@Eru (22.11.2012 08:55): Určitě jo, sám se můžeš rozhodnout jestli chceš plnit úkoly stealth stylem, nebo se s tím nebudeš párat a budeš to hrát jako klasickou akční hru a zabíjet všechny na potkání...
Diskuze
Nemám rád stealth akce, je možné tuto hru dohrát aniž bych se musel plížit?
A co takhle se přesunout k vývojáři Mafie nebo do diskuzního vlákna O všem a zároveň o ničem.....HYBAJ! Kromě Garreta a Bódi, je téměř vše OT.
@Adieu (19.11.2012 16:11): "Vávra má asi obvykle pravdu (nečetl jsem - kdo dneska kupuje herní magazíny?!)" No asi tak :-D Ale můžeš si je půjčit v knihovně, pokud máš u nosu nějakou velkou.
@Matthew.J (19.11.2012 21:56): "Naopak první Mafia vyšla jak měla ---"
Ne, to nevyšla. Koncepty, který Vávra po vývoji zveřejnil, byly jen utopický vize o mafiánovi, který jezdí městem a může si dělat co chce. Po vzoru Stalkera se ale kvůli technickým limitům přistoupilo ke kompromisu, ořezané verzi celý hry jen na příběhové pozlátko, a to je pak ta finální verze, kterou už známe. Že ti dnes řekne při výročí Mafie, že dopadla jak měla podle jeho představ dopadnout, je další nepochopitelná lež.
A tohle přesně pro mne jsou ty velké oči...
Ne, to nevyšla. Koncepty, který Vávra po vývoji zveřejnil, byly jen utopický vize o mafiánovi, který jezdí městem a může si dělat co chce. Po vzoru Stalkera se ale kvůli technickým limitům přistoupilo ke kompromisu, ořezané verzi celý hry jen na příběhové pozlátko, a to je pak ta finální verze, kterou už známe. Že ti dnes řekne při výročí Mafie, že dopadla jak měla podle jeho představ dopadnout, je další nepochopitelná lež.
A tohle přesně pro mne jsou ty velké oči...
@Bodkin (19.11.2012 21:32): tu správnou jsem zabil, ale když jsem opouštěl sídlo, přišlo mi líto ty dvě zbývající nechat žít -> co kdyby tam byl zvrat, že jsem zabil tu nesprávnou. taxem se vrátil, zabil zbývající dvě a trochu to tam vybílil. nonlethal řešení si nechávám na druhý run, i když u Lorda Regena jsem to trochu nedal. já právě myslel, že si to dohrál 2x pokaždé jinak...
@mazar1234 (19.11.2012 22:25): Více skromnosti by Vávrovi rozhodně neuškodilo, jak si dole správně podotknul není to žádný Warren Spector a teď jen můžem doufat, že jeho nové dílo konečně splní sny nás, sprostých uživatelů DH. :)
@Majkee (19.11.2012 22:10): To je presne ta pointa celej tejto afery, ale keby sa mu to podarilo, budem len rad, lebo by to znamenalo ze existuje nejaka fakt super skvela hra pri ktorej sa naozaj suprovo zabavim. Bodaj by taka bola..... ale ak nebude tak asi bude musiet zacat chodit s povestnym pytlikom na hlave.
@Bodkin (19.11.2012 22:06): Souhlasím, že deset let je moc, člověk postupně ztrácí tvůrčí invenci a motivaci. Osobně budu rád, když dokáže odstranit jen polovinu toho, co vyčítá jiným hrám. :)
@Majkee (19.11.2012 22:04): To já také, ale jeho ideální hra by vyžadovala příliš mnoho peněz, času a práce, což mu asi nikdo nedá. A deset let dělat hru nonstop, aby vychytal všechny detaily a max realismus nikdo nevydrží.
@Bodkin (19.11.2012 22:00): Nechám se překvapit, Vávra nastavil svými řečmi laťku dost vysoko a uvidíme zdali se mu podaří ji přeskočit. Přál bych si aby byl úspěšný.
@Kubulus (19.11.2012 21:40), @Majkee (19.11.2012 21:56): Já v Husity věřím, protože je spoluzakladatelem Klíma (vůči kterému mám značný respekt) a ten se o to snad postará!
@Say (19.11.2012 21:48): Husiti, tak to bude bomba. :) Ne, nemyslím to ironicky, jsem plný očekávání zvlášť když to financuje sám Bakala.
@Kubulus (19.11.2012 21:40): Možná mám štěstí, že od něho slyším a čtu enom ty dobré věci (O LA Noire nvm nic). A to že mafia 2 byla přinejlepším průměrná hra s tímto souvisí jak? Mafia 2 byla nedodělaná, potýkala sa s různýma problémama při vývoji blablabla a Vávra od toho projektu odešel protože to nedělali jak chtěl on (předpokládám). Naopak první Mafia vyšla jak měla a je skvělá. Argumentační schopnosti... :D On říká přímo co sa mu těch hrách nelůbí a co by chtěl jinak. Tady néni potřeba nijak argumentovat. :D Nehledě na to, že byť ty hry za neco kritizuje tak si jich kolikrát aj užil a peněz nelituje. Akorát jich neumí/nechce pochválit.
S těma argumentama to tady asi přeháňáte. Já jsem chtěl poukázat na to jak nesmyslné je psat, že Vávra nemá právo neco kritizovat protože má za sebů enom mafiu. A Say okamžitě reagoval tím, že je to argument (Byť jsem předtím očividně napsal validní argument proti tomuto způsobu přemýšlání) a že kvůli němu nemám právo žit. WTF ale opravdu WTF?!
S těma argumentama to tady asi přeháňáte. Já jsem chtěl poukázat na to jak nesmyslné je psat, že Vávra nemá právo neco kritizovat protože má za sebů enom mafiu. A Say okamžitě reagoval tím, že je to argument (Byť jsem předtím očividně napsal validní argument proti tomuto způsobu přemýšlání) a že kvůli němu nemám právo žit. WTF ale opravdu WTF?!
Je vám jasné, že Vávra se jen snaží držet popularitu, aby jeho husiti byli o to víc kupovaní...
@Matthew.J (19.11.2012 21:10): Pak jsi šťastný člověk. Do mých model se nenaváží, ostatně v nich žádné z nových her ani nemám, ale spíš jsou mi k smíchu jeho disputace nad tím, jak směšně Skyrim vypadá, že ty stromy tam nevypadají jako stromy, a pak začne pět ódu na úžasnou grafiku LA Noire. A jeho argumentační schopnosti se omezují na výrok: "Vždyť tohle musí být jasné na první pohled už idiotovi!" Je to prostě jen další pantáta, co svůj vkus považuje za objektivní, a plive na ostatní vývojáře špínu a výhrady, jak by to sám vyšperkoval, ale přitom nic neudělal (viz vynikající komentář HEXe).
Ten člověk má nepochybně velký ambice (a oči), ale to má každé druhé děcko… jsem už jen zvědavý na ty jeho husity. Třeba tam ukáže, že si ty roky prostě jen "nesral do huby".
Ten člověk má nepochybně velký ambice (a oči), ale to má každé druhé děcko… jsem už jen zvědavý na ty jeho husity. Třeba tam ukáže, že si ty roky prostě jen "nesral do huby".
Vždyť je to fakt, kritika stojí na argumentech, ne na portfoliu. Ale pro mě za mě na Vávru klidně přišijte třeba židovskou hvězdu.
@Bodkin (19.11.2012 21:32): Přečti si moje poslední 2 komenty. :P
Sakra, ještě zpětně - :P
@Garret (19.11.2012 21:27): Procenta nebo hvezdicky, vyjde to nastejno...
@Garret (19.11.2012 21:27): Obávám se že není.
Je? Stačí zabít tu správnou.
ed:
@Matthew.J (19.11.2012 21:18): Není to možné. Když je ti spisovná čeština naprosto cizí, jak můžeš zvládat takové myšlenkové pochody?
Je? Stačí zabít tu správnou.
ed:
@Matthew.J (19.11.2012 21:18): Není to možné. Když je ti spisovná čeština naprosto cizí, jak můžeš zvládat takové myšlenkové pochody?
@Barney (19.11.2012 21:13): za prvé, nehodnotím procenty. za druhé, Vávra je mi u prdele. za třetí, mám rád kvalitní hry a na pár haterů v diskuzi z vysoka kálím tak mě nezatahuj do vaší pittiful diskuze.
@Bodkin (19.11.2012 20:46): je tam ještě nějaká cesta je nezabít kromě toho, že jí zaneseš do sklepa tomu zamilovanému joudovi?
@Bodkin (19.11.2012 20:46): je tam ještě nějaká cesta je nezabít kromě toho, že jí zaneseš do sklepa tomu zamilovanému joudovi?
@Barney (19.11.2012 21:15): Čistě teoreticky... néni možné že jsem sa tím snažil poukázat na to jak je nesmyslné kritizovat vávru za to že kritizuje a má za sebů "enom" mafiu? Pobavilo že Say sa okamžitě chytil a to ani Vávru nekritizuje.
@Matthew.J (19.11.2012 21:10): Takže na jednu stranu stvrzuješ Vávrovo právo na kritiku (což je dobře), na tu druhou nám to samé právo bereš, protože za sebou nic nemáme?
@Matthew.J (19.11.2012 21:10): "Tak mňa napadá vy co máte za sebů, že máte právo ho takto kritizovat?"
Zdravý rozum :P
Zdravý rozum :P
@Matthew.J (19.11.2012 21:10): S tímhle "protiargumentem" nemáš právo na život ;)
@Garret (19.11.2012 20:15): No jestli ti tohle stačí ke štěstí, tak devadesátkou nešetři. :)
Blah... Vávra možná neumí moc mluvit, ale když už mluví tak má obvykle pravdu. Bohužel většina lidí nedokáže unést jakůkoliv kritiku jejich oblíbených her. A kdyby za sebů neměl ani tů mafiu tak právo kritizovat mu podle mňa dává už to, že si ty hry kupuje.
Tak mňa napadá vy co máte za sebů, že máte právo ho takto kritizovat?
Tak mňa napadá vy co máte za sebů, že máte právo ho takto kritizovat?
@Bodkin (19.11.2012 20:46): boooring
@Garret (19.11.2012 20:15): Dohrál jsem to dvakrát a ještě jsem žádnou nezabil
Mise v Boyle Estate naprosto parádní. Už dlouho jsem se tak nekochal. A přiznejte se, kdo ještě zabil všechny Boylice just for fun? :-)
@Kubulus (19.11.2012 17:11): No Spectora by som teda k Vavrovi vobec neprirovnaval, co sa tyka vyprodukovanej prace. Vavra zije naozaj iba z jednej jedinej uplne jedinkej hry a nicoho ineho. Kdezto Spector ma na konte toho OVELA viac.... pocnuc Ultimami underworld 1 2, System Shockom a Wing commadermi 1 2, cez Crusader No remorse, Ultimy 7, az po Deus Ex 1 2, Thief 3.... Samozrejme nie ze by bol single-creator, tiez na vsetkom "iba" spolupracoval ale to aj Vavra na Mafii.
To je trosku ina liga ako Vavra, priam uplne totalne ina liga.
Ovsem to ho samozrejme neopravnuje mat prehnane zvasty a Mesiaske sklony.... Chris Avellone je potom vyborny priklad toho ako by to malo byt.
To je trosku ina liga ako Vavra, priam uplne totalne ina liga.
Ovsem to ho samozrejme neopravnuje mat prehnane zvasty a Mesiaske sklony.... Chris Avellone je potom vyborny priklad toho ako by to malo byt.
Člověk může mít sebeblbější názory, ale jakmile něco zajímavého stvoří, začne se jeho názoru dávat prostor. Tohle je zářný příklad Vávry, jehož názory jsou imho úplně debilní, protože ten člověk působí doslova jako primitiv. A jak jste podotkli, veškerá jeho zásluha spočívá v tom, že se PODÍLEL na Mafii, od které už nějaká doba uběhla.
Ne že by byl sám, Spector je mu v tomhle druhem. Taky se tenkrát více PODÍLEL na Deus Ex a o něco méně na jiných projektech, a teď ze sebe dělá veterána, který ví co a jak, zúčastňuje se všech velkých herních sjezdů, kde se s ostatními dělí o to, jak vytvářet "správné hry"; nebojácně plive na Manhunt 2, podle něj hru pro divné hráče, a mezitím vytváří perly jako Epic Mickey a apeluje na Disneyho.
Ale skutek utek. To takový Chris Avellone, ten příkladně maká a nesnaží se doživotně přežívat z renty jednoho projektu. To je člověk, kterému bych naslouchal.
Ne že by byl sám, Spector je mu v tomhle druhem. Taky se tenkrát více PODÍLEL na Deus Ex a o něco méně na jiných projektech, a teď ze sebe dělá veterána, který ví co a jak, zúčastňuje se všech velkých herních sjezdů, kde se s ostatními dělí o to, jak vytvářet "správné hry"; nebojácně plive na Manhunt 2, podle něj hru pro divné hráče, a mezitím vytváří perly jako Epic Mickey a apeluje na Disneyho.
Ale skutek utek. To takový Chris Avellone, ten příkladně maká a nesnaží se doživotně přežívat z renty jednoho projektu. To je člověk, kterému bych naslouchal.
Ještě k těm němým hrdinům - Dishonored je jedna z mála her, kde mi to dává smysl. Je sice příběhově lineární - hráč vyprávění nemá šanci změnit -, ale předkládá určité volby nebo alespoň jejich iluzi a toto řešení umožňuje hráči projikovat si motivaci a emoce do hlavní postavy; na hráči jsou ty důvody, proč dělá, co dělá, aniž by hrozilo, že se nějak výrazně neztotožní. Mně to vyhovovalo, nic mě neznechutilo.
Vávra má asi obvykle pravdu (nečetl jsem - kdo dneska kupuje herní magazíny?!), jeho kritický přístup ke game designu mám velice rád, ovšem také doufám, že někdy vytvoří lepší hru než Dishonored.
Vávra má asi obvykle pravdu (nečetl jsem - kdo dneska kupuje herní magazíny?!), jeho kritický přístup ke game designu mám velice rád, ovšem také doufám, že někdy vytvoří lepší hru než Dishonored.
@Kostěj (19.11.2012 15:35): Je zajímavé, že na to že je od fochu, tak má naprosto nereálné požadavky. Zajímavá odtrženost od reality, jsem zvědav co tedy nakonec spáchá.
@Walome (19.11.2012 12:19): Chápu, ale obávám se, že hry dneska tak nějak naráží spíš na hranice média. On na to má evidentně jinej názor, tak doufám, že mě vyvede z omylu tím jeho aktuálním projektem. Zatím jenom kecá, a to dost blbě.
@Kostěj (19.11.2012 12:15): Ono to bude asi tím, že je schopen vést s hráči nějakou diskuzi (prostřednictví těhle podcastů, recenzí a článků) a není někde věčně zalezlý. Aspoň občas navodí ten pocit.
@Majkee (19.11.2012 12:42): Jistě, Dishonored je pro mě osobně nejlepší herní zážitek za posledních deset let. Ale určitě si nemyslím, že je čímkoli originální, což i píšu v komentu. A pokud Vávra po tom všem hypeu čekal originální hratelnost, tak chápu, že byl zklamán.
Já jen doufám, že myslí vážně, co říká, a tvoří pro nás nějaké kick ass rpg - ale bojím se, že tímhle přístupem jen odradí případné fandy.
Já jen doufám, že myslí vážně, co říká, a tvoří pro nás nějaké kick ass rpg - ale bojím se, že tímhle přístupem jen odradí případné fandy.
@Walome (19.11.2012 12:19): Vidíš, i ty sám si dal Dishonored stovku, já jsem momentálně dokončil únos Sokolova čili jsem někde v půlce hry(spíš před ním). Nyní bych hodnotil minimálně 90kou. Takže to není jen hloupý PacMan jak tvrdí Vávra.
@Fg (19.11.2012 12:11): Vzhledem k tomu, že udělal hru, které jsem sám dal 100 procent, tak bych s ním rád souhlasil. Bohužel se mi zdá, že má jen jednu svoji pravdu, zatímco svá tvrzení označuje v podcastech za objektivní, tak názory jiných jsou pro něj jen subjektivní. Už se tam s ním hádalo dost lidí. Nepopírám, že má v nečem pravdu, ale jde o formu jakou to podává. Překvapilo mě, že zatímco Fallout:New Vegas uznává, s čímž souhlasím, tak na Skyrimu nenechá niť suchou.
@Kostěj (19.11.2012 12:15): Jde o to, že on vidí věci (hry) tak, jak by měly bejt a sere ho, že herní průmysl za posledních deset let nikam nepostoupil (což je pravda - Dishonored bude patrně hrou roku a je to mix deset let starých her) a že hry nemaj hlavu a patu, že jsou to zabugovaný sračky a přesto maj tunu příznivců (Skyrim). Což mě třeba taky - a já nevytvořil ani tu jednu "dobrou" hru ;)
Taky nechápu, proč si každej sedá na prdel nad každým mentálním výronem toho člověka. Před deseti lety udělal jednu, slovy JEDNU, dobrou (!) hru a teď si hraje na bůhvíjakýho guru.
Jeho kritika Skyrim měla pár validních připomínek, ale převážně to bylo bohapustý honění malýho Vávry a skoro všechno co jsem od něj četl mi přijde přesně v tý stejný póze. Jestli ta jeho nová věc bude fakt dobrá, tak možná svůj názor poupravím, ale do tý doby je to pro mě prostě jenom další v nekonečný řadě pozérů.
Jeho kritika Skyrim měla pár validních připomínek, ale převážně to bylo bohapustý honění malýho Vávry a skoro všechno co jsem od něj četl mi přijde přesně v tý stejný póze. Jestli ta jeho nová věc bude fakt dobrá, tak možná svůj názor poupravím, ale do tý doby je to pro mě prostě jenom další v nekonečný řadě pozérů.
@Majkee (19.11.2012 10:29): má pravdu...jediný člověk, který chce, aby hry byly logické...od herního prostředí až, až po středověké lesy :D
Vávra umí jen plivat jedovaté sliny na všechny strany, po zhlédnutí několika podcastů Fight Clubu jsem ztratil respekt k tomuto člověku.
@Maximus (18.11.2012 23:22): Vávra by nadával i na HL kdyby na to přišlo, vsadím boty :-)
Mafia možná má menší svět než Skyrim, ale já jí zabugovanou teda neměl (ani v době vydání) a rozhodně byla neskutečně nadčasová. Mafii bych nijak neurážel, je to achievement jako prase, a i kdyby Vávra už nic dalšího do konce života neudělal, tak ho budu díky Mafii respektovat.
Osobně to vidím tak, že on má tu špatnou vlastnost že se zaměří na jeden (z jeho pohledu) nedostatek, a ten mu tak zatemní mozek že už nedá šanci zbytku hry.
To samý když se bavili o filmech. Ale co se dá dělat.
Mafia možná má menší svět než Skyrim, ale já jí zabugovanou teda neměl (ani v době vydání) a rozhodně byla neskutečně nadčasová. Mafii bych nijak neurážel, je to achievement jako prase, a i kdyby Vávra už nic dalšího do konce života neudělal, tak ho budu díky Mafii respektovat.
Osobně to vidím tak, že on má tu špatnou vlastnost že se zaměří na jeden (z jeho pohledu) nedostatek, a ten mu tak zatemní mozek že už nedá šanci zbytku hry.
To samý když se bavili o filmech. Ale co se dá dělat.
@Say (19.11.2012 09:57): Každý jedinec je důležitý :) Tohle je snad první veřejná akce, které se zúčastňuje - ACTA jsem přežil, protvládní humbuk mě taky nezajímá, ale tohle je i na mě hardcore - jako aby se dva inteligentní jedinci museli tlačit mezi 30 dalšími vězni ve vězení jak ze třetího světa, to je fakt moc...
@Walome (19.11.2012 08:54): Uh, sorry, ale můj post je příliš nízký na to, abych s tím něco zmohl.
Co se Vávry týče, měli bysme se teď spíš soustředit na Řecko než na nějakej Skyrim či Dishonored.
@Bodkin (19.11.2012 00:11): Jo, já vím... To adresování byl překlik.