže bych v tom neviděl až takový problém.
Při přidávání hry je u sekce Platformy napsáno:

V případě, že hra na zvolené platformě oficiálně nevyšla, ale je na ní hratelná díky zpětné kompatibilitě (např. PlayStation 4 hry na PlayStation 5), označte danou platformu jako "kompatibilní", v takovém případě není nutno vyplňovat na této platformě datum vydání.
 
Bylo by fajn, kdyby tam taky bylo napsáno JAK tu kompatibilitu zjistit. Buď přímo v tom pravém sloupci, nebo odkazem někam do Nápovědy, kde by byly instrukce.

Spousta lidí nemá s konzolemi žádné zkušenosti. Hru najít v Playstation obchodě dokážu, ale pokud je tam značka pouze PS4, tak mi to nic neříká o tom, jestli tam je kompatibilita s PS5. A zase naopak, pokud v Xbox obchodě má hra štítek jak Xbox One, tak Xbox Series, tak opět nevím, jestli je Xbox Series nativní nebo kompatibilní.