Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Garret (06.03.2013 13:50): Haha, není člověka, který by před lety více brojil proti gamepadům/konzolím, ale faktem je, že hry jsou dnes vytvářené přímo na gamepad = ovládání je díky tomu tak naprosto intuitivní + gp nabízí víc možností než klávesnice.

Opravdu nejsem zarytý gamepadař, jen vnímám fakta a mám to ozkoušeno. Ale je třeba pravda, že hrát na gamepadu třeba Zaklínače 2 je pitomost, protože abys šel do inventáře, musíš se tam dostat přes hlavní menu, kdežto na klávesnici zmáčkneš "i" ... ale na tps bez nutnosti míření (jako je AC) je gamepad naprosto ideální. A fakt, hrát AC na klávesnici nebo gamepadu je rozdíl - na klávesnici to zhoršuje už tak hroznej zážitek.

Ale jako ok, chceš-li se trápit dál, nebránim Ti ;) jen to zkus a uvidíš.
@Walome (06.03.2013 13:47): ach, zase jeden zarytý gamepadista... tobě se to mačká líp, mně ne. simple. pohyb s myší je pro mě mnohem přesnější, rychlejší a intuitivnější. může se ti to nelíbit, ale je to prostě tak...
@Garret (06.03.2013 13:31): No ale je snad jasný, že na gp se to mačká líp, páč k tomu je to uzpůsobeno. Klávesnice je na práci, gamepad na hry. Může se Ti to nelíbit, ale je to prostě tak :)

(samozřejmě pokud se bavíme o dnešních hrách, které vycházejí primárně na konzole)
@Garret (06.03.2013 13:21): První díl jsem už dříve zkoušel, ale právě kvůli pošáhanému (=neoptimalizovanému) ovládání jsem to zabalil. Proto by mě zajímalo, jestli je to v pokračováních lepší.
NEoptimalizace pro klávesnici+myš je jen v prvním díle nebo i všech pokračováních?
@Gerret (06.11.2012 09:43): To už bude horší - dvojku a brotherhood jsem hrál celkem po sobě, tak si nepamatuju co bylo v kterém. A revelations - i když jsem jej koupil hned po vydání, ještě jsem se k němu nedostal. :-D

Sám jsem se nerozhodl, jestli si jej dám rovnou nebo ještě zopáknu 2 + B... každopádně teď má přednost Dishonored, kde jsem po 30ti hodinách v šesté misi. ;-) A nemám na to moc času - za minulý týden jsem hrál asi 3-4 hodiny.
@montana (05.11.2012 19:41): Na začátku je v rozhovoru zmínka, jak to s jeho dětstvím bylo:
Narodil se (nebo alespoň v dětství se nacházel) na nějaké farmě, odkud se nesměl na krok hnout a která fungovala něco jako výcvikový tábor Assassinů. Odtud dříve než jej stihli vycvičit utekl a až několik let na to jej vypátrali a unesli Templáři.
@Fg (05.11.2012 18:23): Ja si to teda poradne nepamatuju, ale nevedel Desmond vubec v jednicce, co nejaci Assassini a Templari jsou a nad vsim se strasne divil? A pak v Revelations tvrdi, jak uz vsechno do nej tlacili od mala :)
@Falagar (05.11.2012 15:02): Díky moc, hned jsem moudřejší. Příběh se v tomto shrnutí nezdá zase úplně špatný, ale ve hře mi těch pár hodin přišlo příšerných. Ale nebylo to ani tak příběhem, jako spíš neustálým opakováním stejných činností. Ještě jednou díky.
@Red (05.11.2012 15:49): Však AC1 je fajn hra, je trošku repetitivní, to ano, ale stále se jedná o slušný kousek, o zakladatele úspěšné série a nikdo se nemusí stydět za to, že ji hraje vícekrát.
Po diplomce si dám místo trojky potřetí jedničku.

Ne, Chocholouškovi nevolejte.
@Falagar (05.11.2012 15:02): Já o tom problému (s touhle hrou) samozřejmě vím - prostě se z toho šoku nemůžu dostat a přijmout hru takovou, jaká je. Stejný problém mám se Stalkerem - slibovali hory doly a nakonec je to jen nudná fps bez čehokoli jedinečnýho.
@Walome (01.11.2012 21:12): Už chápu, kde je tvůj problém - viz "Slibovali...". Příliš čteš a věříš v PR. Já vůbec nesleduju preview, recenze apod. (kromě DH, kde si vyberu, co chci vidět), a tak si nenechám své představy zkreslit ještě před hraním. A pak si hru náležitě užiju. :-)

@rikuhahl (31.10.2012 20:55): Zajímá tě shrnutí příběhu?
Celá hra se točí kolem artefaktu nazývaném úlomek ráje, který má být schopen ovládat to, co lidi vidí.

V Desmondově době se jej snaží získat novověcí templáři k ovládnutí světa. Unesou Desmonda, jež je potomkem rodiny dávných assassinů (jak tohle vědí vysvětleno není) a pomocí přístroje Animus se dostanou do "paměti v jeho DNA". Desmond tak prožívá "vzpomínky" svých předků, díky nimž se podvědomě i sám něco naučí. Jeho pokrok monitorují templáři, aby získali informaci o umístění artefaktu a mají jej při úspěchu v úmyslu zabít.

V Animu Desmond prožívá vzpomínky svého předka Altaira. Ten začíná jako nadějný vrah vyslaný na misi, kde má ukořistit zmíněný artefakt. Kvůli své pýše úkol nesplní (ale jiní assassini jej dokončí za něj), a tak je degradován a začíná od začátku, aby napravil své hříchy a vypracoval se zpět. Jeho cílem je zavraždit 9 lidí, kteří mají stát proti Assassinům. Postupem času zjistí, že všichni jsou templáři a úplně nakonec, že jeho šéf je jedním z nich a vyslal ho zabít je, aby se s nimi nemusel o artefakt dělit. V závěrečném souboji tedy krouhne i svého šéfa a při té příležitosti se artefakt rozzáří, promítne do vzduchu zeměkouli s vyznačenou polohu dalších asi 20 dalších artefaktů.

Tím templáři v přítomnosti získají informaci, kterou chtěli a chtějí tedy Desmonda popravit. Jejich úmysl jim rozmluví asistentka vědce, který vyvíjí animus (která je agentem assassinů v utajení). Nakonec Desmond zjistí, že se od předka naučil schopnost orlí znak, pomocí níž si všimne, že vězení, ve kterém pobývá, někdo kdysi pomaloval krví tajemnými texty apod. (které nejsou běžně vidět).


Uniklo mi něco podstatného? ;-)
@Matthew.J (01.11.2012 21:02): Ale tak to prostě záleží kolik máš nahraných her a nakoukaných podobných scénářů, je to furt dokolečka dokola - ale v některé hře mi to neva (Dishonored) v některé mě to sere (AC).

Stane se to pokaždé - hlavně ve dvojce. Většinou je k cíli jen jedna (akční) cesta, viz třeba ten lazaret nebo co to bylo. No prostě to je úplně jiná hra než se říkalo. Slibovali Hitmana, dostali jsme obyčejnou mlátičku.
@Walome (01.11.2012 20:01): Mno bylo mně jasné, že assassini sledujů svoje vlastní cíle a že spolek nájemných vrahů nebojuje za spásu lidstva.

Ale, že vůdce assassinů organizacu zradí (protože to přesně udělal) a že to bude maník s plánem na oládnutí světa navíc pomocí kouzelného klobouku... To mňa ani nenapadlo.

Tyto dva odstavce sů podle mňa naprosto o nečem jiném. Ten první ani ne předvídatelný jako spíš viditelný v celém průběhu hry a nesouvisící s koncem. Ten druhý nečekaný a právě to považuju za příběhový zvrat.


Cutscéna mňa nekam hodí? to bylo ve hře kolikrát 2x?

Na cutscénách a dialogoch mňa ***** konzolovitá nepřeskočitelnost. nvm lesti jsem to zmínil aj v komentáři... možná jsem na to zapoměl.
@Matthew.J (01.11.2012 19:21): Jo takhle. No já nevim, pokud Tě cutscéna někam hodí, nepřijde mi to moc svobodné.

Jak asasíni nejsou "ti hodní" a Křižáci "ti zlí" a že ten vůdce asasínů je hlavní záporák - hned snad první či druhý dialog s umírající obětí to "napoví"
@Matthew.J (01.11.2012 18:15): Nemyslím všechno, myslím ten příběhový "zvrat", který musel být jasný úplně všem. Samozřejmě by mě ani ve snu nenapadlo, že se hra ke konci změní na fantasy - resp mě to napadlo, ale doufal jsem, že se tak nestane.

A já si právě taky myslim, že jednička je těchto prvků plná, recenzent asi (radši) zapomněl :)
Tenhle člověk snad ty předchozí díly nehrál. Že prej mu ve trojce chybí svobody vraždit si po svém a že ho trojka hází na místa, kde ho chce mít :-D
@Bodkin (01.11.2012 10:43): :-D No já vim no. Ale to je přesně ten problém - ve mně hra (trtailery apod) vyvola ÚPLNĚ jinej dojem a pak když jsem to hrál, říkal jsem si "sakra, to je úplně něco jinýho". A za ty tři roky jsem se toho zklámání nezbavil.

Ke dvojce jsem se snažil přistupovat jinak (dokonce jsem ji kvůli tomu rozehrál i podruhé), ale prostě jsem to nepřekonal.
Ono je snazší naladit se na to, co je, než doufat, že udělají to co chcete :D
Panečku, o jsem zas jednou něco rozpoutal:) No přečet jsem si těch pár řádků na wiki a evidentně jsem o moc nepřišel. Snad bude dvojka fakt o hodně lepší.
@Isair (31.10.2012 22:56): No je fakt, že AC je jedna z mála her, u kterých lituju za vyhozený prachy... spíš si to zahraju u kámoše na PS a budu mít klid. Nebo by to mohla být první hra, kterou bych si za posledních pět let zpirátil. Za trest :)

@Say (31.10.2012 22:59): Já asi zkusím i to posraný GTA5, takže chápu.
@Say (31.10.2012 22:38): Ty už taky jdi spát! V kleci máš čerstvou slámu.

Nejvíc mě sere, že si tu trojku stejně jednou koupim abych zjistil, jestli se to nepřiblížilo k něčemu hratelnýmu a zábavnýmu. Chjo...
Teď koukám, že trojka běží na jiném engineu. Což je dost překvapivý, když je to úplně stejný jako díly předchozí, nebo to tam aspoň vypadá.
Achjo, skákání do sena ze 100 metrový vejšky, já jdu radši spát.