Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Určitě začni s HL, je to nejlépe znovuhratelná "stará" hra, co existuje. Např. na jejích bratříčcích Unreal, Quake 2, Soldier of Fortune a já nevím, co všechno, se zub času podepsal nesrovnatelně více, to se vůbec nedá srovnat...
Stále neviem, čo skôr zahrať. Niekto radí HL niekto BM.
Ale asi sa rozhodnem pre HL. Kedže počujem samú chválu. Grafika mi vadiť nebude, len neviem ako to bude z hratelnostou.

Bože, prečo práve mne sa HL vyhol oblúkom?! Teraz by som už mal na to nostalgiu, ktorú všetci máme radi...
Všechna hudba je původní prací týmu Black Mesa, konkrétně jejich skladatele. :)
Ta skladba co hraje u titulků neni prací autorů Black Mesa ale Valve, že? Je úžasná!
@JohnCZ (14.10.2012 18:24): Veď nemusíš hrať 2x po sebe :)

Samozrejme, Half Life je proste Half Life čo rešpektujem, toto je len bezplatná modifikácia ktorá z neho ťaží ale je to výborná modifikácia. Samozrejme by mohla byť gameplayom úplne identická keby jej tvorcovia len prerobili len grafiku a gameplay by bol ten istý ale aj to by niektorí skalní fanúšikovia kritzovali v zmysle, že okrem lepšej grafiky Black Mesa neprináša nič nové a len kvôli tomu nie je dôvod ju hrať. Na Black Mese pritom oceňujem práve invenciu autorov a zmeny oproti originálu, hoci nie všetky sú jednoznačne k lepšiemu ale rozhodne má vďaka ním tento remake o niečo väčší zmysel a za skúšku stojí.
@M.a.t.t. (14.10.2012 18:14): Jak je to sou Black Mesou? Je to kompletní? Nikdy jsem první Half-Life nehrál a tak nevím, jestli je lepší dát původní hru (přeci jen to má ještě pár datadisků, které nejsou v BM obsaženy) a nebo spíš tenhle remake.
Obdiv autorům za to, že se tolik let mořili s takovýmto mamutím projektem. Black Mesa vypadá lépe než kdy předtím a místnosti jsou designovány s větším smyslem pro realističnost. Co je to ale platné, když mě to nebaví hrát...
Já to sice ještě nedohrál, ale největším problémem jsou u mě v BM přestřelky. Původní HL má mnohem lepší AI.
Porovnmavat to se soucasnejma strilecakma je neco trochu jinyho nez porovnavat to s HL1 :D
Podle mě jsou dva zásadní rozdíly v atmosféře mezi HL a BM.
1) zvuk - HL má bezkonkurenční (ozvěny, mlaskání apod.); BM je na tom lépe, než bych si myslel, ale původní zvuk je podle mě hutnější
2) některé momenty mi přijdou hrozně prázdné a nudné

Ale neumím se vtělit do člověka, který nikdy nehrál HL.
Presne tak. V porovnaní s drvivou väčśinou súčasných FPS naviac Black Mesa vôbec nestráca, a pritom stále ide "len" o freewarovú modifikáciu.
@Walome (06.10.2012 13:37): V čom so mnou nesúhlasíš? :) Ešte raz zdôrazňujem, že sa na to snažím pozerať z pohľadu hráča nezaťaženého nostalgiou a toho skutočne Black Mesa môže baviť viac - áno, aj kvôli lepšej grafike. To nemá nič spoločné s mojimi preferenciami, Half Life je aj vďaka tomu že obsahuje Xen samozrejme plnohodnotnejším zážitkom a stále disponuje skvelou atmosférou , o tom žiadna... A to či je alebo nie je gameplay horší je už naozaj čisto subjektívne, za mňa je to tak narovnako ( v niečom lepší, v niečom nie)
jezus, jediny v cem ma BM navrch je grafika. V uvodu je mozna par lip zvlanutych(promakanejsich) useku (ktere clovek stejne spis doceni jen pri srovnani s originalem) a sem tam je nejaky kriticky misto zjednoduseny, ale jinak je gameplay ve vsech smerech horsi.
Čo si mám zahrať? Pôvodný HL alebo Black Mesa?

Podotýkam, že HL som zatiaľ nehral. (áno, hanbím sa za to)
Tak jsem to rozjel, zatím jsem se moc daleko nedostal (rezonanční kaskáda započala, vyhrabal jsem se ven a teď ochranka chodí se mnou a sestřeluje zombíky a já ještě nemám páčidlo - jestli mě něco štve, tak jsou to ukrutně dlouhé načítání dalších pasáží, snad ještě delší než v HL2 a epizodách, můžou být až kolem minuty. Otrava. Ale aspoň se mi to tehdy neseká jako to dělala steamovaná jednička.
@PavelU (26.09.2012 14:35): Eeeh, dokelu, človek až tak rozmýšla, keď teraz nedávno bol SS2 patchnutý na NewDark Engine tajomným patchom objavivším sa na francúzskych serveroch (podozrievam EM z marketingovej stratégie - ale takej správnej), či by sa chlapci z Irrational Games, ako posledné zvyšky Ex-LGS, nepodujali na kompletné prepracovanie posledného levelu -- povedzme aj formou módu :P Kľudne by som si hru kôli tomu zahral aj celú.
@Tarhiel (26.09.2012 10:02): Závěr System Shocku 2 byl opravdu odfláklý, protože oproti předešlým lokacím ve hře byla úroveň malá, nijak nepropracovaná. Zkrátka byl tam vidět ten spěch, kvůli němuž to autoři nestihli celé dodělat. Ale za to může EA, ne Looking Glass.

@Tarhiel (26.09.2012 10:26): Jistě, Black Mese tu profesionalitu nelze upřít, nicméně se to odvíjí od toho, kolik má kdo módů dopařeno, jak kvalitní už hrál apod. V neposlední řadě to ovlivňují i různé bugy, taky mě jich pár potkalo. Mám na hru stejný názor asi jako pipboy.

@pipboy (26.09.2012 13:23): Účinnost původních zbraní jsem nikdy nijak neřešil, ale je fakt, že vypadají líp.
@pipboy (26.09.2012 13:23): Asi jo aj keď nejaké minirozdiely tam určite boli. Jedinú fakt evidentnú zmenu som postrehol u vojakov ktorí mi v Black Mese prišli... no povedzme omnoho menej inteligentnejší.
@M.a.t.t. (26.09.2012 10:24): M4 misto MP5 (mozna me PavelU opravi, ale mam za to ze byla proste silnejsi a na hratelnosti to je znat) co se tyce tech starsich (a ciste subjektivne Hires modely graficky tolik nezapadaji do zbytku sveta). Co se tyce BM by to bylo na delsi lokte a vesmes se to odviji od blbejsi AI, ale tady to povazuju za celkem ocividne. Jestli opravdu musim vypichovat, ze se posledni scena nehraje uplne stejne, bo kolem stropu se mota spousta aparatury pres kterou se blbe miri (a vseobecne logicky vic rozptylujicich efektu) a ze nepratele maji rychlejsi reflexy, ze jejich teleportace je rychlejsi a ne tak snadno zaznamenatelna (zeleny blesky)... no ok, mozna si vic potrpim na detaily.
@pipboy (26.09.2012 09:30): @Walome (26.09.2012 09:34): tyjo vy máte asi pravdu a já už si to blbě pamtuji, protože takhle to dává alespoň smysl. Nicméně všeobecně nemám rád bossy. Líbí se mi spíš šikovně udělaná místa, která mohou být i tužší jako u HL2 věznice a nabíhání vojáků. Další hra, kterou IMHO bossové kazí a kolikrát jsme se o tom tady bavili je Deus Ex Human Revolution