K tomu čo napísal bodkin ohľadom toho, čo je na jednotke epické a dvojke nie, by asi viac sedelo označenie, že príbeh v dvojke asi nie je (neviem, nehral som) tak pritiahnutý za vlasy nielen v rámci všeobecnej logiky a príbehovej podstaty, ale i zaklínačských reálií (knihy), ako takých.
Diskuze
@Bodkin (12.08.2012 16:56): Tak na tom se prostě neshodnem, u mě je všechno to cos vypsal při způsobu, jakým je to ve hře prezentováno, podstatně méně *cough* epické *cough*, protože ta vloupačka měla dopad pouze na Zaklínače samotné a všechno co pak následovalo klidně mohlo být jen (do jisté míry) výmyslem - jakékoliv Alvinovy magické vlasnosti, představy Velmistra, Geraltovo putování zimní pustinou, hint, že Velmistr=Alvin, atd.
Události ve dvojce, s nimiž je příběh úzce svázán, jsou zkrátka nezpochybnitelné s hmatatelným dopadem na tisíce lidí...
@Jab (12.08.2012 18:56): A měli by? Zkrátka je to herní "pocta" knihám, nikoliv nějaké pokračování, a slušná míra zkroucení univerza k účelům té "pocty" se dá čekat. Ne že bych si v tom liboval, ale nevytáčelo mě to.
Zmiňovaná povídka "Něco končí, něco začíná" tě musela taky hodně štvát, že? :-)
Události ve dvojce, s nimiž je příběh úzce svázán, jsou zkrátka nezpochybnitelné s hmatatelným dopadem na tisíce lidí...
@Jab (12.08.2012 18:56): A měli by? Zkrátka je to herní "pocta" knihám, nikoliv nějaké pokračování, a slušná míra zkroucení univerza k účelům té "pocty" se dá čekat. Ne že bych si v tom liboval, ale nevytáčelo mě to.
Zmiňovaná povídka "Něco končí, něco začíná" tě musela taky hodně štvát, že? :-)
A to vás nederou všichni ti Zoltanové, Marigoldové, Yarpenové atd., kteří nedokáží říci Geraltovi nic kloudného k jeho minulosti? Ani je nezajímá, co se stalo s Yennefer atp.?
Podobně bych přísahal, že například stylového zabijáka "Profesora" už Geralt jednou ve velmi stručné knižní scéně zabil i s jeho kumpány. Autoři snad mohli prokázat více fantazie a vymyslet nějakého trochu nového (mohl mít třebas zálibu v básních, chytání motýlů či co já vím).
Podobně bych přísahal, že například stylového zabijáka "Profesora" už Geralt jednou ve velmi stručné knižní scéně zabil i s jeho kumpány. Autoři snad mohli prokázat více fantazie a vymyslet nějakého trochu nového (mohl mít třebas zálibu v básních, chytání motýlů či co já vím).
Ej, this is a spoiler country!
@Borghal (12.08.2012 16:33): Z nejtajnějšího sklepení tajného zaklínačského objektu odnese banda looserů epické houby a lektvary, které dělají nadlidské mutanty a bezbožné stvůry. Do toho se přisere ještě nejepičtější element - zřídlo, mizerná napodobenina Ciry, cestování časem a prostorem a pak to vyvrcholí horečnatým snem jednoho mocného mága a zabitím samotné Smrti.
Dvojka je oproti tomu jen o střetu království, kdy jedno znich využívá zaklínačů k likvidaci hlav království ostatních. Nejepičtější věci tam jsou - drak a prokleté bojiště. Ale je to o Geraltovi, který hledá odpovědi a jako nezastavitelný zabiják je zneužívám přiměřeně mocnými osobnostmi, které mají čím ho 'koupit'.
@Matthew.J (12.08.2012 16:37): Co je mi po třetí kapitole, když už znám celek. A ten prostě smrdí. Druhý zaklínač se drží při zemi celý, v tom je ten vtip.
@Borghal (12.08.2012 16:33): Z nejtajnějšího sklepení tajného zaklínačského objektu odnese banda looserů epické houby a lektvary, které dělají nadlidské mutanty a bezbožné stvůry. Do toho se přisere ještě nejepičtější element - zřídlo, mizerná napodobenina Ciry, cestování časem a prostorem a pak to vyvrcholí horečnatým snem jednoho mocného mága a zabitím samotné Smrti.
Dvojka je oproti tomu jen o střetu království, kdy jedno znich využívá zaklínačů k likvidaci hlav království ostatních. Nejepičtější věci tam jsou - drak a prokleté bojiště. Ale je to o Geraltovi, který hledá odpovědi a jako nezastavitelný zabiják je zneužívám přiměřeně mocnými osobnostmi, které mají čím ho 'koupit'.
@Matthew.J (12.08.2012 16:37): Co je mi po třetí kapitole, když už znám celek. A ten prostě smrdí. Druhý zaklínač se drží při zemi celý, v tom je ten vtip.
@Bodkin (12.08.2012 16:19): Atmosféra světa je lepší v jedničce. Stylizace prostředí, barevná paleta a bestiář v jedničce sů pro mňa oproti dvojce neco úplně úžasného. A netvrď mně, žes první druhej nebo třetí kapitole věděl že budeš řešit osud lidstva. Kromě poslední nebo posledních dvůch kapitol sa celý první zaklínač držal při zemi. A hlavně co sa toho ztvárnění světa týče tak je oproti dvojce famózní.
@Bodkin (12.08.2012 16:19): Tak se nad tím zamysli trochu víc. Grandmaster svou vizi světa představí až v závěrečné fázi hry, jinak se celou dobu hráč honí za osobnějšími cíli... zatímco ve dvojce je už po první třetině zcela zjevné, že tady nejde jen o nějakou malou osobní vendettu, ale konflikt několika mocností, což mi přijde o dost epičtější, než nějaké pomatené vize jednoho mága, zjevené ke konci hry.
Ano, to se ve světě Zaklínače děje a je to, jak říkáš, tradiční pozadí... Jenže tady to není pozadí, tady to hraje první housle v duchu pomalu každého RPGčka poslední doby.
Ano, to se ve světě Zaklínače děje a je to, jak říkáš, tradiční pozadí... Jenže tady to není pozadí, tady to hraje první housle v duchu pomalu každého RPGčka poslední doby.
@Jab (12.08.2012 13:25): Ano, dvojka je v tomto lepší.
@Borghal (12.08.2012 16:01): Nenech mě rozesmát, takže snaha o přežití lidstva ve Velké Zimě(jediný epická událost pod celým zaklínačem) či jak tomu nadávají je pohoda, kdežto tradiční válečné výboje (tradiční pozadí pro Zaklínačské dobrodružství) jsou epič? Máš to trochu popletené.
@Borghal (12.08.2012 16:01): Nenech mě rozesmát, takže snaha o přežití lidstva ve Velké Zimě(jediný epická událost pod celým zaklínačem) či jak tomu nadávají je pohoda, kdežto tradiční válečné výboje (tradiční pozadí pro Zaklínačské dobrodružství) jsou epič? Máš to trochu popletené.
@Jab (12.08.2012 13:25): Ono je to spíš naopak. Atmosféru světa imho lépe vystihuje jednička než dvojka. Dvojka už moc hraje na epickou notu jako pomalu každé RPG...
A že tam naroubovali Geralta trochu zbytečně, to mě nepálí. Stejně je to non-canon, tak proč se zlobit :-) Něco končí, něco začíná taky nebyla kanonická povídka a přesto jsem si ji užil jako každou jinou...
A že tam naroubovali Geralta trochu zbytečně, to mě nepálí. Stejně je to non-canon, tak proč se zlobit :-) Něco končí, něco začíná taky nebyla kanonická povídka a přesto jsem si ji užil jako každou jinou...
@Jab (12.08.2012 13:37): chyba bardzo welka
Ne. Ani sekundu jsem ji nehrál. A stále se přemáhám, jestli ji mám někdy zahrát.
@Jab (12.08.2012 13:25): A dohrál jsi jedničku?
Nj. Nadále mě tato nová série zaráží. Do příběhu je účelně nicméně dementně fláknut Geralt i další postavy. Od Sapkowského rovněž vypůjčená sprostá mluva působí často dojmem toho, že postavy nemají co chytrého říci (což se autorovi povídek i pentalogie nestávalo).
Svět i tak vypadá ale hezky. Ba až výborně. Nicméně nevím, zda někdy překousnu, že námět hry vykradl sám sebe. Dvojka ale vypadá lépe...
Svět i tak vypadá ale hezky. Ba až výborně. Nicméně nevím, zda někdy překousnu, že námět hry vykradl sám sebe. Dvojka ale vypadá lépe...
@Jack_Dark (12.08.2012 12:31): Plná zmrzlých žebráků, otrhaných fakanů bruslících na zamrzlém močůvkovém jezírku, koulujících se zmrzlými hovny. Idylka
@Jack_Dark (12.08.2012 12:31): Šak práve :)
Hm taková zasněžená Wyzima to by mělo své kouzlo.
@Nons3nse (12.08.2012 11:49): dočkáš :-)
Svet Witchera sa mi začína viac a viac páčiť.
Hlavne dynamické striedanie dňa, noci a počasia. Ale snehu sa asi nedočkám čo?! :)
Hlavne dynamické striedanie dňa, noci a počasia. Ale snehu sa asi nedočkám čo?! :)
Hmm to sú teda hlášky...
jo, zrovna jsem taky už v 3. kapitole ( asi po více než 33 hodinách ).
koukám že přibylo video - rozhovor s Talarem - tady kdyžtak dešlí rozhovor v HD kvalitě
( pak když tak přidám linky na ten večírek u Shani - s Carmen, Zoltanem, Siegriedem, podle mě je nejlepší ten s Carmen )
tady nějaké dobré hlášky když prší:
prší, prší, jen se leje ...
prší a prší
chčije a chčije
leje jako z konve
blíská se na časy
...
najěké další hlášky:
Zaklínač ! Schovejte ženské !
Co je to doprdele za mutanta
svědí mě koule
co čumíš debile
drž hubu ty nakažený kozomrde
nechceš si zašukat
to jsou ale velký meče a co to ostatní
...
koukám že přibylo video - rozhovor s Talarem - tady kdyžtak dešlí rozhovor v HD kvalitě
( pak když tak přidám linky na ten večírek u Shani - s Carmen, Zoltanem, Siegriedem, podle mě je nejlepší ten s Carmen )
tady nějaké dobré hlášky když prší:
prší, prší, jen se leje ...
prší a prší
chčije a chčije
leje jako z konve
blíská se na časy
...
najěké další hlášky:
Zaklínač ! Schovejte ženské !
Co je to doprdele za mutanta
svědí mě koule
co čumíš debile
drž hubu ty nakažený kozomrde
nechceš si zašukat
to jsou ale velký meče a co to ostatní
...
@JohnCZ (11.08.2012 09:23): aj mne sa veľmi páči :)
@JohnCZ (11.08.2012 09:23): Těžko bude po pěti hodinách hraní v obchodní čtvrti ve třetí kapitole.
@Nons3nse (11.08.2012 09:18): Doporučuju častěji ukládat (vím, rada nad zlato, ale na jiné řešení jsem nepřišel). Můžeš zkusit snížit grafické detaily, ale pak zase hra vypadá celkem hnusně. Každopádně si to užij, tuhle lokaci mám z celé hry úplně nejradši ;)
@JohnCZ (11.08.2012 09:03): jj, som presne v tej lokácii. Stavím sa, že mi to padne presne v tedy, keď to nebudem mať uložené.
@Nons3nse (10.08.2012 21:08): Předpokládám, že už jsi v Obchodní Wyzimě, že? Někomu hra padá od začátku a v Obchodní W. (HW nejnáročnější oblast) se díky tomu stává téměř nehratelnou. Hádám teda, že záleží na množství paměti RAM. Já mám 4GB a hra mi až do Ob. W. padala hodně výjimečně, ale v této lokaci mi padá co 2 hodiny. Příznaky jsou vždy stejné - místo mapy mám černo a ve hře zmizne nějaká ta textura. Proto doporučuju hru zkusit rychle uložit - ale na novou pozici! Rozhodně nedoporučuji si syslit všechno na jedné, páč ti to může při ukládání spadnout a přijdeš o ni. Je to na pěst, ale holt je to asi dáno starým enginem.
Stáva sa Vám, že po vypnutí steam verzie sa objaví hláška "program prestal pracovať?"
Teraz sa mi to stalo počas hrania. Nevie niekto, ako to vyriešiť?
Teraz sa mi to stalo počas hrania. Nevie niekto, ako to vyriešiť?
Konečne ma to poriadne chytilo... na to, že to už nieje nová hra, má stále skvelú grafiku :)
@jurajjanosik (09.08.2012 22:10): Já měl rád Marigolda, jeho hlášky byly vždycky něco. Ten památný rozhovor s Marigoldem a Zoltanem v hospodě neměl chybu.
@Garret (05.08.2012 11:46): Pejča a rohlejk mě upřímně rozesmály. Ale třeba "vejtah" osobně používám více, než "výtah".
@Garret (05.08.2012 11:46): Pejča a rohlejk mě upřímně rozesmály. Ale třeba "vejtah" osobně používám více, než "výtah".
@jurajjanosik (09.08.2012 22:10): Jojo, s Talarem to byl vždycky rozhovor...
"No to jak kurwa będzie, robimy interes?" :-D
"No to jak kurwa będzie, robimy interes?" :-D
Co myslíte, která postava ze zaklínače byla nejvtipnější? Pro mě jednoznačně Talar s jeho velmi specifickou mluvou :)
@Garion (31.07.2012 11:39): rohlejk. pejča. vejtach. to je bomba, tyhle čeština...
@JohnCZ (31.07.2012 11:25): To prvni mi prijde lepsi s "ej", ale teda "tejpek" je hroznej :)
Ano, "-ej" se v Severních Čechách opravdu používá úplně všude a běžně. Pokud někdo používá v mluveném projevu "-ý" (a není to např. někde na úřadě), tak to (alespoň mě) dost trhá uši. Např. když si vzpomenu na ty nadávky v druhé Mafii - "zasraný bastard" místo "zasranej bastard" atp. A nevím jak vy, ale zrovna slovo "tejpek" používám (nejen já) docela běžně (a nejsem rozverný disko kluk).
@USER47 (29.07.2012 12:58): Moje slovácké nářečí má 3 rody, každý v jednotnej a množnej variantě.
@Sinister (29.07.2012 15:46): Asi začnu připojovat překlady do češtiny. :D
@Sinister (29.07.2012 15:46): Asi začnu připojovat překlady do češtiny. :D
@Say (29.07.2012 15:25): Bavíte-li se o používání -ej namísto -ý, tak ze severních Čech hlásím, že co jsem naživu, mluví se tak běžně (prakticky nikdo tu neřekne "podívej, tamhle jede modrý Ford," protože prostě všichni ví, že byl 'modrej'). Stejně tak v Praze.
'Tejpek' je dost trapný a slyším to jen u rozverných disko kluků.
A co se Matthewových komentářů týče, strašně rád bych si je přečetl, ale nedokážu to. Ten psaný projev je mi tak strašně moc nesympatický, že to prostě nejde překonat.
'Tejpek' je dost trapný a slyším to jen u rozverných disko kluků.
A co se Matthewových komentářů týče, strašně rád bych si je přečetl, ale nedokážu to. Ten psaný projev je mi tak strašně moc nesympatický, že to prostě nejde překonat.
@USER47 (29.07.2012 14:22): Za 1, ten příklad, co jsem dal jsem pobral při 2 denním pobytu v Praze. Na přechodu pro chodce.
Za 2, Ne, takhle nemluví na Moravě snad nikdo. V Čechách nevím.
Za 3, Moc to tu neznáš. Slovácké nářečí (jestli se nepletu), které používá Matthew je na jižní Moravě zcela běžné a dokonce i já jsem tak jednu dobu mluvil.
A to buď rád, že neumím po Hanácke.
Za 2, Ne, takhle nemluví na Moravě snad nikdo. V Čechách nevím.
Za 3, Moc to tu neznáš. Slovácké nářečí (jestli se nepletu), které používá Matthew je na jižní Moravě zcela běžné a dokonce i já jsem tak jednu dobu mluvil.
A to buď rád, že neumím po Hanácke.
@Borghal (27.07.2012 11:56): Helé jako odcamcaď pocamcaď. Nutit nikoho nebudu.
Pro mě právě ne, já neházím pražskej dialekt a obecnou češtinu do jednoho pytle. Ten tvůj předchozí příklad je obecná čestina, kterou se mluví prakticky po celejch Čechách i v částech Moravy. Ačkoli teda ten příklad je divnej, slovo "tejpek" jsem ani jako pražák v životě neslyšel.
Praha je údajně specifická jistou "zpěvavostí", tedy jinak protahovanejma hláskama a místy akcentem na jiný části slov než ve zbytku republiky. Osobně jsem si toho nikdy nevšiml, ale co já vím, třeba to tak je. Každopádně nahrazování "ý" pomocí "ej" nemá s pražštinou jako takovou nic společnýho.
A to, co slyšíte v televizních zprávách, taky ne. Lidi v médiích procházejí nejspíš nějakým divným kurzem mluvení, kterej je učí dávat nesmyslný důrazy na slabiky, u nichž to nedává smysl a i jako Pražákovi se mi z toho ježí chlupy.
Jinak co se matthewa týče, tak ten jeho psanej projev je tak strašně over the top, že se mi to zdá jako póza. Znám dost Moraváků, ale takhle šíleně se v psaným projevu nevyjadřuje nikdo.
Praha je údajně specifická jistou "zpěvavostí", tedy jinak protahovanejma hláskama a místy akcentem na jiný části slov než ve zbytku republiky. Osobně jsem si toho nikdy nevšiml, ale co já vím, třeba to tak je. Každopádně nahrazování "ý" pomocí "ej" nemá s pražštinou jako takovou nic společnýho.
A to, co slyšíte v televizních zprávách, taky ne. Lidi v médiích procházejí nejspíš nějakým divným kurzem mluvení, kterej je učí dávat nesmyslný důrazy na slabiky, u nichž to nedává smysl a i jako Pražákovi se mi z toho ježí chlupy.
Jinak co se matthewa týče, tak ten jeho psanej projev je tak strašně over the top, že se mi to zdá jako póza. Znám dost Moraváků, ale takhle šíleně se v psaným projevu nevyjadřuje nikdo.
@USER47 (29.07.2012 12:58): Očividně pro tebe existuje jen Praha a "ten zbytek" =P
Zrovna ty máš co říkat, s tou svou extrémní pseudomoravštinou:-D.
@Walome (26.07.2012 22:07): Pro mňa je oboje zhruba stejné zlo. :-)
@Red (27.07.2012 10:38): Tak nejprve to zkus s těmui papuánci, to budeš mít jednodušší :-)
Pražané jsou pracovití, vzdělaní, tolerantní a kulturní, takový národ v národě. Ale já zastávám názor že i Papuánce lze naučit algebru. Proto se sedláci nedržte křečovitě svých vidlí a naučte se mluvit po našem. Áno?
Co si budeme povídat, Praha byla vždycky v centru dění. Jak negativně, tak pozitivně. Je to prostě pravá metropole:-)
Praha vole!
Praha vole!
hlavne si neplest "prazstinu" s obecnou cestinou.
@Walome (26.07.2012 15:25): Hele koukej, na toho tejpka. Ty vole, von je vostříhanej!
To musíš být fakt hluchý=D
To musíš být fakt hluchý=D
@Borghal (26.07.2012 15:18): To máš jedno, jakejkoli přízvuk je děsnej, když je znát - já pražskej samozřejmě nepoznám (pořád si myslím, že je to výmysl všech nepražáků :) )
Pfft, zatím co jsem měl možnost slyšet se v mé TOP10 nejhorší výslovnosti umístili skoro samí pražáci :-D
(ftr, já moravák nejsem. Ostrava pyčo!)
(ftr, já moravák nejsem. Ostrava pyčo!)
@USER47 (26.07.2012 15:10): Minimálně má ten člověk profesionální přednes a tempo mluvy. A je mu rozumět. Oproti běžným yt uživatelům je to fajn změna. A recenze se mi líbí.
Jako sory, ale ten pink robot je něco naprosto šílenýho:).
To mě tedy potěš, Cajzl a bude si stěžovat na výslovnost/nářečí jiných.