Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@Red (26.08.2024 21:51): DH je bohužiaľ príliš malá na to, aby relevantne reflektovala indie hry, sám vidíš, že tu frčia buď staré hry, na ktoré sa viac spomína, než sa hrajú, alebo z nových hlavne AAA a AA tituly. Ja teda indie hrávam celkom dosť a častokrát si tú hru musím sám pridať a som jediný hodnotiaci.

Lenže pri roleplayovaní sú očakávania aj od hrdinu, jasné, je to viac anonymné, ale stále si pasovaný do určitej množiny rolí, ktoré v tej hre môžeš zastávať a to sa deje aj pri konkrétnych postavách ako Harry v Discu, Geralt vo Witcherovi alebo aj hrdina v Gothicu. Ide skôr o to, ako vieš s tými možnosťami vynaložiť. Mne napríklad na veľa RPG vadí, že tam ako keby vytvorená a častokrát ani preddefinovaná postava nemala žiadnu rodinu - žiadni rodičia, súrodenci, bývalé lásky, ujovia a tety. Zvyčajne je to výnimočné, ale to vie tiež dotvoriť atmosféru, napr. v Dragon Age II to za mňa fungovalo fajn. A niekedy taká tá situácia, kde sa z nejakého dôvodu zmení život postavy naruby to tiež vyžaduje, napr. vo Vampire the Masquerade Bloodlines bol pre mňa malý, ale silný moment, keď ťa v istej časti hry spozná žena na ulici ako blízka osoba. Takýchto vecí by som v hrách chcel viac, pretože dodávajú tomu určitú prirodzenosť. A tým mierim k tomu, že to je celé iba o tom, ako dobre to autori vedia napísať a spracovať a dať hráčovi možnosti. Hra s preddefinovanou postavou ako to Disco Elysium častokrát ponúka oveľa viac možností roleplaya a rozvoju osobnosti, než mnohé hrdinské eposy, kde vlastne to rozhodovanie neexistuje a častokrát neexistuje ani osobnosť hráčovej postavy.
@Tulareanus (26.08.2024 20:00):  Ten kvalitativní rozdíl v jednom systému samozřejmě může být. Třeba Fallout New Vegas a Fallout 3. Bethesdu uznávám, že vytvořila systém no Obsidian dodal přijatelný obsah. Ale tady se psalo o BG a F 12 (kde mimochodem mám radši jedničky i když jsem souhrou okolností hrál a dohrál dvojky jako první). Další příklad kde ty rozdíly jsou relevantní je v žebříčku třeba Age of Decadence a Dungeon Rats, což už posunuje stejný systém IMHO žánrově. (podobně jako fallout vs fallout tactics).

Jako ty indie věci jsem nehrál, když vidím jak to vypadá a není to tady ani GOG tak jsem k tomu obezřetný no. Ale určitě je dobrý, že to fanoušci vyzdvihli a třeba díky tomu Knights of Chalice 2 a další přibudou i tady.

Ten problém že ty jseš zvolená postava a jseš pořád konfrontován s něčím, co jsi v minulosti měl udělat a zjišťuješ co. Víceméně jsi tak tak od začátku v kleci spouštěn do hlubin, kde ani není moc co roleplayovat než zmatení. A tak ani neroleplayuješ, protože to stejné prožíváš u monitoru jako hráč:)
@Red (26.08.2024 17:34): Jestli je něco na hraně, tak IMO třeba Dark Souls - myšleno na hraně "RPG" žebříčku. Protože na rozhraní statistiky postavy/schopnosti hráče se často přiklání spíš k hráči (jasně, "akční RPG", ale už mi přijde víc na straně akce). IMO do žebříčku nepatří (ne kvůli kvalitě - lepší hra než většina z nich - ale kvůli žánru). Asi jak popisuješ KCD - to jsem nehrál, takže nedokážu posoudit :)

Abych to objasnil lépe - v BG2 zpravidla neporazí finálního bosse postava na první úrovni vybavená mečem +1 (uvádím jako extrémní případ - takové věci nejsou ani možné ve vesmíru, kdy existuje imunita vůči různým úrovním zbraní) - zatímco v Dark Souls (Souls hrách) to jde (díky hráči, ne vlastnostem herní postavy).

Jen moje odbočka, aby se nezabíhalo mimo žánr. Disco Elysium a PT jsou RPG čistě proto, že záleží na vlastnostech postav (jak jsou vylepšené/zvolené) a to ovlivňuje jejich možnosti - ať už dialogy nebo případně boje. I když se taky občas posmívám PT, že to je vlastně adventura (ne, není).
@Red (26.08.2024 16:20): Podľa mňa ignoruješ/nevnímaš kontext a tie nuancie toho, že herný systém dobrú hru automaticky nerobí. Baldur's Gate 2 má vo veľkej miere totožný koncept hrania, ale obsahovo je oveľa viac atraktívny, rozmanitejší, lepšie a plnohodnotnejšie napísaný, s väčším počtom možností, ktoré nevychádzajú len z toho, že sa nehrá od levelu 1. a osobnejšie podaným príbehom. Je to ako porovnávať vo futbale zápas ligy majstrov a 5. lokálnej ligy - oba zápasy majú tie isté mechanizmy, pravidlá tej istej hry, ale kvalitatívne sú niekde inde. Samozrejme netvrdím, že medzi BG 1 a 2 je taký priepastný rozdiel, ale je to príklad pre ilustráciu.

Navyše celý rebríček prišiel s tým, že "najlepšie", nie "priekopnícke alebo prvé vo svojom štýle". Aj rôzne jedlá musel niekto vymyslieť, ale v minulosti častokrát chutili horšie, pre nižšiu kvalitu a dostupnosť surovín alebo nechápanie procesu prípravy. Nebudem preto napr. tvrdiť, že najlepšie pivo je z Egypta pred našim letopočtom, keď na dnešné pomery chutí hnusne.

Aj to, že píšeš, že ti vadí, že je tam priveľa indie. Je ich tam s prižmúrenými očami 9 kusov zo 70, čo je na počet indie RPG, ktoré vychádzajú, extrémne málo. A prečo by to vôbec malo vadiť?

Čítanie a výber odpovedí v RPG je už od čias pen & pen paper hlavná a bežná vec. Už len to, že vyberáš odpovede, ktoré tvarujú reakcie a čo sa stane v tej situácii a ako je vyriešená, je roleplay. A to, že to je alkoholik s amnéziou v zapadáckej štvrti a nie hrdina v naleštenej zbroji, je setting, nie mechanizmus hry. Celkovo tá potreba zachraňovať v RPG za každú cenu svet, kráľovstvo alebo jeho časť, je len kozmetický kontext, ktorý chce hráčovi vštiepiť dôležitosť. A pritom je to klišé a častokrát gýč.
@Red (26.08.2024 17:34): Tak to už je podľa mňa otázka rozličných koncepcií, kde oboje sú za mňa rovnako RPG valídne - jak tvorba postavy od píky podľa vlastného obrazu, tak hra za už vyprofilovanú postavu, ktorá ale má (práve vďaka tej amnézií) mnohé možné cesty character developmentu (a to je tam ťažisko roleplayu).

A tam si teda skôr myslím (aj v tom je často citovaná výhoda PT a DE), že práve ten background ponúka oveľa viac tá druhá možnosť: práve vďaka profilácií postavy sa im môže oveľa viac ušiť príbeh na mieru, kdežto u klasického "hraj, za čo chceš" je klasická hrozba, že hlavná postava je medzi ostatnými NPCs hrozne generická a najmenej zaujímavá - a práve preto, že príbeh musí byť prejditeľný za ľubovoľnú postavu, tak k nemu nemusí mať zas tak silný vzťah.

(A mmch., paradoxne - a teda len v tomto konkrétnom detaile, v ničom inom - je DE a PT štýl za vopred danú postavu bližší old-school RPGčkam, kde si človek netvoril, ale nahadzoval náhodnú postavu. :D Čo teda nehovorím ako žiadnu výhodu, naprosto zbožňujem vytváranie postáv.)
@Flowerpot (26.08.2024 16:30): Víceméně souhlasím, ale určitě nejsem jediný komu přijdou Disco Elysium a Planescape Torment dost na hraně. A nejen kvůli tomu, že se většina řeší přes běhání a dialogový okýnka. Role playing přece spočívá i v tom, že postava má nějaký background, který se snažíš jako hráč naplnit. A zhuntovanej chlap s amnézou taženej a konfrontovanej s minulostí do toho dost hází vidle.
@Red (26.08.2024 16:20): Ok, tu to hrozí flejmom, ale to by som sa teda silne hádal, že prvé Baldur's Gate je viac RPG než Disco Elysium. A keď je argumentom, že sa viac číta, než hrá, tak to úplne rovnako platí o Planescape: človek nemôže na základe takéhoto argumentu odmietnuť jedno a neodmietnuť druhé. (Nehovoriac, že pre mňa je všeobecne neplatný, lebo rovnako sa dá o stolných RPGčkách dá povedať, že sa tam viac kecá, než hrá, čo je jako pravda, ale to kecanie je predsa tým hraním. Disco Elysium nie je žiadna lineárna vizuálna novela, človek tam robí voľby a hádže kockami, presne ako sa v erpégečkovitých RPGčkach činí.)

Pre mňa je práve DE totiž dokonalým exemplárom jedného archetypu RPG, kde je každá mechanika v službách roleplayu, tak, že každý skill doslova utvára rolu, ktorú človek hrá, a nielen navonok, ale hlavne čo do vnútorného prežívania - zatiaľ čo v prvom Baldur's Gate sa ten roleplaying v doslovnom zmysle obmedzuje na klasické "zachráním ťa a odmenou mi je šľachetnosť sama", "zachránim ťa, ale za peniaze" a "nezachránim ťa, naopak, ja ťa zabijem".

(A samozrejme, že tam je to RP ťažisko inde, v tvorení si classy, než hrania role v silnom zmysle, a to je legitímne iné uchopenie, a v cRPG tradičnejšie, čo z toho ale nerobí viac RPG.)
Hodně z těch rozporů vychází z definice RPG tak je jasný že rpgčkách hodnotí trochu jinak než casual hráč. Třeba něco může být braný jako lepší hra, ale je to lepší RPG? Z toho opravdu mi přijde jako extrémismus nějak předstírat, že Fallout a Baldurs Gate do TOP 5 nepatří. Ano je tu BG3 a potom? Disco Elysium a Kingdom Come, ale s tím že jsou lepší RPG je to trochu sporné. Jedno se víc čte než hraje a druhý zase je naopak závislý více na skillu než na číslech. A podobný problém je mezi hodnocení jednotlivých dílů Dragon Age, Mass Effect, Zaklínač atd...

No a ze stejného důvodu je hádat se, že v1 je překonaný v2, co vypadá úplně stejně a má stejný systém taky trochu na hlavu.
Tak těch absurdností tam je víc, jak jsem říkal W1 nad W3, zahrnutí ME1 a vynechání lepší dvojky nebo trojky... Je z toho prostě cítit, že to je žebříšek gerontů :)
@Vivaldi (26.08.2024 14:17): Ja sa pridávam, že jednotka je rozhodne RPG klasika a stále pekné RPGčko, ktoré má tiež doteraz unikátnosť v tom "izometrickom open-worlde", ako pravila okrídlená veta ešte zo Sigilu, fakt je to simulátor začínajúceho dobrodruha.

Zároveň, naposledy som ho hral pred troma rokmi, a asi ho budem hrať znova, ale s výlučnou motiváciou ako začiatok epickej trilógie: keby tam nepanovala vidina pokračovania, a bolo by to standalone, tak si ho úprimne asi už nezahrám, a áno, je úplne absurdné tvrdiť, že vyšlo len osem lepších RPGčiok, pretože fakt (na rozdiel od dvojky, ktorá je minimálne v mojom TOP 5) tá hra rozhodne tak dobre nezostarla.
@Jab (26.08.2024 14:11): Jednotka má určite svoje problémy... vnímam ju tiež ako klasiku, ale do topky by som ju asi tiež nedal. Už len z toho titulu, že na začiatku som sa cítil ako totálne neschopný hrdina, čo nevie poriadne urobiť nič. :D
@Richmond (26.08.2024 11:38): Nevěděl jsem, jak tam hlasujou, ale vlastně to na tom nic nemění. Dávaj tam ty hry, protože si myslej, že se tam maj dávat, ne proto, že zůstaly nepřekonaný (Baldur's Gate by totiž nikdy nemohlo skončit v TOP 10). Nebo možná zůstaly nepřekonaný v jejich hlavách, protože od tý doby nic jinýho nehráli, nevim. To je ale problém všech těhlech best of all time žebříčků plných Občanů Kanů, který svatořečej praotce a opečovávaj zatuchlej kánon, i když doba je už jinde.
@Vivaldi (26.08.2024 12:42): To by sa páčilo aj mne. A to hovorím ako človek, ktorého najobľúbenejšia hra je BG 2. :)
Ja by som si ale asi radšej dal taký remake Arcanum. Ale to hlavne kvôli tomu, že ten technický stav tej hry aj s neoficiálnymi patchmi bol a je pôrod a človek nikdy nevie, na aký gamebreaking bug natrafí.
@Flowerpot (26.08.2024 11:32): Musím súhlasiť s týmto. Ja osobne tiež považujem v mnohých ohľadoch druhú časť Baldurs Gate (mysliac tým obe časti Shadows of Amn a Throne of Bhaal) za absolútny majstrovský zážitok... no v iných ohľadoch určite tiež nemôže dosahovať také kvality ako trojka, nakoľko v roku 2000 sme boli herne ešte niekde úplne inde. V niečom hrá rolu nostalgia, v niečom asi aj subjektívne pocity. Každopádne som zhodnotil, že keby niekedy bol urobený remake Baldurs Gate 2 a vyzeralo by to rovnako ako vyzerá 3-ka, úprimne by som bol za to veľmi vďačný. Pretože by som si skutočne chcel užiť celý príbeh s tým cinematickým štýlom. Bola by to bomba.
@Tulareanus (26.08.2024 11:53): S peer pressure souhlasím, lidi hlasovali radši pro novější hry, aby nebyli za zapšklý nostalgiky :-D
Ale teď vážně. Já naopak tenhle typ žebříčku uznávám, protože to odráží to, jak to vidí (většinová) komunita daného serveru. Není to TOPka 5 lidí z redakce. Něco jako ten náš žebříček, co jsme dělali před 5 lety. :)
@Paul (26.08.2024 11:19): Tak ono v mnohých ohľadoch nie je prekonané ani také Arcanum (dokonca by som sa provokatívne hádal, že nie je "viac prekonané", ako Fallout 2, ale to by som len vyvolal flame. :D )

Ono nejde o to, že by tie hry neboli excelentné, ja som tiež v mnohých ohľadoch boomer, čo považuje Baldur's Gate 2 za naprostý masterpiece klasických epických fantasy RPGčiek a o úroveň lepšiu hru než trojku, ale nebudem sa tváriť, že na mnohých frontách nenastal vývoj a že na tých frontách sú tie staré klasiky nekontroverzne RPGčkami novými prekonané. (Viď opäť tá Baldur's Gate 3 je čo do roleplaying možností, kde hrajú rolu konkrétne ability, či je postava chytrá, charizmatická, alebo silná, a tak aj rieši situácie, úplne niekde inde, než dvojka, lebo dvojka v tomto ohľade ešte... nie je nikde.)
@BUMTARATA (26.08.2024 10:51): pro ten žebříček ta komunita (anonymně) hlasuje. Takže každej hlasuje za sebe. Takže to asi nebude o tom že se bojí tam něco dávat ze strachu, co na to komunita. Prostě Codex je 20 let stará sajta na kterou choděj hlavně boomeři, podobně jako DH. Ti vyrůstali z největší části na Black Isle/Troika klasikách, takže je jasný že podle toho žebříček bude vypadat.

..A upřímně, Fallout 2 v některých směrech dodnes překonanej není
Jsem tu nechtěl dštít oheň a síru, ale když už s tím Tul začal, musím souhlasit s Flowerpotem, nic to pro mě nevystihuje líp jak (boomerskej) circlejerk. V TOP 10 dvacet let starý modly nostalgiků, kulty, který se tam bojej nedat ze strachu, co by na to komunita. Jako kdyby ty hry nebyly dávno překonaný, jako kdyby se od tý doby vůbec nic nestalo.
@S4TW (26.08.2024 09:21): A zároveň ľudia, ktorí už to nepoznajú a nemajú rovnaký základ vkusu, si z toho tiež ťažko niečo vezmú - ak niekto nevyrastal na izo RPGčkách prelomu milénia a nemá ich vžité, tak ťažko sa nadchne pre Temple of Elemental Evil a keď sa dozvie, že to má byť 22. najlepšie RPG všetkých dôb, tak sa poklepe na hlavu.

Preto mi príde, že nadhodnota podobných rebríčkov je nulová (kto s tým rezonuje, už všetko pozná, kto to nepozná, tak s tým rezonovať nebude) a slúži to akurát ako také narcistický circlejerk o nadradenosti vlastného vkusu z dôb, keď hry ešte boli skutočnými hrami. Pričom by nebolo ťažké, aby sa to tomu vyhlo, fakt by stačilo z toho nerobiť rebríček, ale abecedný/chronologický zoznam, ako navrhuje @Peach, potom by to mohlo slúžiť aspoň ako "zoznam RPG klasík" (aj keď tiež so slepými škvrnami jak sviňa, jak sa tu píše).
Tak už jen to, že W1 je nad W3 je nesmysl, ale i tak, je to dost žebříček dle mého gusta, nicméně mě na těchto žebříčcích nejvíc vadí asi to, že už tam nenajdu nic, co bych neznal, čili si z toho vlastně nic nevezmu :D
Ten Jagged Alliance tam dost bije do očí.

Když tenhle renonc odmyslím tak je to přijatelné.
Na můj vkus moc indie her. Divinity Original Sin či Wasteland ostrouhaly (já bych preferoval Expeditions).
@MickTheMage (25.08.2024 19:57): Tak, ale všetko "staré" od BIoware až do dragon age origins tam je. Aj Black Isle, alebo tech demo Temple of Elemental Evil od Troiky.

No moc si nerozmýšľal, keď ti tam nechýba nič. 1. sú tam doslova len 4 japonské hry, ak som dobre počítal. Z toho 0 JRPG. Indie scéna tam v podstate takmer neexistuje, žiadne roguelike, žiadne kartové RPGčka...

No hej, ono to celé pôsobí ako klasická západná pc vzorka ľudí cca 40+, ktorí hrávali primárne izo a dungeony. Ja som kedysi dávno rpg codex žral pre informácie, ale postupne s tým starnutím tam prichádzalo čím ďalej tým viac zkostnatelosti a blbého snobizmu. A pritom pointa by mala byť asi skôr odporúčanie, než "to čo hrávajú tí druhí sa nedá považovať za RPG."
@Tulareanus (25.08.2024 15:02): Tak jednak je to Codex, takze vkus obyvatelov tohto fora je ocakavatelny :) A druhak, nepovedal by som, ze zrovna Codex su fanusikovia modernych Bioware (co s nimi tak nejak zdielam :)).

Na druhej strane, co za tie roky dobre vyslo, aby si to zasluzilo byt v takomto rebricku velmi vysoko. Nechaj ma rozmyslat... Nic? (btw. ked som dobre videl, tie nove dobre veci tam su).

Ale ked teda prestanem blbnut, tak ono je to tazke. Vekovy bias tam bude vzdy, tomu sa neda zabranit. A potom, taketo rebricky su aspon zaujimave. Uz davno ma netrapia tolko ako "za mlada", dnes mi pridu skor zaujimavou studiou skupiny/komunity ako cokolvek ine.
@Jab (21.08.2024 19:04): Ten 11 item jsem nakonec koupil. Většinu těch her stejně mám, ale tak přispěl jsem pár euro na DH. A hlavně Season Passy k oběma Pathfinderům se hodí (u prvního jsem neměl ani základní hru).
Hmm, zase ale nějaký vrchol tam byl kolem roku 2000. Byť spousta skvělých RPG byla i poté. Však Witcher 3 nebo Disco Elysium aj.

Sám mám v top 12 roky 1997, 2x 1999, 2000, 2003, 2004, 2005, 2006, 2010, 2012, 2015, 2019.

Asi právě to umístění Witchera 3 je trochu nízko. Ale tak... Každý žebříček je osobní a tedy opravdu správný jen pro každého jednotlivého hráče. Celkově ale fajn, že je tam jistá variabilita subžánrů. První dvě Diaba se třeba vešla. Což je fajn, neb ty jsou občas zbytečně kopány pod postel.
@MickTheMage (25.08.2024 14:03): Rebríčky sú síce hlavne predmetom hádok a biasu zostavovateľov, ale v tomto prípade je to až komicky na jedno brdo a až na výnimky jednej generácie. :D

@Radecker (25.08.2024 14:44): Práveže veď to je úplne strašne. Ja tie hry zbožňujem, ale ukazuje to extrémne bias v tom, že je tam každá vec od bioware/black isle v tom rebríčku. RPGcodex je v tomto ako keby klub fanúšikov Tarantina robil rebríček "najlepších filmov všetkých čias" a v prvej desiatke mal 5x Tarantina.

Ono samozrejme, pre ľudí, čo chcú hrať RPGčka, môže ten zoznam slúžiť ako inšpirácia, ale aj tam je zopár čiernych petrov len preto, že je to izometrické crpg.
@7c (11.07.2024 17:49): Ono to může být i v single-player hrách, jako je Dragon Age: Inquisition. Tu prostě musíš hrát na Hard / Nightmare s trialy, aby jsi měl vůbec možnost / nucení používat všechny mechaniky hry (lektvary, určité perky apod.). Ono i to pověstné "Vypadněte z Hinterlands..." vzniklo porávě z toho, že hráči dostávají za všechno moc XP (chyba designu) a snadno se tak přelevelují a dosáhnout na obsah s vyšším minimálním levelem v podstatě hned na začátku hry.
@Jab (11.07.2024 18:10): Já to myslel obecně (ne konkrétně o BG2 - tam mi přišla většina lektvarů popravdě k ničemu - kromě začátků hry, svitky byly naopak velmi užitečné (diskutabilní, jestli ten "instant cast" byl bug nebo ne, jako více věcí v BG2 :)).

K šetření - svého času jsem třeba hrál Tomb Raider (a TR2 a TR3) bez používání lékárniček a nábojů (tj. jen základní pistole), kvůli "šetření na potom" (ano, nebylo to zrovna chytré - a ostatní zbraně jsem si samozřejmě vyzkoušel (save & load)).

Obecně nejsem moc fanoušek jednorázových "consumables" - myšleno unikátní a limitovaný počet kusů. Preferované řešení je jejich výroba (ideálně z obnovujících se zdrojů nebo magie), nebo dostatečné množství (limitované zpravidla měnou) - ideálně tohle měl vyřešené třeba (dle mě) Albion.
@7c (11.07.2024 17:49): Imho to není chyba nutně. Jen jiná cesta. My známe stone skin/ironskin, defensive harmony aj. Nováčkovi zbydou lektvary léčení. My jdeme pro rukavice síly do planar sphere nebo koupíme Girdle of Hill Giant Strenght u Ribalda. Někomu jinému přijde vhod lektvar síly, anžto neví, kde ty předměty jsou. BG 2 není hardcore hra. Cest k výsledku je více.
@Pralev (04.07.2024 09:09): Spíš je to chyba designu. Pokud není problém dosáhnout všeho (myšleno různé obtížné boje/úkoly) bez nich, tak jsou zbytečné - a spíš jen "fluff" (např. z deskové/papírové předlohy). Na druhou stranu to nemusí nutně značit chybu - pro někoho to může být i součást roleplay nebo naopak pro různé hráčské variace (např. postavy na základních úrovních zkouší výzvy, se kterými se při běžném hraní nesetkaji).

Ad cooldown/consumables v multiplayer hrách - pokud je nepotřebuješ, je hra nebo "content", který hraješ obvykle poddimenzovaný. Při kompetitivním hraní je naprostý základ "cooldown/buff management". Tj. je to jako když máš na tachometru maximální rychlost 300 km/h, ale jezdíš max 130.
@Sadako (06.07.2024 12:59): Mám to trochu podobně, respektive mě nebaví zjišťovat, co která hůlka dělá... Jednou jsem ochotný to projet a ty quick itemy si nahodit, ale abych se přizpůsoboval pak před každým bojem a měnil to, to už je právě ten problém, proč 90% itemů nikdy nepoužiji, protože vlastně ani nevím, na co jsou :)...

Problém taky vidím v tom. že na začátku jsou v tomto směru často hry "těžší", protože máte třeba 2-3 healing potiony, nějaké drobné množství vzácnějších itemů a ještě hru neovládáte, čili máte pocit, že později se bez pořádné zásoby nehnete, což se většinou ukáže jako liché, protože hru se naučíte a valnou většinu pak nepotřebujete... Na tohle je docela fajn post-game u jRPG, kde rapidně vzroste obtížnost, vy jste tak nuceni využít, co jste si nasyslili...