Zachce-li se někomu Origin klíče, nechť hodí očkem do mého profilu :)
Diskuze
Ale no tak "kam-on"..... bat sa? really? eh, no sme sa pobavili. Ale urcite lepsie hrat v noci, hoci nie ze by sa kvoli tomu clovek zacal naozaj bat.
@Walome (20.09.2013 09:04): Není se čeho bát, Dead Space je spíše hodně atmosférický, nežli vyloženě hororový. Minimálně neobsahuje žádné laciné lekačky ala vyskakující znetvořený xicht s hlasitým řevem. Atmosféru buduje po stylu Event Horizon. Ovšem pokud si k tomu uděláš atmosféru - kvalitní, nejlépe 5.1 repro, naprosté ticho a tmu, tak se určitě zrovna příjemně cítit nebudeš :)
@Walome (20.09.2013 11:50): Tak tohle tomu podle mě nesahá ani po kotníky :)
EDIT: Myslím co se týče strachu.
EDIT: Myslím co se týče strachu.
@John Mirra (20.09.2013 11:15): Právěže ano :)
@Walome (20.09.2013 09:04): Hrál jsi The Suffering? :)
@MgrBizzaro (19.09.2013 22:59): Já to koupil rok dva zpátky a ještě jsem nenašel odvahu :)
Tenhle druh her sám prostě hrát nemůžu. Na to je potřeba sparring :)
Jeden klíč pro vás: Dead Space 1 STEAM
G5VEK-W2GVT-AQQ5I
G5VEK-W2GVT-AQQ5I
Jak nainstaluji češtinu do Steam verze?
Našel jsem si návod (http://marecek.biz/index.php?option=com_ ... ezky-esky&Itemid=154 )
Překonal jsem problém, jak odblokovat adresář Local Settings, abych mohl připsat ten řádek. Hledal jsem v registrech local (našel jsem) a Language (nenašel jsem). Stejně to není česky. Zápis locale v registrech se sám po spuštění hry změní na en_US.
Našel jsem si návod (http://marecek.biz/index.php?option=com_ ... ezky-esky&Itemid=154 )
Překonal jsem problém, jak odblokovat adresář Local Settings, abych mohl připsat ten řádek. Hledal jsem v registrech local (našel jsem) a Language (nenašel jsem). Stejně to není česky. Zápis locale v registrech se sám po spuštění hry změní na en_US.
Ok hra, čakal som od toho tupú strieľačku s pár BU BU BÚ v štýle FEAR a aj keď to vlastne je, má to dobrú atmosféru a veľmi sa mi páči riešenie interface ale má to jeden problém, vôbec to nie je horror, počas hry som sa vôbec skoro nebál a stále výskoky nepriateľov sa stávajú otravné.
@JohnCZ (03.12.2012 12:45): Inac dost pochybujem ze u Golden Axe si daval sipky, tam je to na numerickej klavesnici robene (resp. hrat to na sipkach ked to mas na numlocku je nezmyslena sialenost).
Ja si myslim ze to vzniklo tak nejako z dovodu vacsej potreby vyuzivania klavesov, ako arkady kde si mal sipky+nejake jump a fire max nejake use navyse to islo v pohode pokryt ale s prichodom vseliakych - lean, run, crouch, reload, prone, change ammo, throw, jump - hier to uz na sipkach zacalo byt nepohodlne pokryt tolko klaves tak to pesunuli niekam kde mas okolo kopec dalsich klaves a dokazal si to pokryt. Ale osobne som to prvy krat zaregistroval v Ultime underworld kde bolo tusim WASXD, pricom S bolo walk forward a W bolo run forward takze S sa v podstate nepouzivalo lebo ved naco chodit ked sa da bezat... Potom to Originacke hry mali nadalej, UUW2 a System Shock ktory uz ale priniesol ovela sirsie pouzitie klaves kde bolo uz zohybanie na 3 urovne + leany.... a potom to nejako standardizoval Terminator Future Shock na WASD default + mys a odvtedy uz to bolo vsade ako uplny standard.
Ja som si ale tak zvykol na WAXD ze som ho uz nikdy neopustil a pouzivam ho doteraz.
Ja si myslim ze to vzniklo tak nejako z dovodu vacsej potreby vyuzivania klavesov, ako arkady kde si mal sipky+nejake jump a fire max nejake use navyse to islo v pohode pokryt ale s prichodom vseliakych - lean, run, crouch, reload, prone, change ammo, throw, jump - hier to uz na sipkach zacalo byt nepohodlne pokryt tolko klaves tak to pesunuli niekam kde mas okolo kopec dalsich klaves a dokazal si to pokryt. Ale osobne som to prvy krat zaregistroval v Ultime underworld kde bolo tusim WASXD, pricom S bolo walk forward a W bolo run forward takze S sa v podstate nepouzivalo lebo ved naco chodit ked sa da bezat... Potom to Originacke hry mali nadalej, UUW2 a System Shock ktory uz ale priniesol ovela sirsie pouzitie klaves kde bolo uz zohybanie na 3 urovne + leany.... a potom to nejako standardizoval Terminator Future Shock na WASD default + mys a odvtedy uz to bolo vsade ako uplny standard.
Ja som si ale tak zvykol na WAXD ze som ho uz nikdy neopustil a pouzivam ho doteraz.
@Kosi.. (03.12.2012 18:08): Taky jsem jel na šipkách než předělali klávesy nad šipkama (home, pgdn, atd..) na dvě řady. Takže už několik let jedu WASD a zvykl jsme si.
Nějak jsem zůstal u šipek - zvyk je zvyk. Pokud vím v herních počátcích to byl standard :)
@mazar1234 (03.12.2012 11:55): Tak to já jsem klasik. WASD pro pohyb, E (pokud není vyklánění) nebo F pro use, C pro crouch, X pro leh, R pro reload a případně Q a E pro vyklánění. I když kombinaci WAXD jsem kdysi používal taky a šipky naposled snad u Golden Axe nebo Prince Perského. Pohyb pro pravou myš jsem jeden čas používal u Wolfa 3D (ale to bylo kdysi dávno) a RMB taky pro skok u Quake III Arena.
@Chuck (03.12.2012 10:55): Ja zase nehram WASD ale WAXD a S=use. K tomu invertovana mys. Tiez pomerne nestandardne ovladanie, dosledok System shocku+Ultimy underworld (waxd) a TIE Fightera (invert).
@GodOfTheSick (02.12.2012 22:45): Kupodivu viděl a jen jednou. Já jsem třeba na začátku hraní pro pohyb dopředu nepoužíval W, ale pravou myš a to W jsem měl na zaměřování. Jenže Chameleon mi pro pohyb dopředu pravou myš nepovolil, takže od jeho dohrání jsem se "převychoval" na to W.
@Chuck (02.12.2012 22:28): A viděl jsi někoho použít Home, Delete, End, Page Down?! Já takhle hrál právě DS, když nešlo hrát na šipkách :-)
Kosi..: Ty jsi opravdu při hraní poprvé použil směrové klávesy místo šipek? To se často nevidí.
chci víc plusek, tak honem, honem, šup, šup a pro ty z vás, které za to platím to je snad povinnost.
@MATADOR (22.08.2012 18:47): Mě to napadlo až teď hlavně v podstatě to se hrou i dost souvisí furt tam přece nacházíš soukromé záznamy a zprávy a deníčky :D
konvičáku: Herní deník je logický, protože jsem ztroskotal na emzáky prolezlé lodi, proto jsem ho zavedl :D
Takže odpověd na otázku, jestli se budu bát u DS je rozhřešeno.
Vzheldem k tomu, že jsem včera vykvík u Lone Survivor, asi vím, na čem jsem :)
Vzheldem k tomu, že jsem včera vykvík u Lone Survivor, asi vím, na čem jsem :)
@bartas (14.07.2012 19:31): Ach so...
@Isair (14.07.2012 18:57): ba ba jakože ano ano přitakání:)
@bartas (14.07.2012 17:14): Prosím?
Bat se toho, ze prijdu o postup ve hre tedy rozhodne neni horor.:-) Krom toho, pokud nemuzes ukladat, nebo se hra neuklada tak akorat casto, a nuti tak hrace opakovat urcitou pasaz znovu, na atmosfere imo jen ubira.
V DS sice byl system jako v Residentovi, ale s tim, ze se zaroven uklada po checkpointech (byt je to ulozeni jen v ramci rozehrane hry), takze stejny pocit se ve hre nedostavuje. Ja jsem mel v DS strach z toho, ze mi hra v nejakem dlouhem useku bez pevneho ulozeni spadne (muj system ma s pady her docela caste problemy), ale nakonec to bylo bez problemu. Prvni dil mi snad ani jednou nespadl a druhy dil zatim take ne, takze pohoda.
V DS sice byl system jako v Residentovi, ale s tim, ze se zaroven uklada po checkpointech (byt je to ulozeni jen v ramci rozehrane hry), takze stejny pocit se ve hre nedostavuje. Ja jsem mel v DS strach z toho, ze mi hra v nejakem dlouhem useku bez pevneho ulozeni spadne (muj system ma s pady her docela caste problemy), ale nakonec to bylo bez problemu. Prvni dil mi snad ani jednou nespadl a druhy dil zatim take ne, takze pohoda.
@Isair (14.07.2012 15:23): baba
Jako jistě že to něco dělá, ale imo je to takové "umělé" navození "strachu" a kvůli tomu (jak jsem níže psal) nemusí být hra nutně hororová;). Aneb asi bych se v takovém případě bál stejnou měrou u dětské plošinovky jako u DS, pokud bych věděl, že ji nemám dlouho uloženou a přede mnou se nachází hardcore úsek.
Za rozumné pak pokládám tak akorát, aby to nebylo frustrující a přitom si hráč nemohl říkat "mám to pár centimetrů od tebe savnuté vole, pročež mi je putna, jestli mě skolíš". AvP byl na můj vkus již příliš otravný.
Za rozumné pak pokládám tak akorát, aby to nebylo frustrující a přitom si hráč nemohl říkat "mám to pár centimetrů od tebe savnuté vole, pročež mi je putna, jestli mě skolíš". AvP byl na můj vkus již příliš otravný.
nemožnost si hru ukládat a checkpointy rozumně daleko od sebe dělá hrozně moc...
sám kolikrát zkouším hry dohrávat bez libovolného ukládání i když to hra umožňuje...
navždy mi zůstane v hlavě hra, u které jsem se s nemožností ukládat libovolně setkal poprvý a to střílečka Aliens vs. Predator to pak byl adrenalin...
sám kolikrát zkouším hry dohrávat bez libovolného ukládání i když to hra umožňuje...
navždy mi zůstane v hlavě hra, u které jsem se s nemožností ukládat libovolně setkal poprvý a to střílečka Aliens vs. Predator to pak byl adrenalin...
@NateLogan (14.07.2012 14:37): Pokud jsou blbě a daleko od sebe rozmístěné checkpointy, pak se může dostavit určitý pocit "strachu" i u nehororové hry (aneb po představě opakování toho sáhodlouhého a třebas těžkého úseku to na klidu moc nepřidá).
Osobně nejvíce oceňuji také ten "strach z neznámého", s tím že checkpointy jsou rozmístěné rozumně (třebas před vstupem do lokace aka Penumbra).
K tomu všemu málokdy pociťuji nějaký ten strach v případě, že je má hlavní postava "nepřemožitelný" Rambo. Pročež opět v tomhle ohledu dávám kladné body Penumbra sérii a Amnesii (v níž to ale pohřbili tím, že se po smrti hrdina opět někde objeví a nepřátele to zredukuje), ve kterých nemáte možnost se bránit a vaší jedinou záchranou je úprk či ukrytí.
Osobně nejvíce oceňuji také ten "strach z neznámého", s tím že checkpointy jsou rozmístěné rozumně (třebas před vstupem do lokace aka Penumbra).
K tomu všemu málokdy pociťuji nějaký ten strach v případě, že je má hlavní postava "nepřemožitelný" Rambo. Pročež opět v tomhle ohledu dávám kladné body Penumbra sérii a Amnesii (v níž to ale pohřbili tím, že se po smrti hrdina opět někde objeví a nepřátele to zredukuje), ve kterých nemáte možnost se bránit a vaší jedinou záchranou je úprk či ukrytí.
@Walome (14.07.2012 10:13): Vždycky je dobré napsat, jestli to beru jako můj názor, nebo jako fakt. Na internet zpravidla neznáš lidi, kteří si to budou číst a tím pádem nepoznají, jak že si to myslel...
K tématu:
Jak by nejlépe šla navodit atmosféra strachu z pohledu checkpointů? Teď jsem hrál Uncharted 2 a chvíli jsem se v jedné lokaci trochu bál, ale jen do chvíle, kdy jsem si uvědomil, že každých 50 metrů je checkpoint. Jenže bez častých checkpointů pak přijde na řadu frustrace z opakování toho samého...
Já osobně bych v hororových hrách raději viděl systém á la Resident evil, Silent Hill atp. U DS sice taky byl, ale ta hra byla děsně jednoduchá (já umřel jen párkrát na tom asteroidu).
K tématu:
Jak by nejlépe šla navodit atmosféra strachu z pohledu checkpointů? Teď jsem hrál Uncharted 2 a chvíli jsem se v jedné lokaci trochu bál, ale jen do chvíle, kdy jsem si uvědomil, že každých 50 metrů je checkpoint. Jenže bez častých checkpointů pak přijde na řadu frustrace z opakování toho samého...
Já osobně bych v hororových hrách raději viděl systém á la Resident evil, Silent Hill atp. U DS sice taky byl, ale ta hra byla děsně jednoduchá (já umřel jen párkrát na tom asteroidu).
@Walome (14.07.2012 10:13): Ne ne! V tomto musí být pořádek, protože já mám zoltánovi názory, jab má zase konviceho a konvice má... nevím.
Každopádně chuck má jen své názory, což je dobré vědět, protože bych si nemohl být jistý.
Každopádně chuck má jen své názory, což je dobré vědět, protože bych si nemohl být jistý.
@Chuck (13.07.2012 23:01): S tím se vůbec neobtěžuj - když napíšu "bůh neexistuje", je to můj názor na věc, o kterém jsem stoprocentně přesvědčen, ale nečekám, že jiní budou souhlasit. Takže neustále opakovat "je to můj názor" je klišé již z dob Aničky Dido :)
Na netu se hodně slovíčkaří a tohle je jedno z věčných témat "je to můj názor, bla bla bla" . Samozřejmě, že je to názor dotyčného, který to napíše, čí jiný. Určitě nemá smysl se s kýmkoli hádat ;)
Na netu se hodně slovíčkaří a tohle je jedno z věčných témat "je to můj názor, bla bla bla" . Samozřejmě, že je to názor dotyčného, který to napíše, čí jiný. Určitě nemá smysl se s kýmkoli hádat ;)
@aoshi (13.07.2012 15:42): Tam vůbec nešlo o to, že názor, který se líbí mně, jsem spokojeně odkýval a opačný mě popudil, jak se mě snažíš zbytečně nachytat. Na Tvůj post jsem reagoval hlavně proto, že mi to stejně jako u Marwela nevyznělo jako pouhý názor, ale jako neměnný fakt, přes který nejede vlak.
Pri Silent Hill 2 som sa kedysi bál aj ja, pri opätovnom hraní by sa podobné pocity asi už nedostavili. Ale Silent Hill má najbližsie k tomu aby ma dokázal vydesiť, inak na mňa v tomto nefungoval ani Alan Wake hlboko v noci.
Já se bál poprvé u prvních Aliens, System Shocku 2 a pak u Silent Hillů. I když uv SH to byl spíš pocit hnusu, deprese, marnosti a zoufalství :D.
Dead space má atmošku slušnou, ale 99% lekaček je hrozně předvídatelnejch.
Dead space má atmošku slušnou, ale 99% lekaček je hrozně předvídatelnejch.
@Chuck (13.07.2012 09:15): Samozrejme, ze je to subjektivne, ale ked ste sa tu na subjektivitu doteraz nehrali, tak preco zacinat?
Inak povedane - ked tu niekto napise: "je to strasidelne a poseres sa u toho" tak o subjektivite nikto ani nepipne.
Az ked som napisal: "strasidelne to nie je" tak si vyrukoval s tym, ze to je subjektivne.
Edit: a to nehovorim o tom, ze si svojim prispevkom nizsie presne potvrdil co pisal marwel a co som pisal ja - ze to nie je strasidelne, ale su tam lakacky. :)
@bartas (13.07.2012 11:42): Nemam problem sa vzit, ked je do coho. Existuju hry, ktore povazujem za strasidelne, ale Dead space medzi nich nepatri. Za strasidelnu atmosferu povazujem napriklad Thiefa (konkretne mam na mysli trojku, ale aj predosle by sem pasovali). Tam je atmosfera budovana na strachu z neznameho a funguje to. Nie je to sice horor, ale atmosferu si to drzi od zaciatku do konca. Resp od prvej cca tretiny.
To pre mna robi dobru atmosferu - ked si ju hra vie vybudovat. Nie ked pracuje so zauzivanym milionkrat videnym "postavim hraca do tmy na vesmirnu stanicu s potvorami, podavam tam zopar lakaciek a hlasnych zvukov a urcite to bude strasidelne".
Inak povedane - ked tu niekto napise: "je to strasidelne a poseres sa u toho" tak o subjektivite nikto ani nepipne.
Az ked som napisal: "strasidelne to nie je" tak si vyrukoval s tym, ze to je subjektivne.
Edit: a to nehovorim o tom, ze si svojim prispevkom nizsie presne potvrdil co pisal marwel a co som pisal ja - ze to nie je strasidelne, ale su tam lakacky. :)
@bartas (13.07.2012 11:42): Nemam problem sa vzit, ked je do coho. Existuju hry, ktore povazujem za strasidelne, ale Dead space medzi nich nepatri. Za strasidelnu atmosferu povazujem napriklad Thiefa (konkretne mam na mysli trojku, ale aj predosle by sem pasovali). Tam je atmosfera budovana na strachu z neznameho a funguje to. Nie je to sice horor, ale atmosferu si to drzi od zaciatku do konca. Resp od prvej cca tretiny.
To pre mna robi dobru atmosferu - ked si ju hra vie vybudovat. Nie ked pracuje so zauzivanym milionkrat videnym "postavim hraca do tmy na vesmirnu stanicu s potvorami, podavam tam zopar lakaciek a hlasnych zvukov a urcite to bude strasidelne".
@M.a.t.t. (13.07.2012 14:08): já se zase nějak méně dojímám u filmů
Je to subjektívne. Možno v detských časoch som sa pri vybraných hrách bál, ale momentálne to už príliš nedokážem a Dead Space nie je výnimkou. Čím nepopieram to, čo tu bolo napísané, tj že hra disponuje atmosférou, ktorá hráča drží v napätí.
@JohnCZ (13.07.2012 11:43): Jak pravil marwel, lekačky nerovná se strach. S vyšší hlasitostí samozřejmě nějakého toho leknutí semo tamo docílím, ale že bych se nějako bál, se říci nedá. Amnesia byla trochu jiné kafe (byť také především v počátcích).
Ono když si ujasníš, že se jedná o pouhopouhou hru, kterou máš navíc pět minut chůze zpátky savnutou, tak jde nějaká bázeň do kopru;).
Tyhle hry samozřejmě jinak než v noci se zhasnutými světly nehraji. Byť samozřejmě nepopírám pěknou atmosféru, do strachu to má (alespoň v mém případě) hodně daleko.
Ono když si ujasníš, že se jedná o pouhopouhou hru, kterou máš navíc pět minut chůze zpátky savnutou, tak jde nějaká bázeň do kopru;).
Tyhle hry samozřejmě jinak než v noci se zhasnutými světly nehraji. Byť samozřejmě nepopírám pěknou atmosféru, do strachu to má (alespoň v mém případě) hodně daleko.
@JohnCZ (13.07.2012 11:43): a je velká škoda to takhle nedělat. Jak já do teď lituju, že jsem koukal na blair witch ve tři odpoledne za přímého slunce do obýváku...
Ono taky hodně záleží jak hru hrajete. Pokud jsem Dead Space hrál ve dne se ztlumenými reproduktory, tak to se mnou ani nehlo. Něco jiného ale byla hra v noci, se zhasnutými světly a se sluchátky na plno. Atmosféra a tím pádem i požitek ze hry byl na úplně jiným levelu. Výjimky v podobě Amnesie nepočítám, tam jsem měnil trenky i po zhlédnutí gameplay videí.
A hráli jeste hru Splender? To je krutopřísná pos*ávačka. (gameplay)
A hráli jeste hru Splender? To je krutopřísná pos*ávačka. (gameplay)
ja vím, že je to furt do kola, ale je to o vžití.
Jestli se dokážete(a hra to aspoň trochu zpracováním umožňuje) vžít do kůže Isaaka tak se prostě podle mého bát musíte.
Ale je to jak v tý písničce od Suchýho "Dítě školou povinné dokáže to, co my ne..." někdo to stále dokáže a někdo hůř ba vůbec.
Kdybych bral tu hru odměřeně, tak bych si říkal, hmm "tmavější" záležitost s bafajícími Hnusáky na monitoru, vypadá jinak než ta kreslená adventura, no nic, projdu ji do konce a hotovo.
Kvůli snadnějšímu vžití do takovýchto her si je nechávám na dobu, když jsem doma sám. Přítelkyně "za zády" nebo i ve vedlejší místnosti to celkem stěžuje.
....
Jestli se dokážete(a hra to aspoň trochu zpracováním umožňuje) vžít do kůže Isaaka tak se prostě podle mého bát musíte.
Ale je to jak v tý písničce od Suchýho "Dítě školou povinné dokáže to, co my ne..." někdo to stále dokáže a někdo hůř ba vůbec.
Kdybych bral tu hru odměřeně, tak bych si říkal, hmm "tmavější" záležitost s bafajícími Hnusáky na monitoru, vypadá jinak než ta kreslená adventura, no nic, projdu ji do konce a hotovo.
Kvůli snadnějšímu vžití do takovýchto her si je nechávám na dobu, když jsem doma sám. Přítelkyně "za zády" nebo i ve vedlejší místnosti to celkem stěžuje.
....
Pravda :)
@aoshi (13.07.2012 08:29): Nezapomínejme, že je to otázka čistě subjektivního vnímání. S někým to při hraní nic nedělá a druhý se několikrát za hru znečistí. Takže mluvit tu o nějaké "pravdě" asi není moc na místě.
marwel ma pravdu. Dead space je strasidelny asi tak 10 minut. Potom je este taku hodinku napinavy. Nasledne uz to dost upada a od takej polovice je to obycajna strielacka.
Dobre spomienky mam hlavne kvoli tomu, ze som to hral v noci v zime pri okne dokoran (ked boli vonku mrazy). Ten mrazivy vzduch tomu hodne pridaval na atmosfere.
Dobre spomienky mam hlavne kvoli tomu, ze som to hral v noci v zime pri okne dokoran (ked boli vonku mrazy). Ten mrazivy vzduch tomu hodne pridaval na atmosfere.
@marwel (12.07.2012 18:27): Na mě funguje strach z neznámého. To ale nesmí hra jet podle stále stejných receptů od začátku do konce (viz Dead Space), případně to nesmí být ten samý koncept zrecyklovaný po sto padesáté.
Jakmile člověk objeví pravidla hry a odkouká mentalitu vývojářů, je nějaký strach v tahu, zůstanou jen lekačky a zvedání žaludku (platí spíš ve filmech). A atmosféra (tu má DS dobrou po první 2/3 hry).
Jakmile člověk objeví pravidla hry a odkouká mentalitu vývojářů, je nějaký strach v tahu, zůstanou jen lekačky a zvedání žaludku (platí spíš ve filmech). A atmosféra (tu má DS dobrou po první 2/3 hry).
@Maximus (12.07.2012 17:44): Tak to maximalne u nejake lekacky, ale lekacky neznamenaji strach. Onehda jsem zapomel, ze jsem mel u radia nastavenou hodne vysokou hlasitost kdyz jsem ho vypinal a kdyz jsem ho pak v jednu rano pustil a zacal mi najednou po pokoji vyhravat nejakej Justin Bieber nebo co ve 150 decibelech, tak jsem se z toho take malem posral. Stachy to ale rozhodne nebylo.
Nebo vy snad povazujete obavu z toho, kdy vam zase hra pred nos predhodi nejakou lekacku za strach?
Nebo vy snad povazujete obavu z toho, kdy vam zase hra pred nos predhodi nejakou lekacku za strach?