Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hru hraje možno 150.000-250k hráčov (všetky servery sú spojené v jednom, t.j. single server), v jednom momente je prihlásených možno 10-30 tisíc hráčov. Čísla sú orientačné a vychádzajú len z odhadov z xfire vzorky.

Existuje trial - stiahneš hraješ, 3 dni zadarmo. Ak splníš aspoň 30 misií, tak sa trial predĺži na 5 dní a získaš 1200 Funcom Pointov (do kosmetického shopu).

Hru si môžeš vychutnať aj čisto solo, treba však povedať, že je dosť obtiažna. Hranie v skupine je viacmenej nutné až keď prejdeš všetky "solo mapy" a chceš pokračovať v gearovaní. Ja som za dva mesiace odohral okolo 400 hodín a stále ma baví.
Jak je to s měsíčními poplatky? Jakože kolik? A je hra postavena na tom, že se musím sdružovat s ostatními hráči, resp. vstupovat do gild a podobných pytlovin? Můžu si hru vychutnat i při (většinou) sólo hraní? Existuje něco jako 'stáhni si měsíc/týden/cokoli hraní zdarma na zkoušku'? Je nouze potkat další hráče nebo už hru hraje dost lidí?
@Borghal (10.07.2012 14:55): To je pravda, pay to win je problém a to najmä v PvP hrách. Jediné hry čo prešli z mesačných na mikro, a čo do veľmi malej miery nastolili pay to win (za prachy permanenté zvyšovanie abilít do malej miery - možno 5-10% bonus v súboji) bolo Lotro a DDO. Na druhú stranu taký Fallen Earth, EQ2 alebo AoC v svojom shope obsahuje len kosmetické itemy na vzhľad postavy, a veci ako dočasné "vstupenky" do rôznych dungeonov a zón, ktoré sú prístupné len subscriberom, čiže takéhoto prechodu sa nebojím.
@Ebb (10.07.2012 14:53): Kdyby to tak teda mělo být, nestěžuju si :) Já tenhle model znám jen z her, které tak rovnou začly - browserovky, facebookové apod. a tam je to jednoznačně pay to win.
@Borghal (10.07.2012 14:50): Jaj tak jednorázovú platbu som pochopil trochu inak.

Ale v podstate mi neprekáža ani ten Freemium s mikrotransakciami. Totiž, všetky hry čo zatiaľ prešli z mesačných poplatkov na mikrotransakcie, aj tak naďalej ponúkaju, že hráč si zaplatí mesačný poplatok a hraje sa mu presne ako dovtedy - dokonca ešte s väčšími výhodami. Čiže nevidím v tom problém.
@Ebb (10.07.2012 14:48): Však tím "zaplať jednorázově tolik a tolik, a máš k dispozici celou hru" jsem myslel měsíční předplatné. Lifetime bych si taky nekoupil, už z toho důvodu, cos tady napsal.
@Walome (10.07.2012 14:18): TSW dával túto možnosť. Jednorázové lifetime subscription za 299.99$. Podľa mňa je to ****ina.

Pri MMORPG je dôležitý long-term, aby hra dodávala updates s novým obsahom. Na to sú potrebné mesačné poplatky. Ak hráč vysolí všetky prachy na začiatok cez Lifetime, alebo iné programy, tak čo bude potom motivovať firmu vydávať opravné patche a obsahové patche, keď od hráčov už žiadne peniaze aj tak nedostane?

Je rozdiel ak firma dostane 300$ na začiatok od každého hráča ako keď bude dostávať po 15$ mesačne v priebehu 20 mesiacoch. Tie mesačné poplatky ich finančne motivujú si udržať svojich zákazníkov z mesiaca na mesiac, pri jednorázovej platbe, je ich finančná motivácia do budúcna rovná nule, a ak by som to mal prehnať, nič im nebráni zavreť servre a pustiť sa do nového projektu pod novým menom firmy.
Online hru nehraju, ale "zaplať jednorázově tolik a tolik, a máš k dispozici celou hru" je podle mě lepší a spravedlivý systém.
@Walome (10.07.2012 13:23): A já myslím že ne.

Mimochodem, která AAA hra zvládla free2play model dobře? Tzn. ne "čím víc máš peněz, tím větší jsi borec".

Nevím, proč je kolem toho takové haló. Asi jsem už moc starý, že se mi víc zamlouvá systém "zaplať jednorázově tolik a tolik, a máš k dispozici celou hru" než dolování kousíčků z peněženky. Nemám problém vyhodit tisícovku za krabici s hrou, ale dolar za každý kus vybavení se mi zdá jako šílenost.
Rozhodol som sa to zmazať, nech nešírim doom and gloom.

@konvice (04.07.2012 19:22): Choď do toho, za 50 máš hru ktorá vydrží najmenej 150 hodín aj keby si nemal záujem o end-game a podobne.
@konvice (03.07.2012 23:19): Približne ako AoC, ale o dve triedy lepšie optimalizované, DX11 klient je trochu nestabilný (2 crashe za deň cca) ale DX9 mi nepadol ešte ani raz.

@Abel (03.07.2012 14:07): Za málo, dúfam že som niekoho nalomil aby si o tom zistil viac, pozrel trailery / gameplay videá,
Ještě že tu je Ebb... Řekl bych, že tolik informací se o hře z 90% recenzí nedozvím. Dík!
@Borghal (01.07.2012 10:09): Jaj tak, aj tak to nie je pravda. V hre je možno 500 rôznych oblečení (7 vendorov pre každé pohlavie, t.j. 14, každý ponúka cca 40 rôznych vecí) a ich kombinácii je nespočet. Čo sa týka oblečenia, postavu, ktorá by sa len trochu podobala na moju som v hre ešte nestretol. Bez potreby použitia Funcom shopu.

Na druhú stranu facial variabilita je dosť malá, to je pravda. Ale tú si nedokúpiš ani v shope :)
Holčin brácha si takhle koupil APB: All Points Bulletin za nějakých 1500(?) a za pár měsíců to vypli, překopali a teď je z toho ftp a on, který si poctivě nahrál vysoký level začíná s holou prdelí. To je na přesdržku.

Přitom nevím, proč APB lidi nebavilo, protože mě to přijde ze všech MMO co jsem hrál nejvíc akčí a zábavný.
@Ebb (01.07.2012 08:53): Odlišit - vzhledem k tomu, že mají obchod ve hře, kde si za reálné prachy kupuješ oblečky (jestli jsem to správně pochopil), je to určitě na úkor možností customizace postavy v rámci obsahu, který dostaneš za standardní měsiční poplatky.

Nevychytaná hra - inu, každé MMO má při startu nějaké ty mouchy a nedodělky, ne? Chci tím jenom říct, že když si vyberu k hraní nejdražší MMO v okolí, chci aby mělo porodní bolesti už za sebou :-)
Tak jsem asi dospěl k závěru, že 1000 + 400 měsíčně + případné další prachy jen prto, aby se člověk mohl odlišit od jiných hráčů za (zatím) nevychytanou hru nestojí, zvlášť když ostatní v mém okolí co byli z TSW nadšení za to teď taky tolik platit nechtějí, tak si nějaký ten měsíc počkám na nový content a hlavně nějaké hlubší recenze a opravy samotné hry.
Zatiaľ je TSW fantastický, mnoho zmien k lepšiemu aj oproti poslednej bete.
@Zaraka (25.06.2012 11:59): No, protože vysoký rozpočet ještě úspěch nedělá. Spíš naopak, přehnaně vysoký rozpočet hru automaticky posune blíže k propadlišti dějin, pak už je totiž opravdu může zachránit jen obří počet prodaných kopií a podobně velký počet předplácejících hráčů.
A obávám se že většina aktivních fanoušků klasických masivně onlineových her (tedy těch co se zajímají o ten žánr MMO klasického střihu a jsou za něj ochotni platit měsíční poplatky) je momentálně stále zaměstnána hraním WoW a her které už tu mají jistou komunitu. Jistě, to neznamená že další klasicky placené MMO nemůže uspět, jen to má hodně stížené protože jak se obávám- ti hráči co jsou ochotni hrát MMO a platit za něj ho již hrají-tedy na další MMO nemají čas.
Nové hry tohoto žánru pak musejí buď paběrkovat zbývající hráče / přijít s něčím novým neotřelým či zavést F2P. Jo, a nebo skončit, jiné možnosti řekl bych nejsou. Výjimka je když tu hru vydává Blizzard, to je pak něco jiného, ten totiž dokáže hráčům vnutit i pytel shnilých brambor. :)
Bude to mít subscription fee i mikrotransakce, tedy ultimátní ždímačka peněz.

Každopádně by se Funcom mohl konečně rozhoupat k pokračování TLJ...
Borghal: a co Age of Conan? :D
GAK: Tortanic byl jasný od release date, ale opravdu nikdy nepochopím jak hry s 200 milionovým rozpočtem můžou být takové propadáky, nejsmutnější na tom je zavření SW Galaxies.
@Zaraka (25.06.2012 09:35): Hádám že proto že když se tvůrci rozhodnou uchýlit k takovému kroku už hra mívá docela málo aktivně platících hráčů, pokud by snížili poplatky, nové hráče jim to nezíská (možná získá ale pomaleji a méně- tedy menší a pomalejší zisky) když to převedou na F2P tak se rázem hru rozhodne zkusit řada lidí kteří by tomu ani se slevou nedali šanci a mnozí z nich pak do hry sem tam i vrazí nějaké ty peníze.
Na me to stale pusobi jako zarucenej komercni propadak, ale treba to dobre dopadne.
jaj, proč z toho vždycky dělaj f2p, to je pak absolutně nehratelné, kdyby místo toho snížili poplatky pod 10 eur nebo tak něco
@Ebb (22.06.2012 14:39): Planetside 2 dokazuje, že to jde a to je to FPS. Terra taktéž. Guild Wars 2 podle všeho taky. Já tak trochu doufám, že tyhle zastaralé soubojové systémy umřou, či se hodně upozadí. Bohužel TOR, TSW, a příští rok TES Online jedou podle pořád stejného schématu (který podle mě vyžaduje vysoce kvalitní end-game obsah, protože samotné boje většinu hráčů dlouhodobě neudrží).
@NateLogan (22.06.2012 13:08): Myslím, že je aj technologický problém - pre MMORPG v ktorom sú stovky hráčov a FPS combate - môže byť problémom odozva. Na to musí byť od začiatku postavený špeciálny engine, ktorý to môže celé dosť predražiť+ zvýšene riziko bugov. Age of Conan mal napríklad veľmi aktívny combat - combá, non-targeting, veľmi blízko k FPS, a aj tak sa to nejak neujalo. Chápem developerov, že nemajú záujem príliš riskovať v tomto smere.
@Ebb (22.06.2012 07:46): Aktivní blokování je fajn, ale pořád podstatná část hry spoléhá na mechaniky staré stejně jako MMO žánr.

A to přitom zbytek hry vypadá zajímavě, zvlášť jestli se jim fakt povedlo omezit grindování a WoW-like questování, Plus to konečně není čistokrevné ohrané fantasy.
Lenže MMORPG s full lootom, akčným combatom (FPS), existujú a nikto ich nehrá. Všetci sa sťažujú na combat a keď výde hra s FPS combatom tak má 5,000-10,000 hráčov (Fallen Earth či Darkfall).

Navyše Secret World tak úplne do schémy nezapadá. Má active dodge funkciu, teda uhýbanie sa útokom (čo je určite akčnejšie ako väčšina onlinoviek) a množstvo skillov pôsobi na všetky ciele vo frontálnom arcu bez nutnosti mať zakliknutý cieľ. A teda je to čiastočne akčné.

GW2 je zase pre z môjho pohľadu omnoho väčšia WoW-šablóna než TSW. TSW má, myslím si, ďaleko viac originálnych prvkov.
@Ebb (21.06.2012 22:23): Žádné? Proto je taky už nehraji. Ale Guild Wars 2 vypadá nadějně. Prostě to chce klasickou rubačku, ne hotbar klikačku.

Tak jako tak se ale můj zrak upíná k ostatním MMO žánrům, jmenovitě Planetside 2. MMORPG už mám plné zuby, zvlášť těch Fantasy.
@Ebb (21.06.2012 21:38): Základ je pořád stejný. Nebavil mě high level combat v WoW, nebude mě bavit ani tady. Mě osobně prostě tenhle statický tahový systém soubojů za těch 10 let, co hraji MMO, totálně omrzel.
To je jednoduché hodnotiť po pár hodinách bety. Tie skilly na vyšších rankoch sa totálne líšia, a ten combat naberá úplne iné obrátky.
Hra samotná vypadá dobře, bohužel ale sází na soubojové mechaniky á la WoW, což je ten nejnudnější možný systém na světě (označit cíl, kliknout, počkat na aktivaci schopnosti, shlédnout animaci, přečkat cooldown a tak pořád dokola)...
Teď by měl mimochodem nastat nějakej free weekend, pokud stihnete zažádat o beta klíč:).
Ale ale, ono už to bude vydáno tak brzo? Hmm... po víkendu v betě jsem značně na rozpacích, jestli do toho jít. Ten svět je vymyšlený dost dobře, ale jako MMORPG mě to moc nepřesvědčilo.