Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hm, jak tak čtu některé příspěvky, vypadá to, že někteří se asi Mafii nikdy nenaučili ovládat :)
@Red (15.07.2012 15:48): Mne ale nevadí, že zbrane kopali. Ťažkopádnosť vidím v zranení, zásahových zónach, v tom, že niekedy to môžem náhodou schytať za 80 a niekedy za 5 a vlastne to ani neovplyvním, alebo tým, že to nie je dynamické v tom, že samotné prestrelky možno s výnimkou kostola kašlú na leveldizajn ako taký a nie sú v ničom odlišné. Ten boj mi pripomína tú hru lodičky, kde si dvaja hráči zoberú kockový papier a spravia si lodičky a hádajú, kde môže byť súperova loď a tak "Strieľajú" raz jeden, raz druhý. Akurát tu to približne vieš, kam máš mieriť, ale i tak sa v podstate striedate medzi sebou, stojíte na mieste a pif a paf a pif a paf.

@pavouk2 (15.07.2012 16:09): Tak ja pokiaľ viem som Mafiu ako takú nikdy tu moc neriešil, maximálne keď som niečo vytýkal konkrétnemu komentáru a ani Mafiu nejak nezhadzujem, len ma nebaví, keď sa z toho robí druhý príchod Krista a v zásade podávam len svoj názor, preto ani nejakých 50% či 100% neobhajujem, ak niečo obhajujem tak je to svoj postoj a kritiku.
@hellhouse99 (15.07.2012 16:51): Ta dovolená se hodí, po Mafii totiž většinou pouštíme nějakej béčkovej film se Švórcenégrem, takže spánek přichází velice pozdě.

Minule jsme to hráli stylem "když se ve hře napijou, taky se napijem", ale nakonec jsme to zrušili - přece jen začínáme hrát okolo desáté ráno :)

Dřív jsme hráli v noci, což bylo děsný. Končilo se v šest ráno a to je fakt výpal největší.
@Say (15.07.2012 16:36): Ta hra byla vyprávěná jako vzpomínky a nebylo to tak, že by ten děj byl uplně na sebe nalepenej a taky záleželo jakou jsi hrál zrovna misi a ne vždy se hodilo mít všechny zbraně.
@Walome (15.07.2012 16:28): Já se do toho taky chtěl nechat v táhnout... Věř mi. DH tomu naznačovala na každém kroku. O to víc sem pak byl nemile překvapený, když jsem při hraní fakt trpěl.

Jo a co je ještě vtipné... Dostat v 3 misi nejlepší zbraň, a pak si s ní sotva zastřílet. Další mise zase z boxerem. Prostě krásný vývoj hratelnosti.
@Matthias (15.07.2012 16:22): to se ti nedivim já se u tý hry taky strašně navztekal, ale byl jsem taky o 10 let mladší a měl větší výdrž takže jsem to překousnul a stejně mě to hrozně bavilo. Hry alespon ty akční se pořád zlehčujou a chápu, že některejm lidem to ted přijde těžký, ale tim nemyslim tebe nevím kdys tu hru hrál.
@hellhouse99 (15.07.2012 16:24): Já už to teda dlouho nehrál, ale mam dojem, že ta výuka se dala spustit z hlavního menu jako samostatně a že to s hrou jako takovou nebo příběhem nic společnýho nemělo, jen to bylo vtipně a hezky vymyšlený ale možná se mejlim.
@Say (15.07.2012 15:58): Prčic, že já se do toho nechal vtáhnout :)

Sayi, oni nemají neomezený zásobník - naopak, velice často jim dojdou náboje a pak na Tebe běží s pěstmi - což není zrovna logický prvek, když tak nad tím přemýšlím :-D

Fízlové skutečně reagovai už na 41 mílí za hodinu (přece jen jsme v USA, hraju to s mílema ;) ), což je třeba ve dvojce vychytanější.

@hellhouse99 (15.07.2012 15:56): Asi tak.

Ale jak říkám, za mě, nejlepší auta - jedeš 90 v hodině a už se ti svírá prdel :) Můžeš ustřelit světlo, což se třeba v GTA ojevilo až u čtyrky. Můžeš rozmlátit auto baseballkou, můžež mu urazit kolo, obě kola, sešrotovat kapotu (a většinou zemřít), může se tam stát prostě cokoli. Hraju to deset let a pořád narážím na něco nového. A to nemluvím o věcech, které jsem zjistil až díky místním zajímavostem. Mafie má pořád co nabídnout.

A nejlepší je rozstřílet auto samopalem, ty díry po kulkách, rozmlácený skla... krása. O víkendu jedem nonstop, už se na to těším ,přiznávám :)

A k tutorialu - takhle se dřív tutorialy dělaly, to že je dneska v každé hře tutorila po celou dobu hraní /zmáčkni space abys otevřel dveře/ to už je věc jiná :)
@pavouk2 (15.07.2012 16:19): Zajímavý je, že právě v intru povídají o tom, jak správným mafiánem býti, a jak hráče "vychovat" v mafiána. Přičemž na samotném začátku má hlavní hrdina taxíka a o tom, že se stane mafiánem nemá přeci ani potuchy.
@pavouk2 (15.07.2012 16:19): Jistě, nemám nic proti tomu, když mě hra nutí přemýšlet, šetřit municí, trochu předvídat útok nepřátel a být jak se patří přesný a důkladný...

Ale u Mafie mě to fakt štvalo... Krčím se jak magor - podaří se mi jakš takš oddělat 5 nepřátel přesnou střelou do palice... objeví se šestý a já 0/0 munice... rychle vezmu ze země nějakou zbraň - prázdná - vezmu jinou a - prázdná - než na cokoliv přijdu... šestý nepřítel udělá PIF PIF a jsem tuhej...

při takových chvílích mám chuť hodit PC z okna :D
Střelba měla něco do sebe. Nebylo to takový to někam naběhnout a všechny sejmout. Každej krok se musel naplánovat jinak konec. A ta začáteční výuka ,, každej správnej mafián.....,, mi přišla jedna z nejoriginálnějších.
To je pravda před 10 lety jsem hrál každou ptákovinu a měl moře času a když si tak přeberu hry z tý doby tak jich moc neni ke kterejm bych se rád vracel nebo se jen o nich bavil třebas tady a Mafii když bude čas si zase rád někdy zahraju.
Mně střelba připadla fajn... Že hlavní hrdina vydrží tak 2 zásahy a že v každé pistolce je minimum munice už mi fajn nepřipadá =)
@Tulareanus (15.07.2012 14:45): V tomhle případě nevím, ale to, že je v diskuzi přes 2000 příspěvku o něčem svědčí. Už to dělá tejhle hře reklamu. Já tu hru mam jen rád a názory respektuju. Na tu hru mam svůj pohled a určitě mě nikdy nikdo nepřesvědčí, že si zaslouží hodnocení 50.:-)
@Walome (15.07.2012 15:49): Jízda byla v pohodě, nebýt těch trapných fízlů, kteří tě brali za 61 km/h téměř kdykoliv.

Nejlepší střelba? Nejsem TPS/FPSkář, ale řeknu ti... Tak, jako jsem trpěl u střílení v Mafii jsem netrpěl u žádné hry. Dyť Tommy se furt krčil v křečích na zemi, NPC si to do tebe šili s neomezeným zásobníkem a navíc kolikrát vydrželi i celý zásobník. To ovládání postavy bylo taky jakési těžkopádné, konzolové... A perlou teda byla ještě ta mise s baseballkou, kde hráč nemůže vůbec nic.
@Say (15.07.2012 15:37): Před deseti léty a v patnácti letech jsme to vnímali jinak. Dneska mohu říct jen tolik, že na každou životní situaci si můžeš zopakovat závěrečný monolog Marka Vašuta a řekneš si - ano, to je velká pravda.

@Red (15.07.2012 15:48): U mě je střela rozhodně jedna z nejlepších, na jakou jsem ve hrách narazil. Pak mi ještě přijde skvělej model jízdy a destrukce vozů, dle mě rovněž nepřekonán.
Tak ta "těžkopádná" střelba co vícero lidí vzpomíná jako minus, nejen Tulareanus...tak ta je pro mě naopak velkým plusem. Nepotkal jsem hru kdy zbraně opravdu tak krásně kopaly. Schválně jsem četl třeba komentář Saye, a opravdu většinu věcí co vydává za minusy jsou u mě plusy a jinak bych je nechtěl (zmiňovaná střelba, pomalá jízda, obtížnost, vracení se do baru).

Český dabing, nechápu co se na něm nemůže líbit. Někomu možná může chybět italský přízvuk, podle mě je ho však obtížné zvládnout tak aby v češtině spíše nerušil.

Co uznávám a co opravdu nesnáším jsou parťáci co jsou zranitelní a sami se vrhají do boje abych musel opakovat misi. Uznávám frustrující pasáž kde je boj zblízka.

Pokud jde o příběh je tu trošku problém. Všechny ty uznávané gangsterky od Scorsese, Coppoly, de Palmy či Tenkrát v Americe od Leoneho mají v zásadě velmi podobné schéma. Často to vypadá že autoři mnohdy nevykrádají ani ostatní, ale často i sebe. Originalita se v tomhle žánru necení tak jako zachycení doby a toho co mafie znamenala. Mafia není výjimkou a vsadila na jistotu.
No tak schválně... Co je na příběhu tak revolučního? Taky by mě zajímalo=) Jak píšu v komentáři... Dost idealizovaný pohled na taliánské mafiány v USA v čele s neporazitelným Tomem a velkým Donem. Nehledě na kopírování některých pasáží z Kmotra či postav z Mad Maxe. Akorát záchvěv myšlenky v závěru. Nic víc v tom nevidím.
moméént ted chci rozehrát steam verzi a ona frčí v angličtině! a ve vlastnostech není jazyk čeština!!to jako fakt!?
Hrál jsem Mafii víc jak 20x a bugů je zde minimum. A na fatální jsem narazil na jeden. A kámoš taky na jeden. To jen tak na okraj.
@Tulareanus (15.07.2012 14:08): Ono to stejně nemá konce vždycky jeden napíše ta hra byla super a druhej zase dyt byla hrozná proč tady nad ní onanuješ:-) to je zamotanej kruh:-) Už jen to, že je někdo tady donekonečna ochotnej se dohadovat ať už pro nebo proti je jasnej signál, že ta hra ho prostě nějak zasáhla a to z mafie dělá to co je. Nevim kolik lidí by se takhle hádalo třebas kvuli Hidden And Dangerous nebo horkému létu:-)
Ja to beriem tak, že mafia má viacero nedostatkov (napr. tá streľba je seriózne nedynamická a ťažkopádna včetne ovládacích prvkov, ktoré pôsobia v tej pc verzii riadne konzoloidne, hoci konzolová verzia bola neskôr) a nejaké bugy a tak, ale holt v tej dobe neboli ani gangsterky, ani také spracovanie, tak som sa bavil a mám tú zábavu v živej pamäti a bol by som pokrytec, ak by som strhával, aj keď som sa bavil.
Je pravda, že nepochopím ľudí, čo to dohrali xkrát, predsalen pri druhom hraní som sa dostal po desiatu misiu a už sa mi nechcelo a pri treťom po cca 16. ale tiež som to hral asi mesiac a ku koncu som sa tam znova nedokopal.

+ Aj keď si hru cením a dosť ma bavila, nikdy, ale fakt nikdy som nepochopil tie onanie nad tým, aký je príbeh, geniálny. Veď akože v čom sakra? Veď aj hra sama postavy prezentuje ako šachové figúrky, ktoré majú od začiatku svoju špecifickú a neprekvapiteľnú rolu (a nikdy som nerozumel prečo bol Sam pasovaný do úlohy kamaráta, ukričaný Paulie mal nejaké záležitosti s Tomom, aby sa tomu dalo veriť, ale Sam bol bručoun s ktorým robil, ale nikdy počas hry tam nebol žiaden náznak akejkoľvek náklonnosť či priateľstva, len párkrát bolo hráčovi vsugerovávané, že Sam je proste kamoš!! (all hail hypnotoad). Nech sa nikto nehnevá, ale z môjho pohľadu geniálnosť Mafie spočíva v tom, že hráči, čo ňou boli ohúrení hrávali fakt asi len akčné hry a možno arkády. Presne to sme mali v triede na strednej, najnadšenejší ľudia boli tí, čo hrali hier málo a čo hrali len akčné hry, ktoré priveľmi príbehy v tej dobe nemávali.
Abych jen nechválil měl taky někdo podobnej problém v misy kde se mělo dostat do baráku a ukradnout něco z trezoru a dole byla uklízečka a já byl schovanej takovou dálku v křoví a služka už vevnitř řvala že jde zloděj a všichni hlídači se za mnou rozběhli takže nakonec místo nějaký steahlt mise jsem to musel pořešit tak, že jsem je všechny vystřílel.
@Bodkin (15.07.2012 13:33): Hmm Vávra dobrej vzor:-) a ještě ta Mafia:-) navíc už neni co bejval teda myslim v názorech. V posledních podcastech co byl s Rybkou na games a mluvil o kickstarteru a nemělo to hlavu ani patu uplně se do toho zamotal a kdybych nevěděl, že to je vávra tak si řeknu co to tam mluví za šaška:-)
@M.a.t.t. (15.07.2012 12:45): No právě když se mi něco nelíbí tak u toho netrávim drahocenej čas a pak ještě čas na diskuzích. Už jen tím, že tu hru někdo dohrál a má zájem o ní ještě dokolečka diskutovat svědčí jen o tom, že ve skutečnosti to asi až tak upřímně nemyslí:-)