@
Paul (02.11.2024 21:32): Hmm, teoreticky by to AI měla být schopná přeformátovatdo čitelnější podoby. Brainstorming na db.her plugin/asistent :)
Hmm, experiment:
Tak ještě pár informací:
1) Kalibrační nástroj v Microsoft Storu
V Microsoft Storu je kalibrační tool pro kalibraci Windows prostředí do HDR. Bez něj je vše řízeno jen jedním sliderem v nastaveních Windows. Tento tool umožňuje nastavit i whitepoint, blackpoint a sytost barev (dal jsem ji na polovinu, tj. na 50).
2) Změna v zobrazení
Pak přestane platit, že v SDR vypadají Windows na 100 % a v HDR na 95 %. Naopak, plocha i aplikace pak vypadají v HDR minimálně tak dobře jako v SDR.
3) Hry a HDR
Zkusil jsem pouze svou oblíbenou hru Crew Motorfest, která je v HDR naprosto skvělá, protože hra hýří barvami - je to vlastně cartoonová Hawaii. Nejprve jsem zkusil automatické HDR, což je SDR převedené do HDR pomocí zaškrtávátka Auto HDR v nastavení Windows. To vypadalo dost dobře.
4) In-game HDR
Poté jsem vyzkoušel ingame herní HDR (nemuselo se vypínat Auto HDR, systém to pozná). Ve hře jsou dvě možnosti - HDR10 a scRGB. Informace říkají, že scRGB je lepší volba, protože má vyšší buffer pro barvy a je připravené na 16bitové barvy, zatímco HDR10 je čistě 10bit color HDR.
5) Nastavení nVidia Control Panel
V nVidia Control Panel jsem nastavil, aby do monitoru (vlastně televize) nešly 10bitové, ale 12bitové RGB barvy. Po zapnutí této volby je vidět, že televize přijímá 12bit a dokáže to převést na 10bitové zobrazení. Znalci tvrdí, že scRGB povede k přirozenějšímu obrazu, protože posíláme víc informací o barvách, což zlepší výsledný obraz a sníží přepaly.
6) Dohodnuté nastavení
Natrvalo jsem zvolil v nVidia Control Panelu 1080p 12bit RGB Full 120Hz Gsync. Ve hře vypadalo HDR10 stejně nebo podobně jako scRGB, ale ponechávám zapnuté scRGB.
7) Srovnání HDR a SDR
Automatické HDR a vybrané SDR (sRGB) jsem už neměl potřebu porovnávat s ingame scRGB HDR, protože když jsem skočil z dema do hry, spadla mi čelist.
8) Poslední úpravy
Učinil jsem poslední změny v nastavení HDR v televizi v herním režimu, hlavně co se týká teploty barev. Měl jsem všechna obrazová nastavení na ideálních hodnotách z pohledu neutrality a minima líbivých, ale obraz ničících funkcí. Trochu jsem ubral na maximech bílé a černé ve hře (hra má také kalibraci černé a bílé) a nastavil celkovou jasnost HDR na minimum, aby černá opravdu byla černá.
9) Celkový dojem
Obraz vypadá fantasticky (hraju na Ultra v 1080p, o převod do 4K se stará televize). Ideální je na teplém nastavení bílé barvy, neutrální bílé je moc sterilní a expertní bílé zas moc syté. Kdo by si byl pomyslel, že zobrazovací jednotka je pro hry tak důležitý prvek zážitku.