@
Bellerofontes (01.09.2024 19:10): já mu trochu rozumím, jsem taky skladatel. Rozhodně to dost přehání, to jasně. Ale když si tak vzpomenu, co mě tak obyčejně pudí k tvorbě, jsou to obvykle dvě věci. Buďto musím, nebo je v tom holka. Ve chvíli, kdy musím (smlouva, studium apod.), dělám to z povinnosti a využívám vesměs své řemeslné dovednosti a racionalitu. A určitá inspirace pak přichází ze zástupných věcí, které třeba jsou pro mě zajímavé, ale ne až tak silné.
Ve chvíli, kdy je v tom holka, obvykle ze sebe vymáčknu to nejlepší a jaksi nejvíc niterné a emoční prožitky....
Je trochu zvláštní, že takhle zkušený skladatel nedokáže pracovat řemeslně, je ale možné, že ho to zkrátka neuspokojuje a potřebuje v tom mít ty obrovské vnitřní emoce, aby něco zplodil. Nicméně moc nerozumím tomu, že potřebuje vztah. Mě stabilní vztah až tolik neinspiruje. Tu potřebu a inspiraci dělá právě touha a neklid ve chvíli, kdy v tom vztahu nejsem.
jinak to, že žena obvykle rozhoduje (pokud v tom není násilí) o tom, zda sex bude nebo nebude, to je asi fakt, ne? :D Ale zase, že by byli muži úplně helpless, to taky ne. Vidí to, pokud teda onou údajnou obětí nebyl dezinterpretován, minimálně nesmyslně jednostranně, hudba fakt není jenom o sexu. A vyznívá to všelijak.
Základní směšnost pro mě tkví, že mluví o herní hudbě. Hudbě, která je užitým uměním tvořeným takřka vždy ve velkém časovém pressu. Navíc skládal často hudbu do her, která využívala adaptivní principy (viz Elder Scrolls), což klade nároky zejména na technické aspekty hudby, spíš než na ty umělecké.
Přišlo by mi to uchopitelnější, kdyby mluvil o koncertní umělecké tvorbě. Takhle mám pocit, že to svoje kopírování Hanse Zimmera a Johna Williamse povyšuje na něco, co to úplně není, aby si možná obhájil nějaké svoje vnitřní démony a nevhodné chování :-)