Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Deskové, karetní a jiné hry

O víkendu jsem zahrál dvě hry Brass Birmingham a veliká spokojenost již po první hře! Pravidla jsem si poctivě nastudoval, jelikož jsem měl obavu, že by se mohlo jednat o složitější hru, ale jsou tak intuitivní a navíc dobře popsaná i na jednotlivých komponentech (co (ne)můžete), že se do toho člověk dostane po první éře. Pak je to již jen o pilování strategie.

Těch možností je přehršel a zvolit ideální taktiku je nesmírně zábavné. Navíc vám do ní protihráč(i) neustále hází vidle. Přítelkyně se do toho tak rychle dostala, že mě ve druhé hře naprosto přejela (což je fajn, páč jí to tak baví, že se mnou bude ráda dál hrát).

Při první hře jsem nahrál kolem 175 bodů a druhou jsem byl rád za 145 (přítelkyně asi 182 bodů). Dost mě utáhla na slévárně, která fakt zaboduje a je o ní nouze (vlastně to dělalo ten rozdíl mezi námi, jelikož na ní udělala +20 a já těch 20 neudělal :)). Naopak jsem boostoval pivovary a manufaktury, ale nebyla to nejlepší strategie (i přes obsazení většiny železnic kolem Birminghamu).

Ale i přes prohru bomba. Ono vlastně do samotného konce netušíte, jako moc vám to bude (ne)stačit, takže není třeba nic vzdávat v půlce, 2/3, ani dvě kola před koncem. Vizuálně taky moc povedený kousek a jako perlička, člověk se i něco malá dozví z historie. Promyšlená, strategická, znovuhratelná deskovka, u které se poměrně snadno vysvětlí pravidla (ale zároveň se dlouho učíte, jak to ve skutečnosti funguje v rámci efektivity).
Už mám za sebou asi 6 scénářů ze hry Odhodlaní , každý scénář jsme jeli minimálně 2x.

Nemám s podobnými hrami žádnou zkušenost, ale kolega (hooodně divokej deskovkář) si to chválí. Prostě dvě strany, Němci Amíci, však to známe :) scénáře jsou schválně nevyrovnané, každá strana musí přemýšlet jinak, má i jiné úkoly. Parádně provedené.

A je tam obří prvek náhody v podobě hodu kostkou. Zezačátku mi to přišlo hloupé, ale ono to hloupé není, protože trefit se aspoň není jen tak. Nicméně když vám padne 0, tak trefíte protivníka i přes celou mapu, což je trochu divný. Ale tak to se neděje často.

A i když je tam náhoda, tak můžete zvolit nějakou strategii (já třeba volím zaplevelování balíčku karet soupeři a svůj balíček si pročisťuju - a to funguje docela dobře). A tak no. Takže doporučuju.

Bohužel manželka tohle se mnou hrát nechce :´)
Dohrál jsem celou kampaň v Normandy '44. Hrál jsem za obě strany a jelikož jsem od přírody opatrnej neagresivní člověk, tak spojenci prohráli :) Když nepočítám přípravu hry, a pomalý rozjezd, kdy jsem koukal dost do pravidel, tak mi to trvalo něco přes 14 hodin. Veliká láska, těším se už ted na další hry ze série. Ve dvou to musí být taky pecka, i když hráč za Němce je trochu limitovanej a moc si nezaútočí, spíš to je o umné obraně.
Tak jsem si už dal několik partiček MIND MGMT a musím říct, že velmi dobrá hra, přesně dle mého gusta, kdy člověk vyšetřuje, spekuluje, odhaduje, fabuluje... Přítelkyně je trochu méně nadšená, protože zatím dostává na zadek, není takový špekulant jako já. Hra je moc krásně provedena a nakreslena, navíc samotná krabice a komponenty jsou interaktivní, kde máte různá hesla, komiksy, hádanky, které můžete přeměnit na nové komponenty do hry.

Systém SHIFT (kdy otvíráte pomocné balíčky, pokud se jedné straně daří méně) taky hru hodně obohacují a vyrovnávají. Navíc jedna hra je skutečně tak na 40-50 minut (záleží na tom, jak moc rozmýšlivý typ hráče jste), ale můžete úplně v klidu dát 3-4 hry za sebou a pořád to baví. Stran zatím vypadají lehce nevyrovnané (já teda vyhrávám za obě, ale strana rekruta je reálně o něco malinko lehčí, respektive se nad ní dá mnohem méně přemýšlet). Obecně za rekruta dáte kolo tak za 1-2 minuty, u odpadlých agentů to je třeba 4-5 minut, což ve dvou hráčích dělá trochu nepoměr.

Hra se mi zdá super pro dva hráče, ve třech to může fungovat dost podobně, trochu hůř si to dovedu představit ve čtyřech, pět zase může být lepší. Ale 3-5 nemám ještě otestované, tam může být sranda to hádání mezi odpadlými agenty.

Doporučuji pro všechny nadšence do vyšetřování a spekulací!
Tak předevčírem jsme konečně doma vytáhli "Ankh". Hru, kterou jsem původně koupil jen na nabarvení figurek. Je to třetí díl trilogie, která začíná Blood Rage, který jsem hrál jednou a moc na něj názor nemám. Pak Rising Sun, ke kterému jsem si časem cestu našel a velice rád bych jej vlastnil, ale ve dvou je to nehratelné a kdykoliv je nás víc, hraje s námi člověk, který jej má. Na mě tedy zcela "logicky" zbyl Ankh. A je mi trochu jasné, že by mi moje deskoherní skupina mechaniku "poslední hráč se spojí s předposledním" asi omlátila o hlavu, tak tedy nezbývalo než čekat, až bude příležitost zahrát si to doma ve dvou. Po dvou letech se k tomu konečně naskytla příležitost. A velmi mě to překvapilo.

Při čtení pravidel jsem tam viděl mechaniky podobné předchozím hrám - v Rising Sun přihazujete peníze na roniny, zde zase přihazujete platidlo na hejno kobylek. Ale přesto jsem se spíše cítil zahlcen mechanikami, které zatím moc neznám a byl jsem překvapen, jak moc jsou spolu propletené.
Ve hře jsou 4 možné akce, a hráč může zahrát dvě a posunout jejich ukazatel vždy doprava. S tím, že druhou akci musí zahrát jen tu akci, která je níže než první akce a zároveň pokud dojede jakýkoliv ukazatel do jakési "cílové roviny" tak tah končí a vyhodnocuje se událost. Už tohle skýtá dost strategizování, jelikož jde druhého hráče zamknout tak, že bude muset zahrát jen jednu akci, nebo naopak vy chcete provést tu událost tak záměrně provedete jen tu jednu akci, která posune ukazatel do cílové rovinky. Což může být klíčové, protože se takto občas spouští boj a načasování, kdy vám vyjde pohyb figurek a následně boj je důležité. Asi to moc smysl nedává z toho mého popisu, ale přišlo mi to fakt skvělé.
Další geniální mechanika je že hra je na začátku rozdělena do tří oblastí, ve hře dvou hráčů jsme měli jen dvě. Ale během hry jsou události kterými rozdělíte mapu na více částí. A na konci hry už tak nebudou dva souboje, ale rovnou pět. A je dost klíčové správně tu mapu rozdělit. Až teď mi dochází komplexita tohoto prvku. Ale tlouklo se ve mě zda spíš rozdělit oblast protivníka aby musel rozdělit své síly, nebo naopak rozdělit nějakou mou oblast která je relativně bezpečná a tak bych 2x zaskóroval výhru.

No, velice jsem si to přemýšlení užil. Nakonec mi žena nakopala zadek. A jsem rád, protože to vypadá na hru, kterou občas vytáhneme. Jsem rád, že jsem ji nakonec neprodal jako nehranou.


Druhá věc - naskytla se nám příležitost zahrát si "Na křídlech draků" a moc se nám to nelíbilo. Asi nezávisle na tom že máme až moc nahráno "Na křídlech". Protože ve hře lze každá akce udělat jednou zdarma a pak platíte vajíčka. Jenže ty se získávají právě v těch akcích. A třeba jen jedno. Kdo hrál na Křídlech ví, kolik jich generujete tam.
Takže po úvodním slovu majitelů hry, kteří říkali že to nejcennější jsou stříbrné šupiny, za které hrajete tahy, jsem se najednou dostal do fáze, kdy jsem těch šupin měl 5, ale neměl jsem vajíčko na žádnou akci. Nevím zda by k takové věci mělo docházet u podobných her. Byla to moje chyba, že jsem si to nespočítal, každopádně se mi snad v žádné hře podobného typu nestalo, že bych takto skončil.
Řešení asi jednoduché - nějaký plonkový tah, který přidá jen to jedno vejce. Ale ta možnost tam není.
Taky jsem neměl úplně pocit, že tvořím nějaký engine na body, všeho tam bylo strašně málo a většinou byli draci docela nepoužitelní. Za dost krátkou dobu po Nukleusu druhá hra, která se mi prostě nelíbila. Většinou bývám extrémně pozitivní snad ke všemu co hraju.
Sakra, dokonce i k Imperial 2030 si už pomalu hledám cestu. A nevadí mi když ji hrajeme. :D

Konec overly nerdího postu.
@S4TW (24.05.2024 15:22): nah... nedostal jsem se ani k jednomu. Mám doma asi 7 deskovek, které jsem ještě nehrál.

Ten Pochmurný kraj je dávkovaný postupně. Je to rozdělené do kapitol s tím, že tam pak přidáváš obsah. Ta 1. kapitola působí velmi jednoduše a někdy to možná vezmu do čajovny a zahrajeme s kamarádem ve dvou.
@SilentWolf (08.04.2024 20:24): tak co, už jsi zkoušel Mind MGMT, mě to už zlomilo a až se vrátím z dovolené v červnu, tak kupuji... a ten Pochmůrný kraj by mě taky zajímala reference, jak moc je to náročné pro dva, nepříliš otřelé deskovkáře :)
Když jsem vytvářel na blog svůj TOP20 nejhezčích ilustrací na krabicích historických deskových her, tak nejčastější jméno bylo Rodger B. MacGowan. Je to můj velký oblíbenec. Teď jsem náhodou zjistil, že ilustroval v 80. letech několik čísel skvělého časopisu Computer Gaming World! Viz např. čísla 25, 27 nebo 29.
@Jumas (21.05.2024 08:59): Tu jsem právě vyzkoušel, ale vůbec mi nevyhovuje, že v přehledu vlastních her nevidím, jaké mají celkové hodnocení, nemůžu mezi nimi nijak filtrovat. Ocenil bych i náhled na krabici, atd.
Ahoj, nepoužíváte někdo nějakou českou webovou databázi deskových her? Pár jsem jich našel, ale asi nic co by dosahovalo takových kvalit, na které jsem zvyklý tady :)
@Tulareanus (09.05.2024 12:58): No jde o to že je to kombinace v mých očích dvou desítek. Klidně bych si ji zahrál znovu, špatná není, ale většinou mám pocit, že si danou hru hned chci koupit domů. Nucleum ne. A ještě je to prostě strašně škaredé oproti Brassu a Barrage. Nemá to tu tématiku vůbec.

Třeba jsem si i těžko zvykal, že jsem ve hře docela v bezpečí. Když si v Brassu uděláš pivovar, někdo ti to pivo může použít. Když si v Barrage postavíš přehradu, někdo může tok vody odklonit a jsi v háji. Zde nic takového není. Postavíš si kostičky kterými platíš, a můžeš je tam mít klidně do konce hry, protože nikdo jiný ti je neutratí.

A taky jsem vyhrál, proti majiteli hry. Ve hře 4 hráčů. Což konečně vyvrací obavy z toho, že si často hru oblíbím jen podle toho, že jsem ji vyhrál. :D Brass jsem třeba zezačátku strašně nenáviděl.

@Richmond (09.05.2024 12:15): Letos už jen Voidfall a možná vyměním Dunu Impérium + expanze za jednu krabici Dunu Uprising a pak budu muset sbírku spíš redukovat. Blbé je, že jak kupuji jen "to nejlepší", tak moc prostoru pro redukci tam není. :D
@SilentWolf (09.05.2024 11:11): no na to, že to podľa teba si dal vysoké hodnotenie. 7/10 je napr u mňa zábavná hra, ktorá však nie je nijak unikátna, ale len slušne kopíruje už známe mechaniky bez toho, aby pridávala niečo vlastné alebo mala veľa rôznych taktických možností, ako hru hrať.

Ale brass je super, hral som ho znova dva týždne dozadu dve hry a tie možnosti sú miestami až príliš veľké. V druhej hre som síce skončil tretí, ale prišlo mi wtf, koľko veľa sme naskórovali, lebo som bol tretí so 143 bodmi, čo v hre predtým nemal ani prvý.
Ať tu vždy nepíšu jen nadšené domy..

Zahráno Nucleum. Kombinace Brassu (asi opravdu nejlepší hry ever) a Barrage - jedné z nejodpornějších her co se týká škození protihráčům - přitom jde jen o vodu. Obě naprosto skvělé hry!
Ale Nucleum za mě prostě moc nefunguje. Nevidím vůbec důvod proč bych chtěl hrát kombinaci Brassu a Barrage, raději bych si zahrál jednu z nich. A ještě ta hra vypadá trochu ošklivě. A je extrémně nepřehledná.
7/10.

Ale je tam alespoň dost zajímavý prvek, který jsem ještě ve hře neviděl/nehrál. Zdroje se vám v jiných hrách standardně obnovují ve chvíli, kdy všem hráčům dojdou tahy a je fáze údržby. Zde si o tom ale každý rozhoduje sám. Hráč 1 může "passnout" za 5 tahů a udělat si příjem a pokračovat ve hře, zatímco Hráč 2 passne až po 8 tazích. To bylo docela fajn.
Pravda je, ze na veciach okolo WH40k hobby ma najviac bavi vytvarat si lore okolo vlastne kapituly Space Marines. Ale vo sne by mi nenapadlo, ze niekedy si k tomu svetu bude vediet vytvorit/vygenerovat vlastny soundtrack Nie je to uplne dokonale, ale na prvu verziu verejnu tejto technologie. Desi ma to a bavi zaroven :-)
Tak asi nějaké info o Tales of the Shire (simulátor života hobitů) https://www.idnes.cz/hry/novinky/tales-o ... 80335_bw-novinky_srp Buď něco jako Sims nebo mulťák kdo ví.

Nějaký info navíc https://youtu.be/enIRnG7MsOk?feature=shared

Pokud bych se k tomu mohl vyjádřit, tak by bylo dobrý, kdyby to sledovalo přirozený běh ročních období a cyklus dne a noci. Ale nevím zda chci moc - jestli tam nepoběží herní čas “herně” (zrychleně). Kdyby to bylo prostě realtime, mohlo by to být jak chce stupidní a furt by to mělo něco do sebe. Samozřejmě kdyby to umožňovalo nějakou aspoň trochu zajímavou mmo interakci (asi bez chatu), nebo naopak kdyby to byl singleplayer s nějakými eventy. Ale realtime mmo kde se nic neděje, jen lidi nosej do hospody vypěstované dýně co fakt pár měsícú rostly by byl asi nejvíc. Ale jak tak tuším, bude to zrychlená casual verze kde rok uplyne možná za den možná za týden…
@Rapier (08.04.2024 20:32): Tak buďte rádi, že máte ideální ruleset. Pravidla jsou někdy podceňována a přitom mohou hráčům zjendodušit vstup do komplexnější hry.
Ty kontroverze jsou zajímavé a asi to každý může cítit jinak, má jinak postavený práh - viz třeba ten Labyrinth, kde jeden hráč hraje za džihádisty. Něco jsem psal i na FB blogu, protože mi podobné diskuse, jako byla ta v podcastu, chybí. A nemyslím jen nutně kontroverzní záležitosti. V tomhle se zatím musím spolehnout pouze na zahraniční streamy.
@Richmond (07.04.2024 18:24): fajn debata. WW2 figurovému historickému wargamingu se věnuji cca od roku 2006/2005. Tedy autoři vydali druhou edici populárních pravidel Rapid Fire https://boardgamegeek.com/boardgame/2061 ... t-play-world-war-two a my podle ní začali hrát. Časem jsme přidali i Cold War deskový wargaming.

Postupně jsem/jsme zkoušeli nebo min. četli pravidla dalších herních systému abychom nakonec zjistili, že pro správný historický feeling potřebuješ mít jednoduchá, přehledná a tak trochu geniálně napsaná pravidla na max. pár stranách abychom nebyli otrokem tabulek a všech možných a nemožných doplňujících textů a pochybnostem, které špatně napsaná pravidla navádějí (a proč ten minomet nemůže udělat to a ono když v reálů mohl..., atd,), a jednoduše taky proto aby hra rychle odsejpala.
Stejně tak jsme postupně došli k závěru, že hod 2x D6 není automaticky lepší, nebo realističtější než 1x D6, byť se to z hlediska matematiky tak nemusí jevit. :)

Když si to vezmu s odstupem času tak WW2 Rapid Fire wargaming rules v 2nd edition nebyly vlastně příliš rychlé, nepochybně za to mohla naše neznalost AJ, a v neposlední řadě nezkušenost s wargames pravidly obecně. Nicméně autoři se neskutečně vybičovali (!), a od vydání Reloaded pravidel, které mají "pár" stran a geniálně pokrývají celý rozsah WW2, a to vše s jednou D6, nemáme už žádný důvod zkoušet jiná pravidla, viz. https://www.rapid-fire-uk.com/product-category/rapid-fire-pdfs/rules/ Tyhle pravidla jsou za mě masterpiece! Viz. https://boardgamegeek.com/boardgame/3388 ... -wargaming-rules-for 

Zpět ke kontroverzím. Někteří mí spoluhráči odmítali hrát za Němce, jiní za ně hráli rádi ale odmítali hrát za SS, což je trochu problém, protože ve většině klíčových bitev chtě nechtě SS byla přítomna. Já jsem hrál primárně za Němce, vždy se mi líbila jejich technika a neměl jsem problém v rámci historické hry hrát i scénáře kde se vyskytuje SS, což třeba můj klubový kolega hrající také za Němce by nikdy neudělal.

Autoři hry se celou dobu snaží dělat historické scénáře vyváženě, a mimochodem málokterá WW2 figurková hra má tak propracované, historicky (na poměry hry pochopitelně zjednodušené) věrně zpracované podmínky, a hlavně málokterá hra nabízí tolik historických scénářů co je v knihách Rapid Fire. Ostatně stačí se podívat na https://www.rapid-fire-uk.com/product-category/rapid-fire-pdfs/ respektive do free sekce kde jsou scénáře také ke stažení https://www.rapid-fire-uk.com/free-downloads/ 

Ke knize Battle of the Bulge https://www.rapid-fire-uk.com/article/battle-of-the-bulge-photoguide/ autoři pořídili sérii fotek https://www.rapid-fire-uk.com/article/battle-of-the-bulge-photoguide/ a hlavně dali k dispozici poprvé hráčům možnost hrát za útočný hrot v podání Kampfgruppe (1st Panzer Division SS) Peiper a zkusit mini-kampaň what if, mimo klasických historických scénářů.
Co se mi na Rapid Fire scénářích líbí je fakt, že autoři se vždy snaží hru vyvážit tak aby mohli vyhrát obě strany, byť se to tak někdy z first look nezdá.
Do jakékoliv kontroverze typu co dělali SS, co dělali Stalinovy druhosledové jednotky, apod. se nepouštějí, což je jenom dobře, protože jsme v klubu měli debaty na téma, že spojenci po válce zavírali Němce do táborů kde jím nedávali jíst, nemluvě o pomstě Kanaďanů za masakr SS v Normandii, případně Američanů za Malmédy.

Co musím vyzdvihnout, scénáře pro východní frontu 41-42 nejsou přehlídka nekonečných Německých tankových vítězství a obrovských obkličovacích operací, ale snaha udělat scénáře hratelné i za sověty, a přitom stále reflektovat historické podmínky. Navíc v pozdějších knihách věnujících se ruské frontě 41-42  https://www.rapid-fire-uk.com/product-ca ... -pdfs/russian-front/ připravili i pár pravidel navíc aby hra za Němce reflektovala nekonečné pláně SSSR a s tím související problémy s údržbou a zásobováním palivem a municí. To pochopitelně hru více přiblížilo skutečnému stavu. A opět není třeba mít celou kupu sofistikovaných pravidel a celou řadu D6 kostek. V tomhle je Rapid Fire Reloaded geniální.
@S4TW (08.04.2024 16:25): Mind MGMT mám ale ještě jsem nehrál.

My s ženou hráli už asi 1000x Na Křídlech. Pořád se mi do toho chce.
Nebo Duna Impérium. Obecné to nejsou úplně náročné hry ale dá se tam pořád něco vymýšlet.

Každopádně já teď očekávám Pochmurný Kraj a taky jsem o tom četl samé dobré veci.
@S4TW (08.04.2024 16:25): pre lepší prehľad a hlavne náročnosť hier, sa oplatí skontrolovať na bgg: https://boardgamegeek.com/boardgame/2846 ... ychic-espionage-game
Osobne som to nehral.

Pri stolovkách, tak ako pri pc hrách je dôležité si uvedomiť, že aké žánre ťa lákajú. A hlavne, či ťa baví hádzať viac kockami a hrať s náhodou (tzv ameritrash štýl) alebo menej náhody a viac postupnej taktiky a vyhodnotenie formou bodov za úspechy (tzv eurojunk).
Prvý typ hier je častokrát viac akčný, bojový a druhý častejšie budovateľský, ale je kopec hier, ktoré sú hybridné alebo akčné bez náhody a budovateľské s náhodou (hlavne deckbuilding).
No a ďalší faktor je, či ťa viac láka téma alebo značka alebo skôr štýl akým sa hra hrá. Mňa napr veľmi bavia rôzne historické budovateľské a obchodnícke hry, hoci pri videohrách je to opak.

No a potom ešte faktor, či chceš hrať kooperatívne alebo kompetetívne. Pre zaúčanie a nalákanie na hranie príležitostných hráčov je lepsie pre začiatok zvoliť co-op alebo pomerne krátke hry, aby sa nedostavovala frustrácia z pravidiel alebo zle rozohranej partie. Z hľadiska bgg naročnosti, sú to hry pod 3/5.
Jdu si pro radu. V sobotu na Comic-Conu mi byla skoro prodána deskovka Mind MGMT, která mě fakt hodně zaujala. Hledám něco, co bych mohl hrát s přítelkyní, ideálně, aby pravidla nebyla větší nálož, než samotné hraní. Občas jsem nějakou deskovku hrál, ale jsem pořád spíš příležitostný hráč, nicméně Carcassone už mě nějak neba a chci trochu bohatější zážitek. Doporučili byste tuto hru? Dost se mi na ní také líbilo to, že vychází z komiksu a má i bohatý content v rámci appky a dohledávání si hintů v pravidlech a tom světě obecně. Super taky možnost hrát cooperativně proti appce.

Ještě teda mi byla nabízena Neznámá planeta, která vypadal hodně fajn a jednoduše, ale tam jsem neměl takový ten wow efekt, to chci hrát, i když pro případné návštěvy by to asi byla ideálnější hra... Nebo uvítám jakékoliv jiné doporučení. Něco, co se dá dohrát za 60-90 minut, pravidla se člověk rychle naučí a hlavně pochopí, dá se hrát (zábavně) ve dvou lidech a je tam velká variabilita v znovu hraní (takhle jsem hrál deskovku Zaklínač, která byla celkem fajn, ale dvakrát to člověk dohrál a už nebyla moc motivace se do toho znovu pouštět).
Hodně zajímavá debata Ježury s Jeníkem, zda je v historických a válečných hrách uplatňován pouze ten "západní" pohled na historii a jak to je s kontroverzemi v deskovkách (převážně u wargames).
Mě kupodivu vydrželo. Nekoupil jsem nic! Počínaje HW a konče u deskovek! Těch pár her na Steamu v akci se nepočítá. :)
Předsevzetí nekupovat nové deskové hry nevydrželo. Když se mihne nějaká zajímavě vypadající hra, většinou si řeknu že je těch her tolik, že to stejně neprorazí..
..pak třeba uplyne rok a najednou se zmiňuje její české vydání. Pak mrknu na dojmy, a prý je hra "dokonalá". Pak mrknu na bgg a 8.5/10 (což je tam fakt hodně)..

inu.. zakoupen Pochmurný Kraj.
@Tulareanus (31.03.2024 03:46): Njn, Orky ork ork :) Zrovna tito su prastare modely zo Space Crusade, co mi pripomenulo, dalsi projekt na dokoncenie (viac-menej je hotovy, len mi chybaju uz len minis na printing :)). Ale teraz cez vikend akurat robim na mini vitrinke pre stary (momentalne compendium) Tau Kill Team. Nech sa na nich tolko neprasi. Akurat, ze som vcerajsiu celodennu pracu musel dnes skartovat :(

A to nehovorim, ze by som sa chcel este venovat aj tym Gaslands a dohrat Rogue Tradera. :)
@MickTheMage (31.03.2024 00:01): ani jedna nehrala swarm. Orkovia mali len 10 gretchinov a hrali 3 thraky, helikoptéry a veľkých orkov a hogov (tých som zabil prvých, preto ich nie je vidno na fotkách) a tyranidy boli melee vanguard na stredne a veľké jednotky s tým, že malí boli len hormagaunti. Každopádne som mal požičanú armádu, lebo svoju ešte nemám poskladanú, ani nemám zatiaľ dosť bodov. Ja budem hrať Každopádne iný detachment, nie melee. Buď pôjdem na psychic jednotky a debuffy (mám neurotyranta a psychophage) alebo invasion fleet detachment, ktorý je midrange využívajúci hlavne strelecké jednotky.
Tento týždeň som si prvý raz zahral dve partie Brass: Birmingham a už konečne chápem, čo všetci, čo to hrali, na tej hre vidia. Pomerne dosť pravidiel, ale sú celkom logicky streamlinované a obe tie hry boli úplne odlišné v obidvoch vekoch (hra má canal eru a railroad eru, ktoré sa skórujú samostatne) a ten pocit napätia, či medzi kolami niekto pokazí "môj plán", kým pôjdem znova na kolo. Páči sa mi aj to, že poradie hráčov v kole sa mení podľa toho, že kto najmenej minul peňazí ďalšie kolo začína, takže človek si vie takto dať aj double turn, kedy ide posledný a potom prvý.

No a včera sme s kamarátom hrali WH 40k na 1500 bodov (veľkosť armády) orks vs melee tyranids a teda bola to strašná mela. Pre kontext, veľa armád, teda až väčšina strieľa, u nás ani na jednej strane skoro nič nestrieľalo a všetok boj prebiehal na blízko a zabili sme si tak skoro všetko. Čo ma inak potešilo, je, že sme si mapu naschvál postavili v štýle Borderlands. Prikladám pár fotiek:
bojisko
strom so zámotkami
panoráma s latrínou 
veľké monštrá a prasknuté zámotky s vytekajúcim slizom 
vodárenska veža a zbytky orkskej jazdy 
tyranidy útočia na orkského náčelníka 
zle zaostrený hydralisk, ehm trygon 
pohľad na bojisko z iného uhla
Kdo má zájem o investici do deskových her, k mání je nyní raritní kousek na Noble Knight Games! Kolos, legendární wargame Campaign for North Africa z roku 1979, vydaná legendární firmou SPI. Hra, která se objevila i v jednom díle Big Bang Theory! Jasná invenstiční příležitost i vzhledem k nízké ceně 1169 USD! :) Mimochodem, jen setpu hry je cca na 4-5 hodin a herní doba se odhaduje na 20 až 1000 hodin.

https://eu.nobleknight.com/P/2147346353/Campaign-for-North-Africa-The
@MickTheMage (23.03.2024 22:38): No ja som si práve zisťoval, že síce sú nejaké restrikcie, ale z infantry sa dá do tých 500 bodov postaviť nejaký kill team, ale je pravda, že tí tyranidy na to budú asi slabší, ako keby to bol dedikovaný tím. Ale beriem to tak, že po tomto boxe mám vyhliadnutý a odložený ešte jeden väčší tyranidovský box, čiže by sa z toho potom dalo niečo možno namiešať.

@Kunick (23.03.2024 23:14): Teraz mám konečne trochu voľného času, tak som sa rozhodol, že ho vyplním týmto, no. Ale netrúfam si povedať, koľko mi bude trvať to postaviť a namaľovať. Tých tyranidských figúrok je 47.
@Jumas (23.03.2024 22:13): vrácení peněz už nečekám. Díky obalům na kartách jsem schopný hru prodat i s poškozením zhruba za cenu, kterou jsem za ni dal.
Taky jsem měl doteď jen dobré nákupy, tohle je pro mě poučná zkušenost.
@Tulareanus (23.03.2024 22:08): V Kill Teame (aktualnom) funguje stavanie timu trosku inak teraz, su tam viac-menej dane timy, ktore sa daju este upravovat. A myslim, ze prave tyranidi maju len tzv. Compendium tim, ktory asi (nestudoval som ho, ale obecne to tak plati) nebude tak dobry ako tie dedikovane. Ale jasne, ak by si z toho poskladal, tak jasne. Uz som to spominal aj inde - Kill Team hravam tak obcasne, ze vdzy sa vlastne ucim pravidla znova :D.

Tutok je moj Intercession Kill Team :) V hlave mam plan este na dalsi a v krabici mi lezia Sestry :) A este by som mozno chcel aj Votannovsky (momentalne su dva, tak aspon jeden). Ale...
@musa (23.03.2024 21:11): Třeba Pilíře země, Warcraft nebo Costa Ricu jsem kupoval přes Zatrolenky (Warcraft možná přes Sbazar nebo Bazoš) a u ani jedné hry nebyl žádný problém. Costa Rica měla být nová a nerozbalená a byla, Pilíře země měly být také v dobrém stavu a byly a u Warcraftu tuším že chyběl jeden nepříliš důležitý žeton, ale už jsem to dlouho nehrál, tak nevím. Obecně mám s těmito nákupy dobré zkušenosti, ale je jasné, že ne vždy se to povede. Bez SafeTradu a nekomunikace s prodávajícím se asi vrácených peněz nedočkáš a jediná možnost je negativní hodnocení a možná stížnost na vedení Zatrolenek, ale to se jen domnívám.
@Tulareanus (23.03.2024 20:05): Oh, rovno 40k, tak uprimnu sustrast :) Ja som par rokov dozadu vstupil do Kill Teamu a uz teraz mam doma, comu sa v hobby hovori "a pile of shame" :) A z nejakeho dovodu stale rastie :D A to je Kill Team ovela mensi ako main 40k. A coze to bude tvoja armada? Astartes alebo Bugs? :)
Kupujete deskovky z druhý ruky? Rád toho využívám, když je hra ještě nová nebo zánovní a teď jsem se poprvé spálil. Inzerát zněl 5x hraná, ale jako nová.
Vzal jsem ji a přišla mi natržená krabice, částečně vypotřebovaný blog herních listů, chybělo 5 záložních herních karet, místo origo insertu igelitové pytlíky (asi kvůli obalům karet). Když jsem s tím prodávajícího konfrontoval, že stav neodpovídá popisu, odbyl mě s tím, že vady nebrání hraní hry a následně přestal komunikovat.
Asi dobrá zkušenost (nepoužil jsem v tomhle případě safe trade).
Stalo se vám něco podobnýho taky, jak jste řešili?
@Tulareanus (12.03.2024 23:13): to je právě ono, už jsem tolik nakoupil a hrál sotva pár z nich. :)

@Richmond (13.03.2024 07:21): zhruba v té době jsem taky hrál jen Maršál a Špion plus později tu československou hru z napoleoniky, Slavkov myslím? Nicméně všechny deskové wargames co jsem v minulosti nakoupil mám stále doma. :) Jednou se k tomu vrátím.
Respektive vrátím se k modelaření a WW2 Rapid Fire. Poté co vydali nová, extrémně jednoduchá a přehledná pravidla Reloaded jsem musel zhodnotit, že to jsou přesně pravidla jaká roky hledám. Zbytečně mít na vše tabulky, a milion pravidel o tom zdali Tiger I prostřelí pancíř T-34/85 z takové a makové vzdálenosti pod takovým a makovým úhlem s takovým a makovým nábojem, používat xx kostek, tedy min. u stolního wargamingu, nemluvě o tom, že pravidla jsou tak geniálně napsaná, že pokryjí 95% historických pramenů ke spokojenosti všech. Těch 5% jsou fanatici co mají nastudováno a důrazně trvají na 100% historické věrnosti.

Konkrétně mluvím o těchto pravidlech:
https://www.rapid-fire-uk.com/product/rapid-fire-reloaded/ to je základ, plus extra pokrývající zbytek https://www.rapid-fire-uk.com/product/rapid-fire-reloaded-extra/ 

@Kunick (13.03.2024 08:31): trává zelenější samozřejmě byla, protože bylo méně sucha a více pravidelných srážek, min. já si tak pamatuji dětství o velkých prázdninách :)
Mě nejvíc ze všeho mrzí konec Deskofobie, v kombinaci s chybějícím Charllize na DH na mě padly chmury. A nemluvě o tom, že mě manželka pořád říká, proč kupuji deskovky když je poté nehraji. :)
Kdybys viděl kolik mám doma jen modelů do stolního WW2 wargamingu taky by na Tebe padly chmury. Na začátku stála jednoduchá idea: mít armády všech hlavních států WW2. Takový skromný cíl.