Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mám "Dej mi výzvu", tedy druhou ze tří a u předchozích dvou bossů jsem si během souboje normálně ukládal.
@Walome (08.10.2012 22:20): Netuším, ale obtížnost jsem rozhodně neměl normální (tu nedávám snad nikdy). Buď easy v případě, že mě hra začne s*át svým respawnem (zdravím HL2 a DA:0), nebo na těžkou (DE:HR či ME).
@Zoltan (08.10.2012 21:46): To máš pravdu, že tuhle havěť + popř. prostředí z dávné historie já opravdu nerad a v tom je HR pro mě snesitelná.

Mimochodem, zná někdo důvod, proč v Singapuru nemůžu během souboje s bossem používat quicksave, když jindy normálně funguje, tj. i u bossů předchozích? To mě docela nasírá.
No jo, takže se nakonec dozvím, že vlastně moje druhé RPG není zas tak moc RPG, jak jsem si myslel. :-(
@Say (08.10.2012 17:00): Njn, nechme ji radši spát. ;-) I když stejně mě občas štve, že jsem ji nedal celou. Ale i kdyby se mi to povedlo, bylo by to spíš o pocitu "dala ji většina, tak jsem ji dal taky".
@Bodkin (08.10.2012 16:09): No je teda fakt, že nějaký extra markantní rozdíl oproti jiným hrám v téhle moc nevidím a možná právě proto se mi hraje velice dobře. A možná také právě proto se mi jednička hrála tak blbě. :-)

Mimochodem, když jsi mluvil o té střílečce, tak marně si u téhle hry vzpomínám na okamžik, kdy jsem kromě bossů použil střelnou zbraň. Vlastně vím - nebylo to nikdy. A to přitom mám s sebou rotačák a samopal s maximem munice.
Jestli to dobře půjde a budu stíhat, mohl bych do konce týdne pokořit první RPG. ;-)
Tak jsem to zkusil stahnout a normalne to jde. Sice ne maximalni moznou rychlosti, ale jde.
@7c (30.09.2012 09:08): To už jsem zkoušel, měnit servery a nic. Prostě Deus Ex nejde přinejmenším celý tento víkend stáhnout, fakt debilovina toto, hlavně že jsem za to dával asi 15€ a ani zahrát si to teď nemůžu.
Takže to nejde ani spustit, přestože hra nainstalovaná je? Jsem v práci, proto si to nemůžu ověřit.
Já už tomu dal asi 9 hodin a pořád nic, vyzkoušel jsem přepnout asi 20 serverů (USA, Kanada, Indie, Austrálie, UK,...) a nic. Člověk je doma dva dny v týdnu a ani si kvůli tomu nic nezahraje, to mě tedy Steam pěkně nasral, kdybych to stáhl z torrentu, tak to mám hned. Na co mi je v takových případech ten 50Mbit net, k ničemu.
Zkuste někdo tuhle hru nainstalovat (začít stahovat) na Steamu. Se mi zdá, že to u nás (ČR, možná i EU) vůbec nejde.
@7c (28.09.2012 01:18): Ale já to myslel tak, že nemáš motivaci zachránit Megan, když ji vlastně neznáš. Nemáš čas se s ní seznámit a hra ti vtlouká do hlavy, že ji zachránit musíš, protože prostě proto. Samozřejmě, že pozadí tam je, ale není hráči předkládáno tak osobně jako v prvním DE.

Ale i kdybych nesrovnával DE a DE:HR, tak osobní motivace ke hraní DE:HR mi prostě chyběla.

Ale jak už jsem naznačil, chci si to zahrát znovu - třeba DE:IW jsem si musel zahrát 2x, abych mu přišel na chuť. Ale DE:HR je o dost kvalitnější zážitek, takže to bych taky nerad srovnával.
@Walome (27.09.2012 22:27): Ad příběh - antagonisté v HR nejsou tzv. "záporáci". Jsou to jen lidé a kupodivu ani nějaké zvlášť karikatury nebo parodie (jako, Gunther se snad vážně ani moc brát nedal - aspoň že nenabízel, že spraví ty trubky...). Není to o tom, že "přijdeš na scénu a hra ti řekne nesnášíš je, zabij je" .-) Naopak bych antagonisty hodnotil dost pozitivně (vytušit o jejich pozadí se dá poměrně dost z různých informací ve hře i z dialogů).

Stejně Megan Reed a spol. - čekat tady pohádku o princezně, drakovi a princi by bylo poněkud naivní, život je zpravidla poněkud komplikovanější.

Příběh i hlavní zápletka sice v podstatě nejsou až tak úplně originální (autor má zřejmě zálibu v podobných zdrojích jako já - i když nejspíš ani to nebylo úplně původní), ale zpracování mě potěšilo. Tedy až na ten divný konec, ale popravdě, čekat u hry dobře zpracovaný konec je jako čekat v Mc Donalds přibory na stole (alespoň soudě podle toho, že takové hry můžu spočítat snad na prstech jedné ruky).
@Chuck (27.09.2012 22:06): Nevšiml jsem si otázky :)

Řeknu to takhle: DE:HR je supr hra, finální hodnocení dám, až si ji projdu podruhé. Ale pro mě tam byly dvě zásadní "chyby" - 1) nezajímavé NPC, hlavně co se záporáků týče - záporáky z jedničky jsem nesnášel mnohem dřív, než se staly záporáky. Tady prostě přijdou na scénu a hra ti řekne: "nesnášíš je, zabij je".

2) příběh se snaží být osobní, ale není, protože si k Megan nevytvoříš žádný vztah. Pak ještě jedna věc, kterou nechci vyspoilerovat, ačkoli je jasná od začátku.

Ale to s Megan a se záporákama je vlastně stejnej problém - neosobnost příběhu.

Ale je v tom taky to, že před těmi deseti lety jsem měl za sebou asi tak pět deset her, z toho ani jedna fps/rpg s důrazem na příběh, to je taky tím. Nostalgie dělá hodně.

Za sebe můžu říct, že DE:HR rozhodně nebylo zklamání, je to taková velká pocta jedničce, ale nechytlo mě to za srdce - prostě některý hry ve mně vyvolávaj emoce, DE:HR se to (zatím) nepovedlo - když pominu momenty, které měly připomenout první díl :)

ps: při ukázce z DE mi běhá mráz po zádech, z DE:HR nikoli :)
@7c (27.09.2012 14:37): Ani to nebyl šermířský simulátor a páčidla jsem použil akorát na pár popelnic, ale mohl ses prosekat přes dveře, vytrénovaný jsi obuškem do týla dával insta omráčení a s Armor+Speed+Regen a Nanomečem jsem vykosil spoustu nepřátel.

HR je právě v close combatu naprosto tragická věc, kdyby alespoň obšlehli tenhle kousek z Alpha protocolu.
@Bodkin (27.09.2012 12:44): Popravdě, "chladné" zbraně nebyla zrovna silná stránka ani Dark Engine ani Unreal Engine. Takedown je v podstatě jen taková opentlená ruka s obuškem napřažená za hlavou :P Teda, vlastně se nemusíš plížit, ale ve výsledku stejně ano (umělá incentiva XP).

Nějaké ty dýky pod pláštěnkou tam ale nikdy (dle mě) moc cítit nebyly.
@Falagar (27.09.2012 12:15): Ano, snaží se až příliš, ale to je spíše drobnější prohřešek. Více mě vždy naštve fakt, že odstranili chladné zbraně, aby člověk musel používat ty debilní takedowny.
@Chuck (27.09.2012 08:12): Já jsem HR zatím nedohrál, byť mám za sebou cca 60 hodin. Tomu číslu se moc nediv, stejné jsem měl napsané u profilu jedničky, pak to někdo zeditoval, že není reálné - a HR tuším lidé dohrávají cca po 30ti. :-) Abych shrnul, co mi na HR vadilo nejvíc, pak nejspíš musím použít takový zvláštní spoiler. Je spoilerem pro ty, co hráli (znají) jedničku a nehráli HR, ostatním může být klidně odkrytý. Na HR mi nejvíc vadilo, že strašně kopíruje jedničku - ne principielně, to je v pořádku, ale zvraty v příběhu, úkoly v příběhu apod. Nejvíc mne nas..štvala ta "záchranná" mise, víc to specifikovat radši nebudu. :-) A to i tím, že jsem ji nebyl schopen udělat stylem, který jsem si na začátku zvolil a musel styl změnit. A pak už nebyla motivace držet se původního stylu dál ve hře a pak už nebyla motivace hrát dál... :-(
Chuck: Na jedničce se mi líbila především zaměřenost na poměrně aktuální témata. Ukrajování svobody pod záminkou boje proti terorismu apod. Samozřejmě tam byla spousta nesmyslnejch konspirací, universal constructor byl úplnej bullshit, ale stejně to působilo aktuálněji než Human Revolution, kde se řeší neaktuální a sám o sobě dost nepravděpodobnej a vykonstruovanej konflikt odpůrců/příznivců augmentací.

Další velkej rozdíl byl v hratelnosti samotný, která poskytovala více svobody a levely nepůsobily až tak předpřipraveně pro určitý postupy (stejnej problém maj třeba nový Hitmani). Stejně tak už jsem tu zmiňoval ten resource management, kde ses opravdu musel rozhodovat, zda ti lezení šachtou stojí za šperháky či to zkusíš vzít jinudy.

Naopak postavy mi sedly víc v HR, hlavně Adam.