Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Sinister (29.07.2012 16:57): V NwN a NwN2 je zloděj bohužel k ničemu=/ Pasti můžeš zdolat vyvolanou příšerou/poslíčkem nebo to zkusit z postavou. Zámky jde vypáčit bez většího problému.
@Sinister (29.07.2012 16:57): Zaklínač je opožděn jen o jeden level kouzel;). Tj. mág na 17. levelu získává jedno kouzlo 9. úrovně, kdežto zaklínač jej získá až na osmnáctém.

Přesto souhlasím, smysl má především pro sólo hraní. Mág je variabilnější a tudíž mnohdy zábavnější (přestože jsem nikdy se zaklínačem neházel pouze útočná kouzla;)).

Hraničář co ztrácí na dmg, většinou dohání větším počtem útoků za kolo...
@Say (29.07.2012 16:51): Jenže se zaklínačem si zas neužiješ pořádné čarovné orgie a je to vlastně jen neustálé házení útočných kouzel. Navíc on se tak rychle na vysoké úrovně, kdy by to opravdu stálo za zmínku, nedostane (na solo-play se z něj ale stane neuvěřitelné komando; nebo spíš Komando).
Hraničář je v pohodě, později ztrácí na dmg. s lukem, s dual weapon záleží na specializaci.
Zloděj je o dost silnější ve třetí edici, ale i tam je citlivý na dobrou manipulaci, což vyvažuje jeho výhody.
@Sinister (29.07.2012 16:36): Zaklínači mají přístup k takovému množství kouzel, že to na vyšších úrovních není zdravé (klidně i 6x za souboj vysmažíš zmiňovaný dračí dech) a zase na nižších se rychleji dostane ke kouzlu, které mág musí shánět po mapě.

Hraničář je ať už lučištník (konkrétně v BG2) či dual weapon taky solidní řezník.

Zloděj dokáže taky pěkně zatopit, jen se mu musíš fakt věnovat.

Paladina ani barbara jsem v životě nehrál, tam netuším.

Specialista mága mi přijde naopak o kus lepší, než obyčejný mág. Jednak má o 1 slot na zapamatovaná kouzla navíc a navíc to zvýšené TO u vybrané školy je taky slušná záležitost, spíš na nižších levelech. A že neumí "proti" školu mi zase až tak hrozné nepřipadne. V 3.5 to dokáže "neutralizovat" jedna úroveň zaklínače.
@Jab (29.07.2012 16:13): Mně nešlo o to, aby zadržela mind flyery. Chtěl jsem zadržet zblázněné obludy na místě a tedy mind flyery nalákat na bezbrannou baštu. A pak jsem pouštěl inferno! :)

@Say (29.07.2012 16:21): Barbar mi přišel i na vysokých úrovních v druhé edici v pohodě, ve třetí nevím. Samozřejmě bojovníci, mág/mág specialista, všechny kity zloděje a barda v obou edicích, zaklínač, paladin, hraničář. Na to jsem si jen tak v rychlosti vzpomněl.
Sinister: Pavučina (tzn. web - kouzlo druhé úrovně?) nadělá více škody tobě než mind flyerům, kteří mají vysoké rezistence na magii.
@Say (29.07.2012 15:42): Zaklínači mi nepřijdou OP za celou dobu hraní (pokud teda nechrápeš co dvacet kroků), mniši jsou OP na vyšších úrovních (chápu, že to má vyvažovat neozbrojenost, ale čeho je moc...) a klerici ve třetí edici jsou už ani ne tak zástupcem boha ne zemi, ale snad jeho vtělením. A v případě, že se hraje za trpasličího Tempova kněze, tak jsou to solidní jatka.
@Jab (29.07.2012 13:50): Vím, že to nebylo úplně košér, ale nepřátele padali a to mě bylo důležité. Vlastně ani nějak nebyla nálada na taktizování. Ale třeba se to změní, až jednou to BGT dojedu, tentokrát s mnohem zábavnější partou (4člennou). ToB jsem hrál cca 3 hodiny. Ani už nevím, proč jsem ho nedohrál (ale nejspíš změna PC, nebo něco takového).

IwD2 je pro mě vrchol, co se týče taktiky soubojů v IE (dovedností je obrovská škála, to mi vyhovuje). Ale pořád ho nemám dohraný (bez bráchy po LANu to dohrát nemůžu a po čtvrté to rozehrávat nebudu, kór když jsme už v posledním aktu).

IwD má klerikova kouzla jen do 7. úrovně, jestli se nepletu a mág jak říkáš... Ale pořád mi přijdou ty kouzla jaksi "užitečnější" a smysluplněji použitelná, než v BG2. A může za to imo ten otevřený svět, který prostě nejde vybalancovat, ale to jsem už řešili.
Sinister: Kouzlí to kostlivce a od 15. úrovně kostlivce válečníky. Těm holt mozkožrout mozek nevysaje a anžto jde o nemrtvé, tak na ně neplatí ani další jejich schopnosti útočící na psychiku.

Say: V menší partě získáš silná HLA dříve a hra se tím o dost zjednoduší. Nicméně ani ten dračí dech není všespásný. Magické resistence občas nepřátele uchrání.
Btw já kouzlil v obou hrách cca stejně. Nicméně v IWD jsou měl tendence měnit kouzla v knize jen velmi málo, anžto diverzita nepřátel je nepoměrně menší (IWD 2 jsem ale nehrál). V BG2 jsem ale kvůli mind flyerům či Beholderům (nerad na ně používám ten štít, který je v podstatě likviduje jako silné nepřátele) měnit musel. Takže tak.
Rovněž bych neopomínal, že z hlediska mága nabízí Icewind dale podstatně méně. Především na vyšších úrovních. Strašlivé vadnutí je zmrvené a na výběr jsou asi jen dvě kouzla deváté úrovně (osmé tuším jen čtyři nebo pět). Ergo více použitelných kouzel v BG2 pro mě logicky znamená i větší diverzitu v knize kouzel.

BG2 není na malé party moc stavená. S AC -15 už tě zasáhne jen málo nepřátel (což třebas s jedinou postavou na blízko získáš relativně brzy). Ostatní potřebují critical hit. V ToB se to zlepší. Btw kam až si ToB dohrál?
@Sinister (29.07.2012 09:12): Tak tak. Prvně jsem hrál BG2, který jsem bez potíží prošel s mnichem a neustále kouzlil Dračí Dech s Imoen (když byla po ruce) a s tou druhou kouzelnicí. Léčivá kouzla jsem snad ani neměl, protože jsem Viconii ani brát nechtěl (při pomyšlení, že budu mít v partě další emo postavu).

Za to Icewind Dale 2 s klerikem a mágem mě opravdu naučil kombinovat, co se dá=)
@Jab (29.07.2012 11:31): Od IWD právě kouzlím :) Ale popravdě si Animate Dead v BG2 vůbec nevybavuji. Co to kouzlo dělá?
Při již 'kouzlících' rozehrání používám proti mozkoužroutům téměř vždycky vyvolané obludy v kombinaci s pavučinou, fireballem a zbraněmi na dálku - v závislosti na složení party.

Zrovna se chystám, až dojedu Human Revolution, Fahrenheit a Arcanum, rozehrát zmateně zlého barbara v Trilogy. Doufám, že se Edwin a Viconia konečně 'pochlapí', když už je konečně mohu mít v partě.
@Jab (29.07.2012 10:51): Mozkožrouti byli a nadále jsou mými nejneoblíbenějšími nepřáteli v Infinity hrách. Máš pravdu - loadoval jsem jak vzteklý. Ale daleko spíš proto, že mého hlavního tanka vysáli mockrát a já neměl ani vzkříšení, ani obnovu, ani možnost se vyspat.
Později jsem zjistil, že pro tyto účely se spíš hodila Imoen s vysokou obratností.
Ale fakt se to dalo.
Sinister: Doupata mozkožroutů musela být peklo... Ty loady ti vůbec nezávidím. :)
@7c (12.07.2012 19:20): Jenom bych se rád zastal Saye - před několika lety, když jsem byl do Infinity her nový, prošel jsem BG2 zcela bez potíží bez nastavování knížek - jediná kouzla, která jsem potřeboval, byla léčivá. Na defaultní obtížnost. Naproti tomu IWD mě naučilo kouzlit.
Já jen, že mi to přijde zvláštní a zajímavý, ale líbí se mi to celkem... :-)
@Say (11.07.2012 23:14): "A to do takové míry, že jsem nucen měnit zapamatovaní kouzla (o tom se BG může zdát)!" Eh, jako, šokující odhalení. Asi jsem hrál nějakou jinou BG hru.

IwD má souboje tak nudné, že opravdu nechápu, kdo by hrál hru kvůli nim (možná kromě prvních pár map na Heart of Fury). S BG se dle mého názoru nedá srovnávat a s BG 2 už vůbec (BG je o bojích slabé družiny na nízkých úrovních a BG 2 o využití potenciálu středních a vysokých úrovní). Navíc IwD a jeho story "cesta nikam a pak zpátky, dvakrát" + "lore na pozadí" by se mohla od Diabla něčemu učit (heh).

Grafika IwD je fajn - jako wallpaper. Hudbu už zmiňoval MCZ. Pro mě osobně byl finální hřebík do rakve náhodné (relativně) generování předmětů.
@Say (11.07.2012 23:14): IWD má povedenou grafiku, to ano, ale před pár týdny jsem si znovu zahrála BG a nějak mi nepřišlo, že by vypadala nějak hnusně (ba právě naopak).
Mně to taky nepřijde nepochopitelný a taky jej nesdílím (což dávám najevo). Ale nejsem fandou postmoderního relativismu. :)
@Jab (12.07.2012 08:26): Pokud někoho ty souboje baví, nemám problém s tím, že se mu hra líbí více než třeba BG (2); ten Sayův pohled mi nepřipadá nepochopitelný, byť jej tedy nesdílím.
@Jab (12.07.2012 08:26): Za absenci čtení celkem nezáživných dialogů jsem docela vděčný. Nebo aspoň mě v BG2 dialogy děsně nebavily + NPC v družině jsou spíš jako spamboti=)
Méně poslíčkování, "přímočarý děj", méně rozhovorů. Jinak řečeno chválíte hru za to, že se v ní nic neděje. :-)
@MCZ (11.07.2012 15:26): Jasně, v podstatě souhlas. Ale záleží na přístupu...

Mě se zase IwD série líbí o DOST víc, než BG. Důvody jsou prosté:
- Přímočarý děj, který si na nic nehraje (narozdíl od BG2).
- Lépe zvládnutá technická stránka (rychlejší loadingy, stabilita, 3D akcelerace, porpojení do LANu...)
- Mnohem krásnější prostředí. Po výtvarné stránce je BG a IwD nebe a dudy.
- Interface je prostě "čistší". Barvami a ikonami kouzel začínaje, inventářem konče.
- Tohle je hodně subjektivní, ale... Mám pocit, že mám tak nějak všechno víc pod kontrolou. V BG je otevřená mapa = velký problém s balancem skillů družiny a sílou NPC. IwD má tohle mistrovsky vyvážené. A to do takové míry, že jsem nucen měnit zapamatovaní kouzla (o tom se BG může zdát)!
- Hra počítá s kompletně hráčem vytvořenou družinou.
- Hudba od Soula je prostě epická. Rozhodně má o stupínek výš, než u BG. Snad se mi ještě nestalo, že bych kvůli právě hrané skladbě nevlezl do jiné lokace a jen se tak flákal a čekal, než doprovod skončí.
- Popravdě záživnější souboje mají u mě akorát Fallouty a série Heroes.
- Pod nos mi nikdo pořád nežblechtá a nesvěřuje své osobní problémy.
@konvice (11.07.2012 22:13): Ono v G1 jde docela dobře ospravedlnit, že je hrdina jako poslíček. Protože je v kolonii nový, je slabý, nemá žádné kontakty, takže si z něho může každý dělat slouhu. Celkově mi to v G sérii (když nepočítám trojku, ale ta si snad ani nezaslouží název Gothic) přijde to poslíčkování aspoň ospravedlněné.
@Richmond (11.07.2012 21:59): To jo no, přitom to je netěžší z rpg, rpg které to umí dobře zamaskovat jsou kvalitní rpg. :D. Mně se líbila dvojka, měl jsi tam občas možnost dialogovou ve smyslu: "A proč bych to měl zase dělat já?" přitom tě vždycky zadavatel úkolu uzemnil a stejně si musel jít dělat negra :D. Nejvtipnější mi však přijde rpg, kde potkáš nějakou super dokonalou postavu a pověřuje tě takovými úkoly, které by jinak udělala za pět minut :D

Jinak nejhorší nákupní seznamy měl vždy Gothic a taky jsem mu to dal řádně sežrat...ha ha ha.
Jakoukoliv jinou hru na infinity enginu, která nemá v názvu ani "Icewind" ani "Dale".
"je to akční RPG postavené na špatném engine" Tak to já mám uplně opačně a souboje sem si užíval kdežto třeba u diabla sem se nehorázně nudil.
@Say (11.07.2012 14:09): Jak už někdo poznamenal a já souhlasím - je to akční RPG postavené na špatném engine. Vyjma Tormentu mě souboje v žádné Infinity hře zrovna nebavily a IWD je jen o nich; žádné dialogy, žádní (i kdyby přiblblí) parťáci a i ta vychvalovaná hudba hraje jen v menu a úvodní vesničce, dál už hrou zní pouze vřava jednoho předlouhého, ba až nekonečného souboje, tu a tam přerušeného rovněž zdlouhavým přecházením prázdných (rozuměj vymlácených) lokací zpět. Zív.

:-)
MCZ, co ti vadí na IwD? Vidím, že ses podílel i na tvorbě několika módů, ale tvoje hodnocení na mě tady nějak řve.
Hm... Zatímco IwD spouštím a hraju s nadšením, k P:T se ne a ne dokopat... Čím to?