Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

"uzasny" Režisér prvej 300 (2006), Zack Snyder, odmietol natočiť prequel, ale pri projekte ostal ako producent

takze rejza je Noam Murro, kterej ma na konte csfd tri filmy.Doufam, ze to nebude propadak ..
Chtěl bych vás poprosit o pomoc, potřeboval bych vědět název filmu. Viděl jsem ho jako malý, tipoval bych to na americký film z 60. (max 70.) let. Několik skupin lidí tam jelo, závodilo apod. přes celé USA za pokladem, který byl ukryt pod palmami ve tvaru X, celý to bylo takový bláznivý. Nevzpomene si někdo?
Právě probíhá natáčení druhého dílu filmu TAP: Maxova hra (o hře Magic the Gathering) a v neděli cca od 14:00 do 16:00 by bylo potřeba sehnat pár lidí na natáčení do komparsu!
Točit se bude na Lužinách a na Strahově!
Odměnou bude (kromě možnosti proslavit se na filmovém plátně) čokoláda!!!!!!!!!!!

Kdo by měl zájem, hlaste se, nejlépe do zpráv :)
@Kubulus (06.05.2013 16:52): Mno tak jestli je podle tebe Barhtes jen "současné paradigma, které pomine", tak to jsme asi narazili do zdi, za kterou už nemůžeme jít :) ale tak v tom případě je to v pohodě, respektuji.
@Sadako (06.05.2013 18:03): Díky za tenhle link, jsem si to po čtrnácti letech zase zkouknul, neskutečná nostalgie, dokonalý hlášky :D
"Jsi intelektuálně retardovaná...a já už s tebou odmítám sdílet společný prostor."
Akorát škoda že ta představitelka Evy už nikde jinde nehrála :-)
@Shoggot (05.05.2013 14:45): bože můj ty jsi vážně jak debil, pro takové jako ty právě speciálně dávám smajlíky aby rozpoznali kdy si dělám srandu a nedělám, hned ti ukážu jak trapně si vyzněl...>

Já: Jede plešatej a bezhnohej na motorce, a plešatej řekne tomu beznohému: "šlápni na to ať mi vlajovu vlasy" :D( :D <- smajlík = vtip, smích, nadsázka atd.)

Tvoje hypotetická reakce: to je ale zhovadilost beznohej přece nemůže šlapat na plyn, vtip hodný puberťáků pseudokomiků.
@Kubulus (06.05.2013 16:52): tak to je trochu divná teorie, ale proti gustu žádný dišputát. Do určité míry je to pochopitelné třeba jako u abstraktního umění, ale jestli že někdo vychází z reálií své doby kulturního prostředí a vytváří "intelektuální dílo" např. Marx, tak přeci musí vycházet ze své doby a jestli že by tomu tak bylo(tedy že to nemá vliv na interpretaci) abstraktní by pak nespojovali určité specifické charakteristiky podléhající době, místu a kultuře, žánru? V podstatě by pak neexistovala žádná kulturní identita, jestli to teda chápu správně. Inspirace(třeba antikou) by pak byl jen prázdný pojem a renesance by neexistovala?
@Shoggot (06.05.2013 15:13): Tos měl s tím Barthesem napsat hned, abych věděl, že se nebudeme moct shodnout :-)
Pro mě osobně je tohle jen současné paradigma, které jednou pomine, a tak je pro mě už jen tvrzení, že je interpretace to či ono a že nemá brát v potaz autora, zrovna tak „hledání nějakých bohů v mlze“.

@Aba (06.05.2013 16:43): Nemá. Holt Heideggerovo epigona, ktera si až příliš vzala k srdci tvrzení, že „zůstává umělec vůči dílu něčím lhostejným, skoro jako průchodiště, v němž dílo vzniká a jež samo sebe v tvoření ničí.“
@Kubulus (05.05.2013 16:55): Barthes ale měl pravdu.
Jazyk a text je ústřední pro interpretaci a vyhodnocení díla, ne autor, ani tvoje představy o tom, co se mu honilo v hlavě a jaký život žil, což stejně jen víš podle nějaké další interpretace jeho života, která může být stejně vadná.

Původ významů neleží v ničem jiném než v textu a jeho jazyku a jedině tam ho lze kriticky hledat, všechno ostatní je hledání nějakých bohů v mlze.
Důležitá interpretace je ta čtenářská, ne domnělá autorská. Vytvářet jakési návody, jak dílo chápat skrze vlastní interpretaci autorova života a jeho vnitřních pochodů je skoro teologická záležitost. A to nikdy ok nebude jak pro čtenáře, autora a ani pro dílo.

Interpretovat z textu a jazyka a průniku významů vyžaduje víc úsilí a já vím, to je nesnesitelné. Taky z toho může vzniknout víc interpretací, což pro někoho taky není žádoucí, protože pak si nemůže nikdo uznale s kamarády mnout bradu a vzájemně si užívat, jak dílo má jednu správnou interpretaci skrze někoho, koho přece oni ták dobře znají.
Ale taky proto nedělá literárního kritika každý. Taky proto se takové interpretace nedostanou o moc dál, než ze středních škol. Proto kulturní škola a teoretikové v akademických a relevantních diskurzech jsou už nějakou dobře usazení.

A příklad s Mayem je jednoduchý. To, zda indiána viděl nebo ne, není podstatné. Jak dílo nemůže nést "kulturní dědictví"? To dílo přece vůbec nemusí s nikým soutěžit o nesení čehokoli. Ta kniha má svůj vlastní jazyk a svůj vlastní text a jestliže z něj nejde nějak interpretovat, tak autor už to nezachrání.
Není důvod vyvolávat dojem, že by měl May patřit do kulturního dědictví amerických autorů a proto byl snad nějak méně relevantní. Protože i kdyby May viděl na milion indiánů, nevíme zda by psal jinak, nebo zda by se rozmyslel, co vlastně chce psát. Proto je důležité jeho dílo a ne on.


@Aba (06.05.2013 11:54): Ale tak tys jen nepochopil o co se jen jedná. Šup, rychle ke generátoru slov.
Omnibusy v Comics Pointu za 300,- , ale jen některé (Predátoři, Vetřelci atd)
@Kubulus (05.05.2013 16:55): @Shoggot (05.05.2013 11:33): a třeba právě v případě Chaplina a Orwella je to projev jen shogotovi stupidity, protože existují i tací umělci, které skrze dílo vyjadřují své naprosto osobní názory a dlouhodobé postoje. Ale néé smeť me je. Stejně pak může říct že nejsou důležité kulturní reálie nebo doba ze které to je(protože tohle v sobě všechno přeci odráží autor ).

@Shoggot (05.05.2013 14:45): Však já netvrdím, že dílo je na autorovi závislé. Přesto ale autor v dílu obsažen je, i když pouze jako jakýsi vehikl, skrz který dílo vznikne. Spíš nechápu, jak bys chtěl dílo interpretovat a autora zároveň s tím úplně zahodit. O něco podobného se pokoušeli lidi jako Barthes se svou Smrtí autora nebo Foucault, jenže to byli levičáci, kterým se vysloveně hodilo do krámu veškeré pozůstatky po tvůrci eliminovat.

Pokud se chceš zbavit autora s tím, že je jedno velké X, co potom není jedno velké X? A co je to správná interpretace díla, to nevím.

Karl May, který psal o Vinnetouovi a Old Shatterhandovi, zřejmě nikdy ve svém životě indiána neviděl. Proto jeho dílo asi těžko ponese kulturní dědictví amerických autorů, kteří vyrůstali z přímých hodnot z těch dob vzešlých. Opomíjet to mi nepřijde zrovna košér.
@Kubulus (05.05.2013 12:28): Vztah autora a díla interpretace spíše uzavírá. Autor ani jeho život se nad dílem nijak nevznáší. Je to o interpretaci navíc. Dílo se by se mělo interpretovat z toho, co je a ne co se podle bůhvíkoho zrovna v tu dobu autorovu honilo hlavou. Je to úplně navíc a cokoli z toho usoudíš nemá vůbec pevnou půdu pod nohama. Při interpretaci je důležité vycházet z díla.
Z toho co dílo je a ne z toho, co si možná myslíš, že se možná autorovi přitom když to dělal honilo hlavou. Plete se pak do interpretace to, co je jedno velké X. Pokud chceš držet správně interpretovat dílo, drž se toho o čem dílo je, co v něm je, co to je. Pořád se bavíme o interpretaci.

@7c (05.05.2013 13:37): To bezpochyby. Mě šlo spíš o ten výrok, že Charlinovo dílo pokud je interpretováno jako sociální kritika je "zazděno" tím, že byl bohatý. To je hloupé a není to pravda. Stejně jako když někdo uvaří výborné jídlo, tak říct, že to není tak dobré/je to sušší/trochu nahnilé, protože ten co ho uvařil není šéfkuchař.
@Kubulus (05.05.2013 12:28): Jako, školní diskuse by to byla zajímavá, ale Aba prostě poptává díla od důchodců, kteří bojovali ve 2. světové - něco jak když trváte na tom, že vaše auto bude od Hondy, nebo chcete nějaké *zelené* závěsy. Není přece důvod zaobírat se u požadavku analýzou/kritikou zadavatelových preferencí.
@Shoggot (05.05.2013 11:33): Jenže dílo nemůže stát samo. Když se k němu recipient dostane, co si má počít? Dílo se před ním interpretacím doslova otevírá. A vztah autora a jeho díla (jakožto jeden pro druhého přostředníkem) je jedním z vodítek - pravda, sice jen jedním, pro adresáta ne až tak podstatným, ale pořád jím je.

Ve výsledku mi to ale přijde lhostejné. Tvůrce se přizpůsobuje interpretaci stejnou měrou, jako dílo samotné, které se uvolnilo z kontextu vzniku a vydává se tak příjemci na milost.
@Kubulus (05.05.2013 11:25): Je to způsob. Zbytečný. A máš pravdu, že není nutný. Je nežádoucí.

"Poznatky" o životě autora jsou chabým argumentem pro podporu jakéhokoli tvrzení a jakékoli interpretace. Už proto, že biografie autora je interpretací, která o motivech nebo pochodech autora neříká nic jiného, než co si sám myslíš. Často předem.

Interpretovat dílo podle autorovy biografie v podstatě nic závratného nepřináší. Je to jen nepodložený a na vodě odhad, nic víc. Dílo by mělo stát samo a mělo by se interpretovat nezávisle na tom, kdo ho psal.