Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Pekná ukážka kolko má hra možností http://www.youtube.com/watch?v=Hk4V43m0TDs

Dishonored je hra pri ktorej mam naozaj pocit, že sa s ňou hrám.
@M.a.t.t. (18.11.2012 23:29): Já mám raději když hlavní postava nevadí, když se to hodí. Němý Max Payne je prostě chujovina, ale u Freemana to docela sedí. Corvo oproti němu není němý, jen není nadabovaný, což je také validní řešení.

Má to několik výhod:
1) snazší ztotožnění s hrdinou
2) možnost představit si jak mluví - nehrozí, že bude mluvit srandovním hláskem
3) Nemůže řícit naprostou kokotinu. Někdy si opravdu přeju, aby byl Shephard z ME němý. Vyrval bych mu jazyk a...

Prostě jejich slova nejsou důležitá
Vávrovi námitky jsem teda nečet a nechci s ním sympatizovat jen proto, protože mam jeho studio v profilu ale osobně taky nechápu v čem je tahle hra tak moc vyjímečná, že posadila na zadek herní svět od kritiků po hráče. O to víc ale ve mě roste zvědavost nad jeho následujícím titulem. Možná to je jen dobrý reklamní tah jak na sebe upoutat hráčskou pozornost ale i tak sám sobě zvedá laťku výš a výš.

A k tomu nemluvícímu hrdinovi. Upřímě- sere mě to. Nejde to furt srovnávat s Halfem ten měl úplně jiný osnovy a do nich to sedělo. Měl atmosféru a muže činu. Štvalo mě to už u Crysis 2 a tady, kde jsou i dialogová okna už je to k nesnesení. Atmosféra tim strašně strádá.
@Paul (18.11.2012 23:08): Half Life má tiež hlavného hrdinu bez slov a je to jedna z najlepších hier. Takže Vávra nech si blaboce, pičuje do všetkého (Skyrim, Sleeping Dogs, Dishonored atď) a pritom sám za sebou nemá žiadnu poriadnu robotu - Mafia síce bola skvelá, ale bola rovnako zabugovaná ako Skyrim a pritom ponúkala oveľa menší herný svet.
Vávru prostě sralo že Corvo víceméně nemluví, je to filmově zaměřenej developer. Kdyby to mělo cinematický dialogy s mluveným Corvem alá Mafia tak by to viděl jinak.

(a nemůžu říct že bych nesouhlasil, silent protagonisty nemám rád vůbec)
@Ajantis (18.11.2012 22:33): Ta AI je stejně hrozná jako v Deus Ex, to je pravda :) a příběh je stejný vlastně taky :-D Taková ta klasika. A že zrovna Vávra kecá do příběhu :) Dishonored pracuje na stejnech principech jako Mafie - jednoduchá linka, která ale naprosto stačí k tomu, aby hra hezky odsejpala - a kdo se chce, najde si v tom něco víc.

Plus je tam hodně náznaků v knihách, vyslechnutých dialozích apod... navíc se tu vyvíjejí i charaktery NPC, což se tak často taky nevidí... jasně, je to předvídatelný, ale prostě stačí to. A pokud se k tomu dostane nějakej 14i letej, kterej moc her nehrál, bude příjemně překvapen.
Ten pořad GAMES.cz jsem neslyšel, ale Vávra se k Dihonored obšírně vyjadřuje v posledním (prosincovém) čísle LEVELu. Dvě věci, které mu vadí nejvíc, jsou jednak to, že se jedná o průměrnou kopii Deus Ex, která oproti němu nic významného nepřináší a neodstraňuje ani jeho nedostatky (např. UI), jednak mizerný příběh. Text je to přesvědčivý.
Ono je to těžké nějak rozumně vymyslet. Kdyby se to mělo brát realisticky (a proč ne? Ale takové hry by si většina hráčů asi moc neužila), po prvním poplachu či prvním spatření, případně až po první mrtvole by stráže na několik hodin spustily totální prohledávání celé čtvrti, případně přivolaly posily :-)
@marwel (17.11.2012 16:33): Vávrova kritika je snadno pochopitelná - vadí mu, že prostředí okolo něj nežije. Je mrtvé. Chvíli se něco děje, a náhle se stráže vydají po svých trasách, z kterých se už neodchýlí. A samotný hráč mezi nimi musí jednoduše buď prokličkovat (analogie s Pac-Manem), nebo je všechny pozabíjet. A podle Vávry je tohle něco, co je na rok 2012 slabé.
@Borghal (17.11.2012 16:44): Ale větší důraz na příběh, prostředí a detaily je v tomto případě také inovace, ne? :)

Vávrovy výtky A výtky na Vávorvo vyjadřování chápu (a neslyším je poprvé). Kritizování Dishonored jako nedostatečně inovativní dílo v oblasti hratelnosti, bych si schovával až někam na poslední místa. Předně bych se zaměřil na celkové pojetí univerza, jeho pravidel a zákonitostí a proč mi to celé přijde jako výcuc z něčeho daleko propracovanějšího.
Vávra jako vývojář celkem pochopitelně přikládá velký význam inovaci.

Ale podle mě inovace není ve hrách tak důležitá. Resp. je důležitá hlavně proto, aby umožnila herním studiím ji použít k marketingu. Kolik inovativních her v poslední době slavilo úpěch? Kdyby hry vycházely stále s podobným gameplay v rámci žánru, nijak by mi to nevadilo, pokud by byla kvalita na výši (a že v Dishonored je). Já bych byl vděčnější za větší důraz na příběh, prostředí, detaily apod.
@Barney (17.11.2012 15:18): Ono se dost tezko Vavru chape, protoze uprimne jeho vyjadrovaci schopnosti nejsou nijak valne (minimalne ty ustni) (nic proti nemu, ja mam casto take problemy sve pocity z her vyjadrit). On tim urcite myslel neco slozitejsiho, ale rekl to takhle.

Dnesni hry jsou konceptualne casto hodne zastarale, a proto se take klade vetsi duraz na zpracovani sveta a vseho kolem. Dishonored je oldschool hra, ale je dobre udelana. Gameplay tu byl jiz drive, ale rozhodne ne tolikrat co COD, Gears of War, God of War, apod. Podle me je to hlavni duvod uspechu Dishonored. V soucasnosti to pusobi trochu jako zjeveni (pusobilo by to jako naproste zjeveni kdyby nebylo Human Revolution). V zanru akcnich her je tezke prijit s necim novym a kdyz uz se tak stane, vetsinout to spis uskodi nez pomuze.
@marwel (17.11.2012 12:23): Zatím jsem to neslyšel, ale nemyslel to spíš tak, že Dishonored ten koncept vůbec nerozvádí, na to jak vysoká hodnocení dostává? S tím názorem bych se dokázal ztotožnit.
@Kubulus (17.11.2012 11:34): Bylo docela vtipne, jak svuj nazor obhajoval. Ze jde o trikrat prelestene to same jako driv. Vlastne ma podoby nazor jako special zde. Jenze kdyz se nad tim clovek zamysli a mel by podonby nazor, pak by nemohl hrat vubec nic, protoze vse uz tu nekdy driv bylo. NOve COD je konceptualne 15 let stara hra. Fallout New Vegas je jen vylesteny Fallout 3 a ten je zase zmrseny Morrowind. Atd. atp.
V posledním GAMES podcastu Dan Vávra o Dishonored říká, že jde o podobně přimitivní hru jako Pac-Man :-)
Aaaale, kaslite na to. Riesite tu ci je lepsi Mercedes alebo BMW, ale Rolls Roycom je aj tak stale Stystem Shock alebo Civilization.
@Maximus (16.11.2012 18:42): No to je sice pěkné, ale přijde mi škoda měřit výjimečnost jako Bioshock stejným metrem, jako ostatní hry, to znamená v oblastech hratelnosti, grafiky, příběhu (atmosféry, pokud na ní najdete svůj metr :). Hodně podobně náročných her vyžaduje citlivější průzkum mimo hrací dobu. U Dishonored jsem nabyl dojmu, že to není potřeba. Nechce mě někdo přesvědčit? :)
Bioshock aj Dishonored sú neskutočné pecky. Obe hry vytvorili parádne svety so super hrateľnostou a atmosférou.

Ale Dishonored je u mňa trochu viac, kým Bioshock ponúka voľnosť v používaní a kombinovaní plasmidov, Dishonored ponúka voľnosť v prechádzaní úrovní a HRANIE si s hrou.
@USER47 (16.11.2012 14:10): Vykastrovaný Bioshock je Bioshock, co kromě výtvarné stránky nenabídne skoro nic. Gameplayem je to poměrně rozdílné, střídmější, vizuálně se mi zdá přirovnání padnoucí.

@Majkee (16.11.2012 14:25): S Deus Exem se do křížku pouštět nechci, tam se operuje s množstvím nejrůznějších druhů nostalgie. ;)

@Paul (16.11.2012 16:36): Aha, střílečka... :) Můžeme tu konverzaci ukončit už tady, ale proti rozvedení nic nemám. :)
co blázníte, obě to jsou skvělé hry, kterých je dneska jako šafránu. víc bajošoků a dysonorů!
Spíš hrát Bioshock je jako hrát lobotomizovaný Dishonored, když už.
A to nic proti BS, v rámci možností (prostě jenom střílečka) se mi líbil dost.
Na Bioshocku je snad něco k lobotomizování? Jinak kromě prvků estetiky a magie/plazmidů nemaj ty hry společnýho prakticky nic. Dishonored je spíš podobný Thiefovi/Hitmanovi v tom, že předkládá levely jako miniaturní sandboxy.
To jsem zase naletěl, chlapci! Hrát tohle je jako hrát vykastrovaný Bioshock, i když vhodnější by asi bylo lobotomizovaný.
Tak bud papa na co prijde, nebo nemusi papat nic a hrdinovy bozi sily ho vyleci samy a nebo capne krabicku s cervenym krizkem a v mziku oka je vyleceny. Vsechno jsou to p*coviny, ale tak u her je to do rite snad jedno, ne?
@special (08.11.2012 20:50): Chraňbůh! Já se nezlobim :) A nejde o to, jestli je můj koment sláva nebo ne, ale o to, že mě zaujala Tvá nenávist k jídlu dopňující zdraví :) I když taky jsem si říkal, že kdybych měl sníst tolik úhořů v aspiku, kolik hlavní hrdina, tak to nepřežiju.
@Walome (08.11.2012 20:40): Tvůj komentář taky není, s prominutím, žádná sláva, ale podle bodů se líbí. Plus za on****i nad hrou, která je podle tebe "best game ever", ti taky nedám, doufám, že se kvůli tomu nezlobíš. ;)
speciál: "Pánové autoři zřejmě nechápou, že dnes už takové hry neobstojí a kritika je za to semele, ať jsou jejich úmysly takové, či marcipánové. " Obávám se, že světová kritika (i česká) toto Tvé tvrzení vyvrací :)

Jsem pro opačný názor, ale nebudu Ti dávat plus za koment, který věnuješ jen popisu toho, jak hrdina papá a to mu dobíjí energii :-D
@Walome (05.11.2012 08:19):
Tohle je zatraceně vražda císařovny, ne cvrnknutí holuba z nosu do obličeje. "Jó, whatever, zabil jsi císařovnu a unesl její dceru, pro peníze zavraždil i další lidi, ale je to v pohodě, protože je ti to teď líto a nemáš hrdost nést odpovědnost za své činy. Jsem supersoucitná bukva, takže prosím, běž si žít jinam a skládej básně o duhách." Bah, VRAŽDA CÍSAŘOVNY! Já myslel, že to by prošlo snad jen u toho huliče ze Samotářů. :D

Nicméně jsem si náramně užil mu ten naivní monolog po dvou větách opepřit. :)

Mně to připomnělo mé dětství ve školní družině, kdy jsem někoho zbil, ale pak mu řekl "promiň", protože jsem věděl, že pro družinářku, našeho soudce, to bude velice polehčující okolnost.
S tou volností teda moc nevím.. Obvykle je to jen možnost zabít/nezabít. Všechny ty způsoby jak je popisují v recenzích jsem udělal takže předpokládám že ta nesmrtící možnost je tam vždy jen jedna.. Tím neříkám že je to špatně, jen tenhle aspekt každý opěvuje a já osobně nevím co mi hra může nabídnout při druhém rozehrání.. mám dojem že jsem objevil už vše.. Stejně ale.. ta párty dala vzpomenout na večírek v sídle Giovannů ve VtMB.. geniální :)