Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
@Indian (14.08.2012 12:45): No právě, kde je ta hranice? Spoustu uživatelů tu dokáže rejt tak nechutným a osobním způsobem (jako hanit Mafii :)) kterým mě naserou/raněj/votrávěj mnohem víc než nějakej šmoula co spamuje a vulgárně uráží.

Osobně nevidím rozdíl napsat někomu "seš kretén" než když někdo napíše intelektuálně zabalenou urážku.
@MartinezZ (14.08.2012 06:51): S tou galériou súhlasím. Rozhodne by sa to tu hodilo...

Mne ani moc nevadí, že napr. momentálne je tu 20 ľudí online.

Vybudovala sa tu istá komunita, ktorá nemá vážne problémy. Nikto si tu nenadáva, neuráža a tak sa mi to páči.
Nechcem, aby DH skončilo ako CSFD, ktorá je plná takzvaných "kritikov", a ľudí, ktorý si o sobe myslia že sú veľký páni.
@Bodkin (14.08.2012 12:07): nehrál jsem Mafii tolik, abych ji byl schopen zodpovědně posoudit v kontextu celé české nebo světové herní tvorby.

Nedostatek skillu na mé straně je bohužel pravda, o nedostatku vkusu si můžeš myslet, co chceš. Prostě mě nebaví taktické akční hry a těžké hry obecně. Potěcha z hraní pro mně nepramení z překonávání překážek, ale z dobře napsaného děje a audiovizuálního prožitku.

@Jack_Dark (14.08.2012 12:08): není vyloučené, že se k němu vrátím, ale na první dojem nebavil.

(zpátky do tématu diskuze):
Jinak jsem přemýšlel, jestli by nějak nešly dělit hry podle států, protože to jde pouze u vývojářských týmů, ale pak mi došlo, že by to byl asi problém imlementovat - a nakonec, jak rozhodnout, co ještě je česká hra, že ano... jen proto, že vývojáři jsou Češi? Pterodoni pracovali v Německu a jejich tamní hry se u nás vůbec neprodávaly...
@Bodkin (14.08.2012 12:01): Fingon to myslel jistě z pohledu většiny. Pro mě je třeba Flashpoint plný bugů a nesmyslů od létajících aut po bezchybné střelce na straně protivníka, ale tehdá jsem z něj byl děsně vyplácanej.
V té první stovce je i ten Black Mirror, který tam podle mého nemá co pohledávat. Ale zase nechci vést proti téhle poměrně kvalitní hře křížovou výpravu.
@Jab (14.08.2012 11:31): Přesně tak, takový článek má hodnotu jen od opravdového herního matadora. Taky je rád vyhledávám. Na odkaz píše úvahy Rybka a i když mě to téma třeba moc nezajímá, tak to vždycky přelouskám.
@Jab (14.08.2012 11:31): "adorace českých her" - ono popravdě není moc co adorovat:) - a to píšu jako člověk, který vyzkoušel a v případě i adventur do roku 2000 víceméně dohrál všechny. Pokud jsem si všiml, tak téměř bezvýhradný obdiv patří pouze Mafii a možná Flashpointu, jinak hodně záleží na osobních preferencích. Pokud u člověka proběhlo první setkání s žánrem v podobě Poldy, kde ani nejsou žádné puzzly a vše je o kombinaci předmětů a trhlých dialozích, není se moc co divit nehynoucí popularitě, ale ani tyhle tituly se nepohybují nijak na špici. A u spousty her po roce 2000 se ani nedá podle názvu poznat, jestli je to vůbec česká hra:)

Edit: teď jsem to počítal a v první stovce nejlepších her dle hodnocení uživatelů jsou pouze čtyři české hry.
@Jab (14.08.2012 11:31): S prvním odstavcem naprostý souhlas - něco se teď snažím psát a opravdu cítím to, že mi chybí základy v pc hrách. Je radost něco podobného číst. Většina článků na netu je něco, co by s trochou trpělivosti sesmolil každý.
Já mám zase v herních magazínech (i na netu) nejraději různé zamýšlecí a vzpomínkové články atp. Občas mám ale pocit, že na jejich úspěšné zvládnutí to chce mít vzpomínky (na straně autora) minimálně na počátky scény PC, ale lépe i dříve (ZX spectrum...). Recenzentů, kteří ani neplánují vyzkoušet třebas Planescape Torment, se trochu obávám. Neboť míjejí modly narace v PC hrách.

Jinak ale co se týče hodnocení her, tak momentálně je pro mě nejvíce směrodatná databaze-her. A to přes občasné úlety hodnotitelů směrem k adoraci českých her, starých klasik a Gothiců (hlavně když jsou označovány za modelová RPG, tak se nervózně ošívám).
@montana (14.08.2012 10:22): Takhle, jako já mám rád dlouhé recenze hlavně na RPG, ale musí to psát kvalitní autor. Dřív to psal na tiscali Jirka Sládek a ten to opravdu uměl. Doufal jsem, že tomu tak bude i na eurogameru a ono nic.
IMHO, tlačit do povědomí DH na ostatních větších webech má smysl až poté, co nebude DH PC-only web. Smysl to má až se začleněním konzolí (sám jsem PC-only hráč, ale plno lidí má z nějakého důvodu rádo i ty krabice od bot a žádný web nebude plýtvat místem pro nějakou webovku s takhle úzkým zaměřením). Větší jistotu by DH s ohlasem mělo v případě začlenění i mobilních her, protože to tu ještě nikde není, a ať se nám to líbí nebo ne, mobilní hraní zažívá aktuálně boom. Teprve s takhle širokým záběrem a poté, co bude od všeho v DB i několik záznamů (nemá cenu se o sobě zmiňovat, že jde o databázi PC, konzolových a mobilních her, když tu nebude jediná konzolová ani mobilní hra) má smysl se snažit na sebe upozornit. Do té doby půjde stále jen o fanouškovský výtvor pro pár specifických lidí.

PS: Co mi u her hodně chybí, je možnost se na ně podívat. Zobrazit si profil hry a v náhledech obrázků vidět i o čem se mluví. Obrázky tu nejsou vůbec žádné. Chtělo by to přidat obrázkovou galerii, s možností posílat screenshoty k návrhům jen uživatelům od nějakého vyššího levelu/počtu bodů, čímžto by se snad mohlo zajistit, že nebude posílat obrázky každé trdlo a schvalovači se v obrázcích utopí a nebudou mít čas na nic jiného. Navíc např. omezení na 10 obrázků na hru a max. rozlišení dejme tomu 1024 (resp. nějaký širokoúhlý ekvivalent obrázku, který nebude nutno zmenšovat, ale zase nepůjde o náhled velikosti ikony) => logicky náklady na místo na discích.
Tak Andrej a Ice to zrovna nejsou no, ale co už. Akorát mě tam děsí ten Eurogamer.
Faktor lenosti a casu je stoprocentni. Pokud opravdu neco povedeneho pripravis, tak konkretne na games by to imho nemusel snad byt takovy problem.
A myslim, ze nekdy okolo DH2.0 tam byla zminena v bleskovkach.

Myslis zrejme Milose Bohonka?
@Memphis (13.08.2012 18:15): Mozna by bylo dobry tem (vetsim i mensim) webum rovnou poslat nejakej hotovej mini "PR" clanek o existenci DH, vcetne kratkyho rozhovoru s adminem (napsal by sis ho sam, otazky i odpovedi), kterej by pak dotycni mohli akorat cut´n pastnout na svuj web. Mozna by to zafungovalo vic, nez zadost. Nevim nakolk je silna ta tebou zminena rivalita mezi weby, ale urcite je tam silnej faktor lenosti, ten je ve vsech mediich.

Dal jsem zaregistroval, ze je mezi uzivateli i redaktor Score (jmeno a nick bohuzel nevim), tak se o neco podobnyho pokusit pres nej, zeptat se ho na jeho nazor na DH, jestli o DH vi jeho redaktni kolegove apod. CSFD IMHO zpocatku pomohlo, ze mezi prvnimi uzivateli byli filmovi "publicisti", uzivatele pak mohli mit pocit, ze se na databazi muzou i neco dozvedet od lidi, kteri tematu fakt rozumi. Mimo jine.
@Kvasa (13.08.2012 18:02): Jak už jsem kdysi psal, například při startu DH 2.0 jsem obepisoval všechny velké i menší weby (a třeba i games.cz), jestli by nám nevěnovali alespoň malou zmínku. Nezareagoval nikdo. On je ten český herní webový píseček takový zvláštní a neustálé bojůvky jednotlivých webů mezi sebou to jen potvrzují. A tak na to člověk postupně rezignuje a místo toho se raději soustředí, aby DH byla lepší sama o sobě.

Nicméně jak už jsme několikrát zmínili, kdyby se na to někdo cítil a měl dobré nápady, budeme jedině rádi. My jsme vývojáři a o reklamě a propagaci já osobně vím obvykle jen to, jak bych to dělat nechtěl.

Ale část může zvládnout každý sám, když bude o DH pravidelně informovat své okolí, ať už na sociálních sítích či v každodenním životě. To byla vždy nejúčinnější a nejčistší forma reklamy, takže směle do toho. :)

A Mick je legenda, na toho já nemám. ;)
Já jsem o DH dozvěděl v diskuzi na games.cz. Což mě přivádí k nápadu spolupráce s takovým webem. Minimálně nějaký informativní článek by proběhnout mohl. V jednom díle podcastu snad dokonce telefonovali s MickTheMagem. Tak proč by třeba nemohli telefonovat s Memphisem:-)
@MCZ (13.08.2012 16:42): Já jsem četl nějaký rozhovor s tvůrcem té Křišťálové lupy v Insideru, kde ten, který rozhovor dělal, kritiku na téma "Zlatý Slavík" taky položil na stůl (o té Necyklopedii tam vlastně také něco padlo). Dle všeho jsou ale nějaké snahy vyvážit hodnocení popularity hodnocením odborníků, což potvrzuje i tenhle článek (to je výsledek toho googlování :-) Každopádně díky.
@Artran (13.08.2012 16:17): Už minulé ročníky se ozývaly hlasy, že se z toho stává takový Český slavík, kategorie jsou takové nijaké atd. Loni tomu ale teprve nasadili korunu, když vyřadili Necyklopedii kvůli stížnosti sdružení Romea - vyvolalo to (očekávaně) dost negativních reakcí, zejména kvůli tomu, že z obdobných důvodů jiné nominované weby nevyřadili. Třeba František Fuka toho času začal schválně zveřejňovat i "závadný obsah" a přesto v soutěži zůstal.

Docela se o tom psalo, probíralo se to na různých fórech atd., kdyžtak googluj.
@pipboy (13.08.2012 16:12): Nemyslím si. To by musela DH vyhrát svou kategorii. Stejně lidi, kteří sledují Křišťálovou lupu, mají o webových službách přehled.
A sledoval jsem videacesky.cz před a po soutěži a návštěvnost měli stejnou. (Ti ale již měli vybudovanou silnou komunitu díky virální podstatě.)
@MCZ (13.08.2012 16:08): Pravda je, že nejsem žádný marketingový odborník, ale je nějaká podobná akce, která by měla stejnou publicitu? Jaké jsou konkrétně důvody, proč mluvíš o ztrátě kredibility a prestiže? To není žádné rýpání, o křišťálové lupě vím totiž právě jen to, že existuje a že ji zaznamenávám jako uživatel internetu (tedy, funguje tu ona reklama, díky které jsem se pak i díval na weby, jenž se umístily na předních žebříčcích).

@pipboy (13.08.2012 16:12): Tak bych se na to právě taky měl tendenci dívat.
Díky za snahu, nicméně zrovna Křišťálová lupa již dlouho postrádá jakoukoli kredibilitu či prestiž.
@Elf (13.08.2012 02:10): Obávám se, že ani já a asi ani Memphis (snad mu nevadí, že se vyjadřuju za něj :-) ...) nejsme moc lidé na nějaké marketingové kampaně; osobně mě nikdy nějaká jednání moc nebavila ani nezajímala. Proto taky soustředíme síly na to, co nás baví.

Na druhou stranu, potřebu propagace a růstu si velmi dobře uvědomuji a ty tisíce přítomných uživatelů bych si taky přál, i protože - jak sám naznačuješ - jedině tak lze zajistit, že se časem někam nerozprchneme (až budeme mít méně času, potřebovat více peněz atd.).

Jak už jsem snad jednou psal, kdyby měl někdo nějaký celistvější nápad a iniciativu, jak v tomto směru Databázi pomoci, určitě bychom mu nebránili.
@90210 (13.08.2012 13:09): Obzvlast PS3 za PC moc nezaostava, aspon u nas na prodejne. X360 hry... ne tolik a skoro vzdycky z bazaru, to byla vzdycky sockonzole. To uz asi prodame vic PSP her. Na ostatni konzole vicemene dal sere pes. Obzvlast na 3DS, to je naprosta tragedie :o)
@Elf (13.08.2012 02:10): Jsem to tady uz parkrat psal.:0)

Ty konzole jsou ted fakt tak popularni? Driv kdyz jsem to jeste sledoval, tak byly konzole vsem u vite-ceho, v CR hral kazdej akorat na PC a ja sam jsem v podstate ani nikdy na zadny konzoli nehral.
@Aaron_Hill (13.08.2012 06:57): Ja hlavne doufam, ze bude porad mozne prochazet databazi v modu pc-only. Ne ze by me konzole nezajimaly, ale spis se treba podivam na nejake nejpopularnejsi hry jednou za cas, abych zustal v obraze, nez ze bych o nich musel vedet kazdy den.
15 lidí online se mi líbí víc :) DH těžko bude masovou záležitostí dokud nebude obsahovat konzolové hry. A pak je otázka, jestli kvantita nezvítězí nad kvalitou.