Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

Já si taky myslím, že pro vstup do série je nejlepší ten remake VII. Kvality nedokáži posoudit, ale VII je nejikoničtější díl. Právě postavy a příběh tohoto dílu se dostaly do obecného povědomí i hráčům, co jrpg neholdují. A budou vznikat další pokračování a rozšíření.
@Nix (18.12.2024 19:10): Jako Souls to není vůbec, pokud máš PS5, tak si zahraj to poslední, FF16 prostě. Pro západního hráče je myslim nejpřístupnější.

Jo ono to koukám vyšlo i na PC už :) nemáš co řešit.

A jestli je to i pro ne-RPG hráče? Nehrál jsem, ale fandové serie to dost kritizovali právě proto, že je to hodně casual. Takže asi jo.
Ahojte :) mám dotaz prosím. Už delší dobu mne láká Final Fantasy a potřebuju poradit. Jelikož nejsem fanda soulsovek, je to složitý jak souls hry? a je to i pro člověka, který nehraje Rpg hry?

Graficky totiž a zpracováním mne to hrozně zaujalo ale nevím který díl si zapnout. Jen prosím graficky nějak novější díly, ty starý hry mne vůbec nelákají a nevím který díl na vyzkoušení je dobrý a potrěboval bych poradit. Určitě je tu fandů této série dost, tak budu rád za odpovědi.

Díky moc
Kdyby se měla říct jedna hra která mě šokovala v minulosti, tak to byl The Vanishing of Ethan Carter 
Kingdom Come: Deliverance, interiéry meh ale venku jsem se opravdu cítil jak na výletě do minulosti.
Velký dojem svého času na mě udělal taky Assassin's Creed Unity nebo trochu omodovaný Watch Dogs.

Za těch deset let od vydání těchto her jsem si asi částečně zvykl a částečně mi moderní grafika přijde taková nesolidní, přeefektovaná. Cyberpunk a RDR2 jsou objektivně asi nejvýš, ale už to pro mě není ten wow efekt.
@TombSpirit (18.12.2024 10:26): Blackreach ve Skyrimu se mi na první pohled líbil hrozně.... než jsem zjistil že je tam hovno co dělat.

Cyberpunk a RDR2, dvě vizuálně nejkrásnější hry vůbec.
(zato RDR1, které hraju teď, vypadá jak sračka. Místy doslova, s tím nekončícím šedo-hnědým přelivem)
@Socrates (18.12.2024 10:18): O krásné přírodě nemůže být sice řeč, ale silně atmosféricky (až démonicky) na mě vždy působila charakteristická věž Lucky 38 ve Fallout: New Vegas viditelná v podstatě z jakéhokoliv místa Mohavské pouště. Obzvláště v noci vytváří nádhernou tísnivou předzvěst věcí příštích a nebál bych se ji zařadit mezi ty nejikoničtější herní výjevy nejen ze světa Falloutu :-)
@Socrates (18.12.2024 10:18): Za mňa jednoznačne Red Dead Redemption 2 a asi všetky lokácie. Jedna z najkochacejčích hier, ktoré som kedy hral a všade sa vlastne dalo dostať a veľakrát ma bavilo len tak ísť na koni niektoré, hlavne horské trasy pre výhľad a občas si uloviť nejaké zviera alebo chytiť rybu.

Z hľadiska prostredí mi určite prišiel aj veľmi kochací Elden Ring a mnohé prostredia vo The Witcher 3: Wild Hunt a taktiež vo The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine - tam ten kontrast slnečnej, malebnej krajiny, ktorá sa častokrát v RPG nevidí stálo za to. A z posledného obdobia A Plague Tale: Requiem niektoré časti hry, hlavne taká tá lesná a lúčna krajina stáli za to, ale narozdiel od ostatných menovaných hier to nie je otvorený svet.
Čau. Řekněte mi, pokud někdo patříte mezi turisty jako já, ohromila vás výjimečným způsobem v poslední době v nějaký hře příroda, krajina, prostředí, reálie? Pokud možno co největší svět...
Legends of Awen: Rise of The Fianna vypadá nadějně, začátkem příštího roku by měli spustit crowdfunding. A ani to není nějaký garážový indie pokus, je to od docela velkého studia složeného ze zkušených vývojářů, kteří dostali státní dotace na to. Tak snad.
@Peter.Melon (17.11.2024 21:42): pochybuju, že Rytíře grálu koupíš někde nově. Vývojáři zanikli před deseti lety. Stupid Invaders je taky 25 let stará hra. Na Gogu o ní prosí už 11 let.

Stupid Invaders není problém koupit na amazon, ebay apod. Cena okolo tisíce korun, což je absurdní. Rytíři grálu, jak je to české, tak to bude horší, to bych kdyžtak zkusil Aukro nebo podobné věci.

Obecně myslím, že si to můžeš relativně bez výčitek stáhnout. https://www.myabandonware.com/
Zdravím Vás,chci se zeptat.Nevíte kde a za kolik peněz by se dala koupit PC hra Rytíři grálu či PC hra Stupid invaders???
Drova by mohlo zaujmout na DH. Dle ohlasů to má dost Gothic a celkově piraní feel. Akorát 2D. Co jsem sledoval chvíli gameplay, tak to vypadá fakt dobře.
@Fritol (12.09.2024 07:33): To vyzerá veľmi fajn, najprv som si povedal, že to vyzerá "klasicky", ale toľko nápadov sa v tom traileri vystrieda, že som bol normálne prekvapený. WL'ed. :)

@S4TW (12.09.2024 08:33): O Sovereign Syndicate môžem povedať, že minimálne na základe prvých pár hodín hry, to pôsobí naozaj super a áno, čiastočne sa to blíži Disco Elysium a čiastočne možno Arcanum, lebo je to viktoriánske fantasy a hoci to je hlavne o dialógoch, myslím, že dialogy sú viac spoločenského než introspektívneho charakteru.
Teď mi přišla akce na steamu na hru Sovereign Syndicate a světe div se, nemá tu vůbec profil!!! A to jsem se chtěl informovat u místních, jaký na hru mají názor a zdali se aspoň povrchově blíží zážitku z Disco Elysium :)
@Bellerofontes (01.09.2024 22:33): pokud je to pravda, tak je to hovado, co na to říct. Být na jeho místě, zkusil bych prostě skládat jen tak a házet to na youtube. Jméno na to má a bude určitě spousta lidí, kteří budou schopni oddělit jeho odpornou/rozporuplnou osobu od jeho tvorby, podobně jako to řada lidí dělá třeba u Michaela Jacksona, Richarda Wagnera a dalších :-)

nicméně k tomu narcismu, sám na sobě, i na většině svých kolegů vidím, že minimálně narcistní sklony jsou jedním ze základních předpokladů toho být skladatel :D Vede mě k tomu pár věcí. Už jenom ta potřeba nutit ostatním lidem svoje nejhlubší nitro, mi přijde trochu narcistní, když se nad tím zamyslím. A tvorba hudby pro mě taková je. Druhá věc je, že například v klasické hudbě, ta samozřejmost, že já si něco napíšu u sebe v klidu a pak mi to musí zahrát třeba 100 lidí najednou, něco, co já jsem vyplodil. Přijde mi to vlastně do sebe zahleděné. Jakobych říkal: "podívejte se, já jsem ten génius, a vy jste ti dělníci, kteří jen hrajete to, co já jsem napsal". A každýho skladatele zajímá hlavně ta jeho tvorba že jo, nese si jí v hlavě, je do ní zahleděnej, miluje ji. Většina skladatelů mluví hlavně o sobě.

Určitě jsou i normální skladatelé, ale řekl bych, že procento narcisů mezi nimi bude extrémní :-)
@Dan9K (01.09.2024 21:02): Ano, připouštím. Libidinální energie za chováním člověka vidí nejedna teorie. Navíc, i středověká postava Dona Juana s jeho smyslností má poměrně úzkou vazbu k médiu hudby. Potud dobré. Absurdní to ovšem začne být ve chvíli, když se to použije coby argumentu, aby se někomu dostalo intimního zacházení od kolegů, jinak že práce bude váznout. Anebo - jako se mělo podle zdrojů udát v případě pana Soula - když vystoupí více žen, po kterých měl skladatel vyžadovat, aby se s ním vyspaly, a přitom se před nimi chvástat, jak se ženy o styk s ním předhání - což vyznívá jako narcistická manipulace. K tomu se má pojit nevyžádané zaslané video s masturbací, problémy v prací a výplatami, když nemělo být po jeho vůli apod.

Podle mě téměř jistě přestal nikoliv proto, že by neměl "inspiraci", ale díky kariérnímu znemožnění.
@Bellerofontes (01.09.2024 19:10): já mu trochu rozumím, jsem taky skladatel. Rozhodně to dost přehání, to jasně. Ale když si tak vzpomenu, co mě tak obyčejně pudí k tvorbě, jsou to obvykle dvě věci. Buďto musím, nebo je v tom holka. Ve chvíli, kdy musím (smlouva, studium apod.), dělám to z povinnosti a využívám vesměs své řemeslné dovednosti a racionalitu. A určitá inspirace pak přichází ze zástupných věcí, které třeba jsou pro mě zajímavé, ale ne až tak silné.
Ve chvíli, kdy je v tom holka, obvykle ze sebe vymáčknu to nejlepší a jaksi nejvíc niterné a emoční prožitky....
Je trochu zvláštní, že takhle zkušený skladatel nedokáže pracovat řemeslně, je ale možné, že ho to zkrátka neuspokojuje a potřebuje v tom mít ty obrovské vnitřní emoce, aby něco zplodil. Nicméně moc nerozumím tomu, že potřebuje vztah. Mě stabilní vztah až tolik neinspiruje. Tu potřebu a inspiraci dělá právě touha a neklid ve chvíli, kdy v tom vztahu nejsem.

jinak to, že žena obvykle rozhoduje (pokud v tom není násilí) o tom, zda sex bude nebo nebude, to je asi fakt, ne? :D Ale zase, že by byli muži úplně helpless, to taky ne. Vidí to, pokud teda onou údajnou obětí nebyl dezinterpretován, minimálně nesmyslně jednostranně, hudba fakt není jenom o sexu. A vyznívá to všelijak.

Základní směšnost pro mě tkví, že mluví o herní hudbě. Hudbě, která je užitým uměním tvořeným takřka vždy ve velkém časovém pressu. Navíc skládal často hudbu do her, která využívala adaptivní principy (viz Elder Scrolls), což klade nároky zejména na technické aspekty hudby, spíš než na ty umělecké.
Přišlo by mi to uchopitelnější, kdyby mluvil o koncertní umělecké tvorbě. Takhle mám pocit, že to svoje kopírování Hanse Zimmera a Johna Williamse povyšuje na něco, co to úplně není, aby si možná obhájil nějaké svoje vnitřní démony a nevhodné chování :-)
@MiDlo (31.08.2024 16:07): Za předpokladu, že jsou alespoň z většiny ta nařčení pravdivá, šlo pravděpodobněji o narcistickou osobnost a predátorství. Mluvit o ztrátě důvěry v ženy je docela bagatelizace.

@Dan9K (01.09.2024 05:22): Ten odkaz poskytuje možné, vcelku absurdní vysvětlení, údajně přímo od Jeremy Soula jedné z obětí:

"He talked about the mystical power women hold over men with sex. How men are helpless and they need sex. How he needs sex, and a relationship, so he can write his music. He talked about how composing is sexual, and how he will write about sex as inspiration in his music. He talked about how performing music is very sexual. He wrote songs about women that he had relationships with this way. What he does to women, is what inspires his music."
Tak zemřel jeden z tvůrců prvních dílů Wizardry Andrew Greenberg. S jeho alter egem Werdnou jsem si užil v prvním díle a pak hlavně v díle čtvrtém, kde je je Andrew alias Werdna hlavní postava.
@MiDlo (01.09.2024 03:03): nojono, řek bych, že nebude jedinej :-)

to je zajímavej problém, bud ho zklamaly v osobním životě, a pak bych čekal, že právě kariéra bude to, na co by se mohl upnout.

anebo je na západě nedůvěra v ženy zcela diskvalifikující pro to dělat hudbu do her, což bych se ani nedivil :-)
Deadpool a Wolverine za mě hodně fajn. Silná osmdesátka a poctivé letní kino. Vícekrát jsem se smál. Takže komedie dobrá.
@MiDlo (31.08.2024 16:07): je to pro mě takový Hans Zimmer (ale zároveň má v sobě i hodně Johna Williamse, viz jeho super hudba z Harry Potterů) herní hudby, přišlo mi, že úplně zmizel, ale jak moc ty nový hry nesleduju, tak jsem netušil, že zmizel fakt úplně a už vlastně 7 let nic neudělal.

To video je pro mě obtížně koukatelné, neb jsem nenašel úplně důvěru v tu ženu, co tam povídá :D

tak úplně nechápu, jak si mohl pokazit reputaci v projektech tím, že ztratil důvěru v ženy :-)
Jak se vypařil z soundtrackového businesu a společenského dění Jeremy Soule - neměl štěstí v lásce a pak si v několika projektech pokazil reputaci. Zřejmě šlo o ztrátu důvěru v ženy a jak to tak bývá, chtěl to řešit vztahem k ženě, která s ním chtěla jen spolupracovat, a skončilo to meetoo způsobem.
@7c (28.08.2024 16:02): Pak teda do toho vstupuje dnešní doba, kdy hry jsou prostě velmi často hybridy několika propojených žánrů, respektive si z každého něco vezme a pak to zařaď, že jo, protože ve finále to není ani jedno čistokrevné :)
@S4TW (28.08.2024 08:15): Tak "RPG" případně "RPG prvky" jsou jen kategorizace her. Jediný problém je v tom, že někteří hráči nerozumí, co to vlastně znamená :)

"a ve finále mi to je úplně jedno, jestli se něco bere za RPG nebo ne"
Právě - hra je buď dobrá nebo špatná (případně mě baví nebo nebaví) - a typ (akční/RPG/strategie/FPS...) s tím ve výsledku nemusí mít moc společného, to je jen pomůcka pro výběr v (nebo řazení do) "katalogu".
@Richmond (27.08.2024 22:26): jo, to je asi pravda, tím hůř :D, ale prostě je to tak nějak jedno, lepší rozlišovat, jestli je hra dobrá x špatná... Já teď třeba hraj Mass Effect, u kterého by asi většina řekla, že to je RPG, na mě je to třeba na dnešní poměry hodně light verze RPG (a na poměry minulé snad ještě víc light)...
Problém RPG vidím v tom, že se na PC definovalo někdy v 90. letech, během té doby se to trochu posunulo, ale zarytí geronti se drží původní definice seč jim síly stačí... mě třeba u dungeonu přijde mnohem menší Role Play než u kdejaké akční adventury a ve finále mi to je úplně jedno, jestli se něco bere za RPG nebo ne :) ale tak, tahle debata tu byla tisíckrát, všichni mají na to své názory a nemá cenu si to kolečko zase připomínat :D
@Richmond (27.08.2024 19:50): Pravda, kategorie jsou tu slabší, ale to se asi už řešilo (a předpokládám, že to má své důvody) - např. Final Fantasy Tactics - je tu jako strategie -> tahová strategie

Na mobygames to mají řešené trochu jinak (ale opět - tohle se tu určitě diskutovalo víckrát) - viz https://www.mobygames.com/game/4522/final-fantasy-tactics/

Jinak tam mají právě kategorie co se týče strategie/taktiky rozlišené - viz:

https://www.mobygames.com/genre/

Konec OT :)
@7c (27.08.2024 19:38): Noo mě překvapuje, že třeba taktické hry tu nemají žádný chlívek (pokud se nepletu) :) Taktická strategie mi přijde jako dost nepasující termín. V deskovkách třeba se wargames spíš dělí na operační/strategické/taktické, tedy spíš podle toho, z jaké "výšky" je ten hráčův pohled na hru. Tady se to všude háže do strategií :)
@Dan9K (27.08.2024 18:51): Tak jsme v ČR, zemi, kde jistá herní komunita prohlašovala Zeldu za nejlepší RPG všech dob a že Diablo rozhodně, ale ROZHODNĚ není RPG :)

Resp. možná to není věc ČR, ale jak se tu už v diskusích řešilo, RPG je z nějakého důvodu občas brané jako nějaká "známka kvality" - resp. že označení "RPG" je nějaká herní "šlechta" (WTF) a z toho pohledu je pak považováno za urážku, když se některá hráčova oblíbená nebo naopak neoblíbená hra do té kategorie zařadí...

Zvláštní, že FPS nebo tahová strategie jsou v zásadě čistě neutrální označení :)
Přinutila mě debata vzpomenout na Charllizeho :-) :-(

určitě by se do debaty, která začíná smrdět hádkou o definici RPG, rád zapojil :-)

Jinak pro mě je rozhodně hodnotnější ten roleplay zážitek, než "čísýlka".
Taky je to asi těžší, ve starých rpg to nebývá úplně vychytané.

Když jsou čísla a není roleplay a ovlivňování světa, pořád bude mít míň lidí problém s tím, že je to to pravé RPG, než když je roleplay a nejsou čísla.
@7c (27.08.2024 16:11): Zároveň ale tu nutno podotknúť, že stolná RPG scéna je už dávno tak bohatá na rozličné variácie, že sa tam ťažko nájde invariant okrem vágneho "rozprávame a tvoríme si pri stole zdieľaný príbeh", a človek ľahko nájde systémy, kde nielenže sa neleveluje, ale môžu tam chýbať tak normálne kľúčové prvky ako hádzanie kociek (alebo ľubovoľný ekvivalent) alebo gamemaster.
@S4TW (27.08.2024 08:30): Ovlivňování světa je irelevantní - klidně můžeš mít příběhový Doom nebo adventuru/visuální novelu. Tohle je čistě otázka mechanik - koneckonců i stolní RPG o "hraní postav" - které mají definované parametry, kterými přes pravidla dané hry interagují s herním světem.
@S4TW (27.08.2024 08:30): Mi vždycky přijde ta hra s čísýlky jako dát do kalkulačky 2*2 a mačkat = do doby než mi kalkulačka hodí error. Done. Hra dohrána. :D Nedělat IT kde pracuji s daty, asi mi to tolik nevadí, ale kdykoliv hra nějak schovává podobná čísýlka, tak to vítám.

Ale nejdu vůbec brát v potaz, protože například v BG3 jsem si hody kostkou užil. Ambivalentější už být asi nemůžu. :D
@Richmond (26.08.2024 16:13): samozřejmě, že tu máme geronty, o tom snad nikdo nepochybuje :)

Mě vždycky trochu přišlo, že na sebe při vymezování toho, co je RPG, naráží dvě skupiny. Jedna, u které je to nejdůležitější, jak hra pracuje s čísílky a druhá, která vyzdvihuje to, jak hráč ovlivňuje svět a postavy kolem sebe. Mě osobně víc baví to druhé, protože si tu hru zahraji třikrát a třikrát mám absolutně jiný zážitek (pocit ze svého Roleplaye)... Vždycky mi přišlo absurdní, že pro někoho je starý dungeon, kde neovlivním v podstatě nic (až na výběr postavy a společníků) víc RPG než třeba právě PST či DE, ale je mi to vlastně tak nějak jedno :)