Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Bursoft (25.09.2024 00:42): State of Play, no.

Kdyby se mě někdo na začátku roku zeptal, jestli bude mít letos Sony showcase, vsadil bych na to levý varle, vzhledem k tomu, že bylo veřejným tajemstvím, že vydaj Próčko. A vono nic. Ale věřím, že teď už to bude lepší, ty studia už roky dělaj na neoznámených věcech, příští dva roky by mohly bejt hezký.

Jinak ještě Lake House super a Soul Reaver 1 & 2 potešily.
Já myslím, že něco novýho uvidíme. Protože jestli ne, tak to Pročko bude ještě větší fiasko, než zatím vypadá. Jako bylo by hodně smutný ukazovat 20 her, který už známe "Enhanced for PS5 Pro" :D
@ViRus (24.09.2024 08:03): State of Replay

Po tom loňským debaklu jsem byl přesvědčenej, že letos to musej rozbalit, kór když vypouštěj Próčko, místo toho další rok bez showcase, docela zoufalství. Ideálně bych chtěl oznámení first-party lineupu na příští rok, tj. Ghost a Venom. Ale asi budu rád, když aspoň teasnou novýho Resiho, lol.
Co se Sony týče, tak tam jde o to, že oni potřebujou nativní PS5 verze, aby ty hry mohly využívat PS5 exkluzivní fíčury, proto všechny ty Director's Cuty a „remastery“, o který nikdo nežádal. Obvykle nabízej upgrade path za deset babek a aby si o ty prachy mohli říct, tak buď vytvořej zbytečnej extra content nebo udělaj drobnej facelift a změnej tvář hlavního protagonisty. Poslední z těch prémiovejch her, který ještě nemaj PS5 verzi a kterýma se chluběj v promo materiálech, jsou Zero Dawn, Days Gone a God of War, pokud jsem na něco nezapomněl. Takže pár „remasterů“ nás ještě čeká.
@Fritol (23.09.2024 07:23): To nemohl být full time za takovou dobu pro takovej počet lidí, to by ta hra vypadala úplně jinak. Plus když už do toho nasypeš tolik, tak se to snažíš opravdu hodně moc prodat. Ale já jsem žádnej marketing ani nezaznamenal. Ale tak třeba už se fakt v Sony zbláznili no, kdoví :D

@Cobot (23.09.2024 09:03): Podle mě pro takovou hru už není místo. Jak píšeš, máš několik lepších a vyladěnějších F2P her na stejným principu a placený MP střílečky okupuje CoDčko. Skoro si myslím, že Sony chtělo svoje CoD, který by jim generovalo miliardy ročně, aby měli z čeho živit nový velký hry a toto je hodně velká facka. Proto taky dělají remake/remaster úplně každý hry z minulé generace, je to levný, přinese to pár kačáků navíc a vypadají, že aspoň něco dělají.
Já tyhle věci nehrajou a proto mám asi zkreslenej a úplně mimo pohled, ale nedává mi smysl proč ta hra nebyla rovnou f2p. Vždyť ty nejhranější věci jsou snad všechny f2p ne? Jediná výjimka co je úspěšná a placená jsou ty Helldivers 2?
@Tulareanus (22.09.2024 12:43): no vidis, a to by me vubec nenapadlo :-D, porovnani s puvodnimi dily bych videl jen jako prelesteni a mel za to, ze vychatavky puvodni obsahovaly 8-) Musim to vyzkouset,jak velky rozdil to je....
@Ross (22.09.2024 20:12): Taky už jsem to někde četl. Toto asi fakt bude největší fail ve videoherním průmyslu ever :D

Ale trochu si myslím, že ta částka je přehnaná, možná z toho někdo chce dělat větší kauzy, než už to je.
@Nix (21.09.2024 09:59): Ono to je atrofia fanúšikov, ktorí v nostalgii ignorujú chyby originálu a vylepšenia remaku. Ale to nie je problém len mafie. Mne sa tam páčilo, ako mali niektoré postavy konečne nejakú osobnosť (Sam, Sára), lebo v pôvodnej hre ju nemali. Alebo to celé bolo v rámci rozprávania deja aspoň o malý kúsok realistickejšie a nebolo tam tak veľa vaty v podobe neustáleho sa prevážania autom z bodu A do bodu B bez nulovej interakcie po tých istých cestách. To bol v pôvodnej Mafii ako taký 10minutový loading. Chápem, keď je to v hre párkrát, ale v každej misii? V podstate backtracking.
@Malignus (21.09.2024 09:51): No pokud si pamatuju, tak remake Mafie byl zkritizován, že to nemá s původní Mafií moc společný a dostával čouda...

Což nechápu protože konečně to byl ten remake, co si Mafie opravdu zasloužila a i když dabing byl pozměněný a obecně i příběh, konečně po delší době to byla hra co měla český dabing a já si to fakt užil.
@Ross (21.09.2024 09:33): Hrál jsem jak původní Pharaoh, tak i New Era a za mě je lepší původní, alespoň pro mě, co se týče ovládání. AoM Retold jsem zatím nehrál, ale vypadá líp než původní. Co se týče Mafie, tak neznám nikoho, kdo by mi neřekl, že jedině původní je "way to go". Jinak fakt netuším, co za význam má remater Horizon Zero Dawn. :-)
Já remastery a remaky nějak extra neřeším. Občas mě potěší, že se něco chystá zejména u starších her.

Age of Mythology: Retold mě celkem láká, přesto, že jsem původní AoM nehrál.

Mafia: Definitive Edition myslím, že tady se tenhle díl opravdu povedl.

Pharaoh: A New Era taky skvělá hra a možná i lepší než původní díl.

Pak mám rád takové, jak to říct? Hybridy.. Třeba remake od Knights and Merchants: The Shattered Kingdom je skvělý příklad. Remake je spíše modifikace než samotná hra. A také OpenTTD je takový hybrid.

Toť asi vše, některé remastery jsou naprosto zbytečné. Nedávno o nich vyšlo vtipné video u Indiana, které mluví za vše. Nechám odkaz zde:
TOP 10 remasterů, o které se nikdo neprosil
@Tulareanus (20.09.2024 16:54): "S tými patchmi po x rokoch, je to bohužiaľ také, že to býva nákladné a veľakrát pre fluktuáciu už v tej firme alebo oddelení ani nepracujú tí ľudia, ktorí tú hru vyvíjali a vyznať sa v cudzom kóde bez dokumentácie je skoro vždy peklo."

Je to tak, teraz niečo pdoobné riešime v práci a je to peklo, obdivujem každého, kto sa do toho zažerie a postupne to pochopí. Ale rovnako dobré je aj, keď sa dajú s bývalými vývojármi do kontaktu a tí im to vysvetlia, prečo to robili takto a čo to má robiť :)

Prosto, aktualizovaná dokumentácia je základ :)
@Tarhiel (20.09.2024 15:15): Nightdive sú veľmi pekný príklad, tam už naozaj ubehlo od vydania veľa rokov a ten "update", ktorý tomu dávajú je vevľmi fajn.

S tými patchmi po x rokoch, je to bohužiaľ také, že to býva nákladné a veľakrát pre fluktuáciu už v tej firme alebo oddelení ani nepracujú tí ľudia, ktorí tú hru vyvíjali a vyznať sa v cudzom kóde bez dokumentácie je skoro vždy peklo.

Osobne mi inak príde wtf ten trend na raytracingové patche pre hry, ktoré nikdy neboli s raytracingom vymýšľané. Lebo ešte som nevidel dobrý alebo optimalizovaný raytracing na hre, ktorá ten raytracing nemala od začiatku.
@Fritol (20.09.2024 13:06): Nemuzu jinak nez souhlasit.

Remake s peci a citem urcite ano a casto svou cenu dokaze obhajit. Ale remastered remastru, to uz se fakt snazi nekdo podojit zcela vydojenou dojnici, cest vyjimkam (C&C).
@Nix (20.09.2024 14:12): Tak aj ja prihodím svoj názor, ale už sa budem opakovať s tým, čo tu bolo povedané:

Rozlišujem medzi remasterkom a remakom.

Remaster u mňa má zmysel pri starých hrách, kvôli kompatibilite a QoL vylepšeniam, väčšiemu rozlíšeniu, lepším textúram - dobrým príkladom podarených remasterov by boli tie od NightDive Studios, prípadne od pôvodných tvorcov, ktorí sa k hre po rokoch vrátili. Podstatné je, aby zachovali "gro" originálu

Remasterom nových hier, ako Days gone nerozumiem rovnako ako Ty, lebo sú zbytočné. Kedtak vylepšenia mali pridať formou patchu, rovnako ako nedávno pridaný raytracing patch k Witcherovi 3 alebo update Falloutu 4 (aj keď ten ešte potrebujú doladiť).

Remakom sa tiež nebránim, ak to nie je nová hra (ako vyššie spomenutá Days Gone) a majú priniesť hru aj na nové platformy, čo je väčšinou hlavný dôvod (ako Destroy all humans séria).

Inak mám rád, keď štúdiá vydajú patch k starším hrám a robia to čisto z lásky ku komunite - je im jasné, že veľa peňazí z toho mať nebudú, ale kvôli kompatibilite to niektorí sú ochotní urobiť, ako napr Arx Fatalis, ktoré dostalo patch po 10 rokoch a vypustili vtedy aj source code, vdaka čomu dneska máme Arx Libertatis,, alebo Desperados 1 ktoré dostalo pár rokov dozadu nejaký stability patch.
@Nix (20.09.2024 13:13): No a pak máš remastry např. tipu DOOM + DOOM II kde máš vlastně vše, co na ty hry oficiálně vyšlo, všechno pěkně přeleštěný. Přidanou úplně novou epizodou a to vše pro vlastníky původní verze (na steamu, jinde netušim) zadarmo a jinak pro ostatní za fajn cenu ;) Tak se to má dělat ;)
@Nix (20.09.2024 12:45): Osobně remastery vůbec nepotřebuju. I když jsem danou hru nehrál, stejně šáhnu po původní verzi (platí to i třeba pro konverze EGA->VGA). Výjimkou by byl jen případ, kdy původní hra byla příšerně zabugovaná a nehratelná a remaster chyby odstranil.
@Fritol (20.09.2024 13:22): Enslaved neznám, ale slyšel jsem, že to stojí za to, zvláště i v recenzích ta hra má hezký hodnocení... A Remember Me jsem nehrál a taky se na to chystám...

Jo to jsou přesně typy her u kterých to má smysl a nejen, že přiláká nové hráče, ale určitě i ty, kteří si to rádi zahrají znovu jako je ten Lolipop.
@Tulareanus (20.09.2024 13:20): Ajo :D No tak evidentně mám raději remake :D

Ale třeba remaster jsem si koupil Assasins Creed 3, ale to bylo fakt myslím za 2 eura na steamu, sice v akci, ale cenovka mi přišla ok, kdyby to stálo více tak do toho nejdu.

A jo takhle bych si představoval remaster, novej obsah, třeba odstranění i bugů atd...
@Nix (20.09.2024 13:13): U te hry z roku 2010 je to často i o tom, že nemá zpětnou kompatibilitu a bez remasteru by to ani nešlo. Mrzí mě třeba, že Enslaved (ač to má zpětnou na Xboxu naštěstí) nebo Remember Me nemá remaster na aktuální generaci konzolí a prostě konzolové verze budou časem mrtvé, protože krabic v bazarech bude ubývat a funkčních konzolí taky. Super že třeba Lollipop Chainsaw teď dostalo remaster.
@Tulareanus (20.09.2024 13:04): Otázka je, zda ten nový zákazník o takový remaster opravdu stojí...I když to moc nesleduju, nepřijde mi, že remastery jsou nějak zvlášť prodávané, ale třeba se pletu. Jako chápu to kam tím míří, ale přijde mi to zbytečný.
@Fritol (20.09.2024 13:06):  Jako já mám rád remastery her tipu třeba Gabriel Knight. Původní hru už si asi málo kdo zapne a raději sáhnu po verzi, která má lepší grafiku a je přístupnější, kor by mohl být problém i se spuštěním původní verze pokud nebude přes Steam např.

A u těch starých her je to ok, ale jako např. u hry z roku 2010 mi to přijde divný. Jasně, pokud je cenovka stejná nebo třeba vychytáš slevu tak v pohodě nebo jak říkáš ty.

A souhlasím, Sony v poslední době opravdu "boduje".
@Nix (20.09.2024 12:45): Remastery her z minulé generace jsou jen pro casualy co tečou z grafiky. Pro ostatní k ničemu. Sony jsou s tím nejtrapnější a plýtvají časem i talentem svých vývojářů.

Remastery čehokoliv ze starších generací ale vítám. O lepší grafiku mi ani nejde, spíš jsem rád, že si ty hry mužu zahrat na moderních systémech.
@Nix (20.09.2024 12:59): Ono pri tých remasteroch ale treba myslieť ešte na jeden aspekt, že primárne cielený zákazník tam častokrát nie je ten, kto hral a komu sa páčila pôvodná hra, ale ten, kto to nikdy nehral a bude to hrať ako pre neho novú hru. Jasné, tie cenovky sú stále zbytočne vysoké väčšinou aj tak. A potom je tam ten problém, že oni síce chcú nové publikum, ale častokrát majú marketing zle postavený, že vlastne cieli na ľudí, ktorí to už poznajú a hrali a je tam menšia kupná sila.